Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-0273-C0001
Номер на проект: ESF-1203-01-01016
Наименование: Създаване на предпоставки за успешен старт на дейността на Лектон ЕООД
Бенефициент: Лектон ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 11.04.2013
Начална дата: 11.06.2013
Дата на приключване: 01.02.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Осигуряване на успешен старт на самостоятелната стопанска дейност на „Лектон” ЕООД
Дейности: Дейност 1 – Осигуряване на възнаграждения за самонаетото лице и наетия персонал В рамките на тази дейност ще бъдат осигурени трудовите възнаграждения и дължимите върху тях осигурителни вноски за самонаетото лице – управител на фирмата, и за още двама служители – административен персонал, необходими за изграждане на първончалания управленски и работен капацитете за успешното функциониране на „Лектон” ЕООД на пазара. Служителите ще бъдат ангажирани на постоянна трудова заетост и на пълен (осемчасов) работен ден в съответствие с нормативните изисквания на Кодекса на труда. Съгласно изискванията на настоящата процедура, заетостта за предложените по-долу три позиции ще бъде поддържана най-малко една година след приключване на първоначалното тримесечно финансиране. 1. Позицията на самонаетото лице - управител на фирмата, който ще изпълнява и функциите на Главен редактор на издателството, изисква изпълнението на следните основни задължения: - Подбор на щатни и извънщатни сътрудници и контрол на работата им; - Контрол над всички работни процеси в предприятието и на задълженията на външните контрагенти спрямо предприятието; - Създаване на издателски план; - Финансово и тематично планиране на редакционна работа, водене на първична финансова документация; - Създаване на рекламни текстове, работа със сайта на издателството, планиране и реализация на неголеми рекламни кампании. 2. Позицията Търговски помощник, която ще бъде заета след подписване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, е свързана със следните основни задължения: - създава и поддържа контакти с разпространители на печатните издания – продукт на дружеството: борси книгоразпространение, вериги книжарници и търговци на дребно; - отговаря за следене на пазара – продажби, отчети, консигнация фактуриране и зареждане на обекти; - следи за наличностите на изданията и води отчетност на продажбите, консигнацията и заявките от клиенти; - изготвя и анализира прогнози за пазара на книги с оглед бъдещи издания и тиражи; - изготвя справки и отчети за продажбите. Кандидатите за заемане на длъжността трябва да отговарят на следните условия: - Отлично познаване на книжния пазар - Минимален стаж в подобна търговска структура - 3 години; - Свободно владеене на офис приложенията на WINDOWS,свободно боравене със съвременни телекомуникационни и офис устройства; - Отлични комуникативни умения, подреденост, организираност и самомотивация на високо ниво; - Добро владеене на английски и/или втори чужд език език. 3. Позицията Офис организатор, която ще бъде заета след подписване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, е свързана със следните основни задължения: - Организира кореспонденцията на дружеството; - Координира контактите на предприятието с клиенти и контрагенти; Участва в подготовката и организирането на фирмени събирания; - Следи в детайли книжния пазар и тенденциите в книгоиздаването, подпомагайки дейностите на Главния редактор и Търговския помощник. Кандидатите за заемане на длъжността трябва да отговарят на следните условия: - Богата езикова и книжовна култура, познания за световната и българската литература; - Образование: висше (бакалавър - филология, полиграфия); Професионален опит на подобна длъжност - не по-малко 2 г.; - Компютърни умения за работа с основни програми и приложения (Word, Excel). Възнагражденията, предвидени за гореописаните позиции, са изчислени съгласно утвърдените данни за минимални осигурителни доходи за 2012 г. и са подробно описани в бюджета на проектното предложение.
Дейност 2 – Организация и управление на проекта Дейността се състои в осъществяване на текущ контрол върху изпълнителите по проекта, проверка на направените разходи, подготовка на проектна документация (избор на изпълнители, договори, приемо-предавателни протоколи, финансови и технически отчети съгласно изискванията на ОП „РЧР”), мониторинг и оценка на проекта. Екипът за организация и управление на проекта се състои от експерти, които ще бъдат назначени на граждански договори специално за нуждите на проектното управление и отчитане. Тази дейност е необходима, за да се осъществи пряк контрол от страна на бенефициента по отношение качеството на извършване на дейностите от изпълнителите, както и гарантиране на доброто финансово управление на проекта в съответствие с изискванията на Договарящия орган и европейското и национално законодателство. В процеса на управление ще бъдат изпълнявани дейности по мониторинг и оценка на ефективността и ефикасността на изпълнените дейности.
Дейност 3 – Първоначално закупуване на материали – печатарска хартия В рамките на дейност „Първоначално закупуване на материали – печатарска хартия”, след провеждане на процедура за избор на изпълнител, „Лектон” ЕООД ще закупи необходимото количество (ХХХХ) печатарска хартия, представляваща базисен консуматив за издателската работа. Закупуването на хартия за отпечатване на предвидените в издателския план произведения е абсолютната предпоставка, без която нито едно издателство не може да реализира своята дейност. Поради това, успешното изпълнение на тази дейност е от ключово значение за успешното стартиране на търговската дейност на „Лектон” ЕООД.
Дейност 4 - Наемане на специфично производствено оборудване – печатарска машина Дейността по отпечатване на предвидените за издаване книги е фактическият завършек на производствения процес в едно издателство. За постигане на целите на настоящия проект, а именно – успешно стартиране на търговската дейност на „Лектон” ЕООД, е необходимо да се наеме специализирано оборудване – печатарска машина с минимални параметри – приложим формат 70/100 см. и капацитет 500 бр. на човеко-смяна. Наетата машина ще бъде използвана от предприятието единствено за отпечатване на предвидените 4 издания в тираж от по 500 броя. Дейностите, предшестващи отпечатването – редакция, корекция, предпечатна подготовка и оформление – ще бъдат извършени самостоятелно от самонаетото лице за негова сметка. Предвидените за отпечатване издания за научни трудове на философска тематика от български автори. Основната причина за този избор е определено по-ниската себестойност на тези издания, обусловена от минимални разходи за авторски права или отсъствието на такива, а също и от липсата на необходимост от превод. От своя страна авторите, чиито произведения са залегнали в издателския план, са с безспорен авторитет в сферата на българската хуманитаристика, като академик Стефан Младенов, Владимир Свинтила, Янко Янев – изключителен български философ, загинал по време на бомбардировката над Дрезден през Втората световна война, и други.
Дейност 5- Информиране и публичност Дейността по информиране и публичност ще бъде осъществена в две направления: 1. На първо място, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване, ще бъде изработена табела за информиране на обществеността, в която ще бъде упоменато полученото безвъзмездно финансиране. Табелата ще бъде пълноцветна, с дължина 80 см. и ширина 55 см. и ще бъде поставена в офиса на издателството в гр. София. 2. Върху реализираните от „Лектон” ЕООД печатни издания – очакван резултат от изпълнението на дейност 2 и дейност 3 от проектното предложение, ще бъдат отпечатани обяснителни текстове, огласяващи финансовата подкрепа на ЕСФ и ОП „Развитие на човешките ресурси” за издаването на въпросните книги и за стартирането на дейността на новото издателство. Табелата и обяснителните текстове ще съдържат всички реквизити, изисквани от Ръководството за изпълнение на дейности за информация и публичност по ОП РЧР и подробно описани в т. 5.2.2 от проектното предложение.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 19 169 BGN
Общ бюджет: 19 003 BGN
БФП: 19 003 BGN
Общо изплатени средства: 19 003 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 19 003 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 834 BGN
2014 15 169 BGN
2015 0 BGN
19 003 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 16 152 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 259 BGN
2014 12 894 BGN
2015 0 BGN
16 152 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 850 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 575 BGN
2014 2 275 BGN
2015 0 BGN
2 850 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз