Дейности:
|
Дейност 1 Управление и отчитане на проекта Поради липсата на опит в управлението и изпълнението на проекти от Кандидата, с цел качественото реализиране на заложените дейности, спазване на действащото законодателство и разпоредбите, свързани с изпълнението на проекти по европейски програми, в настоящето проектно предложение като основна дейност за целия период е заложена Дейност 1 - „Управление и отчитане на проекта”. За целта е сформиран екип, който да сътрудничи и да подпомага Едноличния собственик в основните задачи, поставени за реализация на п6 роекта. Предвижда се Екипът да бъде на разположение на Кандидата средно по 16 часа месечно, в които да бъдат обсъждани всички текущи въпроси, възникнали проблеми, да бъдат анализирани рисковете и мерките, необходими за тяхното предотвратяване/отстраняване. Поемането на отговорността по цялостното администриране на проекта от страна на Екипа за управление ще гарантира професионалното му изпълнение, и съответно ще даде възможност на Кандидата да се съсредоточи върху основополагащите за стартиране на неговата стопанска инициатива дейности – подбор и наемане на персонал, подбор и закупуване на материали, консумативи и активи, провеждане на обучения, презентиране на фирмата пред потенциални клиенти и фактическо стартиране на дейността с поемане на първи поръчки. Обработването на постъпващите счетоводни документи, подготовката и предаването на отчети и искания за плащане също не е привична дейност за младия предприемач, поради което тези отговорности също са част от задълженията на екипа за управление.
Дейността е основополагаща за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност. Доброто управление на проекта е гарант за ефективното и ефикасно изпълнение на заложените дейности. Изпълнението на проектните дейности ще допринесат за постигане на целите на програмата
Дейност 2 Провеждане на процедури В съответствие с изискванията на програмата ще бъдат проведени тръжни процедури за избор на изпълнител за провеждане на 9 дейности по проекта. Цялостният процес на провеждане на тръжните процедури ще бъде организиран в съответствие с принципите на безпристрастност, конфиденциалност и прозрачност и в изпълнение на ПМС 69. Всички разходи, заложени по съответните дейности от проекта, не надвишават 15 000 лв., поради което при избора на изпълнители ще се спазват разпоредбите на ПМС 69. За провеждането на е необходимо да се разработят документации за участие, включително техническите спецификации, на които трябва да отговаря изпълнението на съответната обществена поръчка.
Чрез провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки ще се постигне конкретизиране и детайлизиране на заданието и избор на най-подходящи изпълнители, при спазване на принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
Дейност 3 Подбор и наемане на персонал Поради високия процент на безработица в община Ихтиман, подборът на персонал ще бъде съгласуван и с Дирекция „Бюро по труда” – Ихтиман. Ще бъдат проучени възможностите за наемане на лица от уязвимите групи (младежи и продължително безработни лица, включително и на възраст над 50 год.), с подходяща квалификация, както и за предлаганите възможности за квалификация, преквалификация и повишаване на уменията на персонала.
Предвижда се през третия месец от изпълнението на проекта да се проведе подбора на кадри – съвместно с ДБТ Ихтиман ще бъдат разгледани документите на всички безработни лица, попадащи в обхвата на таргетираните групи, като с одобрените в тази фаза ще бъде проведено и интервю. За тази цел ще бъде наета зала, в която в рамките на един ден Едноличния собственик ще се запознае с потенциалните кандидати за вакантните длъжности и ще избере най-подходящите за обявените от него позиции. След одобряване на кандидатите и сключване на договори с тях, ще бъдат проведени планираните съгласно Дейност 4 обучения.
Заложени са и разходи за командировки на самонаетото лице и на наетия от него персонал, свързани с основната дейност на новоразкритото предприятие – предвижда се посещение на обекти и строителни дейности в гр.Пловдив – към момента на подаване на проектното предложение Кандидатът има предварителни разговори с потенциални клиенти, които биха възложили обект в следващите месеци.
С оглед на оптимизацията на процесите и ефективно изпълнение на дейностите по проекта, стандартната линейна структура на предприятия от този тип в конкретния случай ще бъде развита до линейно-щабна (фиг.1), като се добави звеното „Екип за управление на проекта”, което да подпомага Едноличния собственик в реализацията на настоящия проект и успешното стартиране на самостоятелна стопанска инициатива.
Дейност 4 Обучение на наетия персонал и самонаетото лице Дейността за предоставяне на обучения на новонаетите лица е в съответствие с приоритетните действия съгласно чл. 3 от Регламент 1081/2006.
В тази дейност се включва изработването на учебна програма и провеждането на три обучения: едно обучение за помощник в строителството, едно обучение за специалност „Мазилки и шпакловки” и едно обучение за самонаетото лице по ЗБУТ. От особена важност е обучението по специалност „Мазилки и шпакловки”, тъй като се предвижда една от основните услуги, предлагани от фирмата, да бъде нанасянето на нова, модерна мазилка по специфичка иновативна технология.
Обученията следва да са съобразени със спецификата на стартиращия бизнес и необходимото за целта работно оборудване и технологии. В програмите на обученията ще се включват дейности, които ще допринесат за развитие на стартиращия бизнес и работния процес. Също така, обученията ще съдържат хоризонтални принципи, като например въвеждане на информационно-обучителни модули за спецификите на отделните хоризонтални принципи, практически упражнения, и да са с продължителност не по-малко от 45 учебни часа.
Тази дейност е ключова за устойчивостта на проекта и поставя базата за реализирането на бъдещи обучения съгласно принципа за учене през целия живот. Чрез предвидените курсове за повишаване на квалификацията си, пна наетите лица, „РАПИДСТРОЙ”ЕООД ще затвърди своите пазарни позиции и ще доразвие своята дейност, като привлече нови клиенти и предлага допълнителни услуги.
Дейност 5 Закупуване на материали, консумативи и ДМА Въвеждането в експлоатация на нови, модерни машини и оборудване ще окаже пряк положителен ефект върху дейността на фирмата. Стремежът на фирмата е да осигури по-добри условия на труд на своите работници както и по-добри взаимоотношения с всички свои контрагенти. По този начин ще се гарантира непрекъснато усъвършенстване на цялостния процес, както и намаляване на възможните щети от неотговарящо на изискванията на клиентите качество на предоставяните услуги; запазване на стари и привличане на нови клиенти на основата на повишено доверие. С реализирането на предвидените дейности ще се формира по-добър имидж сред широката и специализирана общественост.
С цел използването на модерни информационни технологии и софтуерни продукти за развиване дейността на фирмата се предвижда закупуването на един преносим компютър и мултифункционално устройство – принтер, скенер, факс и копир.
Предвижда се въвеждането на мерки за намаляване и рециклиране на отпадъците, ефективно използване на наличните ресурси и материали, и най-вече - стремеж към постигане на енергийна ефективност в основните дейности чрез закупуването на висок клас енергоспестяващо оборудване.
Изпълнението на тези дейности ще доведе до цялостно подобрение в управлението на фирмата и сериозно ще повиши нейната конкурентоспособност – което е именно и едн от задачите на това проектно предложение.
Дейност 6 Външни услуги В настоящата дейност се предвижда сключването на договори с външни изпълнители – доставчик на мобилни и цифрови услуги (интернет), служба за трудова медицина и изпълнител за изработване на рекламни материали.
За нормалното функциониране на фирмата и поддържането на контакти с всички контрагенти, доставчици и клиенти, е необходимо да бъде сключен договор с мобилен опрератор за предоставяне на мобилни телефонни услуги. С оглед целесъобразността на разходите се предвижда договарянето на комбиниран пакет услуги – мобилна услуга и интернет, като свободния достъп до глобалната мрежа ще гарантира информационното обезпечаване дейността на фирмата.
Съгласно разпоредбите на чл от ЗЗБУТ Юридическите и физическите лица, които самостоятелно наемат работещи, юридическите и физическите лица, които ползват работещи, предоставени им от предприятие, което осигурява временна заетост, както и лицата, които за своя сметка работят сами или в съдружие с други, са длъжни да осигурят здравословни и безопасни условия на труд във всички случаи, свързани с работата, както на работещите, така и на всички останали лица, които по друг повод се намират във или в близост до работните помещения, площадки или места. Естеството на работата – строителни дейности, от своя страна също предполага спазването на всички законоустановени норми за здравословни и безопасни условия на труд. В тази връзка се предвижда избиране на подходяща служба за трудова медицина и сключване на договор за предоставяне на съответните услуги.
За популяризиране дейността на новосъздадената фирма и представянето й пред потенциални клиенти е предвидено провеждане на рекламна кампания, за целите на която ще бъдат създадени и разпространени рекламни материали – брошури, флаери, календари и визитки.
Всички изпълнители на външни услуги ще бъдат избрани в рамките на предвидените по Дейност 2 тръжни процедури съгласно разпоредбите на ПМС 69.
Дейност 7 Мерки за информация и публичност През целия период на реализиране на проекта ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност по дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на обстоятелството, че Европейският съюз съфинансира проекта. Съгласно изискванията за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, всички документи, създадени във връзка с реализирането на проекта, задължително ще съдържат следните елементи:
а) емблемата на Европейския съюз, в съответствие с графичните стандарти, установени в приложение I на Регламент (ЕС) 1828/2006 и позоваване на Европейския съюз;
б) позоваване на ЕСФ: „Европеиски социален фонд“;
в) послание, избрано от Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, подчертаващо получената добавена стоиност от интервенцията на Общността: „Инвестира във вашето бъдеще”.
|