Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-0373-C0001
Номер на проект: ESF-1203-01-11010
Наименование: Стартиране на собствен бизнес на "Нутришън Консулт" ЕООД
Бенефициент: "НУТРИШЪН КОНСУЛТ" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 11.04.2013
Начална дата: 14.06.2013
Дата на приключване: 01.12.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Стартиране на собствен бизнес на НУТРИШЪН КОНСУЛТ ЕООД.
Дейности: Дейност 1: Оборудване на офис Фирма НУТРИШЪН КОНСУЛТ ЕООД е новосъздадена за целите на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Фирмата разполага с помещение, подходящо за офис, но не разполага с никакво оборудване и консумативи, за да упражнява своята дейност. За стартиране на дейността на фирмата е необходимо да бъде закупена основна офис-техника – настолен компютър, лаптоп, мултифункционално устройство /принтер, скенер и копирна машина/ и проектор. За преносимия и настолния компютри ще бъде закупен и лицензиран софтуер. Преносимият компютър ще бъде използван от Управителя на фирмата, тъй като дейността му ще бъде свързана с провеждане на срещи с клиенти на терен. Настолният компютър ще бъде ситуиран в офиса на фирмата и ще обособи едно работно място за второто наето лице във фирмата. Проекторът ще бъде използван при провеждане на информационни срещи с клиенти и обучения, предоставяни от фирмата. За обособяване на работното място в офиса се планира да бъдат закупени бюро и стол. Надлежното съхраняване на документацията, свързана с дейността на фирмата изисква закупуването на стелаж за документи. За нормалното функциониране на дейността на фирмата ще бъдат закупени първоначално най-необходими офис-материали и консумативи /хартия, папки, джобове, тонер и т.н./ и продукти. В съответствие с Наредба Н-18 / 13.12.2006 г, изм.и доп. 17.07.2012 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства, ще бъде закупен касов апарат. Тъй като управителят на фирмата е лице с намалено зрение, в рамките на тази дейност се предвижда и закупуване на електронна лупа. Това е помощно техническо средство за хора с намалено зрение. Избраният уред е от най-висок клас при портативните, електронни, увеличителни средства. Той осигурява увеличение от -2х до 42х върху 4.3- инчов TFT-дисплей, като може да се ползва освен като електронна лупа за четене и за кратки писмени дейности, така също и за оптично приближаване на отдалечени обекти – информационни табла на гари, летища, обществени заведения, улични табели и надписи. С уреда е възможно и заснемане на обекти (страници от книга или документ, информационно табло и т.н.) в цял размер, след което ползващият уреда може да разгледа всеки един детайл от тях в подходящо увеличение. Това може да стане и по-късно и на по-удобно място, тъй като уредът запаметява до 100 заснети кадъра. Устройството осигурява връзка към VGA- монитор, PC или лаптоп, което в офис или домашни условия увеличава комфорта на ползването му, чрез още по-голяма зрителна площ и степен на увеличение. Осигурява до 4 часа непрекъснато ползване след пълно зареждане на батерията. Уредът е мултифункционален, с компактни размери (16см x 8,1см x 3,4см) и тегло само 290 гр. С помощта на това техническо средство управителят на фирмата ще стане независим от необходимостта от придружител, който да изчита разлепената информация по табла и врати, при посещение на различни институции и структури. Тъй като дейността на фирмата е свързана с продажба на продукти за здравословно хранене, планирано е закупуване на специализиран софтуер за мониторинг на здравословното състояние, който позволява автоматично пренасяне на данните от проведено измерване с апарат за мониторинг на здравословното състояние директно към компютър. Чрез този софтуер могат да бъдат изготвени професионални отчети и профили; показва ключови индикатори, които могат да се запазят в база данни за всеки пациент. Софтуерът е подходящ почти за всички професионални модели на апарати за мониторинг на здравословното състояние и е перфектен за: • Консултации за редукция на теглото • Обучение и мотивиране на пациентите • Бази данни за проучвания • Изследвания в училища, бази данни за индекс на телесната маса • Скрининг на здравето на персонала Фирмата разполага с апарат Таниа, но за да оперира с него е необходимо закупуването на софтуер. С изпълнението на тази дейност ще се допринесе за спазването на принципа на равното начало и липсата на дискриминация.
Дейност 2: Подготовка на промоционални пакети и разпространение НУТРИШЪН КОНСУЛТ ЕООД е новосъздадена фирма през месец септември 2012 г. Основният предмет на дейността й е свързан с насърчаване на здравословния начин на живот чрез продажба на диетични храни „Eurodiet”, както и обучение на специалисти за работа по метода „Eurodiet”. В дългосрочен план фирмата планира да разшири дейността си в посока обучения на неспециалисти. Диетичните храни и метода "Eurodiet'' са патентовани от фирма Protein System SA(Люксембург), която е първият бранд в Европа, произвеждащ храни от този клас. Фирмата изгражда мрежа от ексклузивни представители, дистрибутори и обучени специалисти в много държави от Европа и Азия. В Европа фирмата работи успешно вече 20 години. От скоро има и ексклузивен представител на българския пазар. Храните "Eurodiet'' са изключително високо качествени храни със специално предназначение и към този момент нямат аналог на българския пазар. Методът Eurodiet е програма за намаляване на теглото. Разработен е от лекари, клинично тестван от водещи диетолози по цял свят и използван успешно от над 5000 професионалисти в Европа повече от 20 години. Методът Eurodiet е цялостна програма за намаляване и управление на телесното тегло, разработена в 4 фази. Първите две от тях се провеждат под наблюдение на специално обучени медицински специалисти. Фокусът на вторите две фази е насочен към изграждане на навици за здравословен начин на живот. Тази методика е съобразена с международните и националните препоръки за насърчаване на здравословния начин на живот и ограничаване на рисковите фактори, водещи до хронични незаразни заболявания. По тези две фази могат да работят кинезитерапевти, фитнес инструктори, които е необходимо да преминат обучение по метода. Поради факта, че продуктите са сравнително нови за българския пазар, както и специфичния метод на прилагане на програмата Eurodiet, при стартирането на дейността на НУТРИШЪН КОНСУЛТ ЕООД е необходимо продуктите и метода да бъдат промотирани пред специалистите, които ще работят с тях. В рамките на тази дейност се планира изпълнението на следните под-дейности: 2.1. Подготовка на информационни материали За промоционалните пакети ще бъдат подготвени информационни материали, представящи фирмата и продуктите, които тя ще продава. При изготвянето на информационните материали ще бъдат спазени принципите за информиране и публичност, съгласно Ръководството. 2.2. Провеждане на информационни срещи Служителите на фирмата ще проведат информационни срещи със специалисти за представяне на продуктите и метода Eurodiet. В рамките на проекта ще бъдат проведени 20 срещи с 10 специалисти. Участието на специалисти ще бъде удостоверено с присъствени списъци от проведените срещи. По време на срещите ще бъде обявен финансовият принос на ОП РЧР, съфинансирана от ЕСФ на ЕС, за реализирането на проекта. 2.3. Разпространение на промоционални пакети Промоционалните пакети ще съдържат информация за фирмата, продуктите и метода, подготвена в рамките на под-дейност 2.1., както и мостри на самите продукти и ще бъдат разпространени в рамките на проведени срещи със специалисти /поддейност 2.2./. Получаването на промоционален пакет ще бъде удостоверено с приемо-предавателен протокол.
Дейност 3: Подбор и назначаване на втори сътрудник във фирмата В рамките на тази дейност ще бъде извършен подбор и ще бъде назначено едно безработно лице във фирмата. 3.1. Извършване на подбор Подборът ще бъде извършен на конкурсен принцип. Изискванията към лицето ще бъдат дефинирани от Управителя на фирмата в съответствие със спецификите на предмета и дейността на фирмата. В конкурса ще бъдат спазени принципите на недисриминация и равенство на половете, като в обявата няма да бъдат включени критерии за пол, раса, малцинствена или религиозна принадлежност. Подборът ще бъде извършен на два етапа – разглеждане на документи и провеждане на интервю. На първия етап ще бъдат разгледани документите на кандидатите и ще бъде преценено тяхното съответствие с изискванията за длъжността. Кандидатите, които бъдат одобрени на този етап, ще бъдат допуснати до втория етап – интервю. Интервюто ще бъде проведено от Управителя на фирмата. Предварително ще бъдат подготвени въпроси за интервю и скала за оценка на пригодността на кандидата. С цел прозрачност на вземането на решения, по време на интервюто ще присъства и член на екипа по управление на проекта. Оценката на всеки кандидат ще бъде съхранена и приложена към досието на проекта. Конкурсът ще бъде проведен през втория месец от изпълнението на проекта. 3.2. Назначаване на втори сътрудник във фирмата. Успешно преминалият интервю кандидат ще бъде назначен от третия месец на изпълнението на проекта. Поради факта, че фирмата е новосъздадена и няма натрупана клиентска база, вторият сътрудник ще бъде назначен на непълен работен ден. След достигане на месечен оборот на фирмата от 8000 лв., вторият човек ще може да бъде назначен на пълен работен ден.
Дейност 4: Информиране и публичност Изпълнението на тази дейност ще бъде съответно Ръководството по ОП РЧР. В рамките на дейността ще бъдат изработени следните материали: - информационна табела - стикери, с които ще бъде обозначено закупеното оборудване. - информационни брошури На всички документи, вкл. печатни материали, създадени в изпълнение на дейностите по проекта, ще бъдат поставени емблеми на ЕС и ЕСФ, съгласно Ръководството и ще бъде отбелязан финансовият принос на ОП РЧР, съфинансирана от ЕСФ на ЕС за изпълнението на проекта. Към текста на информационните материали, изработени в рамките на дейност 2, ще бъде включен и задължителния текст от точка 2.3.7. на Ръководството. При провеждане на информационните срещи, задължително ще бъде отбелязан финансовият принос на ОП РЧР, ЕСФ на ЕС.
Дейност 5: Управление на проекта Успешното постигане на целта на тази дейност се обуславя от два фактора: избор на екип и методика на управление. Екипът на проекта се състои от Ръководител и счетоводител. Членовете на екипа имат дългогодишен опит в работа по проекти по оперативните програми на ЕС /вкл. и ОП РЧР/ и познават добре принципите на проектната дейност и необходимата документация. В изпълнението на тази дейност е заложен принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане, както и ефикасност и ефективност при постигане на заложените цели. Ръководител проект ще отговаря за създаването и архивирането на необходимата документация по проекта, както и за контактите с външни изпълнители. Ръководител проект изготвя и подава междинни и окончателен технически отчети. Ръководител проект ще съгласува с Управителя на НУТРИШЪН КОНСУЛТ ЕООД изпълнението на дейностите по проекта, като провежда срещи с него минимум един път седмично. Счетоводителят по проекта е отговорен за водене на финансовата документация по проекта, поддържане на счетоводна аналитичност и одитна пътека на ниво проект, съгласно изискванията на ОП РЧР и българското законодателство. Счетоводителят също така ще изготвя междинни и окончателен финансови отчети. Екипът по проекта ще провежда общи екипни срещи минимум един път месечно за отчитане на напредъка в изпълнението на дейностите по проекта през изминалия период и планиране на предстоящите дейности през следващия период. На срещите ще присъства и управителят на НУТРИШЪН КОНСУЛТ ЕООД.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
ЕТ"ТОСИА-Тоска Георгиева"
ИМЕССА ЕООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 19 795 BGN
Общ бюджет: 19 664 BGN
БФП: 19 664 BGN
Общо изплатени средства: 19 664 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 19 664 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 13 382 BGN
2014 6 282 BGN
2015 0 BGN
19 664 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 16 715 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 11 375 BGN
2014 5 339 BGN
2015 0 BGN
16 714 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 950 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 2 007 BGN
2014 942 BGN
2015 0 BGN
2 950 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз