Дейности:
|
Дейност 1. Управление на проекта За да се изпълнят предвидените дейности и достигнат целите на проекта, в началото му ще се проведе първата работна среща на екипа. Участници в срещата ще са членовете на екипа за организация и управление. По време на срещата ще се:
• Разпределят конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа;
• Разработи детайлен план за работа;
• Разработи система за вътрешен контрол, мониторинг и оценка;
• Разработване на стратегия за популяризиране на проекта;
• Специфицират инструкциите за изграждане и поддръжка на одитна пътека по проекта.
В процеса на изпълнение на проекта текущо ще се провеждат работни срещи на екипа, на които ще се обсъжда постигнатият напредък и ще се планират следващите дейности.
Процесът на адекватно управление на проекта е сигурната основа за постигане на ефективни резултати.
Продължителността на дейността е от старта до финала на проекта, включвайки и процеса на текущо и финално отчитане на финансовата и техническата част от изпълнението на дейностите.
Дейност 2. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност за цялото дружество Анализиране и оценяване състоянието на елементите на организацията на трудовата дейност, в т.ч. изпълнението на изискванията на приложимите нормативни документи по ЗБР и разработване на насоки и мерки за подобряване на организацията на трудовата дейност и условията на труд в „Джули – Инвестконсулт“ ООД.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Избор на изпълнител по изискванията на ПМС №69 от 11.03.2013 г.
2. Подготовка
• Създаване на съвместна работна група за анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност.
• Определяне на обектите и дейностите, които ще бъдат наблюдавани.
• Определяне на приложимите нормативни документи за дружеството.
• Осигуряване на необходимите за анализа вътрешни документи по организация на трудовата дейност, ЗБР.
• Разработване на. методологични инструменти.
3. Провеждане на прегледи и наблюдения
• Преглед на вътрешните документите, свързани с отделните елементи на организацията на трудовата дейност.
• Наблюдение на трудовия процес и състоянието на техническите средства в административните и работни звена, чрез посещение и наблюдение на място.
• Определяне на актуалността на оценките на риска и данните и измерванията за факторите на работната среда, работните процеси и оборудването.
• Проучване на мнението на персонала за проблемните въпроси, в т.ч. по условията на труд и безопасността на труда.
• Оценка на ефективността на наличните лични предпазни средства оборудване.
• Оценка на ефективността на предприетите мерки за ограничаване и намаляване на рисковете за ЗБР.
4. Анализ и оценка на организацията на трудовата дейност и условията на труд
• Анализ на събраната информация за състоянието и организацията на трудовата дейност и условията на труд спрямо с нормативните изисквания и добрите практики.
• Определяне на силните и слабите страни (SWOT–анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовата дейност и работната среда и идентифициране на проблемите.
• Разработване на насоки и мероприятия за подобряване организацията на трудовата дейност, повишаване ефективността на трудовите процеси и подобряване условията на труд.
• Оформяне на резултатите от анализа на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в доклад.
Докладът за анализа на състоянието, ще съдържа най-малко:
• Въведение – описание на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес.
• Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в предприятието.
• Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – в тази част се обосновава и описва надлежно как ще прилага и усъвършенства организацията на трудовата дейност в предприятието. Какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието.
• Заключение.
5. Преглед и приемане на „Анализа на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност за цялото дружество” при изпълнения на изискванията съгласно условията на договора.
Дейност 3. Изграждане и сертифициране на Системата за управление на здравето и безопасността при работа съгласно изискванията на стандарта BS ОНSАS 18001:2007 Разработване на документи, регламентиращи изискванията на стандарта BS ОНSАS 18001:2007, приложимите нормативни документи за безопасни условия на труд, интегриране с функциониращата Система за управление на качеството, внедряване и сертифициране.
Дейността ще се реализира в следните етапи:
1. Избор на изпълнители за дейността – консултант за разработване и внедряване на СУЗБР и сертифицираща организация съгласно изискванията на ПМС № 69/11.03.2013.
2. Подготовка за въвеждане на системата за управление на ЗБР, включваща създаване на необходимата организация.
3. Анализ и планиране, включващ:
• Извършване анализ и оценка на съществуващата дейност в „Джули – Инвестконсулт“ ООД за управление на здравето и безопасността при работа спрямо изискванията на международния стандарт BS ОНSАS 18001:2007 и приложимите нормативни документи за безопасни условия на труд.
Анализът се извършва от съвместен екип по специална методика и тест, като водеща роля изпълнява консултанта.
• Въз основа на резултатите от анализа, се изготвят, разглеждат и приемат от Съвета на системата следните документи:
- Задание/Програма за разработване и внедряване на системата. В документа се определят документите на системата, сроковете и отговорниците за тяхното разработване;
- Програма за решаване на неотложни проблеми, констатирани при анализа;
- Политика на ръководството на „Джули – Инвестконсулт“ ООД по здравето и безопасността при работа.
4. Разработване на система за управление на ЗБР, включваща:
• Разработване на документите на системата:
- Наръчник на СУЗБР – документ, определящ Системата за управление на здравето и безопасността при работа на „Джули – Инвестконсулт“ ООД;
- Основни процедури – документи, регламентиращи изпълнението на процесите от обхвата на СУЗБР;
- Работни инструкции - подробни описания как да се изпълнят определени дейности/задачи;
- Оперативни документи/формуляри за записи на резултатите от изпълнение на процесите.
Разработването, разглеждането и приемането на документите на системата се извършва в съответствие със Заданието/Програмата за разработване и внедряване на системата за управление на ЗБР.
Всички документи се приемат и се утвърждават от Управителя на „Джули – Инвестконсулт“ ООД.
5. Внедряване на системата за управление на ЗБР, включваща:
• Разпространение на документите на системата до съответните структурни звена и изпълнители.
• Практическо пробно внедряване на системата, което се осъществява с активната помощ на консултанта.
• Извършване от консултанта и обучените одитори вътрешен одит на системата и отстраняване на констатираните пропуски и несъответствия.
• Извършване Преглед от ръководството за резултатите от вътрешния одит относно степента на внедряване и функциониране на Системата за управление на ЗБР и вземане решения за нейното официално внедряване.
• Подготовка и запознаване на персонала със същността, изискванията и начина на провеждане на сертификационните одити.
6. Сертификация на системата за управление на ЗБР
Сертификацията ще се извърши от организация с необходимата акредитация в следните етапи:
• Първи етап: Преглед на документите на СУЗБР за съответствие с изискванията на международно признатия стандарт BS ОНSАS 18001:2007 и отстраняване на констатираните забележки и несъответствия.
• Втори етап: Одит на място по структурни звена с цел установяване дали документите на системата се прилагат и същата функционира ефективно и ефикасно. Отстраняват се констатираните при одита несъответствия.
Дейност 4. Обучение на целевата група за същността, принципите и изискванията на стандарта BS ОНSАS 18001:2007 за ефикасното прилагане и функциониране на Системата за управление на здравето и безопасността при работа Планиране, подготовка, провеждане и документиране на обучението по регламентирания ред в дружеството. Проверка на придобитите знания от провежданите обучения.
Дейността ще се реализира в следните модули:
1. Избор на изпълнител за дейността съгласно ПМС № 69/11.03.2013.
2. Подготовка на материали за отделните модули – учебни програми, графици, презентации, казуси, тестове и др.
3. Обучение на заетите лица в „Джули – Инвестконсулт“ ООД по същността и изискванията на международния стандарт BS ОНSАS 18001:2007 и приложимите нормативни документи по безопасност и условия на труд:
• Обучение на представители на целевата група - 45 часа.
Дейност 5. Информираност и публичност Публичността и визуализация на проекта ще се постигне чрез:
1. Организиране на 2 информационни събития за местните и национални медии – за старта и завършването на дейностите по проекта.
2. Поставяне на информационни табели на видно място в хотелския комплекс в град Банско и административната сграда в град София.
3. Изготвяне и разпространение на информационни и комуникационни материали (брошура и дипляна)
4. На всички информационни и обучителни събития, свързани с изпълнението на проекта, ще се оповестява, че проекта се съфинансира от ЕСФ, чрез ОП РЧР, като се използват логото на ЕС и логото на ОП РЧР, чрез поставяне на информационен плакат в залата, където се провежда мероприятието.
Дейностите ще се изпълнят в съответствие с Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”.
Екипът за управление на проекта ще бъде отговорен и за изпълнение на Програмата за публичност и визуализация на Проекта
|