Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0808-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-01029
Наименование: "Подобряване на условията на труд в "Промишлено строителдство - Холдинг" ЕАД"
Бенефициент: "Промишлено строителство - Холдинг" ЕАД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 28.06.2013
Дата на приключване: 01.09.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 1: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в предприятието. Описание на дейността. Анализът ще съдържа най-малко следните раздели: „Въведение”, „Изложение и анализ”, „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност”, „Заключение”. І. В раздел „Въведение” ще бъдат представени използваните изходни данни, описание на характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента, в т.ч.: - съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др; - управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи; - показатели за ефективност на трудовата дейност; - управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация; - условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. физични условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.; - управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики. ІІ. В раздел „Изложение и анализ” ще бъдат описани силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието; ще бъдат определени елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда. Подробно ще бъде анализирано и оценено нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др. Въз основа на анализ на силните и слабите страни (SWOT – анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда се определя кои от тях следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителните мерки за подобрения. Силните и слабите страни на вътрешната среда се разглеждат в съчетание с възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда. Съставят се SWOT-матрици, -таблици и -диаграми, илюстриращи съотношението на характеристиките на трудовата дейност. ІІІ. В раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност” ще бъдат обосновани и описани при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви; подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това; какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта. ІV. В раздел „Заключение” въз основа на обобщения анализ на резултатите ще бъдат направени изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес, ще бъдат определени приоритетите и ще бъдат препоръчани необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси. Обосновка на дейността. Анализът ще даде обективна оценка на състоянието на организацията на трудовата дейност в предприятието и ще обоснове разработването на Проект за усъвършенстване на организацията на труда и създаване на предпоставки за повишаване на производителността на труда и за намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания. Дейността е задължителна по настоящата процедура и съответства на общите и специфични цели, заложени в проекта.
Дейност 2: Информиране и публичност на дейностите в проекта. Описание на дейността. Проектът предвижда информиране на широката общественост за финансовото подпомагане в рамките на оперативната програма „Развитие на човещките ресурси”, финансирана /съфинансирана от ЕСФ и ЕФРР, посредством следните инструменти: 1. Поставяне на информационни табла на местата, където се извършват дейности по проекта. 2. Отпечатване на информационни листовки. 3. Организиране на информационна прес-съобщения за медиите при стартиране и при завършване на дейностите по проекта. Обосновка на дейността: Изискването е всички бенефициенти да отбелязват финансовия принос на Общността и да поставят логото на ЕС и на ОП РЧР на всеки продукт по проекта, включително: бланки; интернет страници, слайдове; бюлетини, каталози, брошури, листовки; банери, табели или специални знаци или стикери; прес-съобщения, реклами. Широката общественост следва да бъде информирана за целите на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” - да се подобри качеството на живот на хората в България чрез подобряване на човешкия капитал, постигане на високи нива на заетост, повишаване на производителността, достъп до качествено образование и учене през целия живот и засилване на социалното включване.
Дейност 3: Подмяна на дограма и закупуване на климатици в административната сграда на дружеството. 1. Описание на дейността. За подмяната на дограма и закупуването на климатици в административната сграда на дружеството ще бъдат закупени следните елементи: 2. Обосновка на дейността Сграда е построена през 1978 година и от тогава не и е правен никакъв основен ремонт, освен текущи за отстраняване на възникнали аварии или пък възникнали такива във следствие на климатичните въздействия. Използваната дограма на фасадата на административната сграда към момента е на приблизително 34 години. Тя представлява алуминиев профил и единично стъкло. Използваният механизъм за отваряне е чрез плъзгане на едното от двете крила. Резултатите от извършеното измерване на параметрите на работната среда от оторизирана фирма и направеният анализ за причините за неблагоприятните показатели сочат, че причините са в силно амортизираната дограма и че голяма част от уплътненията на дограмата са прокъсани, премазани и на определени места липсват, като по този начин се получава лошо уплътняване на дограмата, което е основна причина за лошите показатели на параметрите на работната среда. По отношение на експозицията на шум на административния персонал на дружеството измерванията също са неблагоприятни. Получените резултати от измерване на шума, отразени в Протокол № 1193 Ш/24.10.2012, показва, че от 18 работни места само на 4 еквивалентното ниво на експозицията на шум съответства на изискванията на Наредба № 6 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравето и безопасността на работещите при рискове, свързани с експозиция на шум. Основният източник на шум за работните места са външни източници, преминаващи моторни превозни средства, шум от строителни и ремонтни дейности, изпълнявани в района на административната сграда. Чрез подмяната на съществуващата дограма с нова с подобрени шумоизолиращи качества чувствително ще намали нивото на шум и ще се подобрят условията за работа на служителите. За неблагоприятния микроклимат в офисните помещения на петия етаж на административната сграда има многобройни сигнали и оплаквания от персонала. Въпросът е разглеждан и на заседания на Комитета по условия на труд и са вземани решения в посока смяна на дограмата и монтиране на климатици в офисите..
Дейност 4: Закупуване на лични предпазни средства с по-добри защитни и ергономични свойства. 1. Описание на дейността: Ще бъдат закупени следните лични предпазни средства и специално работно облекло : 1. Защитна каска – 112бр. 2. Защитни очила за работа с видеодисплей - 16 бр. 3. Защитни обувки устойчиви на пробождане - 121бр. 4. Подкаскник - 111 бр. 5. Ботуши защитни – зимни - 66 бр. 6. Ботуши защитни - летни - 66 бр. 7. Зимно обезопасяващо облекло (яке и гащеризон) - 97 бр. 8. Защитни ръкавици - летни - 660 бр. 9. Защитни ръкавици - зимни - 660 бр. 10. Водо- и топлоизолационни шуби - 9 бр. 11. Защитни покривала от лоши атмосферни условия - 85 бр. 12. Защитна каска - лятна -112 бр. 13. Антифони външни - 77 бр. 14. Маска противопрахова - 83 бр. 15. Предна престилка устойчива на пробождане - 9 бр. 16. Защитни очила - закрит тип - 6 бр. 17. Обезопасяващо облекло с ограничена горимост - комплект зимно - 5 бр. 18. Обезопасяващо облекло с ограничена горимост - комплект лятно - 5 бр. 19. Ръкавици за заваряване - 10 бр. 20. Качулка за заваряване - 5 бр. 21. Възглавница за заваряване - 5 бр. 22. Заваръчен шлем -5 бр. 23. Защитни колани (сбруи) - 19 бр. 24. Защитни средства за китките - 11 бр. 2. Обосновка на дейността. Заложената дейност в проектното предложение – „Закупуване на лични предпазни средства с по-добри защитни и ергономични свойства” има за цел да надхвърли минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място и да осигури по-качествени, с по-добри защитни свойства и по-ергономични лични предпазни средства и специално работно облекло на работещите във фирмата. Някои аргументи за обосновка за включването на тази дейност в проектното предложение са следните: 1. По отношение на използваното студозащитно работно облекло до момента дружеството използва студозащитно облекло, съставено от две части: гащеризон и яке - водозащитно памук/полиестер - 60/40, 245 гр./кв.м.. с топлозащитна сваляща се подлата, свалящи се ръкави. Необходимостта от подмяната им с нови се обуславя от следните техни недостатъци - прекалено дебело, създава дискомфорт и затруднява движенията. Новото студозащитно работно облекло, което фирмата желае да закупи е: ватиран комплект (яке + гащиризон) водозащитно и топлозащитно, с компресирана вата, да предпазва от вода и вятър. 2. По отношение на използваните защитни обувки до момента „ПРОМИШЛЕНО СТРОИТЕЛСТВО – ХОЛДИНГ“ ЕАД използва защитни обувки от естествена кожа с метално бомбе, подвижна стелка, абсорбираща влагата и антистатично ходило. Необходимостта от подмяната им с нови, по-качествени обувки се обуславя от постъпващи многократни оплаквания от страна на работниците и служителите на фирмата, че обувките не са удобни, тежки са и причиняват здравословни проблеми, което предизвиква неудобства и демотивация при изпълнението на трудовата дейност на работещите в предприятието. Новите защитни обувки, които ще бъдат закупени, са значително по-ергономични и износоустойчиви, от дишаща материя, противохлъзгащи и маслоустойчиви. 3. По отношение на използваните външните антифони до момента са закупувани външни антифони с лек пластмасов мидообразен предпазител на слуха и средна норма на заглушаване. Нуждата от заменянето им с нов тип по-качествени се обуславя също от постъпващи многократни оплаквания от страна на работниците и служителите на фирмата, че използваните външни антифони не са удобни, причиняват дискомфорт на ушната мида, тъй като не прилепват добре, не изолират изцяло шума и запотяват ушите. 4. По отношение на използваните защитни очила до момента са използвани очила с поликарбонатен визор, регулируеми рамки, механична защита, незапотяеми, недраскаеми. Според постъпилите оплаквания от страна на работниците и служителите на фирмата се оказва, че защитните очила изместват фокуса на зрението и причиняват дразнене на очите. Променя се възприятието към околните обекти, което причинява неудобство и дискомфорт.
Дейност 5: Организация и управление на проекта. Описание на дейността: Управление и организация на дейностите за изпълнение на проекта относно: - вътрешен мониторинг/наблюдение на изпълнение на дейностите по проекта; - процедури при избор на изпълнител за доставка/предоставяне на услуги; - изготвяне и предоставяне на доклади; - управление на процедурите съгласно изискванията при отчитане извършването на проектни дейности (анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност, закупуване на предпазни средства и специално работно облекло); - финансово изпълнение на проекта и счетоводно отчитане на съответните дейности. Обосновка на дейността: Дейностите по управление и организация са елемент от проекта и осигуряват успешно изпълнение на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по схема „Безопасен труд” от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” (ОП РЧР).
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 129 884 BGN
Общ бюджет: 158 196 BGN
БФП: 126 556 BGN
Общо изплатени средства: 126 556 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 126 556 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 25 977 BGN
2014 0 BGN
2015 100 580 BGN
126 556 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 107 573 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 22 080 BGN
2014 0 BGN
2015 85 493 BGN
107 573 BGN
В т.ч. Национално финансиране 18 983 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 897 BGN
2014 0 BGN
2015 15 087 BGN
18 983 BGN
Финансиране от бенефициента 32 471 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз