Дейности:
|
Дейност 1. Организационни дейности и мениджмънт на проекта Дейността е насочена към техническото и финансово обезпечаване на изпълнението на проектните дейности.
Стартира с първа работна среща на екипа след одобрението на проектното предложение и подписване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Обсъжда се детайлно плана за действие на дейностите, отговорностите и ангажиментите, съгласно разписаните в проекта ангажименти, системата за вътрешен мониторинг и оценка и др.
Членовете на екипа се събират веднъж седмично, а при необходимост и по-често, като планират и отчитат дейностите съобразно разработения план за действие, разпределят задачите и изготвят отчетни доклади, искания за плащане и др.
В рамките на тази дейност ще се проведат тръжни процедури за избор на външни изпълнители на доставките и услугите, предвидени в отделните дейности, съгласно ПМС 55 и изискванията на финансиращия орган.
Тръжните процедури ще се проведат съгласно предварително съгласуван с Договарящия орган График на тръжните процедури и след документално одобрение.
Дейност 2. Изготвяне анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Дейността е абсолютно необходима за дружеството, тъй като с реализирането й ще се допринесе за подобряване ефективността на трудовия ресурс и средствата, влагани в удовлетворяване на законовите изисквания за постигане на отлична работна среда с най-високо качество на безопасност и превенция на рискове, констатирани от органа по ЗБУТ в Дружеството.
Дейността се явява своеобразна външна оценка на настоящата трудова среда, научно и практически обоснована експертиза на възможностите за оптимизиране разпределението и комплексното използване на човешки ресурси – плавателен състав и администрация.
За извършването на дейността, Кандидатът не разполага с експертен потенциал, поради което тя ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ПМС№55. От изпълнителя ще се изисква да изготви документ, който да включва най-малко следните раздели:
Раздел „Въведение”
В тази част изпълнителят следва да представи използваните изходни данни, да опише характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента.
Раздел „Изложение и анализ”
В тази част изпълнителят следва да опише силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието;
Определят се елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда.
Раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност”
В тази част, изпълнителят обосновава и описва надлежно при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви; подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това; какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта.
Раздел „Заключение”
Въз основа на обобщен анализ на резултатите, изпълнителят:
- ще направи изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес;
- ще определи приоритетите и ще препоръча необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси.
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло Обосновка на дейността:
Необходимостта от закупуване на нови лични предпазни средства и специализирано работно облекло за плавателния състав на Кандидата се обосновава от:
- Необходимост от повишаване степента на сигурност и защита по време на работния процес;
- Подмяна на наличните (частично износени, повредени или недостатъчно пригодни за дълготрайно ползване) с по-качествени, по-удобни за работа и с по-висока степен на устойчивост и степен на защита елементи от персоналната екипировка на плавателния състав.
Описание на дейността:
Предвижда се закупуване на ново специализирано работно облекло, лични предпазни средства и оборудване, подпомагащо подобряване безопасността на работния процес.
1). Закупуване на по-надеждни, модерни и по-нови лични предпазни средства /ЛПС/, предназанчени за плавателния състав на Дружеството.
Предвижда се закупуването на:
1.1.Каски – противоударни с подбрадник – 736 броя. Това са каски, гарантиращи защита от падащи предмети ударо и електрозащитни, с уребрена околожка и отстояние между тях с цел осигуряване необходимото проветрение, 6-позиционно захващане към каската, с жлебове за закрепване на антифони, предпазни щитове или щитове за заварчици, улеи за оттичане на вода. Електрическа якост до 440V; изпълнение на изискване БДС EN 397, СЕ.
Срок на износване на каската- до нарушаване на целостта;
1.2.Ръкавици с 5 пръста за защита от механични рискове. Предвиждаме осигуряването на нов вид ръкавици, подсилени с гумиран маншет, предпазващ вътрешната страна на китките от прорязвания и механични увреждания. Планираният брой ръкавици е 12 800 броя. Тъй като срокът на износване на ръкавиците е изключително кратък, екипажа работи на смени без прекъсване на работния процес, са заложени по-голяма бройка, която ще бъде разходена за времето на изпълнението на проекта.
1.3.Външни антифони за обща употреба – 320 броя. Новозакупените антифони ще бъдат по-леки от ползваните до момента, за осигуряване на по-голям комфорт при работа и висока степен на безопасност.
2). Закупуване на по-комфортно и по-надеждно работно облекло и обувки, предназанчени за плавателния състав на Дружеството.
2.1.Подмяна на специализирано работно облекло за работа в среда с наличие на азбест. Предвижда се да се закупят 32 броя предпазните гащеризони с качулка, лицева маска и филтър, като разликата с досегашните използвани модели ще бъде материала, от който е изработена цялата лицева маска – мек, еластичен и по-устойчив на химически вредности.
2.2.Подмяна на гумените ботуши, използвани от плавателния състав. Предвижда се закупуването и подмяната на 736 броя нови ботуши с олекотена кострукция, противохлазгащо ходило, по-леки и по-здрави, едновременно с повишения комфорт на обувката.
2.3. Подмяна на работните гащеризони. Със закупуването на 2385 броя гащеризони планираме да подобрим сигурността и видимостта на работника с увеличаване на светлоотразителната лента. Други характеристики: нов подобрен модел, отличаващ се с висока видимост, широки светлоотразителни ленти, отлична визуализация на работещите и в най-лоши метеролигични условия.
2.4.Закупуване на нови работни обувки – половинки с метално бомбе – 1366 броя. Планираме да подменим настоящия модел, ползван от плавателния състав и притежаващ степен на защита S1 с такъв със степен на защита S3. Необходимостта за подмяна е породена от изключително необходимите на членовете на плавателния състав качества на обувката – водоустойчивост и стелка против пробождане и не напоследно място устойчиво на подхлъзване на влажна повърхност ходило. Промяната е продиктувана от спецификата на работа на екипите.
2.5. Закупуване и подмяна на студозащитното облекло – 736 броя: предвиждаме осигуряването на облекло от плат найлон с PVC (за разлика от досегашното с обикновена промазка), което да не пропуска вода и вятър и което осигурява по-голям комфорт и безопасност на служителите от плавателния състав;
2.6. Закупуване и подмяна на противодъждовното облекло – 736 броя. Предвиждаме с новото противодъждовно облекло да осигурим наличието на светлоотразителни ленти с оглед по-добра видимост на работещия от плавателния състав.
2.7. Закупуване и подмяна на готварските костюми на кухненския персонал на корабите – общо 136 броя. Новите костюми се предвижда да бъдат от по-лека и не запарваща материя.
3). Закупуване на по-надеждни предпазни средства, подпомагащи процеса на осигуряване на безопасни условия на труд на плавателния състав:
3.1. Персонален газ детектор 4 канален (CO, O2, H2S, LEL) – 15 броя
3.2. Персонален газ детектор 1 канален 02 – 20 броя
Със закупуването на газ детекторите ще се осигури по-висока степен на защита от потенциално експлозивна атмосфера и изтичане на газ със закупуване на персонални газ детектори (4-канални и 1-канални) в допълнение на наличните такива. Предвижда се закупуването на газдетектори, измерващи наличието на кислород в затворените пространства (трюмове) на кораба с оглед предотвратяването на инциденти, застрашаващи живота на екипажа.
Дейността обхваща следните конкретни действия:
- Провеждане на процедура по ПМС№ 55/2007г. за избор на изпълнител за доставка на лични предпазни средства и специализирано работно облекло, съгласно зададените показатели за свойства, качество и цена от Възложителя – Кандидат по проекта;
- Доставка и предоставяне на плавателния състав на закупените ЛПС и СРО;
- Документално оформяне на въвеждането в употреба на доставеното
Дейност 4. Информация и публичност В рамките на тази дейност е предвидено:
1). Подготовка, отпечатване и разпространение на информационна брошура за проекта във формат А5, пълноцветен печат, тираж от 1000 копия. Брошурата ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта;
- информационна табела – 1 бр., отразяваща финансовата помощ на ЕС;
- информация за проекта, поместена на интернет страницата на дружеството;
- публикуване на обява/и за стартиране на процедура за избор на изпълнител на дейностите.
Съдържанието на брошурата ще се изготви от екипа на проекта. Тя ще се разпространи сред представители на целевата група и заинтересованите страни с цел да се осигури прозрачност на дейностите по проекта.
Дейността предвижда популяризирането на дейностите от проекта и информиране на представители на целевата група и заинтересованите лица за предстоящите дейности и резултати от тях. Дейността е заложена в проекта съгласно изискванията на ОП „Развитие на човешките ресурси” за информация и публичност на проекта. В нея ще бъдат спазени изискванията за визуализация и за оформяне на публикациите.
|