Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0710-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-07019
Наименование: "Инвестиция за по-добри условия на труд"
Бенефициент: "ДЖУЛИ-ИНВЕСТКОНСУЛТ" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 28.06.2013
Дата на приключване: 01.02.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 1. Управление на проекта За да се изпълнят предвидените дейности и достигнат целите на проекта, в началото му ще се проведе първата работна среща на екипа. Участници в срещата ще са членовете на екипа за организация и управление. По време на срещата ще се: • Разпределят конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; • Разработи детайлен план за работа; • Разработи система за вътрешен контрол, мониторинг и оценка; • Разработване на стратегия за популяризиране на проекта; • Специфицират инструкциите за изграждане и поддръжка на одитна пътека по проекта. В процеса на изпълнение на проекта текущо ще се провеждат работни срещи на екипа, на които ще се обсъжда постигнатият напредък и ще се планират следващите дейности. Процесът на адекватно управление на проекта е сигурната основа за постигане на ефективни резултати. Продължителността на дейността е от старта до финала на проекта, включвайки и процеса на текущо и финално отчитане на финансовата и техническата част от изпълнението на дейностите.
Дейност 2. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност за цялото дружество Анализиране и оценяване състоянието на елементите на организацията на трудовата дейност, в т.ч. изпълнението на изискванията на приложимите нормативни документи по ЗБР и разработване на насоки и мерки за подобряване на организацията на трудовата дейност и условията на труд в „Джули – Инвестконсулт“ ООД. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител по изискванията на ПМС №69 от 11.03.2013 г. 2. Подготовка • Създаване на съвместна работна група за анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. • Определяне на обектите и дейностите, които ще бъдат наблюдавани. • Определяне на приложимите нормативни документи за дружеството. • Осигуряване на необходимите за анализа вътрешни документи по организация на трудовата дейност, ЗБР. • Разработване на. методологични инструменти. 3. Провеждане на прегледи и наблюдения • Преглед на вътрешните документите, свързани с отделните елементи на организацията на трудовата дейност. • Наблюдение на трудовия процес и състоянието на техническите средства в административните и работни звена, чрез посещение и наблюдение на място. • Определяне на актуалността на оценките на риска и данните и измерванията за факторите на работната среда, работните процеси и оборудването. • Проучване на мнението на персонала за проблемните въпроси, в т.ч. по условията на труд и безопасността на труда. • Оценка на ефективността на наличните лични предпазни средства оборудване. • Оценка на ефективността на предприетите мерки за ограничаване и намаляване на рисковете за ЗБР. 4. Анализ и оценка на организацията на трудовата дейност и условията на труд • Анализ на събраната информация за състоянието и организацията на трудовата дейност и условията на труд спрямо с нормативните изисквания и добрите практики. • Определяне на силните и слабите страни (SWOT–анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовата дейност и работната среда и идентифициране на проблемите. • Разработване на насоки и мероприятия за подобряване организацията на трудовата дейност, повишаване ефективността на трудовите процеси и подобряване условията на труд. • Оформяне на резултатите от анализа на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в доклад. Докладът за анализа на състоянието, ще съдържа най-малко: • Въведение – описание на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес. • Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в предприятието. • Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – в тази част се обосновава и описва надлежно как ще прилага и усъвършенства организацията на трудовата дейност в предприятието. Какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието. • Заключение. 5. Преглед и приемане на „Анализа на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност за цялото дружество” при изпълнения на изискванията съгласно условията на договора.
Дейност 3. Изграждане и сертифициране на Системата за управление на здравето и безопасността при работа съгласно изискванията на стандарта BS ОНSАS 18001:2007 Разработване на документи, регламентиращи изискванията на стандарта BS ОНSАS 18001:2007, приложимите нормативни документи за безопасни условия на труд, интегриране с функциониращата Система за управление на качеството, внедряване и сертифициране. Дейността ще се реализира в следните етапи: 1. Избор на изпълнители за дейността – консултант за разработване и внедряване на СУЗБР и сертифицираща организация съгласно изискванията на ПМС № 69/11.03.2013. 2. Подготовка за въвеждане на системата за управление на ЗБР, включваща създаване на необходимата организация. 3. Анализ и планиране, включващ: • Извършване анализ и оценка на съществуващата дейност в „Джули – Инвестконсулт“ ООД за управление на здравето и безопасността при работа спрямо изискванията на международния стандарт BS ОНSАS 18001:2007 и приложимите нормативни документи за безопасни условия на труд. Анализът се извършва от съвместен екип по специална методика и тест, като водеща роля изпълнява консултанта. • Въз основа на резултатите от анализа, се изготвят, разглеждат и приемат от Съвета на системата следните документи: - Задание/Програма за разработване и внедряване на системата. В документа се определят документите на системата, сроковете и отговорниците за тяхното разработване; - Програма за решаване на неотложни проблеми, констатирани при анализа; - Политика на ръководството на „Джули – Инвестконсулт“ ООД по здравето и безопасността при работа. 4. Разработване на система за управление на ЗБР, включваща: • Разработване на документите на системата: - Наръчник на СУЗБР – документ, определящ Системата за управление на здравето и безопасността при работа на „Джули – Инвестконсулт“ ООД; - Основни процедури – документи, регламентиращи изпълнението на процесите от обхвата на СУЗБР; - Работни инструкции - подробни описания как да се изпълнят определени дейности/задачи; - Оперативни документи/формуляри за записи на резултатите от изпълнение на процесите. Разработването, разглеждането и приемането на документите на системата се извършва в съответствие със Заданието/Програмата за разработване и внедряване на системата за управление на ЗБР. Всички документи се приемат и се утвърждават от Управителя на „Джули – Инвестконсулт“ ООД. 5. Внедряване на системата за управление на ЗБР, включваща: • Разпространение на документите на системата до съответните структурни звена и изпълнители. • Практическо пробно внедряване на системата, което се осъществява с активната помощ на консултанта. • Извършване от консултанта и обучените одитори вътрешен одит на системата и отстраняване на констатираните пропуски и несъответствия. • Извършване Преглед от ръководството за резултатите от вътрешния одит относно степента на внедряване и функциониране на Системата за управление на ЗБР и вземане решения за нейното официално внедряване. • Подготовка и запознаване на персонала със същността, изискванията и начина на провеждане на сертификационните одити. 6. Сертификация на системата за управление на ЗБР Сертификацията ще се извърши от организация с необходимата акредитация в следните етапи: • Първи етап: Преглед на документите на СУЗБР за съответствие с изискванията на международно признатия стандарт BS ОНSАS 18001:2007 и отстраняване на констатираните забележки и несъответствия. • Втори етап: Одит на място по структурни звена с цел установяване дали документите на системата се прилагат и същата функционира ефективно и ефикасно. Отстраняват се констатираните при одита несъответствия.
Дейност 4. Обучение на целевата група за същността, принципите и изискванията на стандарта BS ОНSАS 18001:2007 за ефикасното прилагане и функциониране на Системата за управление на здравето и безопасността при работа Планиране, подготовка, провеждане и документиране на обучението по регламентирания ред в дружеството. Проверка на придобитите знания от провежданите обучения. Дейността ще се реализира в следните модули: 1. Избор на изпълнител за дейността съгласно ПМС № 69/11.03.2013. 2. Подготовка на материали за отделните модули – учебни програми, графици, презентации, казуси, тестове и др. 3. Обучение на заетите лица в „Джули – Инвестконсулт“ ООД по същността и изискванията на международния стандарт BS ОНSАS 18001:2007 и приложимите нормативни документи по безопасност и условия на труд: • Обучение на представители на целевата група - 45 часа.
Дейност 5. Информираност и публичност Публичността и визуализация на проекта ще се постигне чрез: 1. Организиране на 2 информационни събития за местните и национални медии – за старта и завършването на дейностите по проекта. 2. Поставяне на информационни табели на видно място в хотелския комплекс в град Банско и административната сграда в град София. 3. Изготвяне и разпространение на информационни и комуникационни материали (брошура и дипляна) 4. На всички информационни и обучителни събития, свързани с изпълнението на проекта, ще се оповестява, че проекта се съфинансира от ЕСФ, чрез ОП РЧР, като се използват логото на ЕС и логото на ОП РЧР, чрез поставяне на информационен плакат в залата, където се провежда мероприятието. Дейностите ще се изпълнят в съответствие с Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”. Екипът за управление на проекта ще бъде отговорен и за изпълнение на Програмата за публичност и визуализация на Проекта
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 111 342 BGN
Общ бюджет: 110 783 BGN
БФП: 110 783 BGN
Общо изплатени средства: 110 782 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 110 783 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 22 268 BGN
2014 88 514 BGN
2015 0 BGN
110 782 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 94 165 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 18 928 BGN
2014 75 237 BGN
2015 0 BGN
94 165 BGN
В т.ч. Национално финансиране 16 617 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 340 BGN
2014 13 277 BGN
2015 0 BGN
16 617 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз