Дейности:
|
Дейност 1: Подготовка на стопанската дейност на предприятието 1. Получаване на лиценз от БАК за ограничена проектантска правоспособност. Тази дейност е от основополагащо значение за стартиране на дейността на новосъздаденото предприятие, т.к. касае легитимността на предоставяните услуги – 1-ви месец.
2. Избор на Изпълнител за Наемане на офис (35 м2) и склад (100 м2) и избор на подходящи за осъществяване на дейността помещения - 1-ви месец. За ефективното и ефикасно осъществяване на дейността на фирмата, ще се търси офис с добро местоположение в центъра на града, а на склада, (поради спецификата на дейността) в покрайнините на града. В офиса ще се извършва основно проектантската дейност, срещите и договарянето с клиенти и адмнистративната дейност на организацията. В офиса за срока на проекта ще работи и екипа проекта. С цел лесна работа и проследимост, в офиса ще се отдели и място за архив по клиенти, което ще допринесе за ефикасната работа и създаване на картотека от добри практики по клиенти и проекти.
Сключване на договор за срок от 2 години с възможност за удължаване при включени режийни разходи в наемната цена на офиса и склада.
3. Избор на Изпълнител и извършване на ремонтни дейности в офиса, където ще се извърша дейността на предприятието - 2-ри месец. След наемане на офисното помещение извършване на текущ ремонт, с цел осигуряване нормални условия и добра атмосфера за ползотворен работен процес в новосъздаденото предприятие. Текущият ремонт е наложителен предвид ефективното и ефикасно изпълнение на задачите, които ще се извършват в офиса на новосъздаденото предприятие, описани по-горе.
4. Избор на Изпълнител за Закупуване на оборудване и стопански инвентар, необходим за дейността на предприятието - 2-ри месец. За ефективното и ефикасно функциониране на новосъздаденото предприятие и предвид дейността която ще извършва, ще бъдат закупени:
2 броя преносими компютри – Единият ще бъде използван от проектанта (нает по Дейност 2) за проектиране и визуализация на проектите за изграждане и поддръжка на зелени площи. Това налага високи изисквания към компютърната конфигурация, т.к. той ще работи със специализиран софтуер, които не биха могли да работят на компютър с по-слаби характеристики. Допълнително изискване е здравината и възможността да се използва не само при добри атмосферни условия.
Вторият преносим компютър ще бъде използван за административна работа от Управителя и за следене на проектите от техническия ръководител (нает по Дейност 2) чрез програма за project management и мониторинг от Управителя. Този компютър ще се използва както в офиса, така и на място при клиента за визуализиране на етапите по проекта и на самия проект предвид спецификата на работа.
За гарантиране на ефективни и ефикасни резултати и висока удовлетвореност на клиентите, е наложително, и двата компютъра да се използват на различни места, включително склада и при клиента, което налага закупуването на преносими, не на стационарни компютри.
Личен принос на Кандидата е закупуването, както на специализирания софтуер за 2-та компютъра, така и на операционни системи Windows, поради което софтуера не е обект на настоящото проектно предложение.
Предвид това, че фирмата ще се занимава главно с изграждане и поддръжка на зелени площи, като най-наложителни за ефективното и ефикасно извършване на услугите са машини и стопански инвентар, използвани от професионалистите в тази област: мотофреза, косачка, храсторез и тример. С тях се извършват основни действия при изпълнението на поставените от клиента задачи, а именно: окопаване и вкопаване в почвата; дълбока и плитка оран; косене на големи и малки пространства; мулчиране; подрязване и кастрене; подравняване и обработване; рязане и почистване, с което се подсигурява целия цикъл от основни дейности, свързани с изграждане и поддръжка на зелени площи.
(Подробно описание на изброеното оборудване и стопански инвентар - Приложение Б4).
Сключване на договор и доставка на закупеното оборудване. Допълнително изискване към доставчика е предоставянето на доопълнителна литература/инструкции за експлоатация на български език.
Предвижда се в средносрочен план от развитието на новосъздаденото предприятие да бъде разширен обхвата на дейността чрез поетапното разширяване на портфолиото от предлагани услуги с висока добавена стойност, подсигурени чрез поетапна модернизации и внедряване на допълнително професионално оборудване и стопански инвентар, както и на автоматизирани системи за управление.
5. Избор на изпълнител, сключване на договор и първоначално закупуване на материали, които в рамките на изпълнението на проекта ще бъдат изразходвани, вложени или реализирани – 3-ти месец. На база на разработения бизнес план са предвидени да бъдат вложени и изразходвани материали за 3-месеца – времето от стартиране на реалната работа на назначения персонал. Включените материали са основни за извършване на изграждане и поддръжка на зелени площи и без тях е невъзможно новосъздаденото предприятие да реализира първите изработени за клиенти проекти за изграждане и поддръжка на зелени площи.
Дейност 2: Стартиране на стопанската дейност на предприятието 1. Наемане на персонал:
Ще бъдат наети на пълен работен ден 2-ма служителя – безработни младежи до 29 години на пълен работен ден, на длъжности проектант и технически ръководител. Ще бъде назначен и на половин работен ден 1 младеж до 29 години на длъжност общ работник – 3-ти месец.
За целите на устойчивото развитие на бизнеса, Управителят ще разработи длъжностни характеристики за себе си и 3-та служители на база на бизнес плана за развитие на стартиращия бизнес, като част от по-общите изисквания към служителите ще бъдат:
Проектант: неговото назначаване е от основопологащо значение за налагането на специфичен и отличим облик на новосъздаденото предприятие на пазара, т.к. той отговаря за извършване на идейните фази на проектите, изчертаване, дендрологичична част, описание и оценка на растителността.
Техн. Ръководител: неговото назначаване е от основопологащо значение за ефективното изпълнение на стартиралите проекти, т.к. основните му отговорности са: наблюдение (мониторинг) на извършената работа, логистика и следене чрез project management на крайните срокове по етапи и следенето на бюджета на всеки проект. Отделно, предвид факта, че в началото персонала на фирмата ще бъде ограничен, той ще поеме и част от маркетинговата дейност на новосъздаденото предприятие, а именно: активно търсене на нови клиенти, срещи, продажби, както и участие в разработването и реализирането на рекламна и маркетингова стратегия на фирмата.
Общ работник: неговото назначаване е от основопологащо значение за ефикасното изпълнение на специфичните за новосъздаденото предприятие дейности, т.к. сосновните му отговорности са: полева работа, работа с машини и оборудване, дейности свързани с изграждането и поддръжката на обектите.
2. Обучение на наетия персонал:
Встъпително обучение на работното място на целия назначен персонал ще бъде извършено от Управителя/Ръководител на проекта - 3-ти месец.
В рамките на настоящия проект, но не обект на разглеждане в него е и сключване на договор със Служба за трудова медицина, с която да се работи за прилагане на превантивни подходи за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и за въвеждане на принципа за постоянното подобряване на управлението на дейностите по здраве и безопасност. По този договор Управителят ще премине съответното обучение.
Проектантът ще бъде изпратен на обучение с продължителност не по-малко от 45 учебни часа, за работа със специализиран софтуер, с цел гарантиране на качеството на предлагания на клиента продукт и максимизиране удовлетвореността от получената услуга, което е пряко свързано със спецификата на стартиращия бизнес и необходимото за целта работно оборудване и технологии. Чрез това обучение ще се елеминират рисковете от некачествена работа по проекти на клиенти, което е от основополагащо значение за успеха на новосъздаденото предприятие – 3-ти месец.
3. Командировки – Предвидени са 2 командировки до големи разсадници в страната с цел извършване на маркетингово проучване и договаряне на изгодни условия за съвместна работа по конкретни бъдещи проекти с клиенти на Кандидата. Тези командировки ще позволят на фирмата да направи проучване за най-често реализираните типове проекти за изграждане и поддръжка на зелени площи, относно предпочитаните от клиентите дървесни и растителни видове, новите тенденции и тяхното приемане от пазара, както и като източник за генериране на нови, иновативни идеи за проекти и начини за тяхното реализиране.
За целта ще бъдат осъществени:
-командировка на Управителя и проектанта до гр. Русе (разсадник „EOC” ООД и общинския разсадник, "Парк строй Русе") - 2 дена – 4-ти месец;
- командировка на Управителя и проектанта до гр. Пловдив („ВЕЛИДА 1" ЕООД) за 2 дена – 4-ти месец.
Дейност 3: Информиране, публичност и визуализация 1. Подготовка:
Избор на Изпълнител съгласно ПМС 69, Съгласуване на план-график за изпълнение с Изпълнителя.
2. Изпълнение:
2.1. Създаване на интернет страница на новосъздаденото предприятие – собствен принос на Кандидата, поради което не е обект на разглеждане в настоящото проектно предложение.
2.2. Представяне и поддържане на актуална информация по проекта на създадената интернет страница на Кандидата.
2.3. Публикуване на 2 бр. материали в електронни медии – 1 бр. за целите по проекта и 1 бр. за резултатите по проекта.
2.4. Информационна табела за проекта-2 бр., които ще бъдат поставени на видно място при влизане на територията на склада и в офиса на Кандидата.
2.5. Информационни стикери по проекта, които ще се поставят на закупените компютри, професонално оборудване и стопански инвентар по проекта - 6 бр.
Дейност 4: Организация и цялостно управление на проекта В рамките на тази дейност ще се осъществят следните основни дейности:
1. Създаване на екип за управление на проекта от: 1 ръководител на проекта и 1 финансов отговорник/ счетоводител по проекта. Тази дейност цели да обезпечи експертно администрирането на останалите проектни дейности. Ще бъде открира и банкова сметка за целите на проекта.
2. Управление и координация на дейностите по проекта. Разработване на маркери за измерване на напредъка по всяка дейност. Иидентифициране на потенциалните рискове, които биха могли да възникнат в процеса на осъществяване на дейностите по проекта. Осъществяване на дейности по управлението на идентифицираните рискове, което включва анализиране и адекватно реагиране на рисковете по проекта.
Тази дейност ще се изпълнява от ръководителя на проекта. За осъществяване на тази цел ще се съгласуват дейностите по проекта, ще бъде изготвен план-график.
3. Вътрешен мониторинг на проекта. Тази дейност ще се изпълнява от ръководителя на проекта.
4. Подготовка на междинни и крайни отчети. Тази дейност ще се осъществява от ръководителя и финансовия отговорник на проекта.
|