Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-4.1.05-0187-C0001
Номер на проект: Д01-3800/12.03.2013
Наименование: „Образователна интеграция на деца и ученици от традиционните и маргиналните ромски общности в Стара Загора”
Бенефициент: Фондация Лозенец - Ст. Загора
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 07.11.2012
Начална дата: 12.03.2013
Дата на приключване: 12.03.2014
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Стара Загора
                    Стара Загора
Описание
Описание на проекта: Да подпомогне по-успешната социална и трудова реали-зация на деца и ученици от ромски произход чрез разработване и реализиране на модел за образователна интеграция в 5 основни училища в гр. Стара Загора.
Дейности: 1. Управление на проекта 1. Подготовка стартирането на проекта - сключване на договорите с членовете на екипа и на ключовите експерти по отделните дейности, актуализиране на план-графика на дейностите и план-графика за провеждане на тръжните процедури, разработване на система за вътрешно наблюдение и оценка на из-пълнението на дейностите и др. 2. Управление на проекта – ще се провеждат периодични срещи на екипа на проекта, на които ще се прави оценка на изпълнението на планираните дейности и на спазването на план-графика, оценка на изпълнението на бюджета; ще се анализира информация от вътрешния мониторинг на изпълнението на проекта и при необходимост ще се предприемат действия за гарантиране изпълнението на планираните дейности и постигане на це-лите на проекта; ще се планират дейностите за следващия период. В екипа на проекта е включен представите-л на партньора, което гарантира спазване-то на принципа за прозрачност при взема-нето на решения и при тяхното изпълнение.
2. Подготвителни групи за деца от ромски произход Ще бъдат изградени 2 подготвителни групи. Едната ще е към ОУ „Георги Райчев”, а другата към І ОУ. В подготвителните групи ще се включат до 15 деца, невладеещи български език. Заниманията ще се провеждат ежедневно, като във всяка група ще работят по 1 учител и 1 възпитатели. Тяхното заплащане ще бъде осигурено по проекта. За дейността си преподавателите ще се отчитат пред ръководството на училището, в което се осъществява дейността. Документацията ще е еднотипна с документацията в системата на образованието – дневник, материална книга. За децата ще бъде осигурен транспорт, което е важно условие за тяхното присъствие в училище. За онагледяване на урочната дейност на деца невладещи и слабовладеещи български език е необходимо закупуването на мултимедиен проектор и компютър, оборудване на занималнята. Необходимото за занималнята оборудване е разписано в Група Б на бюджета. Ще бъдат назначени 2 учители и 2 възпитатели.
3. Занимални за ученици от ромски произход В четири основни училища ще бъдат изградени занимални за учениците от ромски произход от 5 до 7 клас: ІІ-ро ОУ „П.Р.Славей-ков”, V-то ОУ „Митьо Станев”, VІІ-мо ОУ „Митрополит М.Кусев” и ОУ "Г.Райчев". Във всяка от групите ще бъдат включени до 15 ученици. Заниманията ще се провеждат ежедневно след учебните занятия. Целта на занималните е да осигури професионална помощ на учениците при подготовката за следващия ден; да осигури подходяща среда, където учениците могат да учат, тъй като в домовете им няма условия и ученето не се стимулира от семейството. По проекта ще бъде осигурено заплащане на 4 възпитатели, които ще работят с учениците и на 3 наставника, чиято задача ще е да следят за посещаемостта и успеваемостта на учениците. Наставни-ците ще бъдат от ромски произход и те ще провеждат индивидуална работа с родителите, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебни занятия За всеки ученик ще бъдат закупени тетрадки, химикалки, учебни тетрадки и помагала, работни тетрадки, цветни моливи, чертожни инструменти, акварелни бои, блок за рисуване и др. За учениците ще бъде осигурен ежедневен транспорт до училище и обратно.
4. Извънкласни форми на работа 1. Танцови групи В Първо ОУ „Г. Бакалов” ще бъде сформирана детска фолклорна група „Сияние” като участниците, ученици от различни етноси, ще са обединени в изучаване нравите, обичаите и фолклора на различните етноси. Децата ще изучават духовното богатство на базата на детски фолклорни игри от всички етноси. Танци-те, които ще се включат в репертоара на групата ще претворяват на сцената цялото богатство от ритми и движения, които съ-ществуват в танцовия фолклор на етносите в България. За постигане на съпреживяване е необходим гардероб от костюми и аксесоари, съобразен със стиловото разнообразие в костюмите от различни етносни групи. Заниманията в групата ще се ръководят от професи-онален корепетитор и хореограф 1 път седмично по 2 учебни часа. Ще бъде изградена и сборна танцова група, в която ще се включат и ученици от останалите училища, които работят по проекта. Като „експерти” при разучаването на ромските танци ще бъдат привличани родители роми. В края на учебната година учениците ще имат изява пред учениците от училищата, на които ще бъдат поканени да присъстват и родителите. Ще бъде подготвено и участие в Националния фестивал на ромската песен и танци. За успешната работа на групите е необходимо закупуването на костюми. 2. Клуб „Бит и култура на ромите” Ще бъде изградена сборна група с ученици от 5-те училища. Занятията ще се провеждат ежеседмично по 2 часа. Учениците ще извършват проучвателна дейност относно бита и културата на ромите. Ще бъдат направени снимки на чествания на ромски празници. Ще бъде подготвена изложба на тема „Бит и култура на ромите”, която ще бъде представена в 5-те училища, които работят по проекта.
5. Градски междуучилищен футболен турнир Момчетата от всички етноси обичат футбола, футболистите са техни кумири и образци за подражание. Участието във футболния турнир е силен мотивиращ фактор за активно участие в образователния процес, особено за ученици, застрашени от отпадане от училище. В петте училища включени в проекта ще бъдат разкрити клубове по футбол, които ще работят през цялата година и участниците в тях ще са ученици от двата етноса. В клубовете ще бъдат обхванати 144 ученика, от които минимум половината ще са от ромски произход. В края на учебната година ще бъде проведен градски междуучилищен футболен турнир. Турнирът ще е с продължителност 4 дни и ще се провежда в съботните и неделните дни. Необходимо е закупуването на екипи за участниците и футболни топки.
6. Екскурзии на учениците За участниците в извънкласните форми и в занималните ще бъдат организирани 2 ед-нодневни екскурзии до обекти, свързани както с историческото минало на Бълга-рия, така и с природни феномени (примерни маршрути - Велико Търново, Габрово (Етъра), Трявна и др.) В екскурзиите ще вземат участие 100 ученика от двата етноса.
7*. Обучения на учители Планираме обучения на учителите, работещи с деца от ромската общност и обучения на родители на децата. Обучението на учителите ще бъде двудневно и в него ще се включат 50 учители. Темата на обучението е „Работа в мултикултурна среда”. Ще бъдат поканени външни лектори, които не само ще поднесат нова информация, но и ще представят добри практики в областта на образователната интеграция. Учителите ще имат възможност да зададат въпросите, които ги интересуват, да обсъждат конкретни казуси, да споделят проблемите си и да търсят заедно решения, да споделят добрите си практики. Ще бъдат проведени и 3 еднодневни обучения (работни срещи) на учителите с проф. Веска Шошева, на които ще бъде представена нова информация за методи и добри практики в областта на образователната интеграция, ще бъдат обсъждани конкретни проблеми и случаи, ще се провежда дискусия по теми, интересуващи учителите. Така ще бъде осигурено продължаващо обучение и обвързване на обучението с педагогическата практика.
8. Работа с родителите Индивидуалната работа с родители, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия ще бъде осъществявана от назначените по проекта настойници. Освен това ще бъдат организирани срещи на родителите с учителите, на които те ще бъдат запознавани с постиженията на своите деца. Родителите ще бъдат включвани в извъкласните форми на работа като „експерти” по бит и култура на ромите. Училищата, включени в проекта ще осигуряват помещения за провеждане на срещите.
10. Информация и публичност Ще бъдат проведени 2 пресконференции – едната при стартирането на проекта за представянето му пред местната общественост, а другата при приключването му за популяризиране на неговите резултати. Ще бъде издадени рекламна дипляна, представяща проекта; стикери с логото на ОП РЧР и ЕСФ, които ще бъдат поставени на закупената техника; брошура, обобщаваща постиженията по проекта. Ще бъде разработена интернет страница на проекта, на която ежемесечно ще се публикува информация за изпълнението на проекта. При приключването на проекта ще бъде проведена кръгла маса с 40 участника (участници в проекта, преподаватели и външни експерти, представители на общинската администрация и на училища, които не са включени в проекта). Целта е да се представи и популяризира модела на работа с деца от ромски произход, да се обсъдят изводите, проблемите и добрите практики, да се потърси възможност за продължаване на дейностите и след приключването на проекта.
Партньори
Партньори:
ПЪРВО ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "ГЕОРГИ БАКАЛОВ"-ГР. СТАРА ЗАГОРА
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 219 365 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой родители от етническите малцинства включени в програми, свързани с повишаване на мотивацията за интегриране на децата им в образователната система
Индикатор 2 Брой учители и преподаватели включени в програми за повишаване на квалификацията за работа в мултикултурна среда
Индикатор 3 Деца и ученици от етнически малцинствени групи, интегрирани в образователната система (детските градини и училищата)


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз