Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0736-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-01028
Наименование: "Подобряване на условията на труд в "КОМБО 1" ООД"
Бенефициент: "КОМБО 1" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 08.07.2013
Дата на приключване: 01.07.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Настоящото проектно предложение цели подобряване условията на труд в „Комбо 1” ООД при спазване на нормите и изискванията на българското и европейското законодателство по безопасност и здраве при работа.
Дейности: Сформиране на екипа за управление на проекта Дейността по сформиране на екип за управление на проекта има за цел постигане добра координация и оперативност на изпълнението на проектните дейности, в съответствие с клаузите на сключения с Договарящия орган договор за предоставяне на безвъзмездна помощ. Екипът по проекта ще осъществява оперативен контрол над работата на външните изпълнители и ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проектните дейности, използвайки подходяща система за документация и счетоводно отчитане.
Избор на изпълнител за разработване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Дейността включва подготвителен етап на планиране и формулиране на критерии за избор на изпълнител, както и подготовка на изисквания за оферти. Изпълнението на дейността включва избор на изпълнител за разработване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност съгласно изискванията на ПМС 69 от 11 март 2013 г. и правилата на ОП „Развитие на човешките ресурси“. Съгласно чл. 8, ал. 2 на ПМС №69 от 11 март 2013, бенефициентите провеждат процедура „публична покана“, когато предвидената стойност за доставки и услуги, в това число съфинансирането от страна на бенефициента, без ДДС, е равна или по-висока от 20 000 лева. Прогнозната стойност за разработване на Общия анализ в настоящето проектно предложение е 48 000 лева, без ДДС, поради което определянето на изпълнител ще се извърши чрез „публична покана“. Тръжната процедура включва: изготвяне на тръжна документация за провеждане на процедура „публична покана”, заедно със заповед за назначаване на оценителна комисия, като документите ще отговарят на изискванията на ПМС 69 от 11 март 2013 г. и на принципите за добро финансово управление и прозрачност на публичните средства. След като бенефициентът оцени офертите според поставените от него изисквания, той ги класира по критерий икономически най-изгодна оферта или най-ниска цена. С класирания на първо място кандидат се сключва писмен договор за предоставяне на услуга.
Разработване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Описание на характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента, в т.ч.: - съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др; - управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи; - показатели за ефективност на трудовата дейност; - управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация; - условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. физични условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.; - управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики. - силните и слабите страни (SWOT анализ) на организацията на трудовата дейност и работната среда в съответното предприятие, включващи: задълбочен анализ и оценка на нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др. -Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност - изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес; - дефиниране на приоритетите и препоръка на необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси.
Провеждане на тръжна процедура за доставка на ЛПС, СРО, КПС и ДМА Дейността включва подготвителен етап на планиране и формулиране на критерии за избор на изпълнители, както и подготовка на тръжна документация. Същинската част от дейността включва провеждане на тръжна процедура за избор на външни изпълнители по проекта, съгласно изискванията на ПМС 69/11.03.2013г. По проекта ще бъде изготвена една тръжна процедури за доставка, която ще бъде разделена на три обособени позиции - за избор на изпълнител за доставка на ЛПС, СРО, на КПС и на ДМА; Тръжната процедура включва: изготвяне на тръжна документация за провеждане на процедура „публична покана”, заедно със заповед за назначаване на оценителна комисия, като документите ще отговарят на изискванията на ПМС 69 от 11 март 2013 г. и на принципите за добро финансово управление и прозрачност на публичните средства. След като бенефициентът оцени получените оферти, според поставените от него изисквания, той ги класира по критерий икономически най-изгодна оферта или най-ниска цена. С класирания на първо място кандидат се сключва писмен договор за доставка.
Закупуване на КПС и ДМА С изпълнението на дейността по проекта ще бъдат обхванати всички работници на „Комбо 1” ООД плюс двамата управители на дружеството. В рамките на дейността ще бъдат закупени КПС и ДМА, чрез които ще се осигури повишена защита от професионални заболявания и трудови злополуки и ще се покрият европейските стандарти за безопасни и здравословни условия на труд. „Комбо 1” ООД ще подобри условията на труд посредством закупуването предпазни приспособления за заварчици, а именно: възглавници за заварчици, заваръчни одеяла, които ще обезопасят аргончиците при изпълняване на трудовата им дейност. За предпазване на останалите служители, работещи в близост до заваръчните дейности ще се закупят заваръчни завеси и рамки за заваръчни завеси, които да осигуряват защита от високоволтова дъга и контакт с искри разтопен метал. В рамките на дейността ще бъдат закупени ергономични офис столове за служителите на „Комбо 1” ООД, в резултат на което значително ще се подобри ергономията и условията на труд като цяло, ще се осигури безопасна работна среда и превенция от заболеваемост на седалищния нерв, долните крайници, костите и ставния апарат. За подобряването на височинната защита предприятието ще закупи осигурителна линия.
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло Всички планирани за закупуване лични предпазни средства съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства и специално работно облекло. Планирано е закупуването на: предпазни обувки с композитно бомбе – летни и зимни, предпазно работно облекло – лятно и зимно, ватирани блузи с дълъг ръкав, ватирана шапка за предпазване от студ, гумени ботуши, каска с възможност за антифони, антифони, подбрадник, подкасник, дъждобран, наколенки, предпазни ръкавици – летни и зимни, противосрезни антивибразионни и маслоустойчиви ръкавици, защитни ръкавици и предпазни ръкави за заварчик, предпазен костюм за заварчик (яке и гащеризон), диелектрични боти и гамаши за заварчик, предпазна престилка, сбруя, предпазни позициониращи въжета, предпазни очила, предпазна маска, предпазна полумаска, предпазен химически и прахов филтър и пояс за инструменти. Средствата са избрани на база препоръчани мерки за намаляване на риска. Основните идентифицирани рискове, съответно проблеми на целевата група са: излагане на променливи атмосферни влияния, свързани с работа на открито – прегряващ и охлаждащ микроклимат, влага, дъжд, вятър; риск от поражение от електрически ток при работа с ръчни преносими ел. инструменти и технологично оборудване, контакт с прахови аерозоли и химични агенти над граничната стойност, наднормен шум и замърсяване; наднормено физическо натоварване, ръчна работа с тежести, принудителна работна поза. Закупуването на ново защитно облекло и ЛПС за подмяна, се налага, поради бързото им износване, повреда и недостатъчно добри защитни и предпазни функции.
Информиране и публичност Проектът предвижда набор от мерки за информиране на целевата група, националните медии и широката общественост за финансовото подпомагане в рамките на оперативната програма „Развитие на човешките ресурси”, схема „Безопасен труд”. Прилаганите мерки ще са в съответствие с правилата за информиране и публичност, предвидени в чл. 8 от Регламент на Комисията № 1828/2006 и приложение 1 към него, и Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. В рамките на тази дейност са предвидени следните мерки за осигуряване на информираност и публичност: - организация на две конференции – откриваща и закриваща за национални медии, целящи запознаването на широката общественост с целите, дейностите, целевата група, продължителността, резултатите и ефектите от проекта. Конференциите изрично ще оповестяват, че съответният проект се съфинансира от ЕСФ чрез ОП РЧР, като се използват логото на ЕС и логото на ОП РЧР; - подготовка, отпечатване и поставяне на банери – 1 бр. за двете конференции. Банерите ще служат за запознаване на широката общественост със стартирането, изпълнението и завършването на проекта, както и за оповестяване, че съответният проект се съфинансира от ЕСФ чрез ОП РЧР. При разработването на плакатите ще се заложи, че най-малко 25% от площта на плакатите трябва да бъде заета със следната информация: а) логото на ЕС и ОП РЧР със съответното позоваване на ЕС и ЕСФ; б) наименованието на проекта, които се изпълнява; в) стойността на проекта (включително европейското и националното съфинансиране); г) пълно изписване на оперативната програма – Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” - изготвяне на презентационни материали за конференцията под формата на слайдове. На всеки слайд ще се отбелязва финансовия принос на Общността и ще бъде поставено логото на ЕС и на ОП РЧР. В допълнение, за осигуряването на информираност и публичност „Комбо 1” ООД ще използва следните печатни информационни материали, всеки един от които ще съдържа логото на ЕС и ОП РЧР със съответното позоваване на ЕС и ЕСФ; наименованието на проекта, които се изпълнява; изречението “Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз“: - информационна брошура за проекта пълноцветен печат, тираж от 170 копия. Брошурата ще информира за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати; - Стикери на закупеното оборудване, и съоръжения – 45 бр.; - Визуализация на ОП РЧР, приложима към ЛПС и СРО; - Анкетни карти за контрол, мониториране и отчитане на нагласата и удовлетвореността на целевата група от закупуването на ЛПС/СРО - 48 бр.; „Комбо 1“ ООД в периода на изпълнение на проекта ще постави и информационно табло, а след завършване на дейностите и постоянна обяснителна табела. Те ще способстват за по-добрата визуализация, публичност и разпространение на резултатите и ефектите от проекта и допълнително ще съдействат за популяризирането му сред обществеността. Таблото и постоянната табела ще указват вида и името на операцията, както и следната информация, която ще заема минимум 25% от цялата площ на таблото/табелата: логото на ЕС в съответствие с графичните стандарти в Приложение 1 на Регламент 1828/2006, както и позоваване на ЕС; логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и позоваване на ЕСФ; пълно изписване на оперативната програма – Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”; послание, което символизира помощта на ЕС – „Инвестира във вашето бъдеще”.
Управление, мониторинг и отчитане на проекта Дейността по управление, мониторинг и отчитане на проекта ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта, като ще цели координация и организация на всички участващи страни и изпълнители, реализация на дейностите съобразно планирания план – график, както и стриктно придържане към приетата вътрешна система за оценка и мониторинг на изпълнението. В случай на възникване на отклонения от приетия график за изпълнение на дейностите, отговорност на екипа по управление и организация е да предприеме своевременно корективни действия, информирайки за това Договарящия орган на програмата. Всички дейности по проекта ще бъдат изпълнявани съобразно принципите за прозрачност, ефективност, икономическа целесъобразност и добро финансово управление. Екипът по организация и управление ще следи за коректното, навременно и качествено изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители и доставчици по проекта. Екипът по организация и управление ще предостави анкетна карта за всеки един включен в дейностите предвидени в проекта представител на целевата група, с цел получаване на обратна връзка от всеки отделен служител за удовлетвореността му предоставените му ЛПС/СРО и предприемане на корективни действия, при необходимост. В изпълнение на своите задължения, екипът по организация и управление ще докладва и отчита изпълнението на проекта в съответствие с предоставените от Договарящия орган отчетни форми и документи и съгласно клаузите на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. По време на изпълнението на проекта, както и след неговото приключване, екипът по управление ще осигурява директен достъп на представителите на Междинното звено и Управляващия орган или други одитиращи институции да извършат проверка на място на резултатите от изпълнението на проекта. Екипът на проекта има ангажимент да води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проектните дейности, използвайки подходяща система за документация и счетоводно отчитане.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 170 910 BGN
Общ бюджет: 167 833 BGN
БФП: 167 833 BGN
Общо изплатени средства: 167 827 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 167 833 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 34 182 BGN
2014 76 460 BGN
2015 57 185 BGN
167 827 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 142 658 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 29 055 BGN
2014 64 991 BGN
2015 48 607 BGN
142 653 BGN
В т.ч. Национално финансиране 25 175 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 5 127 BGN
2014 11 469 BGN
2015 8 578 BGN
25 174 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз