Дейности:
|
Дейност 1: „Сформиране на екип, отговорен за организацията и управлението на проекта. Цялостно администриране на проекта” Описание:
С цел успешно управление и изпълнение на проекта е формиран екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Договарящия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Екипът е съставен от експерти от различни области, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта.
Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще изпълнява следните задачи:
изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности;
осигуряване на постоянен контрол на място върху изпълнението на проектните дейности;
извършване на своевременната подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури по реда, определен в Закона за обществените поръчки, както и да осъществява контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици;
своевременно изготвяне и представяне на изискваните технически и финансови отчети по изпълнението на проекта, и да осъществява ефективна комуникация с Договоращия орган.
Обосновка: Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по договор дейности. То предполага екип от експерти, които задълбочено познават различните аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейности както в компанията, така и в проектен формат. С оглед успешното управление на проекта, ЕУП ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация в екипа, редовни срещи на екипа с цел да се следи цялостния напредък по проекта и своевременно да се вземат решения за коригиращи действия.
Дейност 2: „Подобряване на физичното състояние на работната среда (микроклимата)” Описание:
Микроклиматът на работното място представлява физичното състояние на работната среда, характеризиращо се с комплекс от метеорологични фактори (температура на въздуха, влажност на въздуха, топлинно излъчване, скорост на движение на въздуха), които оказват влияние върху терморегулацията и функционалните възможности на човешкия организъм. В здравното заведение тези фактори придобиват допълнително значение, тъй като в голяма степен могат да предопределят и да благоприятстват развитието на вирусни и бактериални инфекции, особено такива предавани по въздушно-капков път. Тъй като служителите на здравното заведение пребивават продължително време в работните помещения, самите те стават изключително чувствителни към температурата в помещенията и към влажността на въздуха, топлинното излъчване и скоростта на движение на въздуха, доколкото е физиологично доказано, че тези показатели влияят на концентрацията, умората, общото разположение на организма и повишената заболеваемост през зимата (повишава се риска от респираторни инфекции на горните дихателни пътища). От друга страна пациентите на здравното заведение чувстват дискомофорт по време на прегледите и манипулациите, които често продължават повече от 20 минути. Липсата на оптимална температура, влажност на въздуха и циркулация на въздуха се явяват изключително благоприятна предпоставка за развитието и на различни инфекции, предизвикани от вирусни и бактериални агенти. Ръководството на здравното заведение е предприело всички необходими мерки по отоплянето и вентилирането на помещенията, но липсата на климатици, които включително филтрират въздуха и редуцират наличните във въздуха вирусни и бактериални агенти, не позволяват постигането на максимална ефективност на системата. По тази причина, възможността да се реализира настоящата дейност по проекта, ще подкрепи и доразвие усилията на кандидата да предложи максимално здравословни и безопасни условия на труд на своите служители.
Обосновка:
Закупуването на 15 броя климатици за 15 от работните помещения в здравното заведение ще надгради досегашните усилия на кандидата по отношение на осигуряването на по-безопасна и здравословна работна среда и едновременно с това ще подобри допълнително параметрите на микроклимата.
Дейност 3: „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите лица в здравното заведение” Описание:
Дейността предвижда закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за 57 от служителите на здравното заведение, по отношение на които са идентифицирани рискове на работното място, с възможност за намаляването им при ползване на подходящи средства за защита. Съгласно утвърдения и приложен към проектното предложение списък на лични предпазни средства ще бъдат закупени:
• Медицински костюм (престилка) – 84 броя (утвърдени са по два броя на заето лице със срок на износване – „до износване”);
• Медицински костюм (туника и панталон) – 30 броя (утвърдени са по два броя на заето лице със срок на износване – „до износване”);
• Медицински чехли - 57 броя (утвърдени са по един брой на заето лице със срок на износване – „до износване”);
• Защитни очила – 52 броя (84 броя (утвърдени са по един брой на заето лице със срок на износване – „до износване” и само за заети лица, по отношение на които има риск от увреждане на зрението от химикали/реактиви и инфекциозни биологични агенти);
• Оловна престилка и яка към нея - 6 броя за работещите в отделението по образна диагностика, като срокът за износване е „до износване”.
Всички посочени ЛПС и СРО ще бъдат изработени от материали с подобрени защитни свойства.
Обосновка:
Предвидените за доставка в рамките на проекта рентгенови жилетки и яки ще се отличават от наличните към момента в здравното заведение по своите високо защитни свойства и съответствието им с DIN EN IEC 61331-3, както и с директивите на ЕС 89/686/ЕЕС за лични предпазни средства и оборудване, съответно на 93/42/ЕИО за медицинските изделия, RöV стандарти и маркировка CE-0123. Тези предпазни облекла ще бъдат изработени от меки и гъвкави оловни гумени листове, базирани върху естествен каучук, с което ще се подобри удобството при носене. Използваните висококачествени и най-съвременни материали ще осигурят постоянна висока радиационна защита през целия период на използване на облеклата.
Предвиденатата в проекта доставка на медицинско облекло (престилки и туники и панталони), обработено с тефлон или силикон, ще осигури повишена защита на медицинските лица от пренос на замърсявания от кръвен и микробен тип. Тези облекла ще се характеризират с изключителна здравина и износоустойчивост над 200 пранета, което ще гарантира тяхната дълготрайна употреба.
Обувките, предвидени за доставка ще осигурят възможност за бързо и безостатъчно почистване отвън и отвътре, като позволяват както дезинфекция с обичайни агенти, така и ефективно машинно почистване при температира 60 градуса по Целзий с почистващ или 0,1 % дезинфекционен разтвор. Обувките, предвидени за доставка не попиват вода, съхнат изключително бързо; те са леки и с висока стабилност, включително на хлъзгащи се повърхности. Тези обувки притежават патентован дизайн за аерация, адаптират се към всякакъв тип ходила и техните извивки, като в последствие няма точки на повишен натиск. Крайниците не се натоварват при носене по-продължително време, а специалният вътрешен релеф на обувките, стимулира и масажира ходилото. Изработени са от силиконоподобна пластмаса, която представлява високо акустичен и свръхпластичен материал. Те ще са ортопедични, хипоалергични, свръхлеки и с голяма контактна повърхност.
Дейност 4: „Анализ на моментното състояние на организацията на трудовата дейност в здравното заведение и проектиране на нова организационна форма на труда” Описание:
Чрез настоящата дейност ще бъде установено състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност за целия управленски цикъл (планиране, организация, изпълнение и контрол), в т.ч. изпълнението на изискванията на КТ, Закона за ЗБУТ и свързаните с тях наредби.
Ще бъдат анализирани и оценени всички елементи на организацията на трудовата дейност, в т. ч.:
- осъществяване на трудовите процеси;
- условия на труд;
- организация на труда и трудовите стандарти
- персонал;
- трудово-медицинско обслужване на персонала;
- организация и управление;
- организация на дейностите по осигуряване на ЗБУТ.
Анализът ще бъде структуриран, съгласно предвиденото в Насоките за кандидатстване по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова BG051PO001-2.3.03 „Безопасен труд“.
Обосновка: Извършването на анализа е необходимо, с цел установяване на моментното състояние на организацията на трудовата дейност, при необходимост проектиране на нова, за да може да се създадат необходимите предпоставки за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси в здравното заведение.
Дейност 5: „Внедряване на международен стандарт BS OHSAS 18001:2007” Описание:
Поради спецификата на дейността, тя ще бъде обособена в отделни поддейности:
5.1. Разработване и внедряване на стандарта BS OHSAS 18001:2007 от компетентен външен изпълнител;
5.2. Издаването на сертификат за внедрен BS OHSAS 18001:2007 от сертифицираща фирма.
Първата поддейност включва избраният изпълнител:
- да извърши първичен преглед на състоянието и нивото на съответствие на действащата система в здравното заведение със стандарта BS OHSAS 18001:2007;
- да разработи документи, присъщи на системата за управление – процедури, наръчник, оперативни документи и други;
- да проведе обучение по внедряване и да извърши вътрешен одит, с цел констатиране на степента на готовност на дружеството за същинска сертификация;
- при необходимост – извършване на промени в документацията при констатация от предварителните одити;
- подготовка и обучение на отговорни служители от фирмата, които да изпълняват функция на вътрешни одитори.
Втората поддейност включва избран изпълнител, различен от изпълнителя по поддейност 4.1, да извърши сертификация по BS OHSAS 18001:2007.
Обосновка: Реализирането на настоящата дейност ще спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на лечебното заведение по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда.
Дейност 6: „Информиране и публичност за популяризиране на целите и резултатите по проекта” Описание:
Прилагане на мерки за публичност и информираност, съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006, относно общите правила за приложение на регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд.
Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на „Насоките на ЕС за визуална идентификация при външни действия”. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме всички необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия, а именно:
- Осигури провеждането на две пресконференции в началото и края на проекта;
- Изготвяне на дизайна и отпечатване на брошури – цветни - гланц, А5 формат, съдържащи информация относно провежданите дейности и резултатите от тях;
- Две публикации в печатни медии;
- Поставяне на информационна табела на видно място в здравното заведение;
- Изработване, отпечатване и поставяне на стикери на новозакупеното оборудване по проекта.
В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани, подходящо оформени бланки на документи, с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички доклади, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Това се отнася и за предвидените правила за работа, методики и т.н
Обосновка: Дейностите за информация и публичност ще популяризират резултатите от проекта не само сред неговaтa целевa групa, а и сред широката общественост.
|