Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-2.2.09-0011-C0001
Номер на проект: ЦА12-22-56
Наименование: Насърчаване на професионалното развитие на служителите на КЗЛД чрез прилагане на система от обучения съобразно техните професионални задължения.
Бенефициент: Комисия за защита на личните данни
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 02.04.2013
Начална дата: 04.07.2013
Дата на приключване: 04.07.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Подобряване на професионалната компетентност на служителите в Комисията за защита на личните данни за по-ефективно и ефикасно изпълнение на задълженията им.
Дейности: Дейност 1 „Организация и управление на проекта“ • Разпределение на задълженията и отговорностите на екипа по управление; • Утвърждаване на правила за работа и контрол на работата на проектния екип; • Мониторинг и контрол на изпълнението на проектните дейности;
Дейност 2 „Работа на комисия за анализ на проведените до момента обучения, подбор на служители и анализ на резултатите от проведените обучение по проекта” Ръководителя на проекта определя комисия за анализ на проведените до момента обучения, подбор на служители и анализ на резултатите от проведените обучение по проекта. В работата си комисията ще се ръководи от утвърдената процедура за организация на обучението на служителите от администрацията на КЗЛД. Работата на комисията ще обхане следните конкретни задачи: • Извършване на анализ на проведените до момента обучения с цел избягване на двойно финансиране. • Подбор на служителите които ще се обучат в рамките на проета, при отчитане на извършения анализ на проведените до момента обучения с цел избягване на двойно финансиране и при отчитане на следните критерии: o Служителя да не е преминавал обучение със същата тематика o Обучението да е свързано със служебните задължения произтичащи от заеманата длъжност o Обучението да допринася за професионалното ,кариерно и личностнно развитие на сътветния служител. • Анализ на резултатите от проведените обучение по проекта на базата на попълнени анкетни карти за обратна връзка от всеки енин служител преминал обучение.
Дейност 3 „Обучение на служители от общата администрация на КЗЛД за повишаване на професионалната квалификация и преквалификация”. Обучение на служители от общата администрация на КЗЛД за повишаване на професионалната квалификация и преквалификация, което ще се осъществи от ИПА. Обучението ще подпомогне ръководният състав на дирекцията да получат следните умения и знания: • теоретични познания за стратегическия мениджмънт в държавната администрация; • практически умения за разработване, мониторинг и отчетност на стратегически документи; • методологията за стратегическо планиране в Република България; • основите на управление на изпълнението в държавната администрация; • същност и практики за мониторинг и оценка на стратегически документи; • етапите на извършване на предварителна оценка на въздействието; • стандартите за провеждане на обществени консултации и механизмите за координация на органите на изпълнителната власт; • обстоятелствата при които се налага управление на промяната; • за предвиждане на ефектите от промяната върху организацията и служителите, и разбирането на ролята на комуникацията в условията на промяна; • техники за управление на промяната и да се усвоят умения за ефективно управление на хората и процесите в условията на промяна; • правила за определяне на приоритети и стандарти за управление на времето; • основни принципи и техники за справяне със стреса на работното място. Обучението ще подпомогне служителите от отдел „Управление на човешките ресурси” да получат следните умения и знания: • да се разяснят основните моменти в прилагане на метода „управление чрез цели“; • да се изясни и задълбочи новото разбиране на връзката между организационно изпълнение и индивидуално изпълнение; • да се овладеят техники за разработване и съгласуване на организационни и индивидуални цели и задачи; • да се развият уменията за: – определяне на измерими индикатори за изпълнение на целите; – определяне на индикатори за текущо оценяване на резултати; – оценка на изпълнението /постигане на цели, изпълнение на преките задължения, оценка на компетентностите/; • да се разяснят новите роли и отговорности на участниците в процеса на оценяване на служителите в администрацията; • да се разяснят новите роли и отговорности на звената и експертите по човешки ресурси в процеса на оценяване на служителите в администрацията; • да се изясни връзката между оценката на изпълнението на длъжността и оценката на длъжностите в съответствие с прилагането на Класификатора на длъжностите в администрацията. • Да придобият знания и практически умения за набиране и подбор на най-подходящите кандидати за работа в държавната администрация. • да развие практически умения за създаване и съхранение на информацията, касаеща УЧР в държавната администрация; • да развие практически умения за съставяне на документи, използвани в системите за УЧР; • да развие практически умения за водене на щатни разписания, разчети и др. • • да представи нормативната уредба в областта на управлението на човешките ресурси в държавната администрация; • да представи новите теоретични виждания и практически постановки, базирани на променящата се правна рамка; • да развие практически умения за унифицирано прилагане на нормативната уредба. Обучението ще подпомогне служителите от отдел „Канцелария и връзки с обществеността” да получат следните умения и знания: • успешното делово общуване; • за прилагане на етичните стандарти при вземане на ефективни професионални решения; • за преодоляване на проблемни служебни ситуации; • за правилата и механизмите на въздействие в деловия етикет и деловото облекло; • начините и средствата за успешна комуникация; • за проектиране, създаване на електронни таблици и използване на основни функции за анализ на данните; • за основните изисквания и характеристики на мултимедийните презентации, както и основни умения за презентиране; • комуникативни умения по английски език в административна среда; • усвояване на стандартите за делова кореспонденция на английски език и най-често използваните формати на документи; • за използване на специфичен тон, език и стил при водене на кореспонденция на английски език (имейли, писма); • за подготовка и провеждане на срещи, участие в дискусии и работни посещения; • усвояване на стандартите и развиване на умения за изготвяне и представяне на тема пред аудитория. Обучението ще подпомогне служителите от отдел „Материално осигуряване” да получат следните умения и знания: • практически опит за вградените в MS Excel функции при решаване на конкретни задачи. • да представи инструменти в MS Excel , използвани за решаването на задачи, възникващи в икономическата сфера. Обучението ще се извърши от Института по публична администрация (ИПА) /по възможност в сградата на КЗЛД/ със следната програма: 3.1.За ръководния състав на дирекцията ще бъде извършено следното обучение: 3.1.1. СТРАТЕГИЧЕСКИ МЕНИНДЖМЪНТ В ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ (УА-1)(2 човека) ; 3.1.2. ОРГАНИЗАЦИОННО РАЗВИТИЕ. УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОМЯНАТА (УА–5) (1 човек). 3.2. За служителите от звеното за УЧР ще бъде извършено следното обучение: 3.2.1. ПЛАНИРАНЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ (ЧР–1) (4 човека) 3.2.2. УПРАВЛЕНИЕ И ОЦЕНКА НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО (ЧР–2) (4 човека) 3.2.3.УМЕНИЯ ЗА НАБИРАНЕ И ПОДБОР НА СЛУЖИТЕЛИ В ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ (ЧР–3) (4 човека) 3.2.4ПРАКТИЧЕСКИ АСПЕКТИ В РАБОТАТА НА ЗВЕНАТА ПО ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ (ЧР–6) (4 човека) 3.2.5 ПРИЛАГАНЕ НА НОРМАТИВНАТА УРЕДБА ЗА ПЛАНИРАНЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ В ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ (ПР–3) (4 човека). 3.3. За служителите от звеното за „Канцелария и връзки с обществеността” ще бъде извършено следното обучение: 3.3.1.ДЕЛОВА КОМУНИКАЦИЯ И ЕТИКЕТ (ЕФ–6)(3 човека) 3.3.2.ПРАКТИЧЕСКИ УМЕНИЯ ЗА ЕФЕКТИВНИ КОМУНИКАЦИИ (ЕФ–8) (1 човек) 3.3.3.СЪЗДАВАНЕ НА ДОБРЕ ИЗГЛЕЖДАЩИ ДОКУМЕНТИ С MS WORD (ИТО–6) (1 човек) 3.3.4.ЕЛЕКТРОННИ ТAБЛИЦИ С MS EXCEL (базов курс) (ИТО–8) (1 човек) 3.3.5.ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ. MS POWER POINT (базов курс) (ИТО–23) (1 човек) 3.3.6.РАЗГОВОРЕН АНГЛИЙСКИ ЕЗИК (базов курс) (ЧЕО–1 А) (3 човека) 3.3.7.КОМУНИКАТИВНИ УМЕНИЯ НА АНГЛИЙСКИ ЕЗИК (надграждащ курс) (ЧЕО–2 Б) (1 човек) 3.3.8.ДЕЛОВИ УМЕНИЯ – УЧАСТИЕ В РАБОТНИ СРЕЩИ, ДИСКУСИИ И ПОСЕЩЕНИЯ (на английски език) (ЧЕО–4) (1 човек) 3.4. За служителите от звеното „Материално осигуряване” ще бъде извършено следното обучение: 3.4.1. ФУНКЦИИ В MS EXEL (ИТО - 12) (1 човек); 3.4.2. MS EXEL ЗА ИКОНОМИСТИ (ИТО - 15) (1 човек).
Дейност 4 „Обучение на служители от специализираната администрация на КЗЛД за повишаване на професионалната квалификация и преквалификация”. Обучение на служители от специализираната администрация на КЗЛД за повишаване на професионалната квалификация и преквалификация ще бъде извършено за служители с юридическо и техническо образование и ще се осъществи от ИПА /по възможност в сградата на КЗЛД/. Обучението ще подпомогне служителите с юридическо образование от специализираната администрация да получат следните умения и знания: • по европейската и българската практика на предварителна и последваща оценка на въздействието на законодателство и политики; • за извършване на предварителна и последваща оценка на въздействието. • за усвояване на писмен и устен изказ, осигуряващ ефективно общуване в рамките на администрацията и в отношенията й с граждани и юридически лица; • за формирането на унифициран стил на общуване в администрацията. • по основните принципи на административния процес, както и някои по-специфични норми на Административнопроцесуалния кодекс; • по основните производства и практически постановки, регламентирани в Административнопроцесуалния кодекс, както и относимата съдебна практика; • по законосъобразното прилагане на административните норми и принципи в ежедневната работа на административните структури. • по актуалните проблеми по приложението на Гражданския процесуален кодекс; • по съдебната практика и тълкувателната дейност на ВКС. • по основните особености и елементите на правната система на ЕС; • по принципите на прилагане на правото на ЕС в държавите членки и произтичащите от тях задължения за националните органи (администрация, съдебна власт, законодателна власт); • по прилагане на нормативните актове на ЕС. • по основните особености и системата на съдебен контрол в правото на ЕС; • по общите процесуални правила, приложими в производствата пред Съда на ЕС; • по основните средства за контрол за законност, приложими пред Съда на ЕС; • за работа и намаляване на времето, необходимо за завършване и оформяне на документи. • свързани с подготовката, оформянето и управлението на големи текстови документи. • по френски и английски език в административна среда и в конкретни практически ситуации; • за делова кореспонденция на английски език и най-често използваните формати на документи; • развиване на умения за използване на специфичен тон, език и стил при водене на кореспонденция на английски език (имейли, писма); Обучението ще подпомогне служителите с техническо образование от специализираната администрация да получат следните умения и знания: • За формиране на съвременна управленска култура и придобиване на знания за повишаване на ефективността и ефикасността на електронното управление. • за информационна сигурност в центровете за данни, “front” и “back” офиса, прилагайки политики, стандарти и интегрирани модели. • за работа в среда на оперативна съвместимост. • за осигуряване на информационна сигурност на комуникационните системи в администрацията. • за подготовка и провеждане на срещи, участие в дискусии и работни посещения; • за изготвяне и представяне на тема пред аудитория. 4.1 За служителите с юридическо образование от специализираната администрация: 4.1.1. ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ЗАКОНОДАТЕЛСТВО И ПОЛИТИКИ (ПРЕДВАРИТЕЛНА И ПОСЛЕДВАЩА) (ПР–1) (3 човека) 4.1.2. АДМИНИСТРАТИВНА СТИЛИСТИКА (ПР–4) (3 човека) 4.1.3.ОСНОВНИ ПРОИЗВОДСТВА ПО АПК (за юристи) (ПР–5) (4 човека) 4.1.4. ПРИЛАГАНЕ НА ГРАЖДАНСКИЯ ПРОЦЕСУАЛЕН КОДЕКС (за юристи) (ПР–7) (5 човека) 4.1.5. ПРИЛАГАНЕ НА ПРАВОТО НА ЕС В ДЪРЖАВИТЕ ЧЛЕНКИ (ПР–12) (4 човека) 4.1.6. СЪДЕБЕН КОНТРОЛ В ПРАВОТО НА ЕС (ПР–13) (3 човека) 4.1.7. ОСНОВИ НА МАТЕРИАЛНОТО ПРАВО НА ЕС (ПР–14) (2 човека) 4.1.8. СЪЗДАВАНЕ НА ДОБРЕ ИЗГЛЕЖДАЩИ ДОКУМЕНТИ С MS WORD (ИТО–6) (1 човека) 4.1.9. РАБОТА С ДЪЛГИ ДОКУМЕНТИ С MS WORD (ИТО–7) (1 човека) 4.1.10. ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ. MS POWER POINT (базов курс) (ИТО–23) (2 човека) 4.1.11.ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ. MS POWER POINT (за напреднали) (ИТО–24) (2 човека) 4.1.12. РАЗГОВОРЕН АНГЛИЙСКИ ЕЗИК (базов курс) (ЧЕО–1 А) (2 човека) 4.1.13. КОМУНИКАТИВНИ УМЕНИЯ на английски език (базов курс) (ЧЕО–2 А) (2 човека) 4.1.14. ДЕЛОВИ УМЕНИЯ – УЧАСТИЕ В РАБОТНИ СРЕЩИ, ДИСКУСИИ И ПОСЕЩЕНИЯ (на английски език) (ЧЕО–4) (1 човека) 4.1.15.РАЗГОВОРЕН ФРЕНСКИ ЕЗИК (базов курс) (ЧЕО–14 А) (1 човек) 4.2. За служителите с техническо образование от специализираната администрация: 4.2.1. УПРАВЛЕНИЕ НА ЕЛЕКТРОННАТА АДМИНИСТРАЦИЯ. ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ. АРХИТЕКТУРИ, МОДЕЛИ И ВИРТУАЛНА СРЕДА. (УА–3) (2 човека) 4.2.2. ЦИФРОВА ДЕМОКРАЦИЯ. УПРАВЛЕНИЕ НА ИНФОРМАЦИОННАТА СИГУРНОСТ. НАНОТЕХНОЛОГИИ И ЕЛЕКТРОННА ИДЕНТИЧНОСТ (УА–4) (2 човека) 4.2.3. СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ИНФОРМАЦИОННАТА СИГУРНОСТ НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ЗВЕНО (ИТО–3) (2 човека) 4.2.4. ДЕЛОВИ УМЕНИЯ – УЧАСТИЕ В РАБОТНИ СРЕЩИ, ДИСКУСИИ И ПОСЕЩЕНИЯ (на английски език) (ЧЕО–4) (2 човека
Дейност 5 „Обучение на служители от дирекция „Правно-нормативна дейност, обучение и международно сътрудничество”, чиито служебни задължения изискват провеждане на обучения на АЛД“ Провеждане на специализирано обучение за овладяване на основни комуникационни и презентационни умения ота служителите от дирекция ПНДОМС в чиито служебни задължения е провеждането на обучения на АЛД.Регулярното провеждане на обучение на АЛД изисква разширяване на познанията и уменията на тези експерти за работа с аудитория,убедителнист при представяне на материята – предмет на обучението,аргоментираност и умения за презентиране. (10 участника). Обучението ще подпомогне служителите да получат следните умения и знания: • умения за по-добра вътрешна комуникация; • изграждане на стратегии за убеждаващо въздействие. • успешно делово общуване; • нови знания и умения за прилагане на етичните стандарти при вземане на ефективни професионални решения; • начини за преодоляване на проблемни служебни ситуации; • познаване на правилата и механизмите на въздействие в деловия етикет и деловото облекло. • умения за ефективно общуване; • умения за ефективни вербални и невербални комуникации; • практически умения за презентиране и ефективна комуникация с аудиторията и представянето на синтезирана информация пред публика; . • познаване на междукултурните различия в комуникацията. • усвояване на техниките за работа и намаляване на времето, необходимо за завършване и оформяне на документи. • умения свързани с подготовката, оформянето и управлението на големи текстови документи. • знания и умения за проектиране, създаване на електронни таблици и използване на основни функции за анализ на данните. • знания за основните изисквания и характеристики на мултимедийните презентации, както и основни умения за презентиране. • практически умения за изказване и представяне на информация, прилагайки техники на работа и поведение. Обучението ще се извърши от Институтът по публична администрация (ИПА) /по възможност в сградата на КЗЛД/със следната програма: 5.1 Семинар: УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ВЪТРЕШНИТЕ КОМУНИКАЦИИ В АДМИНИСТРАЦИЯТА(ЕФ-2) (10 участника). 5.2. Семинар: ДЕЛОВА КОМУНИКАЦИЯ И ЕТИКЕТ (ЕФ–6) (10 участника). 5.3.Семинар: ПРАКТИЧЕСКИ УМЕНИЯ ЗА ЕФЕКТИВНИ КОМУНИКАЦИИ (ЕФ–8) (10 участника). 5.4 .Курс: СЪЗДАВАНЕ НА ДОБРЕ ИЗГЛЕЖДАЩИ ДОКУМЕНТИ С MS WORD (ИТО–6) (10 участника). 5.5. Курс: РАБОТА С ДЪЛГИ ДОКУМЕНТИ С MS WORD (ИТО–7) (10 участника). 5.6. Курс: ЕЛЕКТРОННИ ТAБЛИЦИ С MS EXCEL (базов курс) (ИТО–8) (10 участника). 5.7. Курс: ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ. MS POWER POINT (базов курс) (ИТО–23) (10 участника). 5.8. Курс: ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ. MS POWER POINT (за напреднали) (ИТО–24) (10 участника). 5.9. Курс: ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ (на английски език) (ЧЕО–5) (5 участника).
Дейност 6 „Обучение на обучители - надграждащ модул“ Тази дейност представлява надграждащо обучение предназначено за 10 служителя от дирекция ПНДОМС след изпълнение на дейност 6 /за придобиване на основни презентационни и комуникационни умения/. Обучението ще бъде извършено от външен изпелнител тъй като ще обхваща теми извън каталога на ИПА за 2013г. Ще дъде изпълнена под формата на тридневен семинар със следното съдържание: • Анализ на аудиторията и проучване на потребностите от обучение на аудитория. • Ролята на обучителя; • Преглед на обучителните техники; • Цели на обучението; • Дизайн на обучението. • Изказване без предварителна подготовка • Сблъскване с негативна аудитория: - как да се подготвим; - как да парираме враждебност; - как да се справяме по теми,по които не сме подготвени; - как да се справяме с несериозно отношение; - как да реагираме при форсмажорни обстоятелства. • Сценична треска - справяне със стрес и нервно напрежение; - правила за справяне с напрежението и стреса преди, по време и след презентация. • Методика на преподаване • Практически занимания.
Дейност 7 „ Информация и публичност” Ще бъдат проведени 2 пресконференции за обявяване на старта и финала на проекта. Ще се разпространят в публичното пространство резултатите от проекта и източниците на финансиране. Предвижда се широка популяризация на проблемите по защита на личните данни. Това ще се осъществи посредством публикации в медиите, поставяне на банери по различни интернет сайтове, прессъобщения и пресконференции. Представителите на централните медии ще бъдат редовно запознавани с осъществяването на дейностите по проекта и с постигнатите резултати. Ще се използват установените контакти на Комисията за защита на личните данни с българските национални медии за публикуване на минимум 4 статии и интервюта в медии с национален обхват и минимум 2 интервюта в национални телевизии. Ще бъдат разпространени и рекламни материали, с цел опвишаване на информираността относно проектното предложение и програма „ОПАК”. Ще бъдат използвани и всички достъпни за институцията ресурси за разпространение на информация и образователно съдържание по проекта чрез социални мрежи и др. онлайн инструменти.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 34 647 BGN
Общ бюджет: 28 279 BGN
БФП: 28 279 BGN
Общо изплатени средства: 28 279 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 28 279 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 6 920 BGN
2014 21 359 BGN
2015 0 BGN
28 279 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 24 037 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 5 882 BGN
2014 18 155 BGN
2015 0 BGN
24 037 BGN
В т.ч. Национално финансиране 4 242 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 1 038 BGN
2014 3 204 BGN
2015 0 BGN
4 242 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Общ брой на обучените служители в администрацията
Индикатор 2 Дейност 1: Създаден екип, брой сключени договори
Индикатор 3 Дейност 3: Обучени служители
Индикатор 4 Дейност 4: Обучени служители
Индикатор 5 Дейност 5: Обучени служители
Индикатор 6 Дейност 6: Обучени служители
Индикатор 7 Дейност 7: Брой пресконференции, статии, интервюта, листовки, банери, тефтери и химикалки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз