Дейности:
|
Дейност №1 „Управление и вътрешен мониторинг на проекта” Установяването на система за управление и реализация на проекта е систематичен начин на работа, който ще осигури качествено изпълнение на заложените дейности в съответствие с очакваните резултати. В тази насока се предвижда, дейността да покрива цялата му продължителност - от месец 1 до месец 12 и ще включва следните поддейности:
Разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; Разработване на план график за работа по проекта; Разработване на рекламна стратегия за популяризиране на проекта т.е. уточняване на съдържанието на рекламните материали; Изготвяне на график за наблюдение на изпълнението и вътрешна оценка на проекта; Ежемесечни срещи на ръководителя по проекта с всички ангажирани в изпълнението на проекта лица и ежемесечни работни срещи с координатора по проекта. На срещите ще бъдат разглеждани и данните от анализите за ефективността на извършваните дейности, удовлетвореността на целевите групи. Подготовка на междинни и окончателни технически и финансови отчети, подготовка на вътрешни процедури за качествено изпълнение на проекта и периодични инструктажи на изпълнителите с оглед постигане на заложените индикатори.
Дейност №2 Провеждане на процедура за избор на доставчик/доставчици за извършване на обучението Екипът за управление на проекта разработва критериите за избор на доставчик/доставчици, като те могат да бъдат: най-ниска предложена цена или икономически най-изгодна оферта и задължителното изискване при професионалното обучение – наличие на лиценз от НАПОО за конкретната професия. Стойността на услугите по обучение съгласно ПМС №55 ни отвежда към процедурата „открит избор” т.е. процедура, при която право да подават оферти имат всички заинтересувани лица. След събиране на офертите и тяхната оценка по предварително зададени критерии към избор на доставчик/доставчици ще се сключи договор за доставка на услуга, където ще се определят сроковете на доставка, начините на плащане и правата и задълженията на страните. Дейност 3 Организиране и провеждане на професионално обучение по професията „Техник-технолог в хранително-вкусовата промишленост”, специалност „Производство на хляб, хлебни и сладкарски изделия” Ще се сформират групата за провеждане на професионално обучение по „Производство на хляб, хлебни и сладкарски изделия”. За целта целевата група ще попълни заявление за участие и ще предостави документи, удостоверяващи завършено образование и здравословно състояние. На всички участници ще бъдат изготвени лични досиета, съдържащи информация за хорариума учебни часове в съответствие с ДОИ. В процеса на реализиране на обучението в личните картони ще бъдат нанасяни резултатите от проведените изпити, както и номерата на издадените документи. Учебната програма ще бъде разработена от избрания център за професионално обучение. Курсът ще се проведе присъствено и на работното място. Учебният процес ще с продължителност 960 учебни часа, като всеки обучаващ се трябва да присъства на 80% от учебните часове и трябва успешно да положи изпити по теория и практика. При 96 обучаеми лица ще бъдат сформирани 7 групи - шест групи по 14 лица и една група от 12 лица. Това сформира общо 6720 /4172 пракитка и 2548 теория/ учебни часа, което е залегнало при бюджетирането на учебните занятия. Обучението завършва с присъствен изпит за придобиване на професионална квалификация. Съдържанието на изпитите се определя от обучаващата организация. Успешно завършилите обучението получават удостоверение образец 3-37 на МОНМ. Дейност №4 Организиране и провеждане на обучение по английски език Сформират се групи за обучението по ключови компетенции. Провежда се входящо ниво на по английски език с цел установяване на нивото на владеене съгласно Европейската квалификационна рамка. Подготвя се учебната програма за три езикови нива от обучаващата организация. Тъй като обучаемите са 131 ще бъдат разделени на седем групи – шест от групите по 19 души и една група от 17 обучаеми. Ако при входящия тест се установи значителна разлика в знанията на обучаемите лица това ще се отрази на начина на сформиране на групите, като могат да настъпят промени в броя на лицата в групите, за да се отговори на индивидуалните потребности на лицата и нивото им на владеене на езика. Учебните занаятия ще се извършват присъствено в подходяща зала оборудвана с необходимите технически средства – дъска, мултимедия, компютърна конфигурация и екран.Учебният процес е с продължителност 300 учебни часа или общо 2100 учебни часа за седемте групи. След приключване на обучението ще се проведе изпит за установяване на постигнатите резултати. Успешно положилите изпит ще получат свидетелство или сертификат /съгласно образците на избраната обучаваща организация/ за постигнато ниво на владеене на английски език. Дейност № 5 Информиране и публичност Предвидените дейности за популяризиране на проекта са насочени към информиране на широката общественост за дейностите по проекта и финансовото подпомагане, което му е отпуснато от фондовете за реализацията на проекта. Всички използвани материали, включително и учебните, ще съдържат задължителните елементи за информиране и публичност на помощта от фондовете на ЕС. В тази насока се предвиждат: 2 броя пресконференции - една в началото на проектното предложение и една при неговото приключване, на които ще се раздават информационни материали и ще бъдат отразени като платен репортаж в местна телевизия. Предвиждат се дипляни, тефтери и химикалки, за да се достигне до голям брой хора и те да бъдат осведомени за реализацията на проекта и дейността на предприятието. Анкетните карти за обучаемите дават добра обратна връзка и информират реализиращите проекта за удовлетвореността от учебния процес. Тъй като фирмата е със седалище град Пловдив, а реално производствената база е в град Лом и на двете места ще бъда поставени информационни табели за реализацията на проекта. Така информацията ще достигне до по-голям брой хора. На интернет страницата на кандидата ще се публикува периодично информация за изпълнението на проекта.
|