Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-0527-C0001
Номер на проект: ESF-1203-06-16016
Наименование: Вкусно и доходно производство на закуски и хлебни изделия
Бенефициент: "ЗАКУСКИ СВЕТЛАНА" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 11.04.2013
Начална дата: 07.06.2013
Дата на приключване: 01.08.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Смолян
                    Златоград
Описание
Описание на проекта: Стимулиране на местното предприемачество чрез стартиране на самостоятелен устойчив бизнес на лице от уязвима група
Дейности: ДЕЙНОСТ 1 - Изготвяне на стратегия за развитие на бизнеса и оценка за изпълнението й Бизнесидеята включва стартиране на нов самостоятелен бизнес – производство и реализация на топли закуски и тестени изделия. За реализирането на бизнеспроекта е учредено ново предприятие - ЕООД. Визията за развитие на фирмата е създаване на рентабилен и ефективен бизнес, осигуряващ качествени, разнообразни и търсени продукти, създаващ трайна заетост. Тази визия отговаря на наименованието на проекта „Вкусно и доходно”. Бизнесидеята съответства на притежаваните от мен професионални качества и умения. Основните продукти са 8 вида топли закуски от тесто (банички, кашкавалки, сиренки, кифли, милинки, понички, питки, пици). Настоящата проектна дейност включва разработване на стратегия за развитие на дейността, съдържаща следните елементи – Обща характеристика на бизнеса, продукти и услуги, маркетингов план, потребност от оборотен и основен капитал, програма за производство и реализация, себестойност, финансови показатели и параметри, парични потоци, изводи и цели за първата година. Застъпен е и раздел Управление на проекти за безвъзмездна публична помощ, който може да бъде обобщен във Вътрешни правила и процедури; В рамките на дейността се предвижда след 10 месеца да бъде оценено доколко практическата дейност е достигнала планираните параметри и при несъответствие да бъдат посочени мерки за оптимизиране на бизнес дейността.
ДЕЙНОСТ 2 - Сформиране на екип, подбор на персонал, назначаване на персонал; В екипа по организация и управление е ангажиран ръководител, чиято автобиография и задължения са посочени. Освен него, при стартиране на дейността ще бъде извършена процедура по подбор на персонал – пекар и продавач, които ще бъдат назначени по трудов договор и които заедно с управителя ще извършват бизнедейността. Подборът на персонала ще се осъществи от Управителя, а фактическото документално оформяне на досиета на служителите - от Ръководителя на проекта, изпълняващ и финансови функции. Освен традиционното си съдържание за процедура по формиране на екип и назначаване на персонал, тази дейност предполага и целенасочена подготовка с персонала и екипа за изпълнение на проектните дейности, мотивирането им и запознаването с фирмената стратегия и цели, изготвени по Дейност 1. Специализирано обучение не е необходимо, защото собственикът на фирмата е преминал обучение по предприемачество и бизнеспланиране по компонент 1, а ръководителят има необходимата „проектна” експертиза. Срещите на персонала ще бъдат главно мотивационни и информационни. Процесът на подготовка и усъвършенстване на членовете на екипа ще продължи и с други обучителни прояви, организирани от Кандидатстващата организация, общината, управляващия орган на оперативната програма, местни стейкхолдъри; В рамките на тази дейност се очаква да бъдат изпълнени дейностите в направление човешки ресурси.
ДЕЙНОСТ 3 - Подготвителни дейности за въвеждане в експлоатация и стартиране на дейността; Бизнесдейността ще изпълнявам в собствено помещение, разположено в с. Долен. То е пригодено за подобна дейност, има необходимите строителни книжа и документации. Не се нуждае от ремонт. Единственото, което предвиждам в тази насока е неговото освежаване, чрез боядисване на стените с латексово бяло покритие. Тази дейност ще изпълня със собствен труд. За изпълнение на бизнесидеята, преди представяне на настоящото предложение е учредено и вписано еднолично търговско дружество – ЕООД, със собственик, лицето, преминало обучение по Компонент 1. Избраната юридическа форма за реализиране на бизнеса като ЕООД е оптимална, защото отразява спецификата на дейността, като същевременно предполага по-точна отчетност – документална, счетоводна, финансова. Настоящата организационна форма запазва възможността да се ползват предвидените данъчни преференции; Нормативни документи, които ще прилагам са: Закон за търговския регистър, Търговски закон, РЗИ - Закон за здравето, Закон за храните, Закон за защита от шума в околната среда , Наредба № 6 от 26 юни 2006 г. за показателите за шум в околната среда, отчитащи степента на дискомфорт през различните части на денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда, методите за оценка на стойностите на показателите за шум и на вредните ефекти от шума върху здравето на населението, Процедури, основани на Системата за анализ на опасностите н контрол на критичните точки (НАССР система) , Кодекс на труда, ЗЗБУТ и нормативна база свързана с Инспекция по труда, условия на труд, Данъчно-осигурителен процесуален кодекс, Закон за счетоводството, Минимален осигурителен доход и размер на осигурителните, здравни и данъчни вноски; Кодекс за социално осигуряване и Наредба за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощи от ДОО (НИИПОПДОО). ПБЗН - Изисквания и наредби във връзка с пожаробезопасност и защита на населението Закон за статистика – Годишни отчети Във връзка с гореизложеното са необходими следните лицензи и разрешителни за бизнесдейността, които са предмет на настоящата проектна дейност : Разрешително от община за въвеждане на обект в експлоатация; - Регистрация в НАП - Регистрация в РЗИ - публичен регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от РЗИ - Здравни книжки на персонала; - Разработване на HACСР система – система за контрол на критичните точки.
ДЕЙНОСТ 4 - Доставка на оборудване, инвентар и първоначално закупуване на материали В рамките на дейността ще бъдат избрани доставчици на предвиденото оборудване. За изпълнение на основна дейност е предвидено закупуване на специализирано оборудване – печка за изпичане на закуски, тестомесачка, както и универсално такова – хладилник за заготовки, хладилник за продукти, микровълнова печка и фурна. Останалите елементи на оборудването – работна маса- алпака, пожарогасител, касов апарат са стандартни и са в резултат на изисквания на нормативната база.Пълният опис на оборудването е представен в приложение Б4. Еднократно ще бъдат доставени и материали за дейността, които ще бъдат изцяло вложение в рамките на първите два месеца, както и стопански инвентар. На закупеното по проекта оборудване ще бъдат поставени стикери за източника на безвъзмездната помощ. То ще запази предназначението и местонахождението си за мин. 5 години.
ДЕЙНОСТ 5 - Изпълнение на бизнесдейността – функциониране на бизнеса, съгласно разработената стратегия; В резултат на дейността , ще се произвеждат основните производствени продукти. Тук са включени различните видове закуски : банички, кашкавалки, сиренки, кифли, милинки, понички, питки, пици. За всеки от продуктите е изготвена технологична а карта на производството. Дневната производствена програма е 500 закуски , изделия, по 100 бр за пет различни артикула. Втората част от дейността включва реализация на продуктите. За целта закуските ще бъдат транспортирани ежедневно до търговската мрежа в Община Златоград и Община Джебел, за реализация. Продажната цена на изделията е 0,80 лв. За всеки продукт е изготвена цена по себестойност.
ДЕЙНОСТ 6 - Дейност за визуализация и публичност. Конкретната проектна дейност изисква изработване на табела по образец и дизайн на АЗ, съгласно наръчника за информация и публичност. Тя ще бъде монтирана на входа на производственото помещение. Освен визуализиращ, тя ще има и информационен ефект. Предназначението на табелата е да информира местната общност за създадената фирма, новите й възможности, източника на средствата, както и друга полезна информация, касаеща целевите групи и заинтересованите страни.
ДЕЙНОСТ 7 - Организационни дейности В рамките на тази дейност се очаква да бъдат изпълнени дейностите в направление финанси, управление на проекта, подготовка на техническа и финансова отчетност, кореспонденция с институции. Организационни дейности, включващи: - обратна връзка от заинтересованите страни – две анкети за 200 потребители на услугата; - разработване на процедура за вътрешен контрол по изпълнение на проектните дейности, - текуща техническа и финансова отчетност на проекта
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
Интелексперт 94 ООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 18 911 BGN
Общ бюджет: 18 866 BGN
БФП: 18 866 BGN
Общо изплатени средства: 18 866 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 18 866 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 782 BGN
2014 15 084 BGN
2015 0 BGN
18 866 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 16 036 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 215 BGN
2014 12 821 BGN
2015 0 BGN
16 036 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 830 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 567 BGN
2014 2 263 BGN
2015 0 BGN
2 830 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз