Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0992-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-11009
Наименование: Европейската култура на здравословен и безопасен труд в Изамет 01 ЕООД
Бенефициент: Изамет 01 ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 26.06.2013
Дата на приключване: 01.08.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 1. Организация и управление Тази дейност е необходимата предпоствака за успешната реализация на проекта като цяло. Със създаването на мотивиран екип, фирмата вече има основата върху която да гради всичко останало. Дейността предвижда освен сформирането на екип и ефективното и целесъобразно използване на наличнитрсурси с цел ефикасното изпълнение на заложените проектни дейности. Екипът ще се събира ежемесечно с цел докладване на напредъка по проекта, отстранявнане на евентуани несъответствия и т.н.
Дейност 2. Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Производствената дейност на фирмата – кандидат е в отрасъл, характеризиращ се с висока степен на опасности, свързани с работа на открито, височина, пътна инфраструктура, не дотам автоматизирани машини и съоръжения и др. В качеството си на работодател, фирмата е изпълнила нормативно регламентираните задължения по озигуряване на здравословни и безопасни условия на труд (видно от приложените документи), включително и чрез осигуряването в рамките на разумната достатъчност на лични и колективни предпазни средства и специализирано работно облекло. Ръководството на фирмата отчита значимостта на действията по подобряване условията на труд и минимизиране на опасностите и рисковете за здравето на работниците, като оценява ефекта от приложението им по отношение намаляване на вероятността от трудови злополуки и заболявания, респ. отсъствия от работа, подобряване на производителността и качеството на труд, повишаване на ангажираността и мотивацията за работа на персонала. Предлаганата дейност е логично продължение на осъществяваната до момента фирмена политика за превантивни действия, ограничаващи влиянието на външни фактори и предпоставки за опасности и риск при работа в различните направления на производствената дейност на фирмата и особенно в тези, с по-голяма степен на зависимост от тях. В рамките на тази дейност ще се закупят и предоставят на персонала нови предпазни средства и работни облекла с гарантирана устойчивост на параметрите на защита. По този начин ще се разшири броят на ползвателите им, с което ще се даде възможност и за гъвкавост при организацията на работа и преразпределение на персонала в зависимост от конкретиката на производствените цели и сроковете им за изпълнение.
Дейност 3. Изготвяне на Анализ на текущото състояние и проектиране на организацията на трудовата дейност, въвеждане и сертифициране на стандарт за безопасни и здравословни условия на труд BS OHSAS 18001:2007 Предвижда се, дейността да започне с изготвянето на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност във фирмата с цел установяване на текущото състояние на организацията във фирмата и даване на насока за бъдещи действия на фирмата в посока укрепване здравето и личната удовлетвореност на работниците. Вторият етап от дейността включва внедряването на превантивна система за управление на рисковете и осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Това ще бъде нововъведена технология на работа в предприятието, управление и контрол на дейността по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, в пряка връзка с хоризонталния принцип за иновации и прилагане на политики. В по-широк план, дейността по сертифициране на фирмата за стандарта BS OHSAS 18001:2007, допринася за реализиране на равните възможности, насърчава социалното включване и сближаване, насърчава конкурентната икономика базираща се на знанието. Дейността включва следните етапи: Подготовка: Екипът ще изготви документация в съответствие с разпоредбите на ПМС 69/2013г. и ще проведе процедурите за избор на изпълнители за трите дейности, а именно: изготвяне на анализ, разработване на стандарт и сертифицирането му. Ще бъдат сключени договори с фирми с опит, доказани качества и капацитет в сферата на реализация на анализ и системи за управление. Изпълнение: Анализът и проектирането на организацията ще обхващат обстойно всички елементи на трудовата дейност на фирмата. В структурата на цялостната разработка ще са включени като минимум следните елементи:’ Въведение, Методология, Изложение, анализ на естеството на работа: работна среда, организация на работа, работно време, работа и здраве, живот изън работа и т.н. SWOT анализ. Разработени и внедрени оценки на риска, Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на цялата трудова дейност във фирмата, Механизми за непрекъснато подобряване на елементите на условията на труд, Механизми, целящи да осигурят спазването на законодателството по ЗБУТ, Механизми за обучение, Информиране и консултиране, Система за осигуряване и застраховане, Механизми за координация и сътрудничество, Методи и средства за отчитане на резултатите, Приложения. Разработването и внедряването на стандарта включва 5 етапа: Преглед на състоянието: преглед на състоянието за съответствие на действашата система с изискванията на конкретния стандарт, анализ и изготвяне на всички необходими документи по изграждането на системтаа за управление – заповеди, програми и др. Разработване на документите от системата за управление: разработване на процедури, оперативни документи и др., поетапно приемане на документите. Внедряване: извършване на одити на елементите от стандарта при внедряването на системата; извършване на изменения в документите при установена необходимост по време на одитите. Функциониране: извършване на вътрешни одити Сертифициране и придобиване на сертификат (извършва се от независима сертификационна организация): участие в избора на сертифицираща организация и по време на извършване на сертификационния одит, отстраняване на евентуални забележки на одита.
Дейност 4. Модернизация чрез ремонт на осветителна система – доставка и монтаж на промишлени влагозащитени луминесцентни осветителни тела Модернизацията на осветлението в производствените помещения е необходимо за осигуряването на по-благоприятна и съвременна работна среда , по- здравословни и безопасни условия на труд. Подобряване достъпа и качеството на светлината в помещенията, гарантират защитата на работниците, подобряване на микроклимата като цяло, както и техния професионален и здравен статус. Дейността пряко ще допринесе за успешното минимализиране и предотвратяване на рисковете от трудови злополуки и професионални заболявания, съгласно извършените оценки на отделните рискове, както и за осигуряване на необходимите предпоставки за внедряването на стандарт BS OHSAS 18001:2007, което я прави неотменна част от изпълнението на заложените проктни цели. Подготовка: Разработване на тръжна документация с цел избор на изпълнител в съответствие с изискванията на ПМС 69/2013г. Изпълнение: Обхватът на ремонтните дейности вклюва модернизация на съществуващата осветителна система в производствените помещения и замянанта й с нова, по-качествена и влагозащитена луминисцентна система.
Дейност 5.Обучение на персонала във връзка с нововъведения стандарт за безопасни и здравословни условия на труд Предвиденото въвеждане на международния стандарт BS OHSAS 18001:2007 като нова технология на организация, управление и контрол на дейността по осигуряване на задравословни и безопасни условия на труд обосновава нуждата от релевантна подготовка на служителите за управление и работа с нея, както и прилагането на тази система. Подготовка: Екипът по проекта ще извърши проучване и ще избере изпълнител на дейността сред фирмите с доказан опит в сферата на реализация на системи за упрвление по международни стандарти, който изпълнител ще извърши и съответните обучения. Участници ще бъдат всички служители на организацията. Изпълнение: Избраната фирма ще проведе обучение по прилагането на стандарт BS OHSAS 18001:2007 за всички служители на фирмата, включващо отделни модули, което ще се проведе в рамките на не по-малко от 45 учебни часа.
Дейност 6.Информация и публичност Популяризирането на проектните дейности се обобсновава с необходимостта от осигуряването на ефективно работещи канали за комуникация, включване на заинтересованите страни, създаване на съпричасност към целите на проекта и осигуряване на местната общонст. По този начин ще се осигурят необходимите предпоставки за успешната реализация на проекта. Освен тва, има задача да прокламира финансовата подкрепа на ЕС и Р България в съответствие с хоризонталните принципи за партньорство, овластяване, иновации и прилагане на политики. Всички дейности, свързани с информиране, публичност и визуализация по проекта, ще бъдат извършени в съответствие с приложимата европеиска и национална нормативна уредба, и по-конкретно с указаното в Регламент на Съвета No 1083/2006 от 11 юли 2006 г. и Регламент на Комисията No 1828/2006, подробно описани в Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”. Дейността включва: Провеждане на 2 информационни събития за медиите. В съответствие със записанто в т. 2.1. Изисквания към бенефициентите от Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОП РЧР, а именно „Ако общата стойност на проекта надхвърля левовата равностойност на 10 000 евро, е препоръчително бенефициентът да организира 2 информационни събития за местните и/или национални медии– за старта и завършването на дейностите по проекта.”, ще бъдат организирани 2 информационни събития за медиите - в началото и в края на проекта, които изрично ще оповестяват, че проекта се съфинансира от ЕСФ на ЕС чрез ОП РЧР.
Дейност 7.Отчитане и одит на проекта Дейността предвижда извършването на следното: Изготвяне на месечни справки; междинни и заключителен технически доклади; междинни и окончателен финансови отчети и на съответните документи към тях, за да се постигне максимално съответствие между постигнатите и заложените резултати. Следене спазването на план-графика за изпълнение на дейностите по проекта; подобрена комуникация както в екипа, така и с персонала на фирмата, подизпълнители, меснти структури, ДО и др., във връзка с проекта и неговото огласяване; отчитане на дейността на екипа по проекта; осигуряване на прозрачност на вземането на решения.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 177 427 BGN
Общ бюджет: 171 295 BGN
БФП: 171 295 BGN
Общо изплатени средства: 171 291 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 171 295 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 35 485 BGN
2014 0 BGN
2015 135 806 BGN
171 291 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 145 600 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 30 162 BGN
2014 0 BGN
2015 115 435 BGN
145 597 BGN
В т.ч. Национално финансиране 25 694 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 5 323 BGN
2014 0 BGN
2015 20 371 BGN
25 694 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз