Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.10-0067-C0001
Номер на проект: ESF-1110-01-01001
Наименование: Квалификация за успешна реализация на трудов пазар
Бенефициент: ПРОФИКОН В ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 19.02.2013
Начална дата: 16.04.2013
Дата на приключване: 01.02.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София област
                    Самоков
Описание
Описание на проекта: 1. Обучение за придобиване на професионална квалифи-кация от безработни лица, регистрирани в Дирекция БТ- Самоков 2. Обучение по ключови компетентности на безработни лица, регистрирани в Дирекция БТ- Самоков 3. Мотивационно обучение набезработни лица, регистрирани в Дирекция БТ- Самоков 4. Разработване на планове за професионално развитие и усъвършенстване на лицата преминали обучение които ще подпомогнат процеса на интеграцията им на трудовия пазар и по-лесната им адаптация към динамичните условия на пазара на труда.
Дейности: Дейност 1 Сформиране на екип по проекта Задължително условие преди стартирането на дейностите по проекта да се разпределят задачите, екипа да се запознае с изискванията за изпълнението на проекта, изискванията при извършване на процедурите за избор на изпълнител , изискванията за изготвяне на необходимата отчетна документация.
Дейност 2 Подбор на безработни лица Дейността започва със заявка за подбор на представители на целевата група за включване в настоящия проект На информационното табло в ДБТ изнасят Съобщение до потенциалните кандидати за старта на кампанията по подбор на представители на целевата група. Всички трудови посредници задължително уведомяват потенциалните представители на целевата група за дадената възможност за включване в проекта, като отбелязват това в личните им досиета. Безработните лица се подписват, че са запознати с тази възможност. За тази цел ДБТ създава и поддържа Регистър, в който представителите на целевите групи удостоверяват срещу подпис, че са информирани за стартирала процедура . Желаещите да бъдат включени в обучение представители на целевата група, подават Заявление за включването им в проектните дейности. Със заявлението се изразява съгласие за ползване на личните им данни за целите на проекта. ДБТ изготвят “Дълъг списък”от подходящи за включване в обучение лица от целевата група, който се предоставя на Кандидата Кандидатът, преглежда списъка и одобрява конкретен брой лица от целевата група, На тази база, се изготвя “Кратък списък” на лица от целевата група, с които ще се проведе индивидуално интервю за включване в проектните дейности Комисия съставена и утвърдена със Заповед на Директора на ДБТ разглежда заявленията на заявилите участие представители на целевата група, провежда индивидуални интервюта и извършва окончателното класиране на подходящите за включване в проектните дейности представители на целевата група. След провеждането на подбора на представители на целевата група, ДБТ изготвя протокол, удостоверяващ решението на комисията. В протокола се записват имената на номинираните кандидати, както и на резервите, в случай че такива бъдат определени. Протоколът се подписва от всички страни, участващи в комисията по подбора.
Дейност 3 Провеждане на обучение по професия „Камериер” В продължение на 300 часа ще бъдат усвоени знания съгласно учебния план и обучаемите ще знаят: хигиенните норми за работа според хотелски стандарти. • Стандартите за хигиена и безопасност в процеса на работа. • Ежедневния статус на стаите на хотела. • Видовете почистващи препарати и начина за работа с тях. • Реда за обработка на стая,санитарен възел,антре,апартамент и общи площи. • Зареждане на VIP стаи и апартаменти. • Инструкция за предаване на хотелско бельо в перално стопанство. • Реда по предаване на дрехите на госта за пране и химическо чистене. • Начините за подмяна на повредено или скъсано бельо. • Асортимента на продукти и напитки в минибара. • Наличие и място на противопожарни уреди. • Информационни материали за противопожарна защита. • Реда за евакуация на гостите. • Правилата за съхранение на леснозапалими и горими течности за почистване. • Повторно зареждане и почистване на стая. • Подреждане и почистване на конферентни зали, стълбища, асансьори, фоайета. • Седмично основно почистване на хотелска стая,апартамент. • Видовете екстремни ситуации. И ще могат • Да получават консумативи. • Да съхраняват почистващи препарати според инструкция. • Да подреждат камериерска количка. • Да работят с почистващи машини и препарати. • Да действат при аварийни случаи в санитарния възел и извършват безопасна работа с предпазни средства в него. • Правилно и последователно да почистват стая, санитарен възел, антре, апартамент и общи площи. • Да попълват отчетни документи при предаване на хотелско бельо в перално стопанство. • Да предават индивидуално пране на гост на хотела в перално стопанство. • Да зареждат и отчитат мини-бара в хотелската стая или апартамента. • Да работят с противопожарни уреди, алармени и предупредителни системи и помагат при евакуация на гостите. Обучението ще се извърши на малки групи (4 групи по 10 човека всяка група по 300часа) с известно отместване във времето с цел по добро усвояване на знанията Дейността е необходима за осъществяването на една от специфичните цели на проекта. Особено внимание ще се обръща за посещаемостта на занятията , усвояемостта на материала и успеваимостта на целевата група. Основни задължения на преподавателския състав са да поднасят разбираемо материала , да подпомагат изоставащите, да идвършват непрекъснат контрол , чрез тестове , за нивото на всеки от целевата група.
Дейност 4. Провеждане на обучение по ключова компетентност: „Дигитална компетентност” Обучението има за цел лицата от целевата група да усвоят основните теоретични и практически знания при работа с компютър и програмни продукти word и excel. В резултат на обучението всяко лице от целевата група трябва да придобие следните знания и умения: Знания:  Да работи в Windows среда и да извършва настройки в нея.  Да работи с програмен продукт Microsoft word Exel.  Да открива и създава нови текстови файлове и таблици, и да слива такива. Умения:  Да създава и форматира документи и електронни таблици.  Да редактирана,отделя и вмъква обекти в документи и електронна таблица.  Да въвежда текстове и формули.  Да умее работи с листа и книги.
Дейност 5 Мотивационно обучение и разработване на планове за професионално развитие и усъвършенстване на представителите на целевата група. Мотивационното обучение продължава 32 часа и включва следните дейности - Техники за ефективна комуникация (8 учебни часа); - Подготовка на документи при кандидатстване за работа – CV (автобиография) и мотивационно писмо (8 учебни часа); - Подготовка за явяване на интервю/събеседване с работодател (8 учебни часа); - Изготвяне на план за търсене на работа и реализация (8 учебни часа).
Дейност 6 Информиране и публичност На местата за изпълнение на проекта ще бъдат поставени информационни табели указващи схемата, по която се провеждат обученията броя обучаеми и видовете обучения. Предвижда се по проекта да се проведат две срещи – в началото информационна, на която местната общност ще се информира за целите и дейностите по проекта, постигнатите резултати. На втората – заключителна среща ще бъдат поканени работодатели да извършат подбори евентуално да наемат персонал от успешно завършилите лица. Ще се изработи информационна брошура с цел предоставяне на информация за постигнатите резултати успешно завършилите обученията и ще бъде разпространена сред потенциални работодатели на заключителната среща. Едновременно с изпълнителя ще се следи за правилното изпълнение на изискванията за информация и публичност ще бъдат детайлно обсъждани всички варианти на брошури и табели.
Дейност 7Изготвяне на междинни и окончателни отчети и плащания Изготвяне на отчетни форми подготовка на междинни отчети и представянето им пред контролни и верифициращи органи.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 79 818 BGN
Общ бюджет: 76 595 BGN
БФП: 76 595 BGN
Общо изплатени средства: 76 592 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 76 595 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 15 964 BGN
2014 60 629 BGN
2015 0 BGN
76 592 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 65 106 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 13 569 BGN
2014 51 535 BGN
2015 0 BGN
65 104 BGN
В т.ч. Национално финансиране 11 489 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 2 395 BGN
2014 9 094 BGN
2015 0 BGN
11 489 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 4 дял на лицата, придобили ключови компетенции
Индикатор 5 Брой лица, преминали мотивационно обучение
Индикатор 6 Брой лица, на които са разработени планове за професионално развитие и усъвършенстване


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз