Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-0516-C0001
Номер на проект: ESF-1203-06-16018
Наименование: ЗДРАВЕМАРКЕТ "КАЛИ"
Бенефициент: ЕТ "КАЛИ-КАЛИНКА ГЕОРГИЕВА"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 11.04.2013
Начална дата: 07.06.2013
Дата на приключване: 01.08.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Смолян
                    Златоград
Описание
Описание на проекта: създаване на печеливша самостоятелна стопанска дейност
Дейности: 1. Ремонт; Ремонтните дейности не касаят самото помещение, а входната площадка към него, където се предвижда направа на площадка, осигуряваща достъп на хора с увреждания, както и обезопасяване входа към търговския обект. Ремонтните дейности са незначителни и ще извърша с личен труд на съпруга ми, като в рамките на помощта предвиждам закупуване на строителни материали. Ще бъде поставен и обезопасителен алуминиев парапет. Конкретните материали са описани в Приложение Б3 към формуляра. Елемент на тази дейност са мерките за популяризация и публичност, включващи – поставяне на рекламна табели по образец на АЗ на видно място пред обекта.
2. Доставка на оборудване и първоначално зареждане с материали; Настоящата дейност предполага доставка на обзавеждане и оборудване. В описа са включени няколко категории. Първата е обзавеждане за търговския обект – стелажи, бюра, столове, контейнер, които са съобразени с характера на дейността и наличната площ. Тяхното осигуряване е ключово, за да могат да се изпълняват бизнес дейностите. Втората група оборудване, включва нормативно необходимото е за изпълнение на дейността – касов апарат и пожарогасител. Във връзка с предоставяне на ключова промоция и съпътстваща услуга – подготовка на документи от хора с увреждания за службите за социално подпомагане, е необходим компютър и мултифункционално устройство – принтер/скенер/копир. Те ще изпълняват и други административни функции. За поддържане на нормална работна температура е планирано закупуване и на климатик. Описът на необходимото оборудване е посочен в Приложение Б4 – Форма за представяне на технически спецификации, а неговата обосновка – в приложения бизнесплан. На всички закупени ДМА ще бъдат поставени стикери за произхода на средствата. Към тази дейност ще се изпълни и първоначалната покупка на материали за дейността. Те са описани в приложение А3,1 на бюджета и обобщени по групи стоки – технически помощни средства, медицински изделия, санитарни изделия, хигиенизиращи препарати. Всички първоначално закупени материали ще бъдат използвани в рамките на проектния срок. Съгласно бизнес плана това е капацитета на обекта до три месеца.
3. Изготвяне на стратегия за развитие на бизнеса; Чрез дейността ще се изготви стратегия за развитие, която включва раздели - маркетингово проучване, услуги за хората с увреждания, дългосрочно планиране, показатели за ефективност и рентабилност, нови услуги, динамика през следващи години, устойчивост на бизнесдейностите, стабилност на икономическите параметри;
4. Дейности по предоставяне на бизнес услугата; Дейността включва извършване на търговската дейност. Тя ще се осъществи в наетите помещения ( приложен договор за наем). Дейността логически следва дейности Д1-Д2 и се осъществява по начина, по който е описана в приложения бизнесплан за санитарния магазин. Дейността обхваща търговия на дребно със следните категории стоки: 1. Помощни средства, приспособления и съоръжения за хората с увреждания – инвалидни колички, тоалетен стол, проходилка, антидекубитални дюшеци, др. 2. Медицински изделия, предназначени за хората с увреждания (съгл. Закона за медицинските изделия) - апарати за кръвно налягане, апарати за кръвна захар (глюкомери), тест ленти за апаратите, уринатори, патерици, бастуни, медицински колани, др. 3. Санитарни материали – памперси за възрастни, подлоги, чаршафи, постелъчни материали, др; 4. Хигиенизиращи материали-препарати, сапуни, почистващи материали, шампоани, дезинфектанти и др; Предлаганите стоки, са неотменна потребност за населението. Като клиенти разглеждам предимно местното население, живеещо в населеното място, както и жителите на общината, посещаващи в пазарни дни района около магазина, където е разположен кооперативен пазар. Вторият поток клиенти е свързан с лица, които познавам лично, които имат добри впечатления от досегашната ми работа и биха предпочели санитарния магазин, заради увереността им че ще получат качествена стока на умерени цени. Подход при привличането на клиентите да се набляга основно на показател “цена-себестойност” за хората над средна възраст. За пенсионерите може да бъде въведено абонаментно обслужване - с отсрочено / при получаване на пенсията/ заплащане. Втората възможност, при евентуално снижаване на оборота, е понижаване на планираната надценка за определени групи стоки. Съобразяване с платежоспособността на потенциалните клиенти е условието, с което смятам да привлека трайно определена група. Промените, произтичащи от влошаване на икономическите условия в общината рефлектират в по-умален размер на пазара на стоките и планираните обороти. Влияние оказват в известен смисъл намалената покупателна способност на населението и намаленото потребление на превързочни материали, поради снижаване броя на икономически активните фирми, работещи на открито или в тежки условия. Специално внимание обръщам на социалните и здравни заведения, които смятам да привлека като постоянен клиент, като за целта участвам в техни процедури по избор на доставчик. Интерес за тях ще представляват санитарните материали, хигиенизиращите материали и дезинфекционните материали. Преимуществата ми за утвърждаване на пазара, освен горепосоченото, виждам в :  Гъвкавост в работно време – вкл. и през почивни дни, с удължен работен ден, с възможност за повикване при спешни случаи;  Ритмичност и честота на зареждане, възможност за бързо изпълнение на поръчки, поради повишената ми транспортна обезпеченост;  Широк асортимент от стоки;  Лични познанства с потенциални клиенти;  Осигуряване на консултации по нормативната база за подпомагане на ХУ;  Попълване на всичката документация, необходима за Дирекциите за социално подпомагане, както и друга аналогична необходима на клиентите с удостоверение от ТЕЛК.  Организиране търговията на други продукти в критични за бизнеса ситуации; Параметрите за ефективност и очакваните парични потоци и приходи са представени в приложения бизнесплан. Разходите за стоки и материали са описани в таблицата, сортирани по групи продукти, като за тях са определени базовите приходи от продажби и базови разходи за доставка. По отношение на личните помощни средства се предвижда сключване на договор за доставка с фирма, одобрена от МТСП – АСП за доставка на ЛПС.Представена е тенденцията на развитие на предложения бизнес за втора и трета години. В началния период, до налагането на пазара, допускам по-ниска натовареност и постъпления от посочените в базовите разчети, което рефлектира както върху приходите от продажби, така и върху потребността от стоки. Използваната технология е с отчет принципите за търговия на дребно. Отчитат се два основни фактора: - Доставяните медицински изделия, съответстват на изискванията, посочени в Закона за медицинските изделия, като същите са доставени от производител или търговец на едро, вписан в ИАЛ; съгласно наредбата по чл. 18 от ЗМИ - При продажбата на Помощни средства и медицински изделия се отчитат цените за подпомагане на лица от АСП съгласно ЗИХУ, сроковете на възстановяване на средствата и документацията, необходима за рембурсирането им
5. Отчети и организационни дейности Като дейност по организация и управление ще бъде ангажиран счетоводител на граждански договор. Неговата натовареност и размер на възнаграждението е съгласно методиката (Прил. М) Настоящата дейност включва подготовка и представяне на текуща и финална техническа и финансова отчетност, подготовка на цялостната кореспонденция с управляващия орган, изпълнение на финансовите ангажименти, дейностите за човешки ресурси, подаване на справки към НАП, Инспекция по труда, НСИ, контролни органи
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
СДРУЖЕНИЕ "ЦЕНТЪР ЗА РАЗВИТИЕ НА ОБЩИНА ЗЛАТОГРАД"
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 19 857 BGN
Общ бюджет: 19 175 BGN
БФП: 19 175 BGN
Общо изплатени средства: 18 703 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 19 175 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 971 BGN
2014 14 732 BGN
2015 0 BGN
18 703 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 16 299 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 376 BGN
2014 12 522 BGN
2015 0 BGN
15 898 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 876 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 596 BGN
2014 2 210 BGN
2015 0 BGN
2 805 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз