Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.16-0090-C0001
Номер на проект: ESF-2116-07-13003
Наименование: Инвестиране в човешкия капитал,чрез професионално образование и подобряване на ключови компетенции на работници в две фирми от шивашкия бранш
Бенефициент: Елеганс ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 23.11.2012
Начална дата: 31.01.2013
Дата на приключване: 01.06.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северен централен
               Русе
                    Две могили
Описание
Описание на проекта: Да подкрепи две фирми,които имат силни коопериращи връзки, в областта на професионалната и лична ориентация и развитие, като насърчава отделните работници и служители, активно да управляват своето професионално развитие. Постигане на по голяма адаптивност на работниците и удължаване на тяхната трудова дейност и по добри перспективи за кариерно развитие
Дейности: Дейност 1 Управление на проекта Обосновка Управлението на проекта е прилагането на знания, умения, инструменти и техники върху дейности, които се предвиждат, за да бъдат постигнати целите на проектната инициатива. Управлението на проект е сложна система от взаимни връзки и съдържа в себе си следните подкомпоненти: Управление на времето в проекта; Управление на цената в проекта; Управление на качеството в проекта; Управление на комуникацията в проекта; Управление на снабдяването в проекта. Основна роля при реализиране на проекта, ще играе - ръководителят. В проектната инициатива се предлагат да се включат трима души. 1. Ръководителят на екипа ще осъществява връзката с Управляващия орган и с Междинното звено и други компетентни органи. Той ще наблюдава, контролира работата на екипа и ще подпомага взаимодействието му с външните институции, ангажирани с изпълнението на проекта. Ще координира воденето на цялостната документация по проекта. Инициира и координира въвеждането и поддържането на прегледна и съвременна система за файлиране на проектната дейност. Ще подготвя общият доклад за напредъка на дейностите по проекта междинен и краен (технически и финансов отчет) 2. Счетоводителя (Икономист) - ще контролира планирането на финансите по проекта, воденето цялата счетоводна отчетност, ще контролира правилното съставяне и достоверността на първичните документи, ще следи за правилното разходване на средствата по разплащането на проекта. Извършва проверки на цялата счетоводна документация, представяна от структурата да извършва счетоводство по проекта. Ще предоставя ежемесечни финансови отчети за напредъка по проекта
Дейност 2 Подготовка за обучителният процес по проекта надвете фирми с провеждане на процедури за избор на обучителни структури, материали и консумативи и процедури по изпълнител за информация и публичност; структури по информация и публичност. Обосновка Типовете обучения изискват синхронизация с преките бенефициенти – оформяне на обучителни групи. Провеждане на процедури за определяне на изпълнители: избор на обучителни организации, подготовка по провеждане и избор на структури, които ще доставят учебни материали и консумативи, структури които ще отдават помещения за обучение, структури, които ще реализират кампания по информация и публичност. Изисква се време за структуриране на обучителните графици, синхронизиране на програмите с местните органи по мониторинг в гр.Русе. Екипът за управление на проекта ще подготви и изпълни 7 процедури за избор на изпълнител по правилата на ПМС 55/12.03.2007г. – както следва: 1.Избор на изпълнител за извършване на обучения за повишаване на професионалната квалификация по специалности – шивачество, моден дизайн и търговия на едро и дребно , физическа офрана на обектите 2.Избор на изпълнител за обучение по придобиване на ключови компетенции – а)английски език (ниво А1, А2, B1) и а б)Дигитални компетенции работа при работа с основните текстообработващи програми – MS Word; MS Excel - 3.Избор на изпълнител за доставка на материали - учебни помагала и консумативи , необходими за провеждането на обученията Една от избраните специалности пряко кореспондират с шивашкият бранш и са необходими определени материали при реализиране на часовете по практическа подготовка , такива са например :  Плат - вълнен 15м  Плат - изкуствен 15м  Хастар 20м  Веревни ленти за обточване - метри  Подлепващо - метри  Флизелин - метри  Армирана лента - метри  Копчета - брой  Подплънки - чифт  Гугли - чифт  Ципове - брой  Конци (конус бял и конус черен) 4 конуса  Креда 1бр.  Четка за почистване на креда 1бр. обучaеми  Молив за надписване 1бр.  Ръчна игла 2бр.  Шило 1б  Бодец за почистване на конци 1бр. обучaеми  Карфици 1опаковка  Напръсник 1бр  Шаблони за пречупване на детайли 1 комплект  Кривки - брой  Маркери  Ножица за текстил  Работна манта За по голяма яснота в бюджета те са групирани като пакет материали за практическа подготовка с обща сума 116,30 стотинки.Те са отнесени към учебно перо 3.2 консумативи. 5.Избор на изпълнител за извършване на услуга по осигуряване на помещения за обучение. 6.Избор на изпълнител за извършване на услугата по информация и публичност След приключване на процедурите с избраните изпълнители ще бъдат сключени договори. Договорите с изпълнители за – доставка на материали и доставка на консумативи ще са със срок на изпълнение до края на първия месец от изпълнение на проекта, за да могат обученията да стартират според план-графика и планирана им продължителност.
Дейност 3 Придобиване на професионална квалификация по 4 специалности от служители двете фирми партьори по проекта – „Елеганс“ ЕООД „Жокей” ООД Обосновка Професионалните обучения ще бъдат четири:  шивачество  моден дизайн  Търговия на едро и дребно  Физическа охрана на обектите 1.Професионалната специалност - Шивач (код на специалността – 5421101) ще обхване 7 работника на „Елеганс“ ЕООД и 46 работника на фирма „Жокей” ООД,. Обучителният процес ще бъде от 306 часа. Часовете са разделени съгласно стандартите на 122 часа теория 184 часа практика. С оглед ефективно усвояване на учебният материал и съгласно изискванията на насоките за кандидатстване по схемата ще бъдат оформени 4 групи от работниците на фирма „Елеганс“ ЕООД и „Жокей” ООД, които ще бъдат обучавани по специалността Образователният процес за всеки завършил обучението ще завърши със свидетелство за професионална квалификация. Обучението по теория и практика ще бъде извършено в гр. Две Могили. Обучителната услуга ще бъде извършена от външна фирма. 2.Специалността – Моден дизайн (код на специалността: 2140108) ще обхване 1 човек от фирма Елеганс ЕООД и 8 работника от фирма „Жокей” ООД. Обучителният процес ще бъде от 1038 часа Професионалното обучение по моден дизайн ще бъде от 1 група. Обучението по теория и практика ще бъде извършено в гр. Две Могили.. Образователният процес за всеки завършил обучението ще завърши със свидетелство за професионална квалификация. 3. Търговия на едро и дребно, код на специалността – 3410401 ще обхване 11 работника от фирма „Жокей” ООД. Обучителният процес ще бъде от 961 часа Часовете са разделени съгласно стандартите на 390 часа теория 571 часа практика. Обучението по теория и практика ще бъде извършено в гр. Две Могили. Образователният процес за всеки завършил обучението ще завърши със свидетелство за професионална квалификация. 4. Физическа охрана на обектите ще обхване 2 работника от фирма „Елеганс ЕООД и 7 работника от фирма „Жокей”ООД . Обучителният процес ще бъде от 1016 часа Часовете са разделени съгласно стандартите на 431 часа теория 585 часа практика. Обучението по теория и практика ще бъде извършено в гр. Две Могили. Образователният процес за всеки завършил обучението ще завърши със свидетелство за професионална квалификация.
Дейност 4 Обучения по ключови компетенции на служители от двете фирми „Елеганс“ ЕООД и „Жокей” ООД Обосновка Съгласно проведените предварителни проучвания във фирмата ще се проведат два типа обучения за придобиване на ключови компетенции – Общуване на чужд език и дигитална компетентност. 1.Общуване на чужд език – желание за обучение по английски език са изразили 10 души служители на фирма Жокей ООД и те ще преминат през 3 нива обучение по английски език – А1, А2, B1. Знанията по английски са особено необходими за служителите в структурите по търговия на едро и дребно, като и при служителите от фирмата, при които се налага да контактуват с чуждестранни партньори от Европа. 2. Обучението по дигитални компетенции - използване на основни текстообработващи програми - MS Word; MS Excel - свързано с използване на традиционите софтуетрни. Групата ще се състои от 14 човека ( 4 от фирма Елеганс ЕООД и 10 от Жокей ООД ) , а обучението които ще преминат служителите е от 45 часа.
Дейност 5 Информация и публичност Съгласно изискванията на програмата – Бенефициентите са отговорни за информирането на широката общественост за финансовото подпомагане, което му е отпуснато от фондовете на ЕС. В конкретния случай от ЕСФ и ОП „Развитие на човешките ресурси”. В дадения случай – двете фирми партьори по проекта „Елеганс“ ЕООД и „Жокей” ООД са компетентен орган, който трябва да реши да постави постоянни обяснителни табели, да изготви публикации или да предприеме други действия. Фирмата съзнава, че при номиниране на проектната идея ще извършва следните действия с цел да посочи приноса на Общността: • Поставяне на логото на ЕС и на ОП РЧР на всеки продукт по проекта, включително: - бланки; - интернет страници, слайдове, бюлетини, каталози, брошури, листовки; - табели, билбордове или специални знаци или стикери; - прес-съобщения, реклами; - документи за конференции и семинари и учебни материали, включително • Поставяне на логото при покани за семинари, програми, материали; - доклади за вътрешно ползване и за външни партньори; - електронни носители (CD, DVD), аудио-видео материали; - всякакви други публикации; - на оборудването (знаци, стикери); Тоест фирмата ще спазва стриктно всички указания, които произтичат от „Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност” по ОП РЧР Фирмата планира да реализира следните дейности по информация и публичност по проекта: - Да постави информационна табела - Да проведе две броя пресконференции - Да реализира две публикации в местни медии - Да изготви 500 броя информационни брошури по проекта - Да създаде сайт по проекта Всичките дейности ще са предмет на външна поръчка
Партньори
Партньори:
"ЖОКЕЙ" ООД
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 91 356 BGN
Общ бюджет: 96 166 BGN
БФП: 76 933 BGN
Общо изплатени средства: 76 919 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 76 933 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 18 271 BGN
2014 0 BGN
2015 58 648 BGN
76 919 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 65 393 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 15 530 BGN
2014 0 BGN
2015 49 851 BGN
65 381 BGN
В т.ч. Национално финансиране 11 540 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 2 741 BGN
2014 0 BGN
2015 8 797 BGN
11 538 BGN
Финансиране от бенефициента 22 839 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 4 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз