Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-2.2.08-0106-C0001
Номер на проект: A12-22-101
Наименование: За по-ефективна и компетентна общинска администрация Белене
Бенефициент: Община Белене
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 01.03.2013
Начална дата: 04.06.2013
Дата на приключване: 04.12.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Плевен
                    Белене
Описание
Описание на проекта: Да се подобри ефективността и ефикасността на работата на администрацията на Община Белене чрез повишаване на професионалната компетентност на нейните служители.
Дейности: 1. Подготовка за изпълнение на проекта С тази дейност се полага началото на проекта и ефективното й реализиране има важно значение за постигане на поставените цели, резултати и състояния. За осъществяването й ще бъдат предприети следните стъпки: • Структуриране на екип за управление на проекта – За управлението на проектното предложение ще бъде формиран нарочен екип, който ще се състои от трима експерти – Ръководител, Счетоводител, Технически сътрудник. • Административна подготовка – Същността й се изразява в създаване на административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на ресурси (финансови, човешки и материални); организиране на счетоводната отчетност; изготвянето/прилагане на процедури на проследяване и мониторинг, правила за документооборот и други. • Провеждане на първа работна среща на екип за управление на проекта – На нея ще бъдат разпределени основните оперативни задачи между членовете на екипа, определени ролята, мястото и отговорностите на всеки един от тях. Ще бъде изготвен актуализиран график за изпълнение на проектните дейности. Уточнени ще бъдат възможните рискове, които биха довели до забавяне изпълнението на проекта и начините за тяхното преодоляване.
2. Избор на изпълнители на проектните дейности В рамките на тази дейност ще бъде подготвена документацията за избор на изпълнители на проектните дейности и ще бъдат проведени съответните процедури за възлагане на изпълнението им на външни изпълнители. Цялата документация ще бъде изготвена в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки (ЗОП). Предвижда се дейността да бъда осъществена в следната последователност: • Подготовка на документацията – Документацията ще бъда в пълно съответствие със изискванията на ЗОП, параметрите на настоящото проектно предложение и изискванията на възложителя. • Избор на изпълнители на следните проектни дейности: - Процедура 1: Провеждане на специализирани обучения на служителите на администрацията в Община Белене. - Процедура 2: Информираност и публичност на проекта Същинското провеждане на процедурите за избор на изпълнители ще се осъществи от Община Белене, съгласно изискванията на ЗОП.
3. Провеждане на обучение по каталога на ИПА В рамките на тази дейност ще бъде проведено обучение на петима служители на Община Белене, включени в каталога за обучения на ИПА. Тяхната цел е да повишат квалификацията и компетенцията на служителите в общинската администрация в областта на административната стилистика, избрани на базата на идентифицирани потребности и изисквания сред служителите в администрацията. Обучението включва следния курс: • Административна стилистика – курсът е част от учебна програма „Правни аспекти и управление на административната дейност. Превенция и противодействие на корупцията. • Сигнатура – ПР-4 • Продължителност: 1,5 дни, 12 учебни часа • Цели на обучението: - да очертае изискванията към езика и стила на различните видове документи, изготвени от администрацията; - да съдейства за усвояване на писмен и устен изказ, осигуряващ ефективно общуване в рамките на администрацията и в отношенията й с граждани и юридически лица; - да подпомогне формирането на унифициран стил на общуване в администрацията • Учебно съдържание: - Преглед на нормативната база и административната практика. - Принципи на административната стилистика. - Аналитична административна стилистика. - Административна стилистика при изготвяне на нормативните актове. - Видове общоадминистративни документи. - Изисквания при изготвянето на общоадминистративните документи, съгласно Инструкция №1 от 2009 г. за институционална идентичност на администрациите. - Електронната комуникация между администрациите в контекста на изискванията за институционална идентичност на администрациите. - Добри практики. • Включени служители: петима служители на Община Белене – трима от общата администрация и двама от специализираната администрация на общината с експертни функции. Изборът на този курс е продиктуван от необходимостта за подобряването на качеството на административните документи в Община Белене и общуването с граждани и юридически лица в региона. Също така обучението ще подпомогне служителите в унифицирането на стила и изказа в администрацията. Дейността на служителите, които ще преминат обучението, е пряко свързана с тази тематика и те ще могат на практика да приложат в работата си придобитите умения.
4. Провеждане на четири специализирани обучения за служителите на Община Белене Работата на общинския персонал е динамична и свързана с необходимостта от постоянно професионално развитие и подобряване на нивото на изпълняване на задълженията. В рамките на тази дейност ще бъдат проведени серия специализирани обучения на минимум 16 отделни служители на администрацията в Община Белене, разработени на базата на идентифицирани нужди. Част от тях ще участват в повече от едно обучение. Те ще допринесат за реализирането на целите на проекта за подобряване на професионалните компетенции на администрацията и повишаване на качеството й на работа. Всяко едно от обученията ще подпомогне служителите в определена сфера, обхващаща пряко техните задължения и ще допълни техните знания и умения. Чрез изпълнението на настоящата дейност се цели постигане на по-ефективно и ефикасно функциониране на общинската администрация и респективно повишаване на конкурентоспособността й и условията за трайно икономическо и социално развитие. Обученията са избрани на основата на връзката, която те имат с функциите и отговорностите на служителите от целевите групи и необходимостта от повишаване на капацитета им в следните области: 1. „Подобряване процеса на работа и обратна връзка с изпълнението”. Курсът ще се проведе в рамките на два дни, като в обучението ще вземат участие общо шестима служители на общинската администрация: • Зам.-кмет • Секретар • Началник отдел в обща администрация – 2 • Старши експерт „Човешки ресурси” – 1 • Началник отдел в специализирана администрация – 1 Обучението има за цел да се повиши качеството на работа и изпълнение на задълженията чрез подобряване на процесите, връзките и координацията между отделните служители и структури в общината. Курсът ще включва следните елементи: • Повишаване качеството на управление на работните процеси; • Проследяване и коригиране на изпълнението; • Контрол и отчитане. • Повишаване комуникацията и координацията между отделните административни структури. • Повишаване комуникацията между администрацията, гражданите и бизнес структурите. Обучението е в отговор на необходимостта за подобряване на вътрешните комуникации между структурите на общинската администрация и сред ръководния персонал, срещаш трудности при проследяване на изпълнението на задачите на персонала и обратната връзка между отделните дирекции. В тази връзка обучението ще подобри компетенциите на ръководителите на дирекции и отдели за управление и коригиране на дейностите на техните служители. 2. Стратегическо планиране Курсът ще се проведе в рамките на три дни, като в обучението ще вземат участие общо десет служители на общинската администрация: • Кмет • Заместник кмет – 2 • Секретар • Служители обща администрация – 2 • Служители специализирана администрация – 4 Обучението има за цел да повиши компетенциите на служителите на администрацията в стратегическото планиране на територията и прилагането на местните политики за развитие. Обучението ще включва следните модули: • Структури на стратегии. • Дефиниране на потребности, цели и стратегии. • Методи за планиране на средата и територията. • Анализ на средата. • Формулиране на стратегии и местни политики за развитие. Изборът на обучението се основава на необходимостта от повишаване на компетенциите на ръководния и експертен персонал в Община Белене в сферата на анализа на среда, стратегическото планиране и формиране на политики за местно развитие, което е пряко свързано с техните задължения и функции при управлението на територията. Курсът ще подпомогне служителите в тяхната работа, като даде важни насоки за прилагане на придобитите знания в тяхната практическа работа. 3. Маркетинг на местната икономика Обучението ще се проведе в рамките на два дни и в него участие ще вземат общо осем служители от общинската администрация: • Кмет • Заместник кмет – 2 • Служители обща администрация – 2 • Служители специализирана администрация – 3 Неговата цел е да се повишат знанията и компетенциите на административните служители в областта на маркетинга и да се подобрят уменията за представяне и промотиране на общината пред различни институции и инвеститори. Обучението ще включва следните модули: • Елементи и принципи на маркетинга. • Повишаване на уменията за комуникация и презентиране – инструменти и методи. • Подобряване на имиджа и разработване на маркетингови стратегии. • Маркетинг политики. Обучението е в отговор на необходимостта и желанието на служителите на Община Белене да подобрят имиджа на организацията пред институциите, инвеститорите и гражданските структури. В тази връзка в курса ще се включи ръководен персонал, който е пряко ангажиран с представянето на общината пред света. Обучението по маркетинг на местната икономика ще даде важни насоки и механизми за прилагане на инструментите за промотиране на Община Белене като благоприятно място за бизнес и инвестиции. 4. Инвестиции в общинската икономика Обучението ще се проведе в рамките на два дни и в него ще вземат участие общо осем служители на общинската администрация: • Кмет • Заместник кмет – 2 • Служители обща администрация – 2 • Служители специализирана администрация – 3 Неговите цели са да се изградят умения за комуникация и връзки между община, бизнес структури и инвеститори и да се създадат условия за бизнес развитие. Курсът ще включва следните модули: • Анализ на бинзес климата и бизнес средата. • Икономическо планиране и развитие. • Привличане на инвестиции в местната икономика и възможности за икономическо развитие на ареала. • Подобряване на инвестиционните условия и улесняване на икономическите възможности за бизнес структурите и инвеститорите. Изборът на обучението се основава на необходимостта от подобряване на връзките на Община Белене с бизнес структурите и инвеститорите. В курса ще вземат участие служителите, които са пряко ангажирани с привличането на инвестиции в икономиката на общината. Идентифицирана е нуждата от задълбочено и детайлно запознаване на общинските експерти с възможностите за използване на потенциала на ареала в условията на съвременния бизнес свят. Всяко обучение ще завърши с провеждане на тестове за оценка на придобитите знания. На тази база служителите, които успешно са преминали тестовете, ще получат сертификат, удостоверяващ успешното преминаването на обучението. Гореизброените курсове са избрани посредством провеждането на предпроектно проучване сред общинските служители посредством анкетни карти, с включени в тях списък от обучения, от който да избират. В резултат на анкетите се идентифицираха четирите специализирани обучения, които биха били най-полезни и приложими в работата на администрацията на Община Белене.
5. Дейности за информация и публичност В обхвата на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за представяне на настоящия проект, неговата същност, цели и очаквани резултати, както и за осигуряване на публичност и информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС и ОП „Административен капацитет” за неговата реализацията. Тези мерки ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията от 8 декември 2006 г. и Задълженията на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност. Дейностите за визуализация и популяризиране на проекта включват: • Провеждане на две пресконференции – Първата пресконференция ще се проведе при стартирането на проекта. На нея ще бъде представен проекта, неговите цели и очаквани резултати, финансиращата програма и екипа за управление. На събитието ще присъстват представители на различни местни и регионални медии. След изпълнението на проектните дейности ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която да бъдат оповестени крайните резултати и ефекти за гражданите и бизнеса от нововъведенията. • Доставка и монтаж на временна информационна табела – Ще бъде поставена на мястото на изпълнение на проектните дейности. Ще информира обществеността за проекта, полученото финансиране и финансиращата организация, като ще присъстват съответните задължителни реквизити и символика. Табелата ще бъде от PVC с минимални размери 90/50 см. • Доставка и монтаж на постоянна информационна табела – Ще бъде поставена на мястото на временната информационна табела шест месеца след приключването на проектните дейности и ще остане като постоянна визуализационна мярка. На нея ще присъстват задължителните атрибути – име на проекта, лого и наименование на финансиращата програма и схемата, по която е бил реализиран проекта. Табелата ще бъде от PVC с минимални размери 90/50 см. • Представяне на проекта на официалната интернет страница на Община Белене – Предвиждат се периодични публикации, съдържащи информация за хода на проекта, неговата същност, целите, начина и източника на финансиране, ролята на ОП „Административен Капацитет” за осъществяването на дейностите, постигнатите резултати и бъдещото въздействие и ефект върху развитие на организацията.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 22 511 BGN
Общ бюджет: 21 556 BGN
БФП: 21 556 BGN
Общо изплатени средства: 21 556 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 21 556 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 4 502 BGN
2014 17 053 BGN
2015 0 BGN
21 556 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 18 322 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 827 BGN
2014 14 495 BGN
2015 0 BGN
18 322 BGN
В т.ч. Национално финансиране 3 233 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 675 BGN
2014 2 558 BGN
2015 0 BGN
3 233 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Служители, успешно преминали обученията с получаване на сертификат
Индикатор 2 Общ брой на обучените служители в администрацията
Индикатор 3 Обучени жени от общия брой обучени
Индикатор 4 Обучени служители на местната администрация от общия брой обучени
Индикатор 5 Дейност 1: Брой сключени договори за управление на проекта
Индикатор 6 Дейност 2: Брой проведени процедури
Индикатор 7 Дейност 2: Брой сключени договори за изпълнение на проектните дейности
Индикатор 8 Дейност 3: Брой проведени обучения
Индикатор 9 Дейност 3: Брой обучени служители на Община Белене
Индикатор 10 Дейност 3: Процент успешно преминали обучение служители на Община Белене
Индикатор 11 Дейност 4: Брой проведени специализирани обучения на служители на Община Белене
Индикатор 12 Дейност 4: Брой обучени служители
Индикатор 13 Дейност 4: Процент успешно преминали обучението служители
Индикатор 14 Дейност 5: Брой проведени информационни събития
Индикатор 15 Дейност 5: Брой информационни материали за проекта


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз