Описание на проекта:
|
„Създаване на арт работилница за изработка и ремонт на бижута от благородни метали” от безработно лице, притежаващо ясна идея за започване на стопанска дейност, успешно завършило обучение и ползвало услугата „Консултиране” по Компонент I на схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-1.2.03 „Насърчаване стартирането на проекти за развиване на самостоятелна стопанска дейност”. Основната цел при подпомагане стартирането на дейността на предприемача е създаване на Работилницата, чрез която да се осигури заетост и развитие на предприемачеството; да се инвестира в хората, да придобият нови знания и умения, да се подобри качеството на живот на хората в България, да се повиши производителността, достъпа до качествени услуги и стоки, учение през целия живот и засилване на социалното включване.
|
Дейности:
|
1. Осъществяване на мерки за визуализация и публичност На мястото където ще се изпълняват дейностите по проекта, ще се монтира табела по образец, всички машини и оборудването ще бъдат обозначени със стикери съгласно изискванията на прогарамата. На изготвените ракламни материали и каталози на бижута ще се извърши брандинг с нужната визуализация по проекта. 2. Администриране и управление на проекта Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните дейности. Той ще включва длъжностите: Ръководител и Счетоводител. Регулярно ще се провеждат работни срещи за обсъждане етапа на изпълнение на дейностите, разпределяне на задачите за предстоящия период. С екипа по управление на проекта ще се сключат граждански договори, всеки член на екипа, ще представя месечен график за отработено време.
Ще се изготвят технически и финансови отчети, регистриращи и отразяващи напредъка по изпълнение на проекта. Тези документи ще се представят на УО на Оперативната програма.
Екипът по управление на проекта ще бъде в непрекъснат контакт с управителя на фирмата и целивите групи по проекта, стриктно ще се спазват изискванията на Ръководството на бенефициента за изпълнение на проекти по ОПРЧР.
3. Назначаване на персонал
Безработното лице ще се самонаеме като управител на фирмата – пълна заетост, ще назначи занаятчия-бижутер, които ще изработва и ремонтира бижутата. Управителя на фирмата ще изпълнява дейности по логистика и рекламиране на Работилницата, ще осъществява пряк контакт с контрагенти на фирмата, ще извършва и административна работа по изготвяне на документацията на фирмата. Изцяло ще се ангажира с модната линия, дизайна на бижутата, колекции, персонализирани бижута и организирането на пласмента на бижутата на едро и дребно. На по късен етап от развитието на фирмената дейност, управителя на фирмата ще осъществи контакт с Дирекция Бюро по труда гр. Плевен за наемане на допълнителен персонал от управителя. 4. Избор на изпълнители и обезпечаване дейността на фирмата с машини, оборудване, техника материали и консумативи. За осигуряване на материалната база, за извършване на дейността на предприемача е осигурено помещение, безвъзмездно предоставено от родител /централна градска част/. С помощта на малкия предоставен по ОПРЧР гранд ще се закупят описаните в приложение Б4 и бюджета на проекта дълготрайни материални активи и краткотрайни материали и консумативи, с които ще се изгради съвременна бижутерийна работилница. Избраното оборудване е специално за бижутерийния сектор и всеки елемент от него е съобразен с технологичния процес на производството. Фрезите, свредлата, шаблоните, клещите и чукчетата са малоценен инвентар, който се използва само за ограничен брой изделия и се подменя, поради износване и изхабяване. Ръководителят и счетоводителят на проекта, както и управителят на фирмата стриктно ще спазват ПМС № 55, при избор на външни изпълнители. Ще се използват стандартни документи – съгласно приложените образци към ръководството на бенефициента. Стриктно водене на документацията и осигуряване на условия, позволяващи свободна и прозрачна проверка. 5. Изготвяне на документация и получаване на разрешителен режим за дейността на фирмата.
Управителят на новосъздаденото дружество „ТЕКРИС АРТ” ЕООД ще извърши необходимите действия за издаване на разрешителен режим за осъществяване на бижутерийна дейност, която се регулира от държавата. Целта е да се получи лиценз за работа и търговия с благородни метали. 6. Осъществяване на стопанска дейност на фирмата Управителят на новосъздаденото дружество „ТЕКРИС АРТ” ЕООД, след като изпълни гореописаните дейности заедно с екипа по управление на проекта, ще стартира и развива дейността на дружеството. За целта ще бъде вложен целия ресурс на фирмата. Клиентите на Работилницата ще имат възможността да получат качествено обслужване, да посещават модерно оборудвана работилница и да си поръчат бижута с висока естетическа стойност и качество. Водещо при осъществяване на стопанската дейност е клиентското търсене и предпочитание. Управителят има идея да осъществи директен контакт с всички магазини за бижута, рекламни агенции, занаятчийски работилници и др. в района и да показва мостри на изработени изделия. Ще се започне и работа по изготвяне на реклама на Работилницата, чрез интернет, с цел набиране на клиенти и изпълнение на индивидуални персонализирани заявки. След събиране на поръчки и заявки за бижута, се извършва производство на изделията и пласмент на пазара.
|