Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0915-C0001
Номер на проект: ESF-2303-18-08004
Наименование: Осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в ТЕРС-Мошино АД
Бенефициент: ТЕРС-Мошино АД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 03.07.2013
Дата на приключване: 01.06.2014
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване на условията на труд на работното място
Дейности: Дейност 1 – Управление на проектните дейности За да се изпълнят предвидените дейности и достигнат целите на проекта, в началото му ще се проведе работна среща на екипа. Участници в срещата ще са членовете на екипа за организация и управление. По време на срещата ще се: Разпределят конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; Разработи детайлен план за работа; Разработи система за вътрешен контрол, мониторинг и оценка; Разработи стратегия за популяризиране на проекта; Разработи оценка на риска и план за ограничването им; Спесифицират мерките за верифициране на физическия и финансов напредък по проекта, за провеждане на проверки на място и други, в съответствие с изискванията на Договоращия орган и приложимите Регламенти; В процеса на изпълнение на проекта текущо ще се провеждат работни срещи на екипа, на които ще се обсъжда постигнатият напредък и ще се планират следващите дейности. Процесът на адекватно управление на проекта е сигурната основа за постигане на ефективни резултати. В рамките на дейността в края на проекта ще бъде осъществен одит от специално избран за целта одитор. Продължителността на дейността е от старта до финала на проекта, включвайки и процеса на текущо и финално отчитане на финансовата и техническата част от изпълнението на дейностите.
Дейност 2 – Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Анализа на състоянието и проектиране на ефективна и адекватна организация на трудовата дейност се налага с оглед създаване на предпоставки за повишаване производителността на труда и намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания. Анализа ще обхаване всички елементи на трудовата дейност в предприятието, като ще бъде изготвен спазавайки следната структура: Раздел „Въведение” В тази част ще бъдат представени използваните изходни данни, описание характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента, в т.ч.: - съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др; - управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи; - показатели за ефективност на трудовата дейност; - управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация; - условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. физични условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.; - управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики. Раздел „Изложение и анализ” В тази част ще бъдат описани силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в “ТЕРС-Мошино“ АД. Ще бъдат определени елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда. Подробно ще се анализира и оцени нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др. Въз основа на анализ на силните и слабите страни (SWOT – анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда ще се определи кои от тях следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителните мерки за подобрения. Силните и слабите страни на вътрешната среда се разглеждат в съчетание с възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда. Ще се съставят SWOT-матрици, -таблици и -диаграми, илюстриращи съотношението на характеристиките (силните и слабите страни) на трудовата дейност. Раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност” В тази част, ще се обоснове и опише надлежно при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви; подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това; какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта. Раздел „Заключение” Въз основа на обобщен анализ на резултатите: - ще се направят изводи за състоянието на “ТЕРС-Мошино“ АД и организацията на трудовия процес; - ще се определят приоритетите и ще се препоръчат необходими действия и съответно необходими за тях ресурси.
Дейност 3 – Осъществяване на мерки за модернизация с цел подобряване условията на труд Дейността включва:  Осъществяване на доставка и монтаж на вентилационна и климатизационна система за защита от неблагоприятен микроклимат в работните помещения на производствената база на дружеството  Доставка на по-модерни и по-ефективни средства за комбинирана защита - лични предпазни средства за служители в дружеството Ежедневният трудов процес се опосредства от възможните рискове и заплахи за безопасността на труда чрез рисковите фактори от трудови злополуки на работното място и професионална болест. С цел защита от неблагоприятен микроклимат в работните помещения № 1 и 2 /по приложената скица/ на производствената база на дружеството ще се достават и монтират съоражения за вентилацонно-климатизационни действия – осигуряващи свеж въздух, отвеждане на замърсения въздух и климатизиране на помещения в температурно отношение; Инвестиционната дейност по проекта ще обхване 2бр. основни работни помещения на производствената база, чрез доставка и монтаж на климатични камери на директно изпарение, с конструкция от алуминиеви профили и изолирани панели от поц. ламарина с прахово полимерно покритие, за хоризонтален монтаж, заедно с прилежащите за експлоатационен процес елементи /Ел.табло с автоматика и кабели за управление; Въздуховоди от поц. Ламарина; Топлоизолация по въздуховоди; Таванна вентилационна решетка/. Гореописаните мерки се детайлизирани и подробно специфицирани в предоставенот към документацията - Приложение Б.4 Освен мерките по въвеждане на адекватно оборудване чрез проекта ще бъдат закупени и лични предпазни средства на служителите в „ТЕРС-МОШИНО”АД, както следва:  Предпазна каска – малка козирка, текстилна околожка, 6-позиционно зах-ващане, коригиране с припльзване, абсорбиращ потта начелник, подбрадник с 3-позиционно захващане.  Очила защитни неизпотяващи - с голям вътрешен обем, неалергичи предпазват от прах, отхвърчащи частици, широкообзорни, подсилени, директна вентилация, осигуряващи маскимално плътно прилягане към лицето.  Полумаска - с две фил-търни гнезда, надеждна защита, ниски експлоатационни разходи, изключително ниско съпротивление при дишане, материал - олекотен еластомер от термопластичен каучук, мек и удобен за дълготрайна употреба • Широки защитени клапи осигуряват ниско съпротивление при дишане, минимизират количеството остатъчен CO2 и намаляват умората на носещия маската.  Антифони-леки, меки, неалергични възглавнички, с двойна стена на мидата, минимален вътрешен резонанс, многостепенно регулиране, най-високо качество и ниво на затихване в голям честотен спектър, ТЕЦ, ВЕЦ  Антифони -леки, големи ергономични чашки, пълни с акустична пяна, меки, неалергични възглавнички, многостепенно регулиране, сгъваеми - позволяват да се прибират в джоба  Ръкавици защитни противоплъзгащи се – висококачествена кожа, маслоустойчиви, памучна подплата, дължина 26см  Ръкавици студозащитни противоплъзгащи се - висококачествена кожа, подсилен показалец и длани, потплатени  Ръкавици кожени за заварчици - първокачествена цепена кожа, дължина 35см., памучна подплата, потсилени длани, пришити нишки kevlar  Шлем за заварчик ел.дъгово заваряване -термопластичен визьор,100% защита на зрението, самозатъмняваща се функция, постоянна защита от лъчения, отлична видимост в светло състояние.  Гамаши – хромирана, хидрофобна естествена кожа, за предпазване на работните обувки на заварчика.  Диелектрични боти - висококачествен естествен латекс. За работа с ел. съоръжения под напрежение до 30 kV  Диелектрични ръкавици - висококачествен естествен латекс. За работа с ел. съоръжения под напрежение до 30 kV  Ботуши от PVC-нитрилен каучук сая, водонепропускливи, с дълбок грайфер, противохлъзгащо, маслоустойчиво ходило, с противопробождаща вложка и метално бомбе.  Дъждобрани / наметало/- PVC и полиестер, водозащитен, антистатичен, защитава от механични въздействия, прах, въздушни течения.  Светлоотразителен елек- устойчив на механични въздействия.  Ватирана шапка- студозащитна тип ушанка от промазан плат  Костюм за заварчици-/курка и панталон/ хромирана, хидрофобна естествена кожа, устойчива  Сбруя - улеснено регулиране на бедрените и/или раменните колани, разпределителна, ударопоглъщаща пластина на гърба, 2 предпазни точки (1 D-образен пръстен на гърба, 1 на гърдите, 2 текстилни ремъка), позициониращ колан, 2 странични позициониращи D-образни точки (лява и дяс-на), комфортни подложки на талията, гърба и слабините,  Въже - самонавиващo се блокаторнo устройствo, c текстилен ремък и амортизаторен пакет, дължина 3 m.  Въже - с енергиен абсорбатор, за снижаване ударната сила под 6 kN (комбинират се със сбруи), дължина 2 m - възможност за регулиране Необходимостта от подмяна на съществуващато облекло се основава на факта, че към настоящия момент служителите ползват работно облекло закупено през 2010г. С оглед на бързото износване и амортизация, както и частичната обезпеченост на личните предпазни средства се налага закупуването на нови такива, основано на необходимостта от осигуряване на адекватни и ефективни защити на здравето и труда на персонала. Предвид обстоятелството, че сериозна част от трудовия процес на служителите се извършва на място на терен ан съответния Възложител се изготвят оценки на риска за всеки индивидуален обект. В осъществените до момента такива се описва необходимостта от осигуряване на по-модерни и по-ефективни средства за комбинирана защита - специално работно облекло и лични предпазни средства. Гореописаните мерки се детайлизирани и подробно специфицирани в предоставения към бюджета на проекта – Опис по т.3.1.
Дейност 4 – Дейности за информация и публичност В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени и осъществени мерки свързани с информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ, съгласно правилата на на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. И специфичните изисквания на ОП „Развитие на човешките ресурси”
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 103 031 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 20 606 BGN
2014 - 20 606 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 17 515 BGN
2014 - 17 515 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 091 BGN
2014 - 3 091 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 25 758 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз