Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0886-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-01012
Наименование: "Да направим нашето работно място наша крепост"
Бенефициент: "СНОУ ХОЛИДЕЙ РЕСТОРАНТИ" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 26.06.2013
Дата на приключване: 01.08.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 1: Сформиране на екип за управление на проекта Сформиране на екип и подписване на договори с екипа. Ясен план за реализация на проекта. Екипа по проекта ще изгради система на отчитане с вътрешни месечни отчети. Обсъждане на методите за управление на проекта - провеждани ежемесечни срещи на екипа включително и през интернет. Контрол на отчетните документи на принципа на “четирите очи”. Преди всяка изпълнителска процедура и финансова транзакция, членът от екипа, натоварен със задачата ще бъде контролиран от друг член. Взаимопомощ между членовете на екипа по проекта и екипната работа ще гарантират успешното управление на проекта. Това ще донесе яснота и прозрачност на начина на извършване на дейностите и ясни и конкретни задачи на всеки член от екипа.
Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнители за дейностите, които ще се възлагат по реда на ПМС 69/2013 г. и последващите му изменения С постановление № 69 на МС от 2013 г. се определят условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, Съвместната оперативна програма "Черноморски басейн 2007 - 2013 г.", Финансовия механизъм на Европейското икономи-ческо пространство и Норвежкия финан-сов механизъм ПМС 69/2013г. се прилага от бенефициенти, които не се явяват възложители по чл. 7 и чл. 14а, ал. 3 и 4 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) или които за извършването на определени дейности в рамките на проекта не попадат в обхвата на ЗОП, или които за извършването на определени дейности в рамките на проекта не попадат в обхвата на ЗОП.
Дейност 3: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Цел на анализа е да се направи оценка на организацията на трудовата дейност и работната среда, с оглед на създаване по-добри условия на труд и по ефикасно използване на материалните ресурси. Т. Работодателят е ангажиран пряко с управление на дейността по осигуряване на условия на труд. В предприятието не е внедрена цялостна система за управление на дейността по отношение на сигуряване на комплексни ЗБУТ. Анализът ще съдържа: Въведение: – ще се опишат изходните данни, които ще се вземат в превид при по-натъшното анализиране на дейността. Тук ще се включат сведения относно сегашната организация на дейността в предприятието, в т.ч. съществуващите помещения, използваните технологични процеси, използваните суровини и материали, използвани технологии. Ще се включат данни относно факторите на работната среда в предприятието, като за това ще се приложат протоколи от измервания. Изложение и анализ: В този раздел ще се анализира подробно организацията по управление на дейността за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Ефективността на провежданите обучения. Въз основа на нализа ще се оцени, кои аспекти на дейността трябва да се поддържат и развиват. Чрез SWOT анализ ще се състави стратегически баланс: на силните страни - това са активите на организацията в конкурент-ната борба, и нейните слаби страни - пасивите. Активите, от които може да се възползва организацията, и заплахите - пасивите, които й пречат в дейността. Какви иновативни методи да се приложат. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност: Ще се обоснове необходимостта от усъвършенстване на организацията на трудовата дейност и по специално тази по отношение дейността по управление на организацията за осигуряване ма здравословни безопасни условия на труд. Заключение: Тук ще се направят изводите за състоянието на предприятието, наличието на добри практики. Определят се приоритетите и незабавните, действия, които трябва да се предприемат за да се намалят рисковете, което ще доведе до повишаване на производителността на труда.На база на изготвен анализ ще се иззготви проект за реорганизация и оптимизиране на системата за управление на ЗБУТ.
Дейност 4: Mодернизация и реконструкция на аспирация и нагнетателна и всмукателна вентилация За комфорта на работното място и за правилното протичане на работните процеси е необходимо да се спазват законовите изисквания за температура и относителна влажност в определени по-тесни граници от естествените клима-тични колебания на тези параметри. Това ще се постигне с реализацията на този проект. С него ще се осъществи реконструкция на аспирация и нагнетателна и всмукателна вентилация, свързана с безопасни и здравословни условия на труд. Благодарение на нея влажността се поддържа в нормални граници и се предотвратява образуването на плесен и мухъл, а освен това се от-страняват неприятните миризми, дима и парата чрез осигуряване на свеж въздух. Добре функциониращата вентилационна система е основна предпоставка за нама-ляване на риска от дихателни заболява-ния и алергии.Монтираната система за вентилация не е съобразена с последва-лото разширение на дейността в заведе-нието. Същото разполага с голяма кухненска част, дейността, в която е разширена и се появява необходимистта от реконструкция и модернизация на аспирацията и нагнетателната и вскумквателна вентилация. Сега съществуващата система е с по-малък капацитет и не отговаря на топлинните натоварвания през горещите месеци. С реконструкцията същата ще бъде съобразена с безопасните и здравословни уловия на труд. Предвижда се температурата в кухненските помещения да се поддържа постоянна през цялото време на годината. Това ще доведе до по-добри условия на труд и същевременно ще намали стреса по време на работа. След реконструкция на вентилационната система ще се поддържат нормални микроклиматични условия, а именно- температура, течения, чистотата на въздуха и влажност.
Дейност 5: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло В дружеството е утвърденсписък на личните предпазни средства по длъжности и в зависимост от идентифицираните рискове. Готвач, Обувки. В списъка са предвидени обувки от категоеия 01, които ще бъдат замененис такива от категория S1. Половинки, професионални, със сая от микрофибър, маслоустойчиво, грайферно, антистатично ходило. Същите са антиалергични, с противоизпотяващи стелки и метално бомбе, за предпазване от падащи предмети. Ръкавици. Предвидени са обикновени. С изпълнение на проекта ще бъдат зкупени противосрезни за обезкостяване и топлустойчиви за работа с горещи повърхности. Сервитьор+ Барман. Обувки. В списъка са предвидени обувки от категория 01, които ще бъдат замененис такива от категория S1, сандали професионални, със сая от микрофибър, маслоустойчиво, грайферно, антистатично ходило. Ще бъдат закупени зимни обувки от естествена кожа с полиуретанов ходило. Ще се намали риска от подхклъзване. Ще се подобри защитата от студ. Работниците ще могат нормално да изпълняват своите задължения. Хигиенистки- Обувки. В списъка са предвидени обувки от категория 01, които ще бъдат замененис такива от категория S1, сандали професионални, със сая от микрофибър, маслоустойчиво, грайферно, антистатично ходило. Новозакупените обувки ще бъдат антиалергични, с ортопедично ходило. Освен по-високата степен на защита ще се подбри и естетичния вид, което ще отговаря на високите европейски стандарти. Ще се повиши защитата на долните крайници, ще се премахне умората и ще се подобрят психосоциал-ните фактори.
Дейност 6: Разработване на процедури и консултиране на дейностите за придобиване на стандарт BS OHSAS 18001-2007 за безопасни условия на труд OHSAS 18001 e най-разпространеният международен стандарт (спецификация) за система за управление на безопасните условия на труд. Стандартът се основава на механизма на анализ и оценка на риска и поставя изисквания за управлението на процесите в организациите, които ще осигурят поддържането му в приемливи и ниски граници. Чрез регламентиране на процесите рисковете се свеждат до приемливо ниво, съответстващо на националните и европейски изисквания за здравословни и безопасни условия на труд. Системният подход, регламентиран в OHSAS 18001 създава връзка между всички изисквания и поставя процесите в контролирани условия. Чрез ясно изразената и прилагана политика за безопасен труд и синхронизация на правилата за безопасна работа с производствения процес се постига намаляване на производствените загуби и увеличаване на производителността. Този стандарт е синхронизиран с изискванията на ISO 9001:2000 и ISO 14001, което го прави подходящ за интеграция в Интегрирана система за управление на качеството, околната среда и безопасни условия на труд. С такава интеграция се постига едновременно удовлетворяване на потребностите на Работдателя, Обществото и Работещите във фирмата. Въвеждането на стандарта ще премине през няколко етапа: Етап “Планиране”, който включва: идентификация на опасности за здравето и безопасността, оценка и контрол на риска, идентификация на приложими правни или други изисквания, отнасящи се до дейността на фирмата. Целта на резултатите от тези дейности е да послужат за основа на СУЗБУТ; дефиниране на политика и цели по ЗБУТ и изготвяне на програма на СУЗБУТ с определени срокове и отговорности за постигане на общите цели и политиката по ЗБУТ. Етап “Изпълнение”, който включва: изготвяне на организационна структура със задължения и отговорности по ЗБУТ; определяне на квалификацията и необходимостта от подходящо обучение за изпълнение на съответните отговорности и задължения по ЗБУТ; осигуряване на средства за осведомяване, комуникация и консултация на персонала с информация за СУЗБУТ, която се отнася до него; поддържане на определена документация на СУЗБУТ; правила за управлението й; въвеждане и поддържане на мероприятия за осигуряване на ефективен контрол и последващи действия на местата, където се изисква контрол на производствени рискове; програми за поддържане на готовност за действие при аварии и извънредни ситуации. Етап “Проверка”, който включва: измерване и мониторинг на постиженията по отношение на ЗБУТ; разследване на злополуки и инциденти, проверка на ефективността и прилагането на предприетите коригиращи и превантивни мерки и действия; поддържане на записи, доказващи функционираща СУЗБУТ; управление на записите; провеждане на вътрешни одити; извършване на преглед от ръководството. Етап “Действие” който включва: Етапът обхваща горните елементи по отношение на действия, които се предприемат за тяхното непрекъснато подобрение, а оттам и за цялостното подобряване на СУЗБУТ
Дейност 7: Сертифициране на фирмата за придобиване на стандарт BS OHSAS 18001-2007 за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001-2007 е стандарт за система за управление на здравето и безопасността при работа, разработена да даде възможност на организациите да контролират и подобряват безопасните и здравословни условия на труд. Сертификацията по BS OHSAS 18001 демонстрира ангажираността на компанията за безопасна работна среда и защита на служителите и други заинтересовани страни от злополуки и инциденти. Чрез стандарта се постига тотален контрол върху опасните фактори, намаляване на загубите, формиране на положителен имидж на дружеството, конкретизиране и персоналиизране на задълженията на персонала. Ще бъде избрана организация, която да сертифицира дружеството за придобиване на стандарт BS OHSAS 18001-2007 .
Дейност 8: Обучение на служители за безопасна работа с нововъведено работно оборудванеи във връзка с въведения стандарт OHSAS 18001-2007 Обученията имат за цел придобиване на по-специални знания и практически умения за прилагане на правилата по безопасност и здраве при работа при изпозване на работното оборудване. Ще бъдат доведени до знанията на всички работници и служители новите принципи осигуряващи безопасността при работа. Обученията ще бъдат съобразени с различните нива на отговорности, възможности, начетеност /образование/, риск. Целта е да се направи превишаващо изискванията на нормативните актове обучение. Обученията ще бъдат насочени към създаване на такава компетентност на персоанала, така че той да има осъзнато отношение към безопасността и здравето. С други думи спазването на изискванията да не става по принуда и страх от санкции, а по вътрешна убеденост. На тази основа, ще се изгради концепция за формиране у работниците и служителите култура по безопасност. Обученията ще бъдат с продължителност 54 учебни часа. Обучаемите ше бъда разделени на две групи по 10 човека. По време на обучението ще бъдат използвани съвременни интерактивни средства. За обученията ще бъде наета зала, за да се откъсне персонала от производствения процес и да се постигне по-високо качество на обучението. В хода му на обучаемите ще бъда раздаени информационни материали, които ще гарантират устойчивото развитие на постигнатото по отношение на разработената система за управление на дейностите по безопасност и здраве при работа.
Дейност 9: Дейност по информиране и публичност Методите за информираност и публич-ност, заложени в настоящия проект са в изпълнение на Ръководството за изпъл-нение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР чл.2-10 и Приложение І на Регламент № 1828/2006 и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуа-лизацията. Целта на тази дейност е да се информира обществото и целевите групи за проекта и резултатите от него
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 122 730 BGN
Общ бюджет: 112 782 BGN
БФП: 112 782 BGN
Общо изплатени средства: 112 776 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 112 782 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 24 546 BGN
2014 0 BGN
2015 88 230 BGN
112 776 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 95 865 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 20 864 BGN
2014 0 BGN
2015 74 995 BGN
95 859 BGN
В т.ч. Национално финансиране 16 917 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 682 BGN
2014 0 BGN
2015 13 234 BGN
16 916 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз