Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0719-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-07015
Наименование: "Безопасен труд в "ГЕЛАК" ООД"
Бенефициент: "ГЕЛАК" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 28.06.2013
Дата на приключване: 28.06.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 4: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло Осигуряване на специално работно облекло и ЛПС за заетите в фирмата лица, с оглед осигуряване на Безопасни условия при работа Постигане на съответствие с изискванията на Наредба №3 на МТСП и МЗ от 11.04.2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място и в съответствие си идентифицираните към настоящия етап потребности. В рамките на дейността се предвижда да бъде закупено работно облекло, в съответствие с изискванията на Наредбата за безплатното работни и униформено облекло от 2011 год. Предвижда се закупуване на специално работно, което да отговаря на следните изисквания и съобразено със спецификата на изпълнявани от заетите във фирмата лица работни процеси. В съответствие с идентифицираните потребности в рамките на дейността ще бъде закупено работно облекло, съгласно описаното в Приложение А 3.1 от бюджета на проекта. - -
Дейност 7: Информация и публичност В рамките на дейността се предвиждат изпълнение на мерки съгласно Комуникационен план на ОП РЧР и включва: 1.Провеждане на информационни събития – публикуване на информации в регионални печатни издания. – 2бр. При стартиране на проекта и ще предостави подробна информация за целите и предвидените дейности за постигането им. При приключване на проекта за предоставяне на информация за изпълнените дейности и постигнатите резултати. 2.Поставяне на постоянна обяснителна табела – 1бр, на производствената база на фирмата. 3. Информационни стикери- 400 броя, които ще бъдат поставени на оборудването доставено в рамките на проекта и на подходящи места на ЛПС и работното облекло. 4.Публикуване на информация на интернет страницата на фирмата за етапите на изпълнение на проекта. www.gelak.net
Дейност 2: Провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители В рамките на дейността се предвижда провеждане на следните тръжни процедури в т. ч. изготвяне на тръжни досиета със съпътстващи документи, изготвяне на методика за оценка и оценка на получените предложения и др. 1. Тръжна процедура, съгласно ПМС № 69/2013 за избор на изпълнител за извършване на дейност 3: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в „ГЕЛАК”ООД. 2. Тръжна процедура съгласно ПМС №69/2013 год. за избор на изпълнител на услуга по дейност 6 „Закупуване, доставка на ДМА – колективно средство за защита „Линейно укрепваща система” 3. Тръжна процедура, съгласно ПМС №69/2013 г. за избор на изпълнител на дейност 7 „Доставка на лични предпазни средства и специално работно облекло” 4.Тръжна процедура съгласно ПМС №69/2013 год. за избор на изпълнител на дейност 8 - Обучение на заетите във фирмата лица за придобиване на специфични умения за работа с закупеното по проекта колективно средство за защита. 5. Тръжна процедура, съгласно ПМС №69/2013 год. за избор на изпълнител на дейност - Извършване на одит по проекта. 6. Тръжна процедура, съгласно ПМС №69/2013 год. за избор на – дейност „Информация и публичност
Дейност 5: Закупуване и доставка на ДМА колективно средство за защита - Линейно укрепваща система В рамките на дейността ще бъде доставена Линейно укрепваща система. Необходимостта от закупуване на линейно – укрепваща система е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица, във връзка с осигуряване на средства за защити при изпълнение на задълженията им на работните места. Част от основната дейност на фирмата е свързана с изграждане на водопроводни и канализационни мрежи. При изпълнение на дълбоки линейни изкопи за изграждане на инфраструктурни проводи укрепването на изкопите е неразделна част от строителството. Линейната укрепваща система е инвентарна и приложима в изкопи с различни дължини. Въпреки, че към настоящия етап не са регистрирани трудови злополуки в резултат на срутвания на земни маси, предвид на обеми строителни работи изпълнявани от фирмата, необходимостта от закупуването е от изключително важно значение за обезопасяване на работниците при изпълнение на всекидневните им задължения. С закупуването на средство за колективна защита – ЛУС ще се бъдат осигурени условия за превенция на трудови злополуки в резултат на срутване на земни маси в изкопите в процеса на строителство на В и К мрежи и съоръжения Към настоящия етап фирмата разполага с модулна укрепваща система покриваща 60 линейни метра дължина за обезопасяване на изкопи с дълбочина 4.5м. Поради необходимостта от укрепване на по – дълбоки изкопи с дълбочина до 6 м е необходимо използването на линейна укрепваща система, с каквато към този етап фирмата не разполага.
Дейност 3: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в ГЕЛАК ООД В рамките на дейността се предвижда изготвяне на 4 /четири/ анализа на състоянието и проектиране на трудовата дейност както средства: - основна дейност „Строителство на В и К мрежи; - основна дейност „Строителство на сгради”; - основна дейност „Пътно строителство”; - складово стопанство и товаро-разтоварна дейност; Анализите ще включват: 1.Описание на характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към настоящия етап по мин. следните направления: - съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани материали, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др; - управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи; - показатели за ефективност на трудовата дейност; - управление на персонала в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация; - условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. физични условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.; - управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики. 2.Идентифициране на силните и слаби страни на съществуващата във фирмата структурна на организационната дейност на трудовия процес, разработените и внедрени оценки на риск. 3.Изготвяне на обосновка за оптимизиране работата и нуждата от повишаване и проектиране на базата на идентифицираните потребности. Определяне на методи и средства за отчитане дейността и повишаване трудовата дейност на заетите във фирмата лица. 4. Изготвяне на изводи, заключения за състоянието на предприятието по отношение на организацията на трудовия процес, определяне на приоритетите и необходимите действия за организация на трудовия процес и съответно определяне на размера на необходимите ресурси.
Дейност 8: Одит на проекта Извършване на одит през цялото време на изпълнението на проекта, относно спазване изискванията на Закона за счетоводство и изискванията на ОП „Развитие на човешките ресурси”, относно разходването на средствата по бюджета на проекта. Дейноста включва: 1.Предоставяне на консултации по време на реализацията на проекта; 2.Извършване на цялостен одит след приключване на основните дейности по проекта; 3. Изготвяне на одитен доклад
Дейност 6: Обучение на заетите във фирмата лица за работа с оборудване - ДМА „ Линейно укрепваща система” В рамките на дейността се предвижда организиране и провеждане на обучение за 66 заети във фирмата лица. Обучението ще включва следните информационно – обучителни модули и ще бъде с продължителност – 53 учебни часа. 1.Обучителен модул- теоретична подготовка, в рамките на който представителите на целевата група ще се запознаят с техническите характеристика на съоръжение за колективна средства за защита „Линейно укрепваща система” и с възможностите за безопасна експлоатация – брой участници – 25 лица; Обучението ще бъде проведено в следния формат: 2 групи по 12 и 13 лица по 15 учебни часа на група. 2.Практическо обучение за представителите на целевата група за придобиване на умения за работа с колективно средство за защита „Линейно укрепваща система” Обучението ще бъде проведено в следния формат: 2 групи по 12 и 13 лица по 30 учебни часа на група. 3.Въздействие на условията на работната среда върху здравето и използвани ЛПС за защита в следния формат: Обучението ще бъде проведено в следния формат: 3 групи по 16 лица и 1 група по 18 лица по 8 учебни часа на група. Формата на обучението е съобразена със спецификата на работа на заетите във фирмата лица, която е свързана с организация на дейността на фирмата като цяло. След приключване на обучението на преминалите обучените заети лица ще бъде издадено удостоверение за успешно завършване и придобиване на необходимите умения и компетентности
Дейност 1: Организация и управление на проекта В рамките на дейността се предвижда: Провеждане на месечни срещи на експертите от екипа на проекта, които ще бъдат отговорни за неговото управление и изпълнение; провеждане на дискусии във връзка с общите и конкретни отговорности, плана за действие, процедурите и всички необходими дейности за успешното изпълнение на проекта. Тези работни срещи ще включват : 1. Запознаване членовете на екипа с проекта (цели, дейности и резултати); 2. Разпределяне на задълженията между членовете, включени в екипа; 3. Определяне на правила за работа и докладване; 4. Обсъждане на плана за действие и процедурите за вътрешен мониторинг и за отчетност; 5. Контрол върху изпълнението на договорите с подизпълнители Ръководителят на проекта има основната отговорност за наблюдение и контрол по изпълнението на всички дейности. Той ще бъде подпомаган в работата си от счетоводителя ръководството на фирмата
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 130 777 BGN
Общ бюджет: 124 977 BGN
БФП: 124 977 BGN
Общо изплатени средства: 124 977 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 124 977 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 124 977 BGN
124 977 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 106 231 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 106 231 BGN
106 231 BGN
В т.ч. Национално финансиране 18 747 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 18 747 BGN
18 747 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз