Дейности:
|
№ 1 Координационна среща на екипа по проекта Определяне задълженията на екипа за администриране на проекта. Обсъждане на задачите на всеки член от екипа, както и общата отговорност за спазване на времевия график за реализиране на проекта. Утвърждаване на график за екипните работни срещи. Определяне на правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и оценка. № 2 Осигуряване на публичност, информираност, визуализация и прозрачност Дейността включва промотиране на условията, необходимите документи за кандидатстване и срокове, място за подаване на заявленията .
Ксерокопие от подадените заявления се предават на Д”СП” за изготвяне оценка на потребителите.
Провеждане на начална пресконференция. Идентифициране на участниците, съставяне на списък с гостите и официални покани. Медийно представяне на целите, дейностите и очакваните резултати по проекта, включващо 2 бр. статии в електронни издания и 2 статии в местни регионални вестници. Обезпечаване на поддържаща информация постижения и проблеми при реализацията на проекта чрез официалният сайт на община Сандански, както и чрез общинското радио.
Изработване и разпространение на 500 информационни листовки за целите на проекта, със съдействието на кметовете по населени места, читалищни деятели и доброволци от дневните центрове в община Сандански.
Ще бъде изработени :банер и 500 брошури за представяне на проекта..
Заключителна пресконференция с представители на кметства, доброволци, потребители на услугата, журналисти за постигнатите резултати по проекта. № 3 Организация, управление, наблюдение и отчетност Ръководителят на проекта обезпечава чрез екипа цялостната организация за успешното реализиране на планираните дейности.
Екипа на проекта ще имат за задача да организира дейностите и да съблюдава ефективното им изпълнение и своевременно отчитане.
Исканията за авансово, междинни и окончателно плащания, междинните и окончателния технически доклади и финансови отчети, ще бъдат изготвяни съгласно общите условия към договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма “РЧР”. Те ще съдържат информация и за всички предприети действия по информиране и публичност, по подбор на целевата група, по предоставяне на по часовите социални услуги. В плана за действие ще има конкретно разписани ангажименти за всеки от екипа разпределени времево за периода на изпълнение.
Изготвят се заданията за предвидените материали и се обезпечава доставката им. Задължително се залагат екологични критерии при изготвяне на заявките. Спазва се одобрения график. Доставчикът се избира, чрез пряко договаряне на база направени проучвания за цена съобразена с посочената в бланките за кандидатстване и добро качество. Отговорен за доставките и тяхната законосъобразност е счетоводителя. № 4 Подбор на безработни лица за извършване на трите типа по часови дейности . Набирането на кандидати за обучението и подбора на персонала ще се извършва от комисия по подбора, назначена от кмета на общината със заповед, спазвайки процедурата;
Обявяване на свободни работни места за трите типа по часови дейности за длъжностите : социален асистент, личен асистент и домашен помощник /информацията ще се разпространи сред потенциалните кандидати, чрез заявка до бюрото по труда, чрез информационната медийна кампания/;
Приемане и регистриране на документите в деловодството на община Сандански;
Уведомяване на одобрените за обучение;
На база подадени молби ще се извърши подбор на 54 кандидати за работа подадени от Бюрото по труда, които ще преминат планираното обучение по проекта.
Уведомяване на одобрените от комисията за назначение;
При подбора ще бъдат спазени изискванията на равнопоставеност и не дискриминационното трудово законодателство и осигуряване защита на потребителите.
Сключване на договор с избраните кандидати; № 5 Обучение и назначаване на лицата които ще обслужват по часово социалните потребители. Одобрените за обучение кандидати ще преминат двудневно обучение на две групи от по 27 човека, по 6 часа на ден. Обучението включва : характера и спецификата на работа /с правилата и процедурите при предоставяне на съответната услуга, етичните стандарти, спазване безопасните и здравословни условия на труд, поверителност на личните данни и информация, антидискриминационни практики и др./, с изискванията за изготвяне на индивидуални планове за предоставяне на услуги, отчети и т.н. Обучението освен общите познания за същността на услугите ще включва и важни правила за взаимодействие потребител-предоставящ социалната услуга; знания за оказване на първа помощ както и познания за емоционална подкрепа на потребителите; опазване имуществото на потребителите; запознаване с етични норми и навици за управление на отпадъците;практически насоки за избягване на конфликти и как да се подобри услугата при подадени жалби и сигнали.
Ще се организира и още едно подържащо обучение /групова работа, решаване на казуси / през 6 месец от предоставяне на услугата . № 6 Подбор на потребителите за по часовите социалните услуги . Критериите и процедурата се разработват предварително и се обявяват за публичност и прозрачност. Дейностите по подбора включват:
-Събиране на заявленията на желаещите да получат по часово социални услуги;
-Изготвяне на оценка от Дирекция “Социално подпомагане” на всеки от кандидатите потребители;
-Комисията определена със заповед на кмета на общината ще извърши подбора на потребителите.
-Провеждане на среща между потребителя и определения да изпълнява услугата.
-По време на действие на проекта, при промяна на одобрените по някакви обстоятелства, списъка се допълва до последния месец от утвърдения за предлагане на социалните услуги. № 7 План за работа с потребителите на социални услуги Въз основа на разработените индивидуални оценки се изготвя план за предоставяне на съответната услуга, като се разписват конкретни дейности и график за работа на наетите безработни лица. Изработва се и функционален график за работа на наетите лица.
Индивидуалният план се изработва след анализа на оценката на индивидуалните потребности направени от Д “СП” и желание на потребитителя от консултанта и социалният мениджър;
В плана се включват :социалната услуга;време на оказване на услугата; координати на извършващото социална дейност лице; специфични важни обстоятелства като : заболявания, координати за взаимопомощ с други хора, включително и на личния лекар; оценка на риска за здравето на потребителя;
Индивидуалният план се разписва от потребителя, или негов законен представител; обследва се ефективността му и се актуализира на шест месеца и при промяна на потребностите ; № 8 Предоставяне на услугата “Помощ в дома” Наетите лица и потребителите ще градят взаимно доверие на база разработените индивидуални оценки и изготвените планове и графици за предоставяне на съответната услуга. Разписаните конкретни дейности и график за работа, както и функционалния график за работа на личните асистенти ще се актуализират в процеса на работа с цел гарантиране качеството на социалната услуга. До десето число на следващия месец, всеки потребител трябва да заплати определената с решение на общински съвет по часова такса за социалната услуга която получава. № 9 Отчитане на проекта Изготвяне на ежемесечни отчети от личните асистенти за предоставените почасово услуги и от екипа на проекта. В съответствие с изискванията на програмата, окомплектоване на цялата документация, анализ на реализацията на проекта. Изготвяне на искания за финално плащане, на база изрядни финансовите отчети, съгласно изискванията на МТСП и ОПРЧР.
|