Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0152-C0001
Номер на проект: ESF-2303-08-01019
Наименование: "Повишаване на производителността на Пиринстройинженеринг ЕАД, чрез подобряване условията на труд"
Бенефициент: ПИРИНСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 25.06.2013
Дата на приключване: 25.02.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 1. Управление на проекта След одобряване на проекта и подписване на договор с финансиращата институция, Пиринстройинженеринг ЕАД ще подпише допълнение към трудовите договори с ръководителя и счетоводителя на проекта, с конкретно описание на задълженията и отговорностите. Ще бъдат извършени всички подготвителни дейности за стартиране на дейностите по проекта- актуализиране и конкретизиране на графика на проекта и др. Ръководителят ще отговаря за цялостното управление и отчет на проекта, изпълнението на всички дейности и управлението на екипа и подизпълнителите. Основните му задачи включват: организиране и координиране на дейностите още по подготовка на проекта и проектната документация; организира и координира дейностите по изпълнение на проекта и организира дейността на екипа; организира и контролира процедурите за избор на изпълнители по проекта; отчита изпълнението на дейностите по всеки етап на проекта; наблюдава дейностите по отношение на целите на проекта, поддържа връзката с АЗ, подписва договори, поддържа контакт със заинтересованите страни. Ръководителят ще бъде отговорен за техническото, финансово и административно изпълнение на проекта и за спазване на правилата и процедурите при изпълнение на проекти, финансирани по програма РЧР; законосъобразно изпълнение на процедурите за избор на подизпълнители; наблюдение и контрол на подписаните в рамките на проекта договори; контролира спазването на графика на проекта; подготовка на доклади и отчети по проекта. Подробно описание на задълженията и отговорностите на Ръководителя ще бъде включено в договора за възлагане управлението на проекта. Счетоводителят ще отговаря за счетоводството, финансовото управление, съхраняването на финансовата документация, подготовка на искания за плащания и т.н.; подготовка на финансови справки за разходване на средствата и финансови отчети. Ръководителят на проекта, със съдействието на счетоводителя ще подготвя подробни текущи технически и финансови отчети за изпълнение на дейностите по проекта, за спазване на графика, постигане на индикаторите за успех на всеки етап и за постигнатите резултати след приключване на планираните дейности. Ръководителят ще води точна и редовна документация и ще следи за изрядни счетоводни отчети, съгласно изискваните форми, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща система за документация и счетоводно отчитане; ще води прецизни и редовни доклади и прозрачни сметки за изпълнението на проекта. Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията и насоките за изпълнение на проекти финансирани по програмата, както и според вътрешните правила и процедури на Пиринстройинженеринг ЕАД и държавните нормативни изисквания за счетоводна отчетност. След приключване на дейностите по проекта ще бъде изготвен и представен окончателен доклад, попълнен по образец на Договарящия орган, относно изпълнението и постигнатите резултати. В доклада ще се посочва постигането на резултатите и целите на съответния проект чрез предварително зададените индикатори, както и се отчита реалното изпълнение на заложените стойности на индикаторите. Докладът ще описва и основните проблеми, възникнали по време на изпълнението на съответния проект, как тези проблеми са били решени, както и какви са били причините те да не бъдат преодолени. Освен техническия доклад и копия от съпътстващи документи, ще бъде подготвен и финансов отчет.
Дейност 2. Анализ на състоянието, планиране и проектиране на организацията на труда в „Пиринстройинженеринг“ ЕАД Обхавата на анализа ще обхване Строителното звено на дружеството и 40- те служители в отдела. Дейността е свързана с пътно изграждане и пътно- ремонтни дейности. Дейностите се оценяват, като високорискови за работещте. Заради физическия труд, тежките машини и съоръжения, наличието на външини участници в близост до обектите. Дори и при изцяло отбито движение от пътния участък има входни и изходни точки на контакт с останалите участници на пътя. На първият етап анализът ще обхване детайлон запознаване с дейността на фирмата, сегашно състояние и организация на работния процес, предприетите към момента мерки за безопасност на труда, осигурените процедури за превантивно и своевременно идентифициране на опасностите, оценяване на рисковете за здравето и безопасността при работа и определяне на мерки и ресурси за неговото управление; преглед на документалната наличност и проучване на нуждите за подобряване на достъпността и знаковото обозначаване и др. Ще бъде направен анализът на състоянието към момента и преглед на оценката на риска. Видни са основните насоки за подобрение на условията на труд, свързани с няколко рискови фактора: неблагоприятен микроклимат; работа при специфични условия (работа на високо, работа в затворени пространства и пр.); работа с ръчни инструменти; работа със строителна механизация; ръчна работа и манипулиране с тежести. От тези фактори могат да се изведат и основните опасности съпътстващи строителната дейност: опасност от падане от височина; опасност от пропадане и затрупване със земна/скална маса; опасност от рухване на конструкцията или нейни елементи; опасност от сблъсък – премазване/смазване от ПСМ; опасност от непредвидено действие на машина и оборудване; опасност от неблагоприятното въздействие на шум; опасност от неблагоприятното въздействие на запрашеност; опасност от неблагоприятното въздействие на вибрации при работа с моторни ръчни инструменти; опасност от поражение от електрически ток; опасност от подвижни елементи на машини и съоръжения; опасност от взрив, пожар – термични опасности; опасност от неблагоприятното въздействие на токсични вещества и материали. Предвид изброените опасности мерките за превенция и контрол могат да бъдат обобщени така: безопасно работно оборудване, методика за постоянна актуализация на трудовите дейности съпътствани с подходащо обучение и процедури за контрол, периодично осигуряване на подходящи лични предпазни и помощни средства за облекчаване на тежестта на труда, развитие на методика за прилагане на процедури за ефективно управление на човешките ресурси. В обхвата на анализа ще се обърне внимание на връзката между установената заболеваемост през последните години и условията на труд. Ще се направи съпоставка с общата здравна картина на работещите, данните от протоколите от лабораторните измервания, случаите на злополуки и инциденти от ИСУ и докладите от надзорните одити, съгласно BS OHSAS 18001. Също така ще бъде направен детайлен и задълбочен анализ на неблагоприятните ефекти от установените неблагоприятни фактори и тяхното влияние върху качеството на трудовата дейност. Ще бъде установена степента на взаимообусловеност между психофизическата пригодност и продуктивността на труда. За тази цел ще бъдат проведени редица изследвания и проучвания сред работещите чрез различни тестови методики и въпросници. Ще се порведе и контролна оценка на съответствието на използваното работно оборудване с европейските норми и стандарти гарантиращи безопасността на техническите средства. Същото се отнася и за оценката на ефективността на използваните лични предпазни средства, което ще включва и анкетни проучвания сред работещите за степанта им на удовлетвореност. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на труда. Методи и средства за отчитане на резултатите: провеждане на лабораторни измервания за удостоверяване на съответствието с БДС; изготвяне на индикативна финансова таблица и план за организиране на трудовата дейност и препоръки за оптимизиране в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план; оценка на ефективността на предприетите мерки чрез допитване и анализ на данните от оценката на риска и проведените лабораторни измервания; препоръки за подобряване на достъпността, оценка на нуждите Реализирането на настоящият проект ще допринесе за постигането на заложените в него цели – като подобряване на условията на труд във фирмата и качеството на трудовата дейност. Основните критерии в тази насока са степента на удовлетвореност на работещите, липсата на професионално обусловена заболеваемост и трудови злополуки. С постигането на тези цели ще бъде повишена степента на удовлетвореност на работещите, както и качеството им на живот и труд. Постигането на такива условия, които не само не водят до професионални заболявания и трудови злополуки, но и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица.
Дейност 3. Обезопасяване на строителни площадки Дейността е свързана с превенцията на опасностите при работа и осигуряване на надежна защита и минимилизиране на риска от трудова злополука, не само за работника, но и превенция на рисковете за работещите в близост до неговото работно място. По проекта ще бъдат закупени: - Пътни знаци и светлинна сигнализация за временна организация, съгласно Наредба 3 за ВОБД; приложение 43 към чл.67, ал.1, т.4/; приложение 14 към чл.60 ал.2/ Изпълнението на дейността по обезопасяване на строителната площадка е свързана още със специфичните рискове, които се увеличават в зависимост от вида на дейностите, прилаганите технологии или заобикалящата среда на работното място, респ. на строителната площадка; Изпълнението на тази дейност по проекта ще минимизира тези рискове, които биха застрашили живота и здравето на работещите в зависимост от спецификата и вида на извършваните дейности. Обезопасяването ще се постигне чрез: светофарни уредби, бариери, пътни знаци и др. Сигнализацията има за цел да информира и участниците в пътното движение за особеностите и опасностите, възникнали в пътния (уличния) участък и въвежда режим на движение, който осигурява безопасно преминаване. В НАРЕДБА № 3 ОТ 16 АВГУСТ 2010 Г. ЗА ВРЕМЕННАТА ОРГАНИЗАЦИЯ И БЕЗОПАСНОСТТА НА ДВИЖЕНИЕТО ПРИ ИЗВЪРШВАНЕ НА СТРОИТЕЛНИ И МОНТАЖНИ РАБОТИ ПО ПЪТИЩАТА И УЛИЦИТЕ е регламентирано, че лицата, които извършват краткотрайни или подвижни работи, отговарят за сигнализирането на работния участък в обхвата на пътя или улицата. В дружеството са осигурени необходимите законово знаци и обозначения. Но дългогодишното им използване е амортизирало стойките, цветовете са избеляли и укрепването им отнема все повече време. Пълната подмяна на знаковото стопанство на дружеството ще облекчи и знъчително съкрати процеса на обезопасяване на пътнострителните участъци.
Дейност 4. Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло. За минимизиране на факторите, които водят до професионални заболявания на заетите в Строителния отдел лица, ще бъдат закупени нови предпазни средства и специализирани работни обувки, съгласно спецификата на тяхната работа и съществуващите стандарти за видовете дейности. Характеристиките на досега използваните лични предпазни средства и специално работно облекло могат да бъдат подобрени за осигуряване срещу съответните рискове, чрез осигуряването на нови такива и включва закупуване на:  Специализирани работни боти: кожа, хастар- TNT, маслоустойчиво, термоустойчиво каучуково ходило, топлозащитни до 300°С, за безопасна работа при полагането на високотемпературната асфалтова смес.  Сгъваеми външни антифони, със силно заглушаващо действие дори и при ниски честоти, пропускащи говор; хигиенни, лесни за почистване; подходящи за хора с очила за корекция на зрението или защитни такива, заради опасността от въздействие на шум над 80 Db, увреждане на слуха и други органи и системи.  Филтриращи маски с трудно възпламенима външна част и не дразнещ кожата материал, за предпазване от бъздействието на неорганични прахове, опастности от въздействието на токсични вещества – въглеводороди. Шумът е една от съставките на комплекса от неблагоприятни фактори за служителите, работещи на строителните обекти. Вредното действие на шума започва от 60 dBA, докато сериозни разстройства се получават при шумови нива над 90 dBA. В зависимост от интензитета, честотния спектър и характера на шума, както и индивидуалната експозиция в минало време и продължителността на въздействието му, той може да окаже в една или в друга степен неблагоприятно въздействие върху три основни направления: •Върху слуховия апарат; •Върху функциите на отделни органи и системи (сърдечно-съдова, централна нервна система, вестибуларен апарат, обменни процеси и др.); •Върху организма като цяло или върху висшата нервна дейност и вегетативната нервна система. При продължително действие на шума и недостатъчен отдих в слуховия анализатор настъпва умора, изразена в промени на слуховата чувствителност (настъпва глухота). Неблагоприятно е действието на шума върху нервната система – предизвиква раздразнителност, разсеяност, нарушават се апетита и сънят, настъпват главоболие, жажда, промени във вестибуларния апарат и др. Шумът води до сърдечно-съдови заболявания – нарушава се пулсът, променя се кръвното налягане. Нарушава се трудовата дейност – отслабва вниманието, намалява мускулната сила, намалява устойчивостта на ясно виждане, настъпват промени в цветоусещането, увеличава се травматизмът. Работоспособността намалява с около 60% за умствен и около 30% за физически труд. Въздействието на вибрациите върху човека е сложен физиологичен и биомеханичен процес на взаимодействие на различни по сила, честота и характер вибрационни дразнители и човешкия организъм. Въздействието зависи от нивото на вибрационната скорост/ускорение, от времето на въздействие (експозицията), от честотата на трептенията, от вида вибрации (локални, общи), от мястото на въздействие (при локалните вибрации), от позата на човека, честотата на повторение на въздействието. Основното заболяване, което се счита, че се дължи на вибрационното въздействие, е т.нар. вибрационна болест, която се среща само при работещи в условия на локални вибрации с високи нива. Основният механизъм на вибрационната болест е свързан с въздействие на вибрациите върху костно-скелетния апарат. Причинява се спазъм на кръвоносните съдове (синдром на белите пръсти), нарушение на периферната сетивност, също и на вестибуларния апарат. Повечето вторични ефекти са свързани с нарушения в стомашно-чревния тракт, сърдечно-съдовата система, вегетативната нервна система. Със закупуването на новите лични предпазни средства ще се отстрани вредното влияние върху здравето на служителит и ще се ограничат рисковете, свързани с професионални заболявания и трудови злополуки. Планираните за закупуване ЛПС отговарят на съвременните изисквания за работа със строителна техника и постигане на високи нива за безопасен труд.
Дейност 5. Публичност и визуализация Дейността по осигуряване на информация и публичност предвижда мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от ОП РЧР чрез ЕФС и ЕФРР в съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, (чл. 8 от Регламент (ЕО) № 1828/2006 г. на Комисията) и с Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите по ОП „Развитие на човешките ресурси” Мерките планират използването на следните комуникационни канали: електронни медии, печатни издания, , информационни брошури и папки и интернет публикации.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
"ЕД Консултинг" ООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 58 627 BGN
Общ бюджет: 57 975 BGN
БФП: 57 975 BGN
Общо изплатени средства: 57 971 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 57 975 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 11 725 BGN
2014 46 246 BGN
2015 0 BGN
57 971 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 49 279 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 9 967 BGN
2014 39 309 BGN
2015 0 BGN
49 276 BGN
В т.ч. Национално финансиране 8 696 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 1 759 BGN
2014 6 937 BGN
2015 0 BGN
8 696 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз