Дейности:
|
Дейност 1. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност По тази дейност ще бъде извършен анализ на работните процеси.
Анализът ще послужи за оптимизиране на трудовата дейност и елиминиране на неефективните бизнес процеси. Чрез него ще се определят ключовите бизнес процеси и техните резултати, които създават добавена стойност за компанията. Анализът на процесите ще доведе до усъвършенстване на системата за управление на компанията, подобряване на конкурентоспособността, намаляване на разходите и повишаване на удовлетвореността на клиентите и служителите.
Анализът ще включва няколко части:
• Въведение, в което ще бъде описано сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес. Като част от описанието на съществуващото състояние ще бъдат направени замервания, където е необходимо.;
• Изложение и анализ, в което ще бъдат описани силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, направени оценки на риска, внедрени стандарти;
• Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност, в която ще са описани как ще се усъвършенства организацията на дейността;
• Заключение, в което ще бъдат обобщени мерките за подобряване условията на труд и очакваните резултати след внедряването им.
На база анализ на силните и слабите страни и идентифицираните проблеми, ще се направят конкретни препоръки за поддържане и развитие на добри практики, внедряване на нови такива, както и на мерки за усъвършенстване на организацията на трудовата дейност.
Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства и работно облекло. Звено/Отдел Работно място Брой ра-ботници Вид на извършваната работа Рисков фактор Защитавани части на тялото Лично прeдпазно средство
Операционен блок Операционна маса 24 Извършване на планови операции Пръски от биологичен материал Цялото тяло Операционен панталон
24 Операционна туника
24 Операционна престилка
8 Очен анализатор Очила операцион-ни, диоптрични
2500 / г. Горни крайници Ръкавици, латек-сови,еднократни
2500 / г. Глава Шапка, операционна
24 Работна поза Долни крайници Анатомични орто педични антибак териални обувки
8 чифта Ластични чорапи
Лекари специалисти Лекарски кабинет 44 Преглед на пациенти Пръски от биологичен материал, микроклимат Торса и корема Дамски / мъжки престилки с дълъг ръкав
44 Дамски / мъжки престилки с къс ръкав
44 Туника с къс / дълъг ръкав
Лекари специалисти Лекарски кабинет 44 Преглед на пациенти Микроклимат Торса и корема Елек (дамски / мъжки), ватиран
44 Пръски от биологичен материал, микроклимат Долни крайници Халат и панталон с колан и джоб
24 Работна поза Анатомични орто педични антибак териални обувки
Манипула-ционна Пръски от биологичен материал Очен анализатор Очила защитни, диоптрични
Горни крайници Ръкавици, латек-сови,еднократни
Медицински сестри и адм.персонал Лекарски кабинет 31 Извършване на манипулации на пациенти Пръски от биологичен материал, микроклимат Торса и корема Дамски / мъжки престилки с дълъг ръкав
31 Дамски / мъжки престилки с къс ръкав
31 Туника с къс / дълъг ръкав
31 Микроклимат Елек (дамски / мъжки), ватиран
31 Биологичен материал Долни крайници Халат и панталон с колан и джоб
31 Работна поза Анатомични орто педични антибак териални обувки
Медицински сестри Манипула-ционна Извършване на манипулации на пациенти Пръски от биологичен материал Очен анализатор Очила защитни, диоптрични
Горни крайници Ръкавици, латек-сови,еднократни
Рентгенов кабинет Рентгенов апарат 2 Направа на рент генови снимки Йонизиращо лъчение Цялото тяло Защитна яка и престилка
2 Очен анализатор Защитни очила
Дейност 3. Модернизация на помещение в МБАЛ-Кърджали ООД През м. април 2012г. представителите на Службата по трудова медицина “СТМ – Валжан” извършват одит на условията на труд и оглед на санитарно-битовото обслужване на работниците и служителите на “МБАЛ - Кърджали” ООД, гр. Кърджали.
Направени са следните констатации:
Констатира се, че остъклението на стаите е много старо с дограма, която трудно се почиства и дезинфекцира и без възможности за ефективно уплътнение.
При направените измервания на параметрите на работната среда се установяват отклонения по отношение на “осветление” и “микроклимат”, със стойности на движение на въздуха над хигиенните норми.
Подовите настилки са грапави и не позволяват ефективно почистване и дезинфекция, което е предпоставка за разпространение на вътреболнични инфекции.
Във връзка със Закона за здравословни и безопасни условия на труд, глава ІІІ, чл. 14, чл. 16, т. 3 и т. 4, както и Наредба № 7 /23. 09. 1999г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места - глава Х, чл. 230 и чл. 245, с цел създаване на благоприятни условия на труд Службата по трудова медицина прави следните препоръки към работодателя:
1. Необходим е основен ремонт и подмяна на дограмата във всички стаи и кабинети.
2. Необходима е подмяна на подовите настилки във всички стаи и кабинети с нова, която да позволява почистване и децинфекция.
3. За подобряване качествените параметри на осветлението, особено в лекарските кабинети, манипулационни и операционните зали, е нужно подмяна на старите осветителни тела.
Дейност 4. Информиране и публичност В рамките на тази дейност ще бъде изпълнено следното:
• Организиране на 2 информационни събития – за старта и приключването на дейностите по проекта;
• Изработена 1 информационна табела;
• Изработени 500 брошури, банер, 50 папки; Брошурата ще информира за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати.
• Изготвени информационни стикери за обозначаване на закупеното работно облекло и оборудване.
При реализирането на дейностите за информиране и публичност ще бъдат спазени всички изисквания за визуализация относно финансовата подкрепа от ЕСФ и ЕФРР на УО на ОПРЧР.
Дейност 5. Управление на проекта Дейността ще се осъществи чрез:
• Сформиране на екипа при стартиране на проекта и разпределение на отговорностите между неговите членове;
• Разработване на детайлизиран план-график за реализиране на дейностите;
• Установяване на система за вътрешен контрол на изпълнението;
• Документално осигуряване и управление на проекта; изготвяне на месечни справки, междинни, заключителен, годишен и полугодишен доклад и др. необходими документи.
• Оформяне на досие на проекта;
• Провеждане на оперативни срещи на екипа, вкл. с избраните подизпълнители
• Координационни, административни и счетоводни дейности.
Целта на дейността е да се постигне ефективно управление на проекта и ефикасно и целесъобразно разходване на средствата.
Дейност 6. Провеждане на процедури по ПМС 69 Дейността съдържа 5 поддейности:
• Избор на изпълнител за извършване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност;
• Избор на доставчик на работно облекло и ЛПС;
• Избор на изпълнител за ремонт и доставка на дограма с ПВЦ дограма, доставка и поставяне на подови настилки
• Избор на изпълнител за провеждане на дейностите по информиране и публичност
• Избор на изпълнител по провеждане на одит
Съгласно изискванията за кандидатстване при изпълнението на проекта ще се проведат процедури за избор на изпълнител в съответствие с българското законодателство съгласно Постановление № 69 на Министерския съвет от 11.03.2013 г.
Приемане на работата на всеки от избраните изпълнители ще става чрез подписване на приемо-предавателен протокол.
Извършените разходи ще се доказват с първичен платежен документ.
|