Дейности:
|
Дейност 1. Сформиране на мениджърски екип. Организация и управление на проекта. Описание: С цел успешно управление и изпълнение на проекта е формиран екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Договарящия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Екипът е съставен от експерти от различни области, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта.
Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще изпълнява следните задачи:
• изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности;
• осигуряване на постоянен контрол на място върху изпълнението на проектните дейности;
• извършване на своевременната подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури, както и да осъществява контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици;
• своевременно изготвяне и представяне на изискваните технически и финансови отчети по изпълнението на проекта, и да осъществява ефективна комуникация с Договоращия орган.
Обосновка: Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по договор дейности. То предполага екип от експерти, които задълбочено познават различните аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейности както в компанията, така и в проектен формат. С оглед успешното управление на проекта, ЕУП ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация в екипа, редовни срещи на екипа с цел да се следи цялостния напредък по проекта и своевременно да се вземат решения за коригиращи действия.
Дейност 2. Организиране и провеждане на планираните по проекта процедури за избор на изпълнители за дейностите, които ще бъдат възлагани по реда на Постановление на Министерски съвет 69/2013 г. и последващите му изменения Описание: В рамките на проекта са предвидени дейности, които ще бъдат възложени за изпълнение на външни изпълнители. Касае се за:
1. Избор на изпълнител за изготвяне на анализ на моментното състояние на организацията на трудовата дейност във фирмата и проектиране, при необходимост, в следствие констатациите на анализа, на нова организационна форма на труда, с оглед по-рационалното използване на трудовите и материалните ресурси, повишаване ефективността на производството и ограничаване на риска от трудов травматизъм и професионална заболеваемост;
3. Избор на изпълнител, който да извърши дейността, свързана с осигуряване на информиране и публичност;
4. Избор на изпълнител, който да достави нови и модерни предпазни средства и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието, с цел създаване на предпоставки за повишаване на производителността на труда и намаляване на трудовите злополуки и заболявания.
5. Избор на изпълнител, който да достави и монтира предвидените климатици по проекта - в помещения, наети от фирмата, с цел подобряване на физичното състояние на работната среда (микроклимата).
6. Избор на изпълнител, който да проведе предвиденото обучение.
Обосновка:
Възлагане на тези услуги и доставки ще бъде осъществено в съответствие с реда, предвиден в ПМС №69/2013 г. и последващите му изменения. По този начин ще се гарантират принципите на прозрачност и публичност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
Дейност 3. Анализ на моментното състояние на организацията на трудовата дейност във фирмата и проектиране на нова организационна форма на труда, с оглед по-рационалното използване на трудовите и материалните ресурси, повишаване ефективността на произ Описание: Чрез настоящата дейност ще бъде установено състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност за целия управленски цикъл (планиране, организация, изпълнение и контрол), в т.ч. изпълнението на изискванията на КТ, Закона за ЗБУТ и свързаните с тях наредби.
Ще бъдат анализирани и оценени всички елементи на организацията на трудовата дейност, в т. ч.:
- осъществяване на трудовите процеси;
- условия на труд;
- организация на труда и трудовите стандарти
- персонал;
- трудово-медицинско обслужване на персонала;
- организация и управление;
- организация на дейностите по осигуряване на ЗБУТ.
Анализът ще бъде структуриран, съгласно предвиденото в Насоките за кандидатстване по процедура BG051PO001-2.3.03 „Безопасен труд”- фаза 2.
Обосновка: Извършването на анализа е необходимо, с цел установяване на моментното състояние на организацията на трудовата дейност, при необходимост проектиране на нова, за да може да се създадат необходимите предпоставки за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси във фирмата.
Дейност 4. Разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт OHSAS 18001 Описание: Поради спецификата на дейността, тя ще бъде обособена в отделни поддейности:
4.1. Подготовка за внедряване на стандарта BS OHSAS 18001:2007 от компетентен външен изпълнител;
4.2. Издаването на сертификат за внедрен BS OHSAS 18001:2007 от сертифицираща фирма.
Първата поддейност включва избраният изпълнител:
- да извърши първичен преглед на състоянието и нивото на съответствие на действащата система във фирмата със стандарта BS OHSAS 18001:2007;
- да разработи документи, присъщи на системата за управление – процедури, наръчник, оперативни документи и други;
- да проведе обучение по внедряване и да извърши вътрешен одит, с цел констатиране на степента на готовност на дружеството за същинска сертификация;
- при необходимост – извършване на промени в документацията при констатация от предварителните одити;
- подготовка и обучение на отговорни служители от фирмата, които да изпълняват функция на вътрешни одитори.
Втората поддейност включва избран изпълнител, различен от изпълнителя по поддейност 4.1, да извърши сертификация по BS OHSAS 18001:2007.
Обосновка: Реализирането на настоящата дейност ще спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда.
Дейност 5. Закупуване на нови и модерни предпазни средства и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието, с цел създаване на предпоставки за повишаване на производителността на труда и намаляване на трудовите злополуки и заболяван Описание: Всички планирани за закупуване лични предпазни средства, техният вид и брой, са определени възоснова на приложената оценка на риска и карти за оценка на риска на работно място. Средствата са избрани на база препоръчани мерки за намаляване на риск от втора степен - рискът е овладян на приемливо ниво, но би могъл да се увеличи в бъдеще и следва да се подобрят мерките за защита. За всяко работно място е попълнена карта за оценка на идентифицираните рискови фактори. При попълване на картите са използвани наблюдение и оценка по работни места. Всички планирани за закупуване лични предпазни средства: ръкавици, маска, обувки с метална протекция, са избрани възоснова оценката на риска. Закупуването на работно облекло – работни якета и гащеризони се налага, поради бързото им износване и повреда. Използваните към момента работни облекла, поради некачествени материали и кройки, не създават необходимия комфорт на работещите. Срока на износването му не съответства на планираното в списъка на личните предпазни средства, приложен към проекта. Планираните за закупуване работни облекла ще бъдат по-качествени – с повишена студоустойчивост, модерни и удобни. Чрез настоящата дейност ще бъдат закупени нови и модерни предпазни средства и специално работно облекло на заетите, които включват:
• Комплект яке с полугащиризон, летен, пришити светлоотразителни ленти;
• Комплект яке с полугащиризон, зимен, пришити светлоотразителни ленти;
• Обувки половинки с метална протекция -естествена кожа, полиурет. ходило;
• Обувки боти с метална протекция -естествена кожа, полиурет. ходило;
Обосновка: Реализирането на настоящата дейност ще спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда.
Дейност 6. Подобряване на физичното състояние на работната среда (микроклимата), чрез постигането на по-подходящи фактори – температура, влажност и скорост на движение на въздуха Описание: Производственият микроклимат представлява физичното състояние на работната среда, характеризиращо се с комплекс от метеорологични фактори (температура на въздуха, влажност на въздуха, топлинно излъчване, скорост на движение на въздуха), които оказват влияние върху терморегулацията и функционалните възможности на човешкия организъм. Тъй като служителите на „ХЪНИ ХАУС“ ЕООД пребивават целодневно в работните помещения на фирмата и на открито, извършвайки комплексни трудови дейности – комуникация с клиенти и партньори на фирмата, работа с компютър, пренос на тежки товари. Редуването на физически и умствен труд, прави персонала изключително чувствителен към температурата в помещенията и към влажността на въздуха, топлинното излъчване и скоростта на движение на въздуха. По тази причина ръководството на фирмата е предприело всички необходими мерки по отоплението и вентилирането на помещенията, но невъзможността да се закупи и монтира 5 броя инверторни климатици, не позволяват постигането на максимална ефективност на системата. По тази причина, възможността да се реализира настоящата дейност по проекта, ще подкрепи и доразвие усилията на кандидата да предложи максимално здравословни и безопасни условия на труд на своите служители.
Обосновка: Закупуването и монтажа на 4 броя инверторни климатици, ще надгради досегашните усилия на кандидата по отношение на осигуряването на по-безопасна и здравословна работна среда и едновременно с това ще подобри допълнително параметрите на микроклимата.
Дейност 7. Обучение на 17 заети лица в „Хъни Хаус”ЕООД при внедряването и сертифицирането на BS OHSAS 18001:2007 . Описание: Извършената оценка на риска на „Хъни Хаус”ЕООД, гр. София показва, че риска в предприятието е умерен, за който е необходимо внимание. Мерките, които работодателят е задължен да предприеме, имат решаващо значение, но без осъзнатото и убедено участие на работещите резултатите са обречени. Планирано е провеждането на обучение с продължителност 45 учебни часа. Ще се сформират 2 курса, всеки от 8 и 9 човека. Обучението ще се извърши от външна фирма по предварително съгласуван с работодателя график.
Обосновка: За да се насочи вниманието върху рисковите фактори и въобще към безопасността е необходимо обучение.
Дейност 8. Визуализация и публичност Описание:
Прилагане на мерки за публичност и информираност, съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006, относно общите правила за приложение на регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд.
Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на „Насоките на ЕС за визуална идентификация при външни действия”. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме всички необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия, а именно:
- Осигури провеждането на две пресконференции в началото и края на проекта;
- Изготвяне на дизайна и отпечатване на 1000бр. брошури – цветни - гланц, А5 формат, съдържащи информация относно провежданите дейности и резултатите от тях;
- Четири уеб публикации;
- Поставяне на 2 броя информационни табели на видно място във фирмата.
В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички доклади, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Това се отнася и за предвидените правила за работа, методики и т.н
Обосновка:
Дейностите за информация и публичност ще популяризират резултатите от проекта не само сред неговaтa целевa групa, а и сред широката общественост.
|