Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.16-0188-C0001
Номер на проект: ESF-2116-01-07013
Наименование: "Подобряване адаптивността, повишаване на квалификацията и обогатяване на практическите умения на заети лица"
Бенефициент: "МОБА" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 23.11.2012
Начална дата: 19.12.2012
Дата на приключване: 01.08.2013
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София област
                    Костенец
Описание
Описание на проекта: Общата цел на проекта е подобряване на качеството на живот и адаптивността на заетите лица, посредством предоставяне на квалификационни услуги и обучение с цел повишаване на производителността на труда и създаване на условия за устойчива заетост.
Дейности: Дейност 1: Управление на проекта Формиране на екип за управление на проекта, който включва ръководител и счетоводител на проекта. Екипът по управление на проекта отговаря за цялата организация, координация, вътрешен мониторинг и отчитане на дейностите на проекта. Подготовка на план за координиране работата на екипа и управление на проекта, подготовка на детайлен времеви график за прилагане на дейностите по проекта, система за отчитане и контрол на поставените и изпълнените задачи, планиране на периодични работни срещи на екипа по управление на проекта.
Дейност 2: Провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация по част от професия „Охранител” – III степен на ПК, специалност „Физическа охрана на обекти” Дейността е свързана с провеждане на професионално обучение съгласно Закона за професионалното образование за придобиване на квалификация по част от професия „Охранител”, специалност „Физическа охрана на обекти”. Предвижда се включването на 25 заети във фирмата лица, добре познаващи спецификата на професията. В курса ще бъдат обхванати приоритетно заети лица от рисковите групи на пазара на труда, а именно – заети лица над 50 г. и младежи на възраст до 29 г., както и заети с ниска квалификация. Заетите лица ще преминат теоретично и практическо обучение, както и мотивационно обучение. Обучението ще бъде проведено в дневна форма с продължителност 604 учебни часа в рамките на 4 месеца. Теоритичните занимания ще бъдат провеждани в специално определени помещения за целта, които отговарят на изискванията на НАПОО за материално-техническа база, като ще бъдат съобразени със заетостта на обучаемите лица. Практическото обучение включва провеждане на занимания в реална работна среда, занимания по бойно-приложни техники, стрелкова подготовка и др. в подходящи помещения за това – тренировъчни зали, стрелбище и др. . Част от обучението по практика ще включва посещения на различни охранявани обекти на фирмата и поставяне на служителите в ситуации за практическа приложимост на наученото. Обучението ще бъде организирано в две отделни групи с оглед постигане на по-висока ефективност на процеса. Графика за провеждане на обучителните занятия ще бъде съобразен, както с заетостта на включените лица, така и с изискванията на ДО. Провеждането на обучението и осигуряването на всички необходими материали и консумативи за обучаемите, ще бъде възложено на външен подизпълнител. Успешно завършилите курса с необходимото присъствие и успешно положен изпит по професията ще получат удостоверение за придобита професионална квалификация по част от професия.
Дейност 3: Провеждане на обучение за придобиване на ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности” Дейността е свързана с провеждане на обучение за придобиване на ключови компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности” от Европейска референтна рамка. Обучението ще бъде на тема „Реагиране в бедствени ситуации”, чието практическо прилагане ще помогне за изграждане на умения за адекватни действия в служителите при различни ситуации с риск от природни бедствия – земетресения, наводнения, пожари, бури и стихии, както и социални аварии. Обучението ще се реализира, чрез модулна система - съчетание от лекции, активни методи на обучение, самостоятелна работа под формата на практически задания, индивидуални и групови консултации, дискусии. Процесът на обучение ще бъде базиран върху широк спектър от съвременни методи, фокусирани към учене през целия живот . Основните характеристики на този процес са придобиване на компетентности, практическа ориентация и непрекъснато оценяване на обучаемите с обратна връзка. При организацията за стартиране на обучението, обучителната организация ще разработи учебни графици, които ще бъдат съобразени с критериите за формиране на учебните групи: брой на включените лица и работно време за да се запази мотивираността на участниците и да се осигури ефективност на процеса. Продължителността на обучението ще бъде 1 месец. В рамките на дейността ще бъдат разработени учебните материали, които ще бъдат използвани за провеждане на обучението. Учебните материали ще имат характер на наръчник, сборник на добри практики и др. Съдържанието на обучителните материали ще съответства на учебната програма, а форма за поднасяне на материалите, е съобразен с тенденцията за мотивиране на служителите, които не използват, или по-рядко използват новите технологии-компютър и интернет, да обогатят познанията си и спектъра от лични възможностти, но също така ще бъде заложено и отпечатването на книжен формат, който може да бъде използван за самоподготовка по всяко време и на всяко място, независимо от наличните технически ресурси. Всяко лице включено в обучението ще получи комплект консумативи, които ще са им необходими по време на обучението. Успешно завършилите обучението, ще получат съответните сертификати.
Дейност 4: Информация и публичност Предвидено е провеждане на 2 информационни събития – след старта и преди приключване на проекта; широката общественост и медиите ще се запознаят с целите, дейностите и планираните резултати; като участници в инфо събитията ще бъдат ще бъдат привлечени широк кръг от непреки бенефициенти на проекта – НПО, обучителни организации, професионални сдружения, фирми от охранителни бранш и други бизнес организации, за да се запознаят с проекта (целите,/ дейностите/ резултати) и приноса на донора, за въвеждане на иновативни подходи в управлението и квалифицирането на персонала на организацията. Ще бъде поставена на видно място, информационна табела с информация за проекта в офиса на кандидата.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 26 156 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 11 210 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 4 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз