Дейности:
|
1. Организация и управление на проекта Дейността ще включва сформиране на Екип за организация и управление на проекта. Тази дейност е изключително важна с оглед изпълнение на проектните дейности и постигане на заложените цели.
Дейността ще включва още оперативното изпълнение, текущ мониторинг и отчетност, и финална отчетност по проекта.
Екипът ще изпълнява следните задачи:
- актуализиране План-графика за изпълнение на проекта;
- ще организира и отговаря за изпълнението на дейностите по проекта при спазване на приложимите указания, и в съответствие с клаузите и срока на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (БФП);
- ще гарантира извършване на разходите по проекта в рамките на одобрения бюджет и при спазване на европейското и националното законодателство;
- ще предоставя на Договарящия орган (ДО), Управляващия орган (УО) и Сертифициращият орган (СО) на цялата изискана информация относно изпълнението на проекта в предвидените срокове;
- ще отговаря за изготвянето и представянето на съответните доклади, отчети, искания и др.;
- ще отговаря за воденето на точна и редовна документация на проекта и за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация и др. материали;
- ще организира съхранението на документите съгласно нормативните изисквания;
- ще прилага мерки за публичност на проекта в при спазване изискванията на приложимото законодателство;
- ще отговаря за избора на изпълнител на предвидените дейности по реда на ПМС №69/2013 г..
Екипът ще се състои от ръководител на проекта, координатор на проекта и счетоводител.
Участието на всеки член на екипа по отношение организацията и управлението на проекта ще бъде съгласно описаните отговорности в раздел II.
Обосновка на дейността:
Изпълнението на тази дейност е от изключително важно значение за успешното изпълнение на проекта - в рамките на предвидените срокове и съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване и при спазване на общите и специфични условия на Договора за БФП и Ръководството за бенефициента за изпълнение и управление на процедурата.
Дейността ще създаде условия за успешна и навременна реализация на дейностите посредством управление, координация, наблюдение и отчетност, които ще продължат през целия период на изпълнение на проекта и ще допринесе за постигане на набелязаните цели и очакваните резултати от реализацията на проекта. 2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта по реда на Постановление №69 на МС от 11.03.2013 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Ст Проектът включва дейности, чието изпълнение ще доведе до постигане целите на настоящия проект и на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Съгласно Насоките за кандидатстване, изпълнението на тези дейности следва да бъде възложено на изпълнители, определени след проведена процедура по правилата на ПМС № 69/2013 г., и в съответствие с изискванията на Управляващия орган.
Дейността ще включва:
- подготовка на документация за участие;
- обявяване на процедурата чрез публикуване на обява;
- административна, техническа и финансова оценка на офертите и избор на изпълнители;
- сключване на писмени договори с участниците, избрани за изпълнители на дейностите;
- публикуване на информацията за сключения договор на интернет страницата на УО;
Обосновка на дейността:
Дейността е обусловена от изискването съгласно Насоките за кандидатстване, изпълнението на дейностите по проекта да бъде възложено на изпълнители, които не са партньори по проекта, и са обект на избор по реда на ПМС №69/2013 г. или ЗОП в зависимост от това дали Кандидатът е частна или публична организация. Фирма „Вес Трейд” ЕООД не се явява възложител по чл.7 от ЗОП и прилага разпоредбите на ПМС № 69/2013 г.
Определянето на външни изпълнители по реда на ПМС №69/2013 ще гарантира спазването на основните принципи на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренци, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и ще осигури ефективното, ефикасното и икономично разходване на средствата по проекта и постигане на заложените цели, и качествено изпълнение на дейностите. 3. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на труда във фирма „Вес Трейд” ЕООД В рамките на дейността се предвижда оценка състоянието на елементите на организацията на трудовата дейност въъ фирмата, в т.ч. изпълнение законодателните изисквания по осигуряване на безопасност и здраве при работа, и набелязване на мерки и действия за подобряване организацията на трудовата дейност и условията на труд. Това ще доведе до превенция на идентифицираните рискове и повишаване производителността на труда.
Анализът ще бъде изготвен при спазване изискванията за структуриране:
- раздел „Въведение”, който ще включва описание на сегашното състояние на организацията на работния процес във фирмата;
- раздел „Изложение и анализ”, в който ще включва описание на силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда;
- раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на труда” - ще бъдат описани и обосновани елементите на организацията, които имат необходимост от усъвършенстване и подобрение, начините на подобряване условията на труд, както и мерките за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда, методите и средствата, които ще бъдат използвани за постигане целите на проекта.
- раздел „Заключение”, в който раздел след анализиране на резултатите ще бъдат направени съответните генерални изводи за състоянието на фирмата и организацията на трудовия процес, както и обобщение на мерките и съответно необходимите ресурси за подобряване организацията на трудовата дейност и условията на труд в „Вес Трейд” ЕООД след внедряването им.
Обосновка на дейността:
Дейността е задължитела съгласно изискванията на настоящата схема и съответства на общите и специфични цели, заложени в проекта.
Анализът ще съдейства за оптимизиране на организацията на трудовата дейност и цялостно и устойчиво подобряване на здравословните и безопасни условия на труд. 4. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за работниците и служителите на фирма „Вес Трейд” ЕООД Едно от задълженията на работодателя според КТ, ЗЗБУ и други подзаконови нормативни актове е осигуряването на ЛПС и работно облекло. В изпълнение на това задължение, и въз основа на извършена Оценка на риска на работните места, и утвърден Списък на работниците, имащи право на специално работно облекло и лични предпазни средства, за тези работници служители ще бъдат закупени ЛПС и специално работно облекло. Новите индивидуални средства за защита ще заменят старите и износени облекла и предпазни средства поради изтичане на срока на годност, и ще ги надградят по отношение на качеството, тъй като ще се предвижда да бъдат по-модерни и ергономични.
С оглед гарантиране спазването на правилата на работа и нормативните изисквания се предвижда закупуването на следните ЛПС и специално работно облекло:
- престилка предна – лятна – 58 бр.;
- обувки – профилактични – 6 бр.
- обувки – профилактични чехли – 58 бр.;
- ботуши каучукови – 3 бр.;
- престилка – водозащитна – 3 бр.
- диелектрично килимче – 1 бр.
Профилактичните обувки ще бъдат анатомични, антистатични, с противохлъзгащо ходило.
Каучуковите ботуши ще бъдат с много добра защита от вода, подхлъзване, с грайферно и антистатично ходило.
Изборът на видовете ЛПС и работно облекло съответства на работните места нуждите на целевата група.
ЛПС и работното облекло ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите нормативни актове, вкл. на основните изисквания към работното облекло.
Обосновка на дейността:
Употребата на защитни средства и подходящо работно облекло има ключова роля в осигуряването на здраве и безопасност при работа.
Осигуряването на ЛПС и работното облекло за работещите във фирмата ще гарантира тяхната безопасност и ще опази здравето им при появата на опасности и вредности, които се срещат в работния процес.
Освен специално работно облекло за ежедневна употреба е необходимо да се закупи и допълнително работно облекло за изпълнение на дейности, които са свързани с повишен риск за здравето – работа при много ниски температури, съчетана с излагане на повишена влажност и др. 5. Подобряване микроклимата на работната среда чрез модернизиране на вентилационната система на кухненското помещение на ресторант „Хепи Бар грил „Будапеща” Осигуряването на подходящ микроклимат в работните помещения е част от комплекса от мерки за осигуряване на здравословна и безопасна работна среда, каквато е основната цел на проекта.
Дейността включва ремонт на вентилационна инсталация на кухнята на ресторанта. За момента състоянието на климатичните съоръжения не налага подмяна на климатичната камера, а ще се направи нова разстановка на въздухопроводната мрежа.
Към смукателната инсталация на кухнята ще бъде предвиден смукателен чадър. Предвижда се вентилационна инсталация за охлаждане на въздуха в кухнята. Затоплянето и охлажданета на въздуха ще става чрез сплит система с вътрешно и външно канално тяло. Подаването на въздуха ще става чрез ламинирани въздуховоди и решетки за канален монтаж.
Обосновка на дейността:
Състоянието на вентилационната инсталация в момента не е добро, което е видно и от констатации на специализирана лаборатория, която е извършила измерване на факторите на работната среда. Поради това въздухът в кухнята е влажен и създава усещане за по-висока температура, отколкото е в действителност. Поради лоша аспирация, ел. таблото, което е в близост до кухнята е омазнено и полепнало с прах в следствие на отложената мазнина. Ремонтът на вентилационната инсталация е крайно необходим.
С ремонтирането на вентилационната инстралация ще се осигури висока степен на надеждност и защита от възникване на пожар, ще доведе до значително подобрение на условията на труд в обекта. Ремонтът на вентилационната инсталация ще допринесе и за подобряване на фактора шум, тъй като в настоящия момента остарялата система оказва влияние и върху експозицията на шума. 6. Публичност на проекта Предвиждат се мерки за повишаване на информираността и популяризиране на проекта - оповестяване на финансовия принос на ЕСФ, в съответствие с правилата за информиране и публичност, предвидени в Регламент (ЕО) №1828/2006 и Приложение 1 към него, и Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОП РЧР:
- ще бъде организирана и проведена пресконференция при стартиране на проекта с участието на местни, регионални и национални медии, на която обществеността ще бъде запозната с целите на проекта, дейностите, продължителността на проекта и очаквани резултати;
- предвиждат се 5 публикации в местни и/или регионални медии през периода на изпълнение на проекта за разясняване резултатите до момента, напредък на проекта и др.;
- поставяне на 1 бр. информационна табела;
- печат и разпространение на информационнии флаери;
- ще се организира и проведе заключителна пресконференция за представяне на постигнатите резултати.
Обосновна на дейността:
Дейностите по информиране и публичност целят да се подчертае и насърчи общественото признание относно ролята на Общността за развитието на работната сила, да се гарантира прозрачност и ефективно усвояване на средствата от ЕС, постигане на основната цел на ОП РЧР, както и да се провокира използването на средствата от ЕСФ.
|