| Дейности: | Дейност 1: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в предприятието Описание на дейността.
Анализът ще съдържа най-малко следните раздели: „Въведение”, „Изложение и анализ”, „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност”, „Заключение”.
І. В раздел „Въведение” ще бъдат представени използваните изходни данни, описание на характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента, в т.ч.:
- съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др;
- управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи;
- показатели за ефективност на трудовата дейност;
- управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация;
- условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. физични условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.;
- управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики.
ІІ. В раздел „Изложение и анализ” ще бъдат описани силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието; ще бъдат определени елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда.
Подробно ще бъде анализирано и оценено нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др. Въз основа на анализ на силните и слабите страни (SWOT – анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда се определя кои от тях следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителните мерки за подобрения. Силните и слабите страни на вътрешната среда се разглеждат в съчетание с възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда. Съставят се SWOT-матрици, -таблици и -диаграми, илюстриращи съотношението на характеристиките на трудовата дейност.
ІІІ. В раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност” ще бъдат обосновани и описани при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви; подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това; какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта.
ІV. В раздел „Заключение” въз основа на обобщения анализ на резултатите ще бъдат направени изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес, ще бъдат определени приоритетите и ще бъдат препоръчани необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси.
Обосновка на дейността.
Анализът ще даде обективна оценка на състоянието на организацията на трудовата дейност в предприятието и ще обоснове разработването на Проект за  усъвършенстване на организацията на труда и създаване на предпоставки за повишаване на производителността на труда и за намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания. 
Дейността е задължителна по настоящата процедура и съответства на общите и специфични цели, заложени в проекта. Дейност 2: Информиране и публичност на дейностите в проекта Описание на дейността.
Проектът предвижда информиране на широката общественост за финансовото подпомагане в рамките на оперативната програма „Развитие на човешките ресурси”, финансирана /съфинансирана от ЕСФ и ЕФРР, посредством следните инструменти:
1. Инсталиране на информационно табло на мястото, където се извършват дейностите по проекта.
2. Отпечатване на информационни дипляни и стикери за проектните дейности.
3. Организирани информационни пресконференции при стартиране и финализиране на проекта. 
4. Изработване на информационни банери за информираност по време на срещи, семинари, обучения и др.
5. Информиране на обществеността чрез съобщения в пресата.
Обосновка на дейността: 
Изискването е всички бенефициенти да отбелязват финансовия принос на Общността и да поставят логото на ЕС и на ОП РЧР на всеки продукт по проекта, включително: бланки; интернет страници, слайдове; бюлетини, каталози, брошури, листовки; банери, табели или специални знаци или стикери; прес-съобщения, реклами. Широката общественост следва да бъде информирана за целите на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” - да се подобри качеството на живот на хората в България чрез подобряване на човешкия капитал, постигане на високи нива на заетост, повишаване на производителността, достъп до качествено образование и учене през целия живот и засилване на социалното включване.
 Дейност 3: Изграждане на система за локална аспирация на източници на прах и химични агенти в производство „Изграждане на ядра и почистване на механични детайли”  1. Описание на дейността.
За изграждането на системата за локална аспирация на източници на прах и химични агенти в производство ще бъдат закупени следните детайли:
Профил стоманен квадратен 40/40/3- прът 6  метра – 22 бр.;  ЛТ ламарина поцинкована – квадратни метри -120; Поликарбонат на листи - 8 мм - квадратни метри – 260; Винкел 40/40/3 - прът 6 метра -12 бр.; Поликарбонатен Н-профил -линейни метри-70; Профил стоманен квадратен 25/25/3- прът 6  метра – 9 бр.; Електроди "Вежен "-кутия 5 кг-5 бр.; Дюбели за бетон – 100 бр.; Други крепежи – 1 бр.;  Материал за екстензии-10 бр.;  Механизми и обков за врати – 3 бр.;  Шина 60/4 мм - 6 бр.; Дискове карбофлексови Ф115 -	20 бр.; Дискове карбофлексови Ф 230 – 20 бр.;  Грунд за метал  	кутия - 10 бр.; Лак за метал протекта  - сребрист – 20 бр.; Преход симетричен  400/300-Ф 315; дължина 450 мм - 1 бр.; Преход симетричен 400/400-Ф400; дължина 450 мм-1 бр.; Преход симетричен 500/500-Ф500; дължина 500 – 1 бр.; Преход симетричен 600/400-400/400; дължина 150 -1бр.; Преход асиметричен 400/250-300/250; дължина 400 мм - 1 бр.;  Преход асиметричен 300/250-250/250; дължина 200 мм – 1 бр.; Коляно - преход 300/400-250/400; 90о; радиус 150 мм – 1 бр.; Коляно 250/400-90; радиус 150 мм – 1 бр.; Коляно 400/250-90; радиус 150 мм – 1 бр.; Коляно 400/400-90 : радиус 150 мм – 1 бр.; Кутия разпределителна по чертеж- 1бр.; Кутия разпределителна по чертеж – 1 бр.; Кутия за решетки – 5  бр.; Тапа 250/250 мм – 1 бр.; Въздуховод 400/250; дължина 700 – 1 бр.; Въздуховод 300/250: дължина 600 – 1 бр.; Въздуховод 250/250 ; дължина 800 – 1 бр.; Въздуховод 400/250; дължина 1000 – 1 бр. Въздуховод 250/250 ; дължина 1000 – 1 бр.; Коляно сегментно Ф 500-90 – 5 бр.; Коляно сегментно Ф 400-90 – 1 бр.; Коляно гладко Ф 250-90 – 4бр.; Преход концентричен Ф 315/Ф 250 – 1 бр.; Преход концентричен Ф 250/Ф 160 – 3 бр.; Разклонение 90 към кръгъл въздуховод Ф315/ Ф250 – 2 бр.; Накрайник кръгъл с мрежа 	под 45о Ф500 – 1 бр.; Втулка Ф 500 – 4 бр.; Втулка Ф 250 – 3 бр.; Тапи ф  160 – 3 бр.; Клапи ф 250 – 5 бр.; Меки връзки Ф 200 – 6 м; Разклонение 90 към кръгъл въздуховод Ф 200 – 5 бр.; Въздуховод Ф 500 – 3 метра – 6 бр.; Въздуховод Ф 400 - 3 метра -	1 бр.; Въздуховод Ф 315 - 3 метра – 3 бр.; Въздуховод Ф 250 - 3 метра - 4 бр.; Изолация на въздуховоди, кв. метри – 25; Укрепваща метална конструкция 250 кг.
2. Обосновка на дейността
В резултат на извършени измервания на запрашеността на  работната среда в участъка беше констатирана запрашеност 14,03mg/m³ при норма 6,0 mg/m³ . 
Констатирано бе и заболяване - кожна алергия от епоксидна смола. Въпросите относно подобряване на условията на труд на работни места „почистване на заварени изделия”, „грундиране” и „изграждане на ядра” са разисквани на заседания на Комитета по условия на труд, документирани с Протокол № 9 от 11.06.2012 г. и Протокол № 10 от 16.08.2012г.
 Дейност 4: Закупуване на лични предпазни средства с по-добри защитни и ергономични свойства  1. Описание на дейността:
Ще бъдат закупени следните лични предпазни средства и специално работно облекло за следните целеви групи:
№ по ред 	ЛПС 	монтажник ел.елементи	оператор навиване бобини	импрегнатори	работник приготвяне на изол. смеси	матричар	шлосер	шлайфист	фрезист	стругар	електрокарист 	общ работник   	опаковчик 	строител	Техн.кач.изм-я	Монтьор на машити	електротехник	заварчик	Продуктов отговорник
1	Ръкавици механична защита						4												
2	Обувки с допълнително защитно бомбе /летни и зимни/	52	16	7		2	16	1	1	1	1	1	2	1	10	1	1	10	5
		52	16	7		2	16	1	1	1	1	1	2						
														1	10	1	1	10	5
3	Очила – закрит тип	48		7	3														
4	Ръкавици – латекс еднократни	46		9	3														
5	Предна гумена престилка	3		17	3														
6	Ръкавели брезент	4		8	3		12												
7	Очила – открит тип
	53					7	1	1	1									
8	Противопрахови маски	37					2												
9	Антифони - външни	6				1	10	1	1	1									
№ по ред 	ЛПС 	монтажник ел.елементи	оператор навиване бобини	импрегнатори	работник приготвяне на изол. смеси	матричар	шлосер	шлайфист	фрезист	стругар	електрокарист 	общ работник   	опаковчик 	строител	Техн.кач.изм-я	Монтьор на машити	електротехник	заварчик	Продуктов отговорник
10	Антифони вътрешни	6				1	10	1	1	1									
11	Ръкавици - термоустойчиви	3																	
12	Фотосоларни маски и предпазни очила																	10	
13	Ръкавици - кожени																	10	
14	Предна престилка-кожена																	10	
15	Ръкавели - кожени																	10	
16	Ръкавици кожени с маншон																	11	
17	Предна престилка - брезент	1			17	3	1												
18	Диелектрични ръкавици														12				
																			
19	Ръкавици - химикоустойчиви				7														
20	Ръкавици нитрил				7														
21	Ръкавици докови				7														
																			
22	Ръкавици винил еднократни			15	1														
																			
23	Памучни ръкавици												3						
																			
																			
24	Предпазни очила за оксижен																	4	
																			
25	Антивибрационни ръкавици	2					1												
2. Обосновка на дейността.
Заложената дейност в проектното предложение има за цел да се надхвърлят минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място и да се осигури по-качествени, с по-добри защитни свойства и по-ергономични лични предпазни средства и специално работно облекло на работещите във фирмата.
Въпросите относно закупуване на лични предпазни средства с по-добри защитни и ергономични свойства са разисквани на заседания на Комитета по условия на труд, документирани с Протокол № 9 от 11.06.2012 г. и Протокол № 10 от 16.08.2012 г.
 Дейност 5: Организация и управление на проекта Описание на дейността:
Управление и организация на дейностите за изпълнение на проекта относно:
- вътрешен  мониторинг/наблюдение на изпълнение на дейностите по проекта;
- процедури  при избор на изпълнител за доставка/предоставяне на услуги;
- изготвяне и предоставяне на доклади;
- управление на процедурите съгласно изискванията  при отчитане извършването на проектни дейности (анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност, закупуване на предпазни средства и специално работно облекло);
- финансово изпълнение на проекта и счетоводно отчитане на съответните дейности.
Обосновка на дейността:
Дейностите по управление и организация са елемент от проекта и осигуряват успешно изпълнение на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по схема „Безопасен труд” от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” (ОП РЧР).
 Дейност 6: Одит на изпълнението на проекта Описание на дейността:
Одиторският ангажимент включва проверка на междинни и окончателни финансови отчети по проекта за съответствие с всички изисквания на Договарящия орган, съгласуване на счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, уточняване на всички реквизити на първичните счетоводни документи.
 Обосновка на дейността:
Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове, препоръчват независим финансов одит на финансовите отчети от регистриран одитор или специализирано одиторско предприятие.
 |