Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-2.2.09-0068-C0001
Номер на проект: ЦA12-22-70
Наименование: „Ефективно и качествено обучение на служителите от държавната горска администрация, за по-компетентно и професионално изпълнение на техните задължения”
Бенефициент: Държавна Агенция по горите
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 02.04.2013
Начална дата: 04.07.2013
Дата на приключване: 04.07.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Повишаване на капацитета на служителите от системата на Изпълнителна агенция по горите (ИАГ), чрез подобряване на професионалната им компетентност и квалификация.
Дейности: Дейност 1 „Управление на проекта” В тази дейност ще бъде сформиран Екип за управление на проекта, който ще следи, ръководи и отчита неговото изпълнение. Този екип ще се състои от 3 души, от които: 1 ръководител, 1 координатор и 1 счетоводител. Ръководител на проекта: ръководи и наблюдава цялостното изпълнение и развитие на проекта; ръководи изпълнението на отделните дейности и следи за постигане на целите на проекта; разпределя отговорностите между членовете на екипа и контролира тяхната работа; възлага организирането на периодични срещи, за да се следи работата по проекта и да се дискутират евентуални проблеми; отговаря за техническите доклади и финансовите отчети. Координатор на проекта: координира и консултира изпълнението на дейностите по проекта; подпомага ръководителя на проекта; координира работата на екипа по проекта; помага изпълнението и логистиката на проекта; води кореспонденция и класификация на архива; асистира кореспонденцията по организиране на отделните обучения (писма, факсове, телефонни обаждания, е-mail-и); организира периодични срещи на екипа, подпомага ръководителя за изготвяне на техническите доклади. Счетоводител на проекта: отговаря за финансовите и счетоводните документи, свързани с всички дейности по проекта, обобщава и извършва плащания (вкл. плащания на административния персонал), отговаря за създаването на банкова сметка на проекта, кореспонденция с банки, подготвя финансовите отчети и т.н. Допълнително след избора на екип на проекта, същият ще изготви показатели за отчитане на ефекта от обученията и ще следи за тяхното изпълнение. Ще бъдат изготвени анкети, които ще се попълват в края на обученията и ще бъдат обобщавани от екипа. Мониторинга на целия проект в различните му етапи ще се извършва от екипа на проекта и ще бъде отчитан на всяко тримесечие на интернет страницата на ИАГ.
Дейност 2 Специализирано обучение „Осъществяване на дейности по контрол в горските територии” В изпълнение на дейност 2 ще бъдат организирани четири двудневни обучителни семинара в различни региони на България, за структурите на ИАГ – 16 бр. РДГ. В семинарите ще се включат горските инспектори, юрисконсулти, началници на отдели и експерти по контрол и опазване на горските територии в РДГ. По време на обучението ще бъдат разгледани теоретични и практически въпроси по прилагането на Закона за горите, Закона за лова и опазване на дивеча, АПК и подзаконовата уредба при осъществяване на дейностите по контрол в горските територии. Лектори ще бъдат служители от ИАГ. В обучителните семинари ще бъдат прилагани методи за образоване на възрастни като: работа в групи за разрешаване на казуси, презентиране на резултатите от самите участници, използване на интерактивни методи, мозъчни атаки и др. Обучението ще бъде подпомогнато от експерти на РДГ, преминали курсове за „обучители на възрастни” по проект финансиран от Фондация „Америка за България”, изпълняван от ЛТУ в партньорство с ИАГ. В края на обучението ще бъдат попълнени анкети.
Дейност 3 Специализирано обучение „Наредба за сечите, режими за стопанисване на горските местообитания и устойчиво управление на горите в Натура 2000” В изпълнение на дейност 3 ще бъдат организирани четири тридневни обучителни семинара в различни региони на България. В семинарите ще се включат експерти, специалисти и горски инспектори от 16-те РДГ. По време на обучението ще бъдат разгледани теоретични и практически въпроси по прилагането на Наредба №8 за сечите в горите и утвърдените разработки към нея, включително лесовъдските системи за поддържане и възстановяване благоприятното природозащитно състояние на горските типове местообитания и видове по НАТУРА 2000. Лектори ще бъдат служители от ИАГ. Обучителните семинари ще включват както лекционна част, така също и практически обучения на терен и обобщаване на резултатите от разглежданите казуси. В края на обучението всички обучавани ще попълнят анкети.
Дейност 4 Специализирано обучение „Подобряване на работата с информационната система на ИАГ” Ще бъдат организирани два двудневни обучителни семинара, за структурите и СТЗ в Северна и Южна България. Основните теми, които ще бъдат разгледани са свързани с модулите в информационната система на ИАГ - актове по Закона за горите, горски пожари, лесокултурни мероприятия, Регистър за частна лесовъдска практика, Регистър имоти, ловна статистика, проекти и др. Лекторите ще бъдат експерти по информационни технологии от ИАГ, създали и поддържащи модулите на ИС.
Дейност 5 Специализирано обучение „Областни планове за развитие на горските територии в България” По дейност 5 ще бъде организирано двудневно обучение на експерти от 16-те РДГ с контролни и отчетни функции по областните планове за развитие на горските територии в България. Лектори на обучението ще бъдат експерти от ИАГ. В момента се изпълнява проект „Стратегическото планиране в българските гори – гарант за ефективно управление и устойчиво развитие” на ОПАК 11-13-8/03.09.2012г., по който ИАГ е бенефициент. По дейност 5 на този проект ще бъде изготвен и отпечатан Наръчник за разработване на областните планове за развитие на горските територии, който ще бъде използван като основа на темите за самото обучение.
Дейност 6 „Специализирано обучение за счетоводители от ИАГ, структурите и специализираните териториални звена” Ще се проведат два тридневни обучителни семинара по 25 участници - счетоводители и финансови експерти от ИАГ (в т.ч. РДГ и СТЗ). Двата региона за провеждане на обучителните семинари ще бъдат избрани от гледна точка на по-централното им разположение и по-лесния достъп на служителите до мястото за обучение. Лекторите ще бъдат финансови експерти и ръководители от ИАГ.
Дейност 7 Семинар на ИПА „Изграждане на публичен имидж” (ЕФ-4) 20 бр. РR експерти от ИАГ (в т.ч. РДГ) ще се включат в двудневен семинар, организиран от ИПА на тема: „Ефективни връзки с обществеността”. Семинарът е от Каталога на ИПА за 2013 г.
Дейност 8 Курс на ИПА „Делови умения – участия в работни срещи, дискусии и посещения (на английски език) (ЧЕО-4) 10 бр. експерти от ИАГ ще преминат петдневен курс на обучение от ИПА „Делови умения – участия в работни срещи, дискусии и посещения (на английски език). Курсът е избран от Каталога на ИПА за 2013 г.
Дейност 9 „Курс по английски език – ІІІ ниво” Провеждане на тримесечен курс по английски език за ниво (В1.1) за 20 бр. служители. Обученията ще се провеждат в заседателната зала на ИАГ, два пъти седмично. Ще се избере външна обучаваща фирма и предвид, че размера на сумата за обучението е ниска, ще се пристъпи към пряко договаряне, след избор на фирмата от ръководството на ИАГ.
Дейност 10 „Информация и публичност” В изпълнение на дейността е предвидено провеждането на два информационни семинара с прес-конференции. На първия ще бъде представен проектът, ще бъдат посочени неговите основни цели и очаквани резултати, програмата, която финансира проекта, целевите групи, към които е насочен и т.н. В края на проекта ще бъде проведен заключителен семинар с прес-конференция, на който ще бъдат представени всички постигнати резултати от изпълнението на дейностите. По време на изпълнение на проекта ще бъдат публикувани в интернет страницата на ИАГ тримесечни публикации за напредъка по изпълнението му, както и 8 броя прес-съобщения, свързани с конкретни дейности по проекта. Ще бъдат отпечатани рекламни материали – плакати, плакат-покани, рол-банер, тефтери, папки, химикалки и др. с логото на ЕС, ОПАК, ЕСФ, ИАГ и името на проекта. Рекламните материали ще се разпространяват на двата информационни семинара и по време на обученията. С изпълнението на дейността ще бъде постигната четвъртата специфична цел на проекта: „Публичност на целите и постигнатите резултати”.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
Клоринд ООД
Елпида 13 ООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 89 978 BGN
Общ бюджет: 78 720 BGN
БФП: 78 720 BGN
Общо изплатени средства: 78 720 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 78 720 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 17 995 BGN
2014 60 725 BGN
2015 0 BGN
78 720 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 66 912 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 15 296 BGN
2014 51 616 BGN
2015 0 BGN
66 912 BGN
В т.ч. Национално финансиране 11 808 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 2 699 BGN
2014 9 109 BGN
2015 0 BGN
11 808 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Служители, успешно преминали обученията с получаване на сертификат
Индикатор 2 Общ брой на обучените служители в администрацията
Индикатор 3 Обучени жени от общия брой обучени
Индикатор 4 Дейност 2: Обучителни семинари
Индикатор 5 Дейност 2: Обучени служители от РДГ
Индикатор 6 Дейност 2: Получени сертификати от ИАГ
Индикатор 7 Дейност 3: Обучителни семинари
Индикатор 8 Дейност 2: От тях % на жените
Индикатор 9 Дейност 2: Брой анкети
Индикатор 10 Дейност 3: Обучени служители от РДГ
Индикатор 11 Дейност 3: От тях % на жените
Индикатор 12 Дейност 3: Брой сертификати
Индикатор 13 Дейност 3: Брой анкети
Индикатор 14 Дейност 4: Обучителни семинари
Индикатор 15 Дейност 4: Обучени служители от РДГ
Индикатор 16 Дейност 4: От тях % на жените
Индикатор 17 Дейност 4: Брой сертификати
Индикатор 18 Дейност 4: Брой анкети
Индикатор 19 Дейност 5: Обучителни семинари
Индикатор 20 Дейност 5: Обучени служители от РДГ
Индикатор 21 Дейност 5: От тях % на жените
Индикатор 22 Дейност 5: Брой сертификати
Индикатор 23 Дейност 5: Брой анкети
Индикатор 24 Дейност 6: Обучителни семинари
Индикатор 25 Дейност 6: Обучени служители от РДГ
Индикатор 26 Дейност 6: От тях % на жените
Индикатор 27 Дейност 6: Брой сертификати
Индикатор 28 Дейност 6: Брой анкети
Индикатор 29 Дейност 7: Семинар в ИПА "Изграждане на публичен имидж"
Индикатор 30 Дейност 7: PR експерти обучени
Индикатор 31 Дейност 7: От тях % на жените
Индикатор 32 Дейност 7: Брой сертификати
Индикатор 33 Дейност 7: Брой анкети
Индикатор 34 Дейност 8: Курс на ИПА "Делови умения- участия в работни срещи, дискусии и посещения (на английски език) (ЧЕО-4)
Индикатор 35 Дейност 8: Обучени служители
Индикатор 36 Дейност 8: От тях % на жените
Индикатор 37 Дейност 8: Брой сертификати
Индикатор 38 Дейност 8: Брой анкети
Индикатор 39 Дейност 9: Тримесечен курс по английски език- ниво (B1.1)
Индикатор 40 Дейност 9: Обучени служители
Индикатор 41 Дейност 9: От тях % на жените
Индикатор 42 Дейност 9: Брой сертификати
Индикатор 43 Дейност 9: Брой анкети
Индикатор 44 Дейност 10: Брой участници в информационните семинари
Индикатор 45 Дейност 10: Брой медии отразили семинарите
Индикатор 46 Дейност 10 : Брой публикации в интернет страницата на ИАГ
Индикатор 47 Дейност 10: Брой прес-съобщения в интернет страницата на ИАГ
Индикатор 48 Дейност 10: Брой отпечатани и раздадени информационни материали
Индикатор 49 Дейност 10: Брой презентации


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз