Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0488-C0001
Номер на проект: ESF-2303-03-02010
Наименование: "Подобряване условията на труд във "Варнапак"ЕООД при спазване на нормите и изискванията на законодателството по безопасност и здраве при работа"
Бенефициент: "ВАРНАПАК" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 25.06.2013
Дата на приключване: 01.10.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД
Дейности: Дейност 1: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност 1. Подготовка: Избор на Изпълнител съгласно ПМС 69, Съгласуване на план-график за изпълнение с Изпълнителя. 2. Изпълнение: 2.1. Извършване на общ анализ на текущото състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента 2.2. Определяне на елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда. Анализиране и оценка нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др. 2.3. Изготвяне на обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност. 2.4. Изготвяне на обобщен анализ на резултатите, с включени: - изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес; - определени приоритетите и направени препоръки за необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси.
Дейност 2: Закупуване и инсталиране на отоплителна инсталация и телферна система за фабрика с. Доброплодно 1. Подготовка: Избор на Изпълнител съгласно ПМС 69, Съгласуване на план-график за изпълнение с Изпълнителя. 2. Изпълнение: Дружеството прави инвестиции в подобряване условията на труд на всяко работно място, като заложените темпове да се извършва това в стратегията за развитие на фирмата се изпълняват с много по-бавни темпове в резултат на кризисните за икономиката години от 2008 г. Предвидените по проекта дейности в рамките ще подпомогнат фирмата да реализират дейности за подобряване на условията на труд в предприятието, като благодарение на тяхното успешно изпълнение ще се преодолее забавянето от заложеното в стратегията за развитие на фирмата до 2014 г. Във връзка с казаното, във фабриката в село Доброплодно е изградена отоплителна инсталация в цеха за довършителна работа, като такава липсва в склада. В резултат на това се получават сериозни температурни амплитуди между склад и цех и особено при екстремни температури, каквито се наблюдаха през зимата 2011/2012 условията за работа са изключително трудни. В резултат на тези разлики се наблюдава и повишаване на общата заболеваемост и респираторните заболявания на работниците, не само работещи в склада, но и в цеха. Именно това налага необходимостта от изграждането на отоплителна инсталация и в склада, с цел защита от неблагоприятен микроклимат чрез система подобряваща микроклимата – температура и влажност, като се изравни температурата между склада и цеха и така се подобрят чувствително условията на работа на работниците в склада. Отоплителната инсталация ще бъде продължение на съществуваща такава, и като техническа спецификация се състои от: Климатик сплит система с вътрешно тяло за канален монтаж Qохл=17,0kW Qот=19,9kW Nел=6,0kW (2бр.); Климатик сплит система с вътрешно тяло за високостенен монтаж Qохл=3,5kW Qот=3,8kW Nел=1,1kW (1 бр.); Предпазен вентил 3bar (1 бр.) Циркулационна помпа 4,40м3/ч 4м в.ст. (1 бр.); Доставка и монтаж тръба Ф63х8,7 компл.с фитинги (64 м/л.); Доставка и монтаж тръба Ф50х6,9 компл.с фитинги (20 м/л); Доставка и монтаж тръба Ф32х4,5 компл.с фитинги (28 м/л); Доставка и монтаж тръба Ф25х3,5 компл.с фитинги (18 м/л); Укрепваща конструкция (50 кг). Монтажни и настроечни работи. Котел. Този котел е за горещ въздух, но ще бъде преработен, монтиран и приспособен за наличната отоплителна инсталация на вода.Неговото основно предимство е, че работи освен с дърва и въглища и с пелети и стърготини, костилки, слама и всичко, което може да се гори по конвенционалния начин. С оглед на това, че котела, с който се захранва досегашната инсталация няма да може да захрани пълноценно новите отоплителни тела и стенни радиатори или отоплителни тела, котелът също трябва да се смени с по-мощен. Тази дейност по подмяна на котела ще бъде финансира със собствени средства, а не с пари по проекта. Така описаната дейност е пряко свързана с осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на работещите склада и индиректно на тези в цеха, и значително ще намали професионалните заболявания. Като част от дейността по закупуването и инсталирането на отоплителната система ще бъде извършено обучение на работещите в цеха за придобиване на специфични умения за работа с отоплителната инсталация, във връзка с повишаване на здравословните и безопасни условия на труд на работното място и свързаната с това промяна на технологични процеси.За постигане на по-голяма гъвкавост на производство, работниците в склада и в цеха са взаимозаменяеми, поради което всички работници (13 човека) ще преминат обучение за работа с отоплителната инсталация.
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства 1. Подготовка: Избор на Изпълнител съгласно ПМС 69, Съгласуване на план-график за изпълнение с Изпълнителя. 2. Изпълнение: По проекта е заложено Варнапак ЕООД да закупи и осигури лични предпазни средства за своите служители, съобразено с утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места (Приложение към проектното предложение). Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита като са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта и са с по-добри характеристикии, в сравнение с използваните до сега: За работещите на длъжност "машинен оператор" и „организатор производство“: обувки с метални бомбета: Обувки половинки изработени от мека естествена кожа с висока износоустойчивост и издръжливост на разкъсване, допълнително подсилване на бомбето и петата, анатомичен дизайн с подплата от влагоабсорбиращ текстил Стелката е с повдигнат свод, в ходилото интегрирана антиторсионна система TRI-FORCE, която облекчава ходенето и предпазва от контузии. Технологията XXL осигурява максимална защита за всяка част от ходилото, изработено от двуслоен полиуретан по специална технология. Категория S3 – метално бомбе издържащо на удар с енергия 200 J и предпазна пластина в ходилото. До момента се използват обувки от изкуствена кожа, която запарява краката и много по-бързо се износва. Имат специална подметка, която не позволява хлъзгане, т.к. се ходи по прах, разлято масло и има опасност от подхлъзване. Ергономични. Металните бомбета са по-дебели, което предпазва от контузии по време на работа. Заложеното количество е по 1 чифт за 1 календарна година, срокът на проекта, съгласно срока за износване в Списъка на работните места. За работещите на административни длъжности: Очила за работа с компютър. Очила за работа с компютър - немско качество на стъкла и рамки - стъкла от Zeizz, маркови лещи - най-висока светлопропускливост 97.3 - самопочистващ слой - подходящи за работа с компютър - 49 мм. дължина на стъклото. - 23.8 мм. височина на стъклото. - 19 мм. разстояние между стъклата. - 135 мм. дължина на рамката. До момента това лично предпазно средство не е закупувано от Дружеството, като използването на такива е посочено в извършената оценка на риска. Те съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства за 6 човека работещи на административни длъжности.
Дейност 4: Разработване (внедряване) и сертифициране на стандарт за безопасни условия на труд Организациите трябва да отговарят на нормативните и на обществените изисквания по отношение на здравето и безопасността при работа, което е най-лесно постижимо чрез ефективно функционираща система за управление в съответствие с BS OHSAS 18001:2007. Това е причината Ръководството на Варнапак да включи тази дейност в настоящото проектно предложение BS OHSAS 18001:2007 осигурява постоянен стремеж към развитие и непрекъснато подобряване в сферата на управление на здравето и безопасността при работа. 1. Подготовка: 1.1 Избор на Изпълнител съгласно ПМС 69 за разработване, документиране и внедряване на BS OHSAS 18001:2007. Съгласуване на план-график за изпълнение с Изпълнителя. 1.2 Избор на Изпълнител съгласно ПМС 69 за сертифициране на разработената и внедрена система съгласно BS OHSAS 18001:2007. Съгласуване на план-график за изпълнение с Изпълнителя. 2. Изпълнение: 2.1 Преглед на извършения Анализ и обобщен анализ от него (Дейност 1) – дейности и документи, отговорности, организационна структура, вътрешни правила. Идентификация на дефицитите на съществуващото положение спрямо изискванията на BS OHSAS 18001:2007; 2.2 Определяне на политиката по условия на труд; 2.3 Разработване на документация на системата за управление съобразно изискванията на BS OHSAS 18001:2007 2.4 Изготвяне на специфичните процедури, инструкции и други документи съгласно изискванията на BS OHSAS 18001:2007; 2.5 Внедряване на Системата за управление на здравето и безопасността при работа на 3 работни площадки; 2.6 Провеждане на вътрешни одити на системата на 3 работни площадки; 2.7 Провеждане на преглед от ръководството на внедрената система и вземане на решение за сертифициране; 2.8 Съгласуване на изискванията на избраната сертифицираща организация към Система за управление на здравето и безопасността при работа; 2.9 Провеждане на сертификационен одит от сертифициращата организация; 2.10 Отстраняване на несъответствия, констатирани по време на сертификационния одит (ако има такива); 2.11 Издаване на сертификат на Варнапак ЕООД по BS OHSAS 18001:2007.
Дейност 5: Обучение на служителите във връзка с нововъведен стандарт за здравословни и безопасни условия на труд 1. Подготовка: Избор на Изпълнител съгласно ПМС 69, Съгласуване на план-график за изпълнение с Изпълнителя. 2. Изпълнение: Обучение на всички заети в предприятието лица при внедряването и сертифицирането на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007: 2.1 Провеждане на въвеждащо обучение на персонала на фирмата за изискванията към системата за управление на здравето и безопасността при работа съгласно изискванията на BS OHSAS 18001:2007 - – 30 човека, продължителност 10 учебни часа; 2.2 Провеждане на обучение на вътрешни одитори на системата за управление на здравето и безопасността при работа – 4 човека, продължителност 24 учебни часа; 2.3 Провеждане на обучение по внедряване и поддържане на системата за управление на здравето и безопасността при работа по работни площадки – 30 човека, продължителност 35 учебни часа. Обща продължителност на обучението: За 30 човека персонал – 45 уч. часа За 4 човека Вътрешни одитори – 69 уч. часа Извършено въвеждащо обучение на 30 човека. Утвърден план-график за провеждане на 10 учебни часа обучение. Присъствен списък и форма за обратна връзка. Извършено обучение на 30 човека за ефективното внедряване и поддържане на Системата. Утвърден план-график за провеждане на 35 учебни часа обучение по раб. Площадки. Присъствени списъци и форма за обратна връзка. Извършено обучение на 4 човека вътрешни одитори на Системата за управление на здравето и безопасността при работа. Издадени 4 бр. сертификати за Вътрешни одитори. Утвърден план-график за провеждане на 24 учебни часа обучение за Вътрешни одитори. Присъствени списъци и форма за обратна връзка. Издадени 30 бр. сертификати за успешно завършило въвеждащо и обучение по внедряване и поддържане на Системата и придобитите умения и компетентности за това. Издадени 4 бр. сертификати за Вътрешни одитори за успешно завършило обучение и придобитите умения и компетентности за това.
Дейност 6: Информиране и публичност 1. Подготовка: Избор на Изпълнител съгласно ПМС 69, Съгласуване на план-график за изпълнение с Изпълнителя. 2. Изпълнение: 2.1. Представяне и поддържане на актуална информация по проекта на интернет страницата на Кандидата. 2.2. Публикуване на 2 бр. материали в електронни медии – 1 бр. за целите по проекта и 1 бр. за резултатите по проекта. 2.3. Информационна табела за проекта- 3 бр., които ще бъдат поставени на видно място при влизане на територията на 2-те фабрики и офиса на Кандидата. 2.4. Информационни стикери по проекта- 4 бр.
Дейност 7: Организация и цялостно управление на проекта В рамките на тази дейност ще се осъществят следните основни дейности: 1. Създаване на екип за управление на проекта от: 1 ръководител на проекта, 1 координатор, 1 финансов отговорник/ счетоводител по проекта. Тази дейност цели да обезпечи експертно администрирането на останалите проектни дейности. 2. Управление и координация на дейностите по проекта. Тази дейност ще се изпълнява от ръководителя и координатора на проекта. 3. Вътрешен мониторинг на проекта. Тази дейност ще се изпълнява от ръководителя и координатора на проекта. 4. Подготовка и провеждане на избор на изпълнители. Тази дейност ще се изпълнява от ръководителя и координатора на проекта. 5. Подготовка на междинни и крайни отчети. Тази дейност ще се осъществява от ръководителя и финансовия отговорник на проекта.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 71 692 BGN
Общ бюджет: 47 620 BGN
БФП: 47 620 BGN
Общо изплатени средства: 45 641 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 47 620 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 14 300 BGN
2014 30 692 BGN
2015 649 BGN
45 641 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 40 477 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 12 155 BGN
2014 26 088 BGN
2015 552 BGN
38 795 BGN
В т.ч. Национално финансиране 7 143 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 2 145 BGN
2014 4 604 BGN
2015 97 BGN
6 846 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз