Дейности:
|
ДЕЙНОСТ 1. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на дейността по предоставяне на болнична медицинска дейност Ще се извършат следните дейности:
І. Въведение
Дейността включва следните етапи:
1. преглед и анализ на историята на организацията. Описание на актуалната ситуация на организацията. Ще се извърши измерване и оценка на всички фактори на работната среда;
2. основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност;
3. управление на основните и спомагателни дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрение), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи;
4. показатели за ефективност на трудовата дейност;
5. управление на персонала, в. т.ч.: състав, общ брой и разпределение по възраст, пол, трудов стаж, професия, етническа принадлежност, квалификация, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация, данни за здравни проблеми във връзка с работата;
6. условия на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. факторите на работната среда, изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори – източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, данните за професионалните заболявания, трудов травматизъм и отсъствията поради болест.
II.Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието.
определят се елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда;
1. оценява се нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и документирането им;
2. анализ на вътрешната среда на организацията; анализират се силните и слабите страни ( SWOT – анализ ) на елементите на трудовия процес и работната среда; ДЕЙНОСТ 2. Защита от пожар и техническо оборудване и монтиране на инсталация за пожаро- известяване. С цел предпазване от риск от пожар и обезопасяване на работещите в МБАЛ Пазарджик АД ще се закупи и инсталира пожаро-известителна система в главния корпус на болницата, която ще се обслужва от една централа и датчици, разположени равномерно в сградата. Необходимо ее да се отбележи, че в останалите два корпуса такава система вече е инсталирана със собствени средства. ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Изготвяне на препоръки по отношение на средствата за колективна и лична защита и на предложенията за намаляване на риска за здравето и безопасността при работа; Оценка на използваните ЛПС.Изготвяне на списък на личните предпазни средства / съгласно Чл.17 от Наредба №3/2001г., ДВ бр.46/2001г. /, включващ:
• работните места, професиите и видовете работа, за които се използват ЛПС
• видът, наименованието и точната идентификация на всяко ЛПС
• конкретните опасности, за които се прилагат ЛПС
• срок на износване на ЛПС
Цел на дейността: Осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд чрез закупуване на нови и по-модерни лични предпазни средства, специално медицинско работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието и за повишаване нивото на безопасността на труда и превенция на риска от трудови злополуки.
Описание на дейността:
Съществено значение за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд за медицинския персонал имат специалното работното облекло и ЛПС. Необходимостта от закупуването произтича поради изтичането срока на годност и износването на самото работно облекло и ЛПС.
Представяне на утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Извършване на избор на доставчик чрез избор по ЗОП . Заявяване и закупуване на на избраните съобразно Списъкът на личните предпазни средства (ЛПС) и специално медицинско работно облекло. Извършване на входящ контрол на получената стока – преглед на придружителните документи, като се търси пълно съответствие между заявеното и доставеното, наличие на документи за качество, документи за удостоверяване оценката на съответствие на ЛПС. Визуален преглед на определената извадка от доставениет ЛПС и специално работно облекло. Входящият контрол ще се извърши на основание на записаните изисквания в действащата Система за управелие на качеството. Дейност 4. Внедряване и сертифициране на стандарти за безопасни условия на труд Предвидената е за внедряване Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд (СУ ЗБУТ) в МБАЛ Пазарджик АД .
Описание на дейността:
Етапи на системата :
1 ЕТАП Преглед на състоянието:
• Провеждане на първоначално обучение ;
• Преглед на състоянието за съответствие на действащата система с изискванията на конкретния стандарт;
• Определяне на структурата на системата за управление;
• Разработване на графици за изпълнение, изготвяне на всички необходими документи по изграждането на системата за управление – заповеди, програми и др.
2 ЕТАП Планиране :
• Идентификация на опасности за здравето и безопастността, оценка на риска, идентификация на приложими правни или други изисквания,отнасящи се до дейността на фирмата. Целта на резултатите от тези дейности е да послужат за основа на СУЗБУТ;
• Дефиниране на политика и цели по ЗБУТ и изготвяне на програма на СУЗБУТ с определени срокове и отговорности за постигане на общите цели и политиката по ЗБУТ.
3 ЕТАП Разработване на документите от СУ:
• Разработване на документите от СУ – процедури, оперативни документи, наръчник и др;
• Поетапно приемане на документите от съвместни работни екипи.
4 ЕТАП Внедряване:
• Провеждане на обучение по внедряване;
• Извършване на одити по елементите от стандарта при внедряването на системата;
• Осигуряване на средства за осведомяване, комуникации на персонала с информация за СУЗБУТ, която се отнася за тях;
• Въвеждане и поддържане на мероприятия за осигуряване на последващи действия на местата, където се изисква;
• Програми за поддържане на готовност за действие при рискови ситуации
5 ЕТАП Функциониране:
• Провеждане на обучение на вътрешни одитори ;
• Извършване на вътрешни одити.
6 ЕТАП Проверка:
• Измерване и мониторинг на постиженията;
• Извършване на изменения в документите при установена необходимост по време на одитите;
• Разследване на злополуки и инциденти, проверка на прилагането на предприетите коригиращи и превантивни действия;
• Поддържане на записи, доказващи функционираща СУЗБУТ.
7 ЕТАП Действие:
Етапът обхваща горните елементи по отношение на деиствия на тяхното непрекъснато подобрение, а оттам и за цялостното функциониране на СУЗБУТ. ДЕЙНОСТ 5. Публичност и визуализация Дейностите по информиране и публичност ще се реализират, съгласно изискванията на ОП РЧР и Насоките по настоящата схема. Всички документи по проекта ще носят логото на ОП и ЕСФ. Ще се изтъква приноса на ЕС за реализацията на дейностите.
Предвижда се провеждане на 2 пресконференции за местните медии при стартирането и завършването на проектните дейности, както и публикуване на 4 съобщения/ публикации в медиите.
При стартирането на проекта ще се поръча и изработи информационна табела, която ще се поставят на видно място на входа на болницата.
Ще се отпечатат и разпространят сред персонала на болницата и общината 500 броя брошури, които съдържат описание на дейностите по проекта и препоръките от анализа по условия на труд (дейност 1).
Информационни и комуникационни материали за безвъзмездната финансова помощ от ЕС съдържащи информацията както следва: а) логото на ЕС и ОП РЧР със съответното позоваване на ЕС и ЕСФ; б) наименованието на проекта, които се изпълнява; в) изречението “Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз“.
Информационните събития, свързани с изпълнението на проекта, изрично ще оповестяват, че съответният проект се съфинансира от ЕСФ чрез ОП РЧР, като се използват логото на ЕС, ЕСФ и логото на ОП РЧР чрез поставяне на банери в залите, където се провежда мероприятието.
|