Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0455-C0001
Номер на проект: ESF-2303-03-02006
Наименование: "Подобряване условията на труд в Параходство "Български Морски Флот" АД"
Бенефициент: “Параходство Български Морски Флот” АД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 21.06.2013
Дата на приключване: 01.09.2014
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 1. Организационни дейности и мениджмънт на проекта Дейността е насочена към техническото и финансово обезпечаване на изпълнението на проектните дейности. Стартира с първа работна среща на екипа след одобрението на проектното предложение и подписване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Обсъжда се детайлно плана за действие на дейностите, отговорностите и ангажиментите, съгласно разписаните в проекта ангажименти, системата за вътрешен мониторинг и оценка и др. Членовете на екипа се събират веднъж седмично, а при необходимост и по-често, като планират и отчитат дейностите съобразно разработения план за действие, разпределят задачите и изготвят отчетни доклади, искания за плащане и др. В рамките на тази дейност ще се проведат тръжни процедури за избор на външни изпълнители на доставките и услугите, предвидени в отделните дейности, съгласно ПМС 55 и изискванията на финансиращия орган. Тръжните процедури ще се проведат съгласно предварително съгласуван с Договарящия орган График на тръжните процедури и след документално одобрение.
Дейност 2. Изготвяне анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Дейността е абсолютно необходима за дружеството, тъй като с реализирането й ще се допринесе за подобряване ефективността на трудовия ресурс и средствата, влагани в удовлетворяване на законовите изисквания за постигане на отлична работна среда с най-високо качество на безопасност и превенция на рискове, констатирани от органа по ЗБУТ в Дружеството. Дейността се явява своеобразна външна оценка на настоящата трудова среда, научно и практически обоснована експертиза на възможностите за оптимизиране разпределението и комплексното използване на човешки ресурси – плавателен състав и администрация. За извършването на дейността, Кандидатът не разполага с експертен потенциал, поради което тя ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ПМС№55. От изпълнителя ще се изисква да изготви документ, който да включва най-малко следните раздели: Раздел „Въведение” В тази част изпълнителят следва да представи използваните изходни данни, да опише характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента. Раздел „Изложение и анализ” В тази част изпълнителят следва да опише силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието; Определят се елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда. Раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност” В тази част, изпълнителят обосновава и описва надлежно при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви; подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това; какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта. Раздел „Заключение” Въз основа на обобщен анализ на резултатите, изпълнителят: - ще направи изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес; - ще определи приоритетите и ще препоръча необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси.
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло Обосновка на дейността: Необходимостта от закупуване на нови лични предпазни средства и специализирано работно облекло за плавателния състав на Кандидата се обосновава от: - Необходимост от повишаване степента на сигурност и защита по време на работния процес; - Подмяна на наличните (частично износени, повредени или недостатъчно пригодни за дълготрайно ползване) с по-качествени, по-удобни за работа и с по-висока степен на устойчивост и степен на защита елементи от персоналната екипировка на плавателния състав. Описание на дейността: Предвижда се закупуване на ново специализирано работно облекло, лични предпазни средства и оборудване, подпомагащо подобряване безопасността на работния процес. 1). Закупуване на по-надеждни, модерни и по-нови лични предпазни средства /ЛПС/, предназанчени за плавателния състав на Дружеството. Предвижда се закупуването на: 1.1.Каски – противоударни с подбрадник – 736 броя. Това са каски, гарантиращи защита от падащи предмети ударо и електрозащитни, с уребрена околожка и отстояние между тях с цел осигуряване необходимото проветрение, 6-позиционно захващане към каската, с жлебове за закрепване на антифони, предпазни щитове или щитове за заварчици, улеи за оттичане на вода. Електрическа якост до 440V; изпълнение на изискване БДС EN 397, СЕ. Срок на износване на каската- до нарушаване на целостта; 1.2.Ръкавици с 5 пръста за защита от механични рискове. Предвиждаме осигуряването на нов вид ръкавици, подсилени с гумиран маншет, предпазващ вътрешната страна на китките от прорязвания и механични увреждания. Планираният брой ръкавици е 12 800 броя. Тъй като срокът на износване на ръкавиците е изключително кратък, екипажа работи на смени без прекъсване на работния процес, са заложени по-голяма бройка, която ще бъде разходена за времето на изпълнението на проекта. 1.3.Външни антифони за обща употреба – 320 броя. Новозакупените антифони ще бъдат по-леки от ползваните до момента, за осигуряване на по-голям комфорт при работа и висока степен на безопасност. 2). Закупуване на по-комфортно и по-надеждно работно облекло и обувки, предназанчени за плавателния състав на Дружеството. 2.1.Подмяна на специализирано работно облекло за работа в среда с наличие на азбест. Предвижда се да се закупят 32 броя предпазните гащеризони с качулка, лицева маска и филтър, като разликата с досегашните използвани модели ще бъде материала, от който е изработена цялата лицева маска – мек, еластичен и по-устойчив на химически вредности. 2.2.Подмяна на гумените ботуши, използвани от плавателния състав. Предвижда се закупуването и подмяната на 736 броя нови ботуши с олекотена кострукция, противохлазгащо ходило, по-леки и по-здрави, едновременно с повишения комфорт на обувката. 2.3. Подмяна на работните гащеризони. Със закупуването на 2385 броя гащеризони планираме да подобрим сигурността и видимостта на работника с увеличаване на светлоотразителната лента. Други характеристики: нов подобрен модел, отличаващ се с висока видимост, широки светлоотразителни ленти, отлична визуализация на работещите и в най-лоши метеролигични условия. 2.4.Закупуване на нови работни обувки – половинки с метално бомбе – 1366 броя. Планираме да подменим настоящия модел, ползван от плавателния състав и притежаващ степен на защита S1 с такъв със степен на защита S3. Необходимостта за подмяна е породена от изключително необходимите на членовете на плавателния състав качества на обувката – водоустойчивост и стелка против пробождане и не напоследно място устойчиво на подхлъзване на влажна повърхност ходило. Промяната е продиктувана от спецификата на работа на екипите. 2.5. Закупуване и подмяна на студозащитното облекло – 736 броя: предвиждаме осигуряването на облекло от плат найлон с PVC (за разлика от досегашното с обикновена промазка), което да не пропуска вода и вятър и което осигурява по-голям комфорт и безопасност на служителите от плавателния състав; 2.6. Закупуване и подмяна на противодъждовното облекло – 736 броя. Предвиждаме с новото противодъждовно облекло да осигурим наличието на светлоотразителни ленти с оглед по-добра видимост на работещия от плавателния състав. 2.7. Закупуване и подмяна на готварските костюми на кухненския персонал на корабите – общо 136 броя. Новите костюми се предвижда да бъдат от по-лека и не запарваща материя. 3). Закупуване на по-надеждни предпазни средства, подпомагащи процеса на осигуряване на безопасни условия на труд на плавателния състав: 3.1. Персонален газ детектор 4 канален (CO, O2, H2S, LEL) – 15 броя 3.2. Персонален газ детектор 1 канален 02 – 20 броя Със закупуването на газ детекторите ще се осигури по-висока степен на защита от потенциално експлозивна атмосфера и изтичане на газ със закупуване на персонални газ детектори (4-канални и 1-канални) в допълнение на наличните такива. Предвижда се закупуването на газдетектори, измерващи наличието на кислород в затворените пространства (трюмове) на кораба с оглед предотвратяването на инциденти, застрашаващи живота на екипажа. Дейността обхваща следните конкретни действия: - Провеждане на процедура по ПМС№ 55/2007г. за избор на изпълнител за доставка на лични предпазни средства и специализирано работно облекло, съгласно зададените показатели за свойства, качество и цена от Възложителя – Кандидат по проекта; - Доставка и предоставяне на плавателния състав на закупените ЛПС и СРО; - Документално оформяне на въвеждането в употреба на доставеното
Дейност 4. Информация и публичност В рамките на тази дейност е предвидено: 1). Подготовка, отпечатване и разпространение на информационна брошура за проекта във формат А5, пълноцветен печат, тираж от 1000 копия. Брошурата ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта; - информационна табела – 1 бр., отразяваща финансовата помощ на ЕС; - информация за проекта, поместена на интернет страницата на дружеството; - публикуване на обява/и за стартиране на процедура за избор на изпълнител на дейностите. Съдържанието на брошурата ще се изготви от екипа на проекта. Тя ще се разпространи сред представители на целевата група и заинтересованите страни с цел да се осигури прозрачност на дейностите по проекта. Дейността предвижда популяризирането на дейностите от проекта и информиране на представители на целевата група и заинтересованите лица за предстоящите дейности и резултати от тях. Дейността е заложена в проекта съгласно изискванията на ОП „Развитие на човешките ресурси” за информация и публичност на проекта. В нея ще бъдат спазени изискванията за визуализация и за оформяне на публикациите.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 129 059 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 32 265 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз