Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-4.1.05-0164-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Равни възможности и за нас
Бенефициент: ЦЕЛОДНЕВНА ДЕТСКА ГРАДИНА "ПРОЛЕТ" - ГР. САМОКОВ
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 07.11.2012
Начална дата: 12.03.2013
Дата на приключване: 12.01.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София област
                    Самоков
Описание
Описание на проекта: Подпомагане на по-успешната социализация и трудова реализация на децата и учениците от етническите малцинства чрез: -засилване на мотивацията за участие в образователния процес; -допълнителни занимания с децата и учениците, за които българският език не е майчин
Дейности: Дейност 1 – Организация и управление на проекта 1.1 Мениджмънт, мониторинг и отчитане. 1.2 Публичност и визуализация Екипът за организация и управление ще провежда ежемесечни работни срещи с цел организация, регулиране и контрол на работния процес при реализирането на дейностите. Ръководителите на клубове ще подават информация на екипа, с данни за участниците и реализираните дейности на електронен и хартиен носител. Към Договарящия орган ще се осъществи отчитане: • Ръководителят на проекта ще представя Декларации за нередности/измами на договарящия орган; • Екипът ще изготвя технически доклади, съгласно изискванията на настоящата схема, както и ще води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, съгласно Закона за счетоводство. Осигуряването на отчетност и документираност е в съответствие с принципите на добро финансово управление и точно администриране на дейностите. Мониторингът гарантира добро изпълнение на дейностите по проекта, оптимална организация на изпълнение и ефективност на осъществената работа. Сключени договори с екипа на проекта и преподавателите. Изработен конкретен работен план. Проведени работни срещи и протоколи – 10 бр. Изготвени декларации за нередности/измами – 10 бр.; Изготвени междинни и финален технически доклад. Изработване на информационни материали за популяризиране същността на проекта и за визуална идентификация: • изработване на лого на проекта • изработване на информационни табели – 3 бр. • отпечатване на брошури за популяризиране целите на проекта сред обществеността и на финасиращия и договарящия орган – 400 бр.; • отпечатване на диплани за популяризиране на необходимостта от интеграция на малцинствата и подкрепата на финансиращия орган– 400 бр.; • плакати - 100 бр.; • постери на стойка – 3 бр.; • изработване на пакет от отличителни материали с логото на проекта (химикалка, тениска, шапка) – 150 бр.; • Публикации в местната преса – 4 бр. • Изработка на удостоверения за участие – 150 бр. Организиране и провеждане на начална и заключителна конференция с представители на заинтересованите страни, институции, местни медии и др. – 2 бр. Планираните мерки да доведат до прозрачност и информираност на обществото относно заложените цели и постигнатите резултати и наложените практики. Цели се и провокиране на активност сред представителите на малцинствени групи. Всички продукти, свързани с осигуряване на публичност и визуализация, ще бъдат разработени в съответствие с изискванията на ЕС за визуализация.
Дейност 2 - Обучителни семинари и консултации за учители Провеждане на два обучителни семинара, на които ще бъдат застъпени теми относно спецификите при работа с деца от етнически малцинства; проблеми наложени в практиката и начини за тяхното изолиране; умения и подходи при провеждане на образователния процес в смесени класове; практики за успешна работа с етнически малцинства; иновационни методи за работа с деца и ученици от етническите малцинства.
Дейност3Обучения за деца и ученици от етнически малцинства 3.1 Подготовка за успешно записване в първи клас Равен старт 3.2 Обучения по компютърни умения; 3.3 Провеждане на здравни и еко беседи /Здраво тяло сред чиста природа/; 3.4 Подготовка Ще се сформира клуб „Аз съм готов за първи клас” с шест групи: 2 групи - ”Владея българския език”; 2 групи –„Умея да рисувам”; 2 групи – „Аз моделирам” От 60 участника в целевата група, ще се направи подбор от преподавателите, които ще преценят как да бъдат разпределени децата по групи. Ще се преподават знания, чрез провеждане на практически занимания, с които да се създават умения за успешно постъпване в първи клас, като ще се повиши самочувствието на бъдещите ученици. Ще се сформира клуб „Компютър” с 2 групи: „Аз работя с компютър” и „Аз уча български език с помощта на компютър” От 60-те ученика в целевата група преподавателите ще направят подбор за участие в групите. Учениците ще бъдат обучавани на основните компютърни програми и ще придобият умения за работа с компютър, за да бъдат в крак със съвремието и да се чувстват равноправни сред връстниците си. За изучаване на български език ще се закупи специализиран софтуер. Провеждане на беседи по групи: - В група „детска градина” /”Здрав сред природата”/ ще бъдат застъпени теми по здравословно хранене и борба със затлъстяването, въздействие на храната върху подрастващия организъм; движение и здраве в детска възраст, двигателна култура; лична хигиена; организиране и запазване на чиста околна средата и др. - В група „ученици”/”Здрав, бодър, знаещ”/ ще бъдат застъпени теми по здравословно хранене, двигателна култура; изграждане на специфични умения за живот - решаване на конфликти в общуването; сексуално и репродуктивно здраве; превенция употребата на психоактивни вещества. Планираните беседи ще се проведат в детската градина и училището с 30.бр. занятия, през учебната от специалист в областта на здравеопазването. Посредством планираните беседи ще се въздейства върху младите хора за моделиране на съществуващите нагласи по отношение на третираните проблеми и изграждане на стереотипи, благоприятни за формирането на личността. На база материалите от беседите ще се изработи илюстриран Наръчник „Здраво тяло сред чиста природа” Ще се създаде клуб „Изкуство” с 4 ателиета: „Аз говоря правилно български език”; ”Малкият художник”; ”Пея и танцувам”; ”Аз съм артист”. Преподавателите ще направят подбор на учениците от целевата група, според техните интереси и възможности, след което ще ги разпределят по ателиета. В ателиетата ще се провеждат занимания , които ще повишат знанията и уменията на учениците и ще помогнат за по успешната им адаптация и интеграция сред техните връстници.
Дейност 4. Изследователска и проучвателна дейност за запазване на културната идентичност на етническите малцинства - опознаване на обичаи. /Минало и настояще – заедно в бъдещето/; Ще се създаде клуб „Празници на различните етноси” с две ателиета: „Разказите на моята баба” и „Гозбите на баба за празниците”, които ще бъдат ръководени от двама външни експерти. В него ще участват както ученици и преподаватели, така и родители на деца, представители на малцинствени групи. С помощта на родителите учениците ще проучват и ще записват разкази на възрастни хора за празниците в миналото и празниците на роми и българи. Във връзка с тях ще подготвят книжка с рецепти на ястия, приготвяни за различните празници която ще се разпечата в тираж – 150 бр. Ще откриват общото и различното между ромските и българските традиции, което ще създаде предпоставки за утвърждаване на етническите малцинства /по-специално ромски/ като съвременни граждани без предразсъдъци, със самочувствие на равнопоставени.
Дейност 5 Заключителни мероприятия – 5.1 Провеждане на конкурси и състезания / Общувай свободно; Празник на посланията/; 5.2 Провеждане на кръгла маса „Толерантността – условие за успешна интеграция” За по- успешната адаптация и интеграция сред връстниците си, участниците в различните клубове и ателиета ще се доказват като участват в изложба –„Аз рисувам мечтите си”; ще се проведе „Вечер на таланта”/драматизации на приказки, песни и танци/; състезание по български език-„Познавам ли родния език”, състезание за работа с компютър. За провеждането на кръглата маса ще се подготвят два материала - за етносите в България и за ромския етнос и два материала за толерантността, които ще се представят на участниците. На кръглата маса ще участват преподавателите от двете учебни заведения, представителни групи ученици, общественици, месните медии.Ще се покажат постигнати резултати и умения на участниците.Ще се повиши информираността по отношение на етническите малцинства и тяхната интеграция.Ще се покажат различни гледни точки и аспекти по отношение на интеграцията. Основни теми за кръглата маса: ”Етносите в България”,”Знания за ромския етнос”, ”Толерантността – същност и прояви”, ”Толерантността – условие за успешна интеграция”
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 147 158 BGN
Общ бюджет: 140 644 BGN
БФП: 140 644 BGN
Общо изплатени средства: 140 644 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 140 644 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 29 430 BGN
2014 111 214 BGN
2015 0 BGN
140 644 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 119 547 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 25 016 BGN
2014 94 532 BGN
2015 0 BGN
119 547 BGN
В т.ч. Национално финансиране 21 097 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 4 415 BGN
2014 16 682 BGN
2015 0 BGN
21 097 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой родители от етническите малцинства включени в програми, свързани с повишаване на мотивацията за интегриране на децата им в образователната система
Индикатор 2 Брой учители и преподаватели включени в програми за повишаване на квалификацията за работа в мултикултурна среда
Индикатор 3 Деца и ученици, участващи в дейности за интеграция в образователната система (детските градини и училищата);


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз