Дейности:
|
Дейност 1 – Администриране и управление на проекта През първия месец ще бъде организирано административното звено за управление на проекта, състоящо се от ръководител и счетоводител. Основните функции на екипа за управление ще включват цялостна организация, координация, администриране и управление на проекта. Всеки месец ще се провежда по една координационна среща с цел вътрешен мониторинг и оценка на напредъка по проекта, обсъждане и решаване на възникнали проблеми по време на изпълнението му. На координационните срещи присъства и управителят на фирмата. Първата координационна среща ще се проведе непосредствено след сключване на договор за предоставяне на БФП за финансиране на проекта. На нея ще бъдат разгледани в детайли основните цели, заложени в проекта, индикаторите за изпълнение и резултат, както и графикът на дейностите. Координационни срещи ще се осъществяват предимно чрез конферентни разговори по Скайп, на място и е-мейл комуникация. Така ще се съкрати времето и разходите при решаване на различни въпроси по организация на дейностите, свързани с управлението на проекта и взимане на стратегически решения.
Няма да бъде нает отделен офис за нуждите на екипа за управление на проекта. Цялата документация ще бъде съхранявана в новооткритият център, където ще се администрират дейностите по проекта.
Дейност 2 - Изготвяне на стратегия и стартиране дейността на собственото предприятие Поддейност 2.1:Изготвяне на стратегия
За успешното внедряване и адаптиране на бизнес-модела на новото предприятие, изготвянето на стратегия за дейността ще бъде възложено на външен изпълнител. Най-добрият начин да се потвърди приложимостта на една нова бизнес идея в реална бизнес среда е изготвянето на стратегия и стартиране дейността на фирмата на пазара. Тази стратегия ще бъде гаранция за успешното навлизане и задържане в реална бизнес среда. Ще ни даде възможност да придобием необходимата увереност, че решението, което предлагаме на нашите клиенти може да бъде приложено в реални условия. Тази стратегия, на база направен SWOT анализ ще даде няколко възможни алтернативни решения и се изисква да бъде направена информирана преценка за това кое от тях е най-приложимо в реалните условия на бизнес средата. Стратегията ще се тазвива на следните 6 примерни етапа:
Етап 1: Идентифициране и проучване на основните проблемни сфери на бизнеса - Необходимостта от този проект се корени в наличието на рискови моменти в стартирането на един нов бизнес, с изцяло нова бизнес концепция и без доказана репутация на фирмата на пазара. Ясното идентифициране на основните рискове на бизнеса е първия етап на предварителната оценка на приложимостта на новата бизнес идея на пазара. Разкриването на основните проблемни сфери за конкретния бизнес в процеса на навлизането на пазара на новата фирма е критичен момент в този проект.
Етап 2: SWOT анализ – идентифициране на силни и слаби страни, възможности и заплахи
Етап 3: Определяне на кръга от възможните алтернативни решения - След изграждането на ясна картина на основните проблемни точки при навлизането на новата фирма на пазара, трябва да бъдат анализирани и възможните алтернативни решения на тези основни за бизнеса проблеми. Само с ясно разбиране на алтернативите стоящи пред бизнеса за разрешаване на неговите основни проблеми, могат да бъдат проведени и необходимите мерки за доказването на новата бизнес идея в бизнес средата.
Етап 4: Оценка на правилността на стратегиите – Правилна преценка за уместността на всяко от тези решения, като основен въпрос, който ще бъде задаван по отношение на всяко от тях ще бъде „може ли то да бъде реализирано в реалистични срокове с помощта на наличните ресурси.” За да бъде намерен точен отговор на този въпрос ще бъдат използвани различни методи, с които да бъде преценена правилността на всяко от тези решения за конкретната фирма:
• Проучване: Извършване на проучване, с цел установяване на това дали други фирми са приложили на практика същите решения и как те са се утвърдили в практиката.
• Изграждане на прототип (първоначален модел на избраните решения): След идентифициране на тази част от решението, което съдържа в себе си най-голяма степен на риск, ние ще създадем първоначален модел в неголям мащаб, за да установим неговата приложимост на практика.
• Времева рамка: Извършването на някои критични за изпълнението на стратегията дейности и измерването на времето, което ни е необходимо за тяхното осъществяване ще ни помогне да го сравним с направените от нас предварителни прогнози. Ако успеем да се вместим в прогнозираните срокове, вече ще бъдем сигурни в осъществимостта на плановете си за бъдещото развитие на фирмата.
Етап 5: Избор на стратегия - С изясняването на приложимостта на всяка от алтернативите, следващата стъпка е избора на предпочитана стратегия за разрешаване на проблемните области на бизнеса. По този начин ще бъде избрано решението, което е най-приложимо в реалните условия, с най-малък риск и създаващо най-голямо доверие по отношение на бързото си доказване в практиката. След избора на стратегически решения за най-проблемните области в бизнеса, в които имаме висока степен на доверие заради способността им да бъдат доказани в по-малък мащаб в практиката и съвместимостта им с наличните ресурси следва документирането на избраните решения чрез изготвяне на „Стратегията на стартиращия бизнес.”
Етап 6: Прилагане на стратегията и бизнес планиране -Това е и последният етап, в който разглеждаме избраната стратегия за действие на нивото на готовността на новосъздадения мениджърски екип да я приложи на практика. Той се състои в документирането на всички практически мерки, които са необходими за успешното реализиране на стратегията и идентифицирането на тези, които съдържат най-голяма степен на риск според мениджърския екип. Повторното прилагане на методите описани в Етап 4, този път към всяка от задачите, които са планирани като част от практическата реализация на „Стратегията” ще осигури високо ниво на увереност в приложимостта на тези мерки. Тяхното документиране ще състави и бизнес плана на стартиращото предприятие.
Поддейност 2.2: Стартиране дейността на център „Лаборатория на успеха“
Реално предоставяне на услуги в центъра ще започне от 4 месец, паралелно с назначаване на персонала на центъра. Основната дейност, която предвиждам да стартирам и развивам е насочена към предоставяне на услуги в областта на чуждоезиковото образование и обучение чрез прилагане на иновативни методи на преподаване, съобразени с потребностите на клиентите на тези услуги и изцяло ориентирани към индивидуалните им нужди. Идеята ми е да запълня една ниша на пазара за хора, които използват английски език ежедневно в своята работа и имат нужда да усъвършенстват знанията си, чрез по гъвкави методи на преподаване от традиционни курсове по бизнес английски, които се предлагат в момента на пазара. В същото време това да не налага драстично промяна в ежедневните им дейности, а да е съобразено с нормалния ритъм на живот на тези хора от бизнес средите. Друга група клиенти това са студенти и младежи, които планират да се явят на стандартизирани тестове признати при кандидатстване в чуждестранни университети, TOEFL, IELTS и др. и имат нужда от адекватна практическа подготовка. Друга група клиенти, върху които ще фокусираме усилията си са хора, които не използват в работата си английски език, но желаят да придобият знания, които да им позволят свободно да се движат и да комуникират в целия свят по време на почивка и туризъм.
Дейност 3 – Закупуване на оборудване, необходимо за дейността на предприятието За нормалното стартиране и функциониране на новооткрития учебен център предвиждаме да бъде закупено оборудване и обзавеждане, което да гарантира качествено предоставяне на планираните услуги. Центърът ще разполага с всички необходими условия, отговарящи на стандартите за качество.
Ще се закупят 3 бр. преносими компютри, за създадените работни места, за управителя на фирмата и двамата назначени служители на фирмата, ще се закупи екран за провеждане на обученията, видеокамера за изработка на видеопродукти за обучение и участие в онлайн дискусии.
Предвидено е да се закупят маси и посетителски столове, за да се провеждат обучения в малки групи, и да се създаде подходяща атмосфера за групова работа, с цел допълнително да се стимулира неформална комуникация между посетителите на учебния център, преподавателите и участниците в обученията.
За целта ще бъде наето помещение/я, където ще се обособи център „Лаборатория на успеха“. В него бъдещите клиенти ще имат възможност да навлизат в среда, която е функционално предназначена за групова работа и насърчава социалните контакти още в първия ден на обучението. Центърът за обучение трябва да е достатъчно голям, за да позволява колективни дискусии и да насърчава професионалното развитие и лидерските инициативи.
Обученията в центъра ще бъдат значително разширени чрез онлайн компоненти. В програмите на центъра ще се използват стратегически най-новите технологии и концепции в образованието, като основният принцип при тяхното прилагане е създаването на ясна добавена стойност за обучаващите се в центъра. Всяка част на центъра, може да бъде превърната в място за учене чрез осигуряване на безжичен интернет. Видео и теле-конферентни разговори ще подпомагат осъществяването на дискусии с експерти в множество различни локации, включително с чуждестранни обучаващи и други организации.
Предвиждаме да бъде изготвен уебсайт за онлайн обучение, чрез който ще се развиват иновативни практики за провеждане на обучението и онлайн. Уебсайта ще предоставя големи възможности за интерактивност, регистрация на потребители, форми за търсене и възможности за включване на опции за обучение според индивидуалните потребности, включително възможности за включване на онлайн посетители при провеждане на обученията на място в центъра.
Дейност 4 - Първоначално закупуване на материали За нормалното функциониране на центъра е необходимо да бъдат закупени материали и консумативи пряко свързани с дейността на центъра и осигуряващи нормално протичане на работния процес. Предвиждам да бъдат закупени комплекти учебни помагала, които ще бъдат използвани от преподавателите в центъра. Освен това е необходимо да бъдат закупени и консумативи, необходими както за организиране работата на центъра, така и за документиране на текущи бизнес процеси и взаимодействия с външни организации и институции. Дейност 5 – Осигуряване на трудови възнаграждения на самонаетото лице и наетия персонал за не повече от 3 месеца Процедура по подбор и наемане на персонала продължи в рамките на един месец -4 месец от план-графика на проекта. За да се гарантира прозрачност и прецизност при подбора на персонала ще се изработят критерии за подбор на необходимите експерти, които да гарантират недопускане на дискриминационни условия при определяне на условията за подбор на кандидатите. Свободните работни места ще бъдат обявени в медиите и в Дирекция „Бюро по труда“. За стартиране на новият бизнес модел по проект „Лаборатория на успеха“ ще са необходими следните експерти, освен управителят на „А2О“ ЕООД:
1. Ръководител на учебна дейност – За да можем да отговорим на нуждите на бъдещите ни клиенти е необходимо фирмата да разполага минимум с двама преподаватели по английски език, единият от които е управителят на фирмата. Така ще можем да отговорим на изискванията на бъдещите ни клиенти и ще успеем да предложим по-гъвкав и иновативен метод на преподаване, съответстващ на основната идея за създаване на центъра. В зависимост от групите и/или индивидуалните обучения ще бъде ангажиран с преподаване на английски език, назначен на трудов договор, почасово, на ненормиран работен ден.
2. Мениджър проекти, комуникации и логистика - поддържа интернет страницата на фирмата, подготвя рекламна информация за представяне на центъра, оферти и пакети с услуги, разпространява информация за фирмата по всички информационни канали, осъществява връзка с медии, клиенти и други външни за организацията лица. Осигурява логистиката – транспорт, техника, зала и др. при организирането на обученията и цялостната дейност на фирмата. Назначен на трудов договор, почасово, ненормиран работен ден.
Дейност 6 - Осигуряване на публичност и визуализация При изпълнение на настоящият проект ще приложим необходимите мерки и подходи за информиране и публичност, съгласно правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие.
Мерките, чрез които ще информираме обществеността за получената БФП от фондовете на ЕС ще бъдат в съответствие с Ръководството за изпълнение на дейности за информация и публичност по ОП РЧР.
Предвиждаме да бъде поставена 1 бр. информационна табела с размери по образеца на Договарящия орган. Изработване на самозалепващи се стикери с логото на Европейския съюз и Европейския социален фонд, с които ще обозначим закупеното по проекта оборудване и обзавеждане на центъра.
Подкрепата на ЕСФ И ЕС ще бъде отразена по ясен и еднозначен начин върху всеки писмен документ във връзка с проекта (писмо, съобщение до медиите, отчетна форма, покана, бланка и др.); във всяка печатна или електронна публикация (брошура, флаер, методическо ръководство, уебсайт и др.), посредством табели при организиране на публични събития и в помещенията, където се работи по проекта, чрез стикери върху оборудването, закупено с финансовата подкрепа на донора. Кандидатът ще оповестява резултатите от проекта на интернет страниците си.
|