Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0796-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-01025
Наименование: "Подобряването на условията на труд във фирма "Александрова дизайн" ЕООД"
Бенефициент: "Александрова дизайн" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 28.06.2013
Дата на приключване: 10.10.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Подобряването на условията на труд и оптимизиране организацията на трудовата дейност във фирма „Александрова дизайн” ЕООД при спазването на нормите и изискванията на законодателството по безопасност и здраве при работа, чрез усъвършенстване на системата за оценка и контрол на професионалните рискове
Дейности: Дейност 3: Модернизация и оптимизиране на системите за климатизация и вентилация на работните помещения С цел подобряване на трудовите условия във фирмата и инвестиране в човешкия капитал ще се модернизира вентилационната, отоплителната и охладителна система. Настоящата климатична техника е амортизирана и не е в състояние да поддържа оптималните според стандартите и изискванията температура и чистота на въздуха в помещенията. В една част от работните помещения липсват системи за климатизация и вентилация. И в двете дейности на фирмата /шивашка и масажна/, спецификата на работните дейности и процеси водят до прекомерно овлажняване на въздуха, бързо замърсяване, изпарения. Те са предпоставка за алергични реакции и белодробни и астматични проблеми у служителите. За безопасната работа на персонала системите за вентилация и климатизация са от изключителна важност, както за нормално протичане на работния процес, така и за здравето на служителите. В помещенията от шивашката част на фирмата ще бъде доизградена вентилационно-климатична система чрез закупуването на 5 допълнителни модула. Спецификацията на модулите е както следва: мощност на охлаждане 1.7;~5.0~6.0kW, мощност на отопление 1.7;~5.80~7.70kW, ел. консумация охлаждане;0.44~1.55~2.08kW, ел. консумация отопление;0.40~1.60~2.53kW; Енергиен клас А - СОР 3.63,230V ; за високо-стенен монтаж. В масажен център ще бъде извършено оптимизиране и профилактика на съществуващата климатичната и вентилационна система – не функционира добре и това се отразява на температурата и чистотата на въздуха в помещенията. Процесите по оптимизиране и профилактика са както следва: Демонтаж на съществуваща SKY AIR система и изнасянето и; Продухване на медно трасе за климатична инсталация с Азот; Въздухопречиствател с включен фотокалитичен филтър с титанов апатити, обезмирисваща каталитичен филтър, плазмен йонизатор, плазмен електростатичен филтър за улавяне на праха.функция за овлажняване на въздуха до 600 ml/h; профилактика на климатична инсталация - Сваляне и измиване на вентилационна решетка; Преизолиране на въздуховодна мрежа с топлоизолация от вата с алуминиево покритие 6 м2; Миене на топлообемнник на вътрешно тяло на система; Миене на топлообемнник на външно тяло на система; Фитър канален с габарити 1000х500.
Дейност 1: Организация и управление на проекта Дейността е поддържаща, но като цяло основна за гарантиране на качественото и ефективно изпълнение на проекта. В рамките на тази дейност ще бъдат извършени следните стъпки: Сформиране на екип на проекта: Управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление, който ще включва ръководител, координатор, счетоводител. Автобиографиите на предложените лица са приложени към проектната документация. При стартиране на проекта предварително избраният ръководител ще запознае останалите членове на екипа с принципите на доброто управление и с конкретното изражение на задълженията им. Дейността на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, цялостната организация за изпълнение на заложените дейности – избиране на изпълнители на основните дейности по проекта, спазване изискванията и правилата на ОПРЧР 2007-2013 г.; съблюдаване на регламенти на ЕС и постановленията на МС /ПМС 245/09.10.2007 г., ПМС 62/21.03.2007 г., ПМС 121/31.05.2007 г., поддържане на ефективна комуникация с УО по подготовката на междинните и финални технически доклади и финансови отчети, мониторинг и контрол, публичност и визуализация, съхранение на документация, т.н. Подготовка на технически доклади и финансови отчети: Техническото и финансово отчитане на проекта е ангажимент на бенефициента на безвъзмездна финансова помощ. С всяко искане за междинно плащане екипа по управление ще изготвя и представя междинен технически доклад и финансов отчет, в които ще отчита напредъка за съответния отчетен период. При приключване на проекта екипът ще изготви окончателен технически доклад и финансов отчет. Цялостната процедура по отчитане на изпълнението ще бъде съобразена с изискванията по договора с УО и Ръководството за бенефициентите на ОПРЧР. Съгласно изискванията ще бъде определено място и служител за съхранение на проектното досие, както ще се спази и условието, документацията по проекта да бъде съхранявана. Мониторинг Мониторингът е цялостен преглед на дейността по изпълнение на проекта и има за цел да удостовери, че дейностите се изпълняват спрямо планираното и са ефективни във времето. Регулярен вътрешен мониторинг ще бъде извършван от екипа на проекта и ще следи за качеството на извършваните дейности. Цялата дейност ще бъде съобразена с изискванията на Договарящия орган за изпълнение на проектните предложения финансирани от ОП „РЧР”.
Дейност 7: Обучение на служителите за безопасна работа при променената организация на дейността. Дейността ще включва: - Теоретично и практико-приложно обучение по правилно използване и експлоатиране на нововъведеното работно оборудване и на модернизираните с негова помощ технологични процеси, свързани с подобряване условията на труд; - Същност и роля на хоризонталните принципи за подобряване условията на труд и осигуряване на безопасността му; - Спецификата на отделните хоризонтални принципи на ЕС с оглед прилагането им в пряката дейност на „Александрова дизайн“ ЕООД. Продължителността на обучението ще бъде 45 учебни часа. Обучението ще бъде извършено от обучаваща организация. За всички обучаеми от обучаващата организация ще се осигурят всички необходими материали и консумативи за обучението. Обучението ще завърши с тест. Участниците в обучението, преминали успешно теста, ще получат документ за успешно завършено обучение.
Дейност 2: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Да се оценят възможните връзки между експозицията на съответните опасности и произтичащите от тях или свързаните с тях увреждания на здравето и да се предложат адекватни мерки за превеждане условията на труд на работното място в съответствие с нормите и изискванията на законодателството по безопасност и здраве при работа. Подобряване протичането на трудовата дейност, която да осигурява непрекъснат и високопроизводствен трудов процес, висока конкурентност, оптимално използване на ресурсите, интеграцията на работниците с целите на организацията. Дейността включва следните етапи:  Въведение - анализ на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес, включващо: 1. Оценка на риска и всички, свързани с нея документи; 2. Вид производство и използвани технологии и характерни производствени вредности; 3. Проблемите за здравето и безопасността и предприетите мерки в тази връзка; 4. Характеристиките на работещите във фирмата – общ брой и разпределение по възраст, пол, трудов стаж, професия, етническа принадлежност, данни за здравни проблеми във връзка с работата; 5. Данните за професионалните заболявания, трудов травматизъм и отсъствието по болест; 6. Запознаване с прилаганите работни методи и практики, измерване на експозицията и определяне броя на експонираните на конкретните опасности работещи; 7. Нивото на знанията на работещите за възможните проблеми за здравето и безопасността; 8. Планове за промени в производството, въвеждане на нови технологии, машини съоръжения, промени в организацията на труда; 9. Организацията на работния процес.  Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в предприятието, включващо: 1. Изследване, анализиране и оценяване състоянието на организацията на труда и избиране на обектите и насоките на усъвършенстването и; 2. Описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес; 3. Разработване на план за усъвършенстване на основата на разкритите чрез анализа резерви, планиране на мероприятия с конкретни срокове за внедряване, отговорници за изпълнението им и определяне на икономически я ефект от всяко мероприятие;  Обосновка за оптимизиране работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – препоръки и необходима обосновка за прилагане и усъвършенстване на организацията на трудовата дейност в предприятието. Описание на методи и средства за повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието.  Заключение – общи препоръки и изводи за бъдещо развитие и подобряване организацията на работа, използваните технологии и практики и тенденции за развитие.
Дейност 5: Разработване и внедряване на стандарти за безопасност и здраве при работа в съответствие с международния стандарт BS OHSAS 18001 Постигането на съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001 е необходимо, за да се гарантира, че всички други предприети действия по непрекъснатото подобряване на БЗР ще бъдат управлявани в синхрон планирано в една цялостна система за управление в предприятието. Чрез прилагането на процедурите за формулиране на политики и цели, програми за управление, оперативен контрол, вътрешни одити, оценки на съответствието с нормативните изисквания, прегледи от ръководството, коригиращи и превантивни действия ще се гарантира непрекъснатото подобряване на системата за управление на безопасност и здраве при работа в „Александрова дизайн” ЕООД. Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да направи диагностика на съществуващите практики за управление на БЗР и да разработи системата за управление на БЗР в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001. Разработването и внедряването ще обхване различните специфики и дейности във фирмата, както и ще бъде проследена и всяка една от професиите и длъжностите, с цел пълнота и всеобхватност на системата за управление на безопасност и здраве при работа във фирмата.
Дейност 6: Сертификация на Система за управление на БЗР, в съответствие с международния стандарт BS OHSAS 18001. Международно валидната сертификация спрямо стандарт BS OHSAS 18001 ще допринесе за: - Независимо и признато доказателство за спазване на нормативно изискуеми и международно пазарно признати практики за управление на здравето и безопасност при работа; - Дисциплиниране на предприятието чрез ежегоден контрол по отношение на поддържане, спазване и постоянно подобряване на СУЗБР, а оттам и на постоянно прилагане на модерните практики и стандарти за безопасни и здравословни условия на труд; - Независима експертна оценка за прилаганите практики и формулирани изисквания по отношение условията на труд. Дейността се състои от следните етапи: - Заявление за сертификация – Подготовка и подаване на заявление за сертификация към сертификационна организация, акредитирана от орган, който е член на Международния акредитационен форум (International Accreditacion Forum – Mulyilateral Recognition Agreement – IAF MLA). Сертификационната организация избира подходящ одиторски екип и планира извършването на сертификационния одит. Сертификационния одит се състои в провеждане и изготвяне на първоначална оценка, която включва два етапа: - Одит етап 1 – ще се проведе на място в „Александрова дизайн“ ЕООД – обиколка на помещенията на предприятието, за да се запознае одиторския екип с дейностите и процесите във фирмата; Преглед на документираната СУЗБР, за да се провери дали цялата документация, която се изисква от стандарта и се отнася до организацията, е разработена, внедрена и контролирано документирана; Потвърждение, че СУЗБР е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Одит етап 2. Доклад от одитора с крайно становище за готовност за преминаване към Етап 2, констатации и препоръки. - Одит етап 2 – ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Одит етап1 (ако има такива); оценка на степента за ефективно внедряване на СУЗБР и потвърждение, че тя съответства на изискванията на стандарт BS OHSAS 18001 и предмета на дейност; Преглед на основните процеси и дейности на фирмата – одиторския екип извършва оглед на технологични, производствени, управленски и спомагателни процеси и дейности, интервюта с ключови служители и преглед на документи и записи. Оценява се тяхното съответствие спрямо стандарта, СУЗБР и нормативните изисквания; Преглед на Програми, доклади и протоколи за вътрешен одит и преглед от ръководството, за да се потвърди, че са съставени и проведени така, че да гарантират ефективността на внедрената СУЗБР. Доклад от Етап 2 и резюме от водещия одитор относно несъответствията (ако има такива) и препоръките за подобряване. Крайното решение на водещия одитор за препоръка към сертифициращата организация следва да одобри сертификация спрямо BS OHSAS 18001 и да издаде сертификат на „Александрова дизайн“ЕООД
Дейност 4: Доставка на оборудване и лични предпазни средства за работа Съществуващото оборудване осигурява минимума условия за протичане на работния процес. В много отношения обаче, условията за безопасност и здраве при работа биха могли да бъдат подобрени. Ортопедичните обувки са необходими за 13 от включените в целевата група служители. 7-те ергономични стола са към „седящите“ продължително време служители. Всички включени средства са предвидени с цел за намаляване риска от травми и здравни проблеми на целевата група. Със закупуването им съществено ще бъде намален риска от професионални заболявания. Това ще доведе до ликвидиране на отрицателните последствия от аварии, които могат да доведат до трудови злополуки. Предвидени са: Ергономични столове - 7 бр. /за шивачи, моделиер, рецепционисти/; Ортопедични обувки – 13 бр.
Дейност 8: Публичност и визуализация Провеждане на цялостна кампания по популяризиране на дейностите, които ще бъдат реализирани в рамките на проекта, сред целевите групи и заинтересованите страни, която включва: - Спазване на правилата за визуализация при оформянето на всички документи по проекта; - Изработване и поставяне на информационно табло на мястото, където се изпълнява проекта; - Провеждане на инфо събитие за представяне на дейностите по проекта, тяхното развитие и окончателните резултати от проекта, както и публикации в средствата за масова информация; - Изготвяне на информационни и рекламни материали – тефтери, химикали и брошури, календари с визуализационен елемент на проекта и ОП РЧР. Изпълнението на дейността по популяризиране на проекта ще допринесе за информиране на обществеността за извършените по проекта дейности, за постигнатите резултати и за оказаните въздействия за изпълнение на целите по проекта. Планираните дейности ще гарантират прозрачност и ще допринесат за мултиплициране на ползите..
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 110 934 BGN
Общ бюджет: 100 609 BGN
БФП: 100 609 BGN
Общо изплатени средства: 100 605 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 100 609 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 22 186 BGN
2014 55 747 BGN
2015 22 672 BGN
100 605 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 85 517 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 18 858 BGN
2014 47 385 BGN
2015 19 271 BGN
85 514 BGN
В т.ч. Национално финансиране 15 091 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 328 BGN
2014 8 362 BGN
2015 3 401 BGN
15 091 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз