Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.09-0094-C0001
Номер на проект: ESF-1109-01-07026
Наименование: Заедно се развиваме,заедно успяваме.
Бенефициент: Европроджект мениджмънт ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 16.10.2012
Начална дата: 28.11.2012
Дата на приключване: 02.01.2014
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Реализация на комплекс от дейности насочени към подобряване уменията за учене и професионална реализация на лица от уязвимите групи на пазара на труда Активизиране на устойчиво партньорство между заинтересованите страни от неправителствения сектор (в качеството им на работодатели) и кандидата – представител на сектор медии за подобряване социалния капитал Подобряване уменията за устойчива заетост на лицата от социално уязвимите групи, чрез обществено значима дейност – чрез обучение, стаж и възможност за трайна заетост в регионалните офиси на канидата и медията. Постигане на национални и общински приоритети за обучения във областта на ИКТ, малкия и среден бизнес. Създаване на възможност за съхранение и развитие на младите хора на територията на общините Бобовдол, Дупница и Столична с оглед на закриване на редица традиционни за региона производства. Създаване на възможност за обучение и развитие – при което лицата от уязвимите групи получават и доходи, което позволява пълноценна о
Дейности: 1. Управление на проекта Непосредствено след подписването на договор за финансиране ще се проведе среща с екипа по проекта с основни поддейности: Разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; Разработване на времеви график за работа по проекта; Изготвяне на правилник за наблюдение на изпълнението и вътрешната оценка на проекта. Впоследствие се предвиждат срещи на ръководителя по проекта с всички ангажирани в изпълнението на проекта лица, и заинтересовани страни, които могат да подкрепят реализацията на проекта. При реализацията на обученията ще се провеждат и срещи на ръководителя и координатора на проекта с експертния и ръководен персонал в него. На срещите ще бъдат разглеждани и данните от анализите за ефективността на извършваните дейности, удовлетвореността на целевите групи. В тази дейност влизат още: подготовка на междинни и окончателни технически и финансови отчети, подготовка на вътрешни процедури за качествено изпълнение на проекта и периодични инструктажи на изпълнителите с оглед постигане заложените индикатори. Екипът за управление на проекта се сътои от лица, които имат опит и потенциал да развиват и управляват дейностите по проекта. За реализацията на проектните дейности екипът ще ползва подходящо оборудвано помещение. Оборудването ще се предостави на екипа от водещата организация. За управлението и изпълнението на дейностите по проекта ще се наеме подходящо помещение, удобно за кандидата и партньор ще бъде позволи, също така на екипа да бъде в непрекъснато контакт със стажантите, а менторите от екипа на кандидата и апртьнора ще имат непрекъснат достъп и контакт до стажантите. Ще се оборудва с подходящи мебели (бюра и компютърни конфигурации), тъй като се предполага, че поне 10 лица ще останат на работа след приключването на проекта. Ето защо конфигурациите ще се ползват за практическото и теоретично обучение, при стажа на целевата група, а впоследствие и за упражняване на реална трудова дейност. След приключването на дейностите по проекта, лицата от целевите групи, които са показали добри резултати и имат желание да продължат постоянна заетост ще имат възможност да продължат работата си за медията или кандидата в посочените общини или в други части на страната. Според преобладаващия брой на стажантите – за офиса за управление ще се наеме помещение в едно от трите населени места: София, Дупница, Бобовдол.
2. Идентификация, адаптация, организация за работа с целевите групи Основната цел на дейността е да се гарантира максимална прозрачност при избора на целевите групи и включването им в проекта с оглед на предстоящите дейности по обучения и стаж. В рамките на дейността се предвижда следното: Установяване на контакти със заинтересованите страни – Дирекция Бюро по труда, местни лидери, специалисти, които работят с представители на целевите групи с цел идентифициране лицата от целевите групи. Съгласно утвърдена процедура ще се извърши подбора на лица от целевите групи, които ще участвата в дейностите по проекта (тук може да се извърши: Провеждане на анкети, интервюта и предварителни консултации с представителите на целевите групи и други дейности, предвидени в разработената методология). Адаптиране на програмите за обучение към индивидуалните умения и потребности на участниците в обучението – целта на тази поддейност е: Гарантиране на ефективност и ефикасност при провеждане на обученията, Гарантиране на индивидуален подход при провеждане на групови обучения, Създаване на подходяща организация и участие на обучаемите лица при разработката на индивидуалните планове за обучение при включването им в група, Изготвяне на препоръки към преподавателите при провеждането на планираните обучения , Допълваща подкрепа с оглед на експертизата на кандидата в работата с уязвими групи с оглед максимална задоволеност от провежданите обучения В рамките на тази дейност се включва и въвеждането на система за оценяване което да дава възможност да се прецени нивото на успеваемост при обучението на потребителите. То дава важна информация на участниците, на обучаващите, както и на финансовите институции. Наред с това оценяването подпомага педагогическата практика преди, по време и след като са приложени образователните практики. Основна функция при планирането и проектирането на ефективно оценяване на практиките, свързани с обучението на потребителите ще има методистът обучения. Основните задачи, в изпълнението на тази поддейност са: Съвместно с екипа за организация и управление на проекта ще бъдат приложени следните техники за оценяване на ефективността – първоначални анкети и събеседване преди преди започването на курса/дейността. Анкети – по време на провежданите обучения, финални анкети в края на обученията, както и анкети след реализация на дейност стаж (отново начални, финални и междинни) Сформиране на групи за участие в планираните по проекта обучения за професионални компетенции. Необходимо, защото лицата включени в целевата група следва да имат сходни нива на образователно равнище, за да може да се сформират и смесени групи и обучението да е максимално полезно и ефективно. Съдействие на лицата включени в предварителните групи за определяне на график за провеждане на обученията, помощ при подготовка на документация за професионалното обучение и изготвяне на доклад с профили на канадидатите с цел подпомагане адаптирането на учебните програми. Адаптиране на учебните програми с оглед на целите заложени в проекта, спецификите на лицата от целевата група и предстоящия стаж. Изготвяне на индивидуални планове за обучение на участниците в проекта, съдържащи препоръки за допълнителни дейности (например консултации, допълнителни обучения и тн.) и график за участие в обученията по проекта. Основна функция в изпълнението на дейността имат техническия организатор и координатор.
3. Процедура за избор на изпълнител Дейността ще стартира непосредствено след подписване на договор за финансиране с изготвяне на график за провеждане на тръжни процедури и предоставяне за съгласуване от договарящия орган Предвижда се организация и провеждане на избор на изпълнители, които да извършат следните дейности: За провеждане на дейностите по информираност и публичност – изработка на информационните материали, публикации във външни медии. За обучаваща организация за провеждане на обученията. Основните задачи в изпълнение на дейността са свързани с: преглед на предлаганите услуги по обучения, изготвяне на документация за провеждане на избор за изпълнители, сформиране на комисия за оценка на постъпилите оферти, извършване на оценка и класиране, сключване на договор с избраната обучаваща организация.
4. Провеждане на професионално обучение Представителите на целевата група ще преминат професионално обучение по следните професии: Оператор на компютър, специалност Текстообработване ( 1 с.п.к.) – една или две групи за общо 15 лица ( в зависимост от конкретните потребители от общините и ефективността на разходите). Общият брой часове ще бъде 310 часа, от които 20 часа теория и 290 часа практика. Продължителност на обучението е два месеца и половина. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат свидетелство за професионална квалификация. Обучението ще има пряка практическа приложимост за тях, тъй като ще ги подпомогне в оформянето на журналистически материали, работа и организиране на бази от данни, въвеждане на данни от анкетни проучвания и ще повиши уменията им за по-успешна трайна реализация на пазара на труда. Специално внимание ще се отдели на уменията за работа със специализирани компютърни приложения за създаване и поддържане на бази данни с клиенти. Обучението ще се проведе в един от градовете – София, Дупница, Бобовдол (една група - според преобладаващите предпочитания). Обучението ще бъде полезно и необходимо на участниците в него, които ще бъдат насочвани приоритетно към стаж при специалистите от отдела, които обработват данни от анкетни проучвания, анализ на телевизонни продукти, ще подпомагат дейността на административния отдел, както и ще могат да участват в изготвянето на кратки информационни материали и материали за телевизията (новинарски, спортен блок, кулутрен блок), касаещи регионалните новини в област Кюстендил. Други основни функции, които ще бъдат възлагани на стажантите ще бъдат свързани с преглед на периодичен печат и информационни източници, с цел подпомагане дейността на репортерския отдел и техническите сътрудници. Убедени сме, че уменията усвоени от стажантите ще бъдат изключително полезни за тях –тъй като ще обогатят тяхната обща и езикова култура, ще разширят социалните им контакти и ще ги мотивират. Професионално обучение по професия: Сътрудник малък и среден бизнес, специалност Малък и среден бизнес (2 с. П.к) – две групи от по 15 участника общо 30 лица. Обучението е с продължителност 660 часа, от които 60 по теория и 600 часа практика. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика. Продължителност на обучението 5,5 месеца. Обучението ще се проведе в град един или повече от градовете – София, Дупница, Бобовдол (една група - според преобладаващите предпочитания). Професионално обучение професия: Сътрудник в бизнес услуги, специалност бизнес – услуги (2 с. П.к) - една група от 15 лица. Обучението ще се проведе в град София.Обучението е с продължителност 660 часа, от които 60 по теория и 600 часа практика. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат удостоверение за професионална квалификация. Продължителност на обучението 5,5 месеца по рамкова програма Б за начално професионално образование. Лицата преминали успешно обучението ще получат удостоверение за професионална квалификация, след полагането на изпитите по теория и практика. Обучението ще се проведе в град Обучението ще се проведе в един от градовете – София, Дупница, Бобовдол (една група - според преобладаващите предпочитания) и в зависимост от ефективността и населените места на обучаемите, които ще се включат в групата За професионалните обучения ще ползваме наети помещения. Практиката ще подготви обучаемите за предстоящия стаж. Обучаемите ще бъдат от населените места посочени в териотриалния обхват на проектното предложение.
5. Стаж Организиране на стажа – провеждане на индивидуални консултации с преминалите обучение за обсъждане на подходящо време за преминаване на стажа и съобразяването на стажа с лични или професионални (ако са възникнали в хода на проекта) ангажименти. Разпределяне на стажантите – 10 лица ще преминат стаж в медията, а останалите 50 ще се включат в стаж в каниддатаработодател (в офисите на кандидата в общините – София, Дупница, Бобовдол) или в координация, управление и реализация на социални услуги в някои от офисите на канидадта – работодател по избор, в зависимост от предпочитанията на стажантите, както и възможностите им за пътуване и придобитите компетенции по време на обучението, и по-конкретно: 1. Админиистративно правно обслужване – стажантите в този отдел ще подпомагат експертния и управленски персонал на кандидата в организацията, управлението и предоставянето на социални консултации и специализирани социални услуги. В отдела се извършва непрекъсната аналитична дейност на различините социални услуги (в общността и институциите), анализират се стратегически документи, разработват се предложения и стратегии съвместно с медии, неправителствени организации и общини в полза на лица от социално уязвимите групи. Разработват се и се извършват специализирани анкетни проучавания. Отделът има необходимост от – технически организатори, сътрудници, куриери, шофьори, анкетьори, медиатори, обучители, супервизьори. 2. Отдел –обучение и човешки ресурси. Част от стажантите могат да преминат стаж в отдела. Тук се изготвят и съхраняват документи (досиета) на потребителите на социални услуги накандидата ( провеждат се дейности по супервизия, обучения, тренинги, семинари, мобилна работа с лица от социално уязвими групи, национални и международни малдежки и доброволчески инициативи). 3. Отдел Екология и устойчиво развитие – в този отдел, стажантите, които го предпочетат ще имат възможност да участват в аналитична и проучвателна дейност относно мерки и инициативи за подобряване на общата екологична култура на територията на селските общини в България. 4. Отдел Маркетинг и ПР на социалните дейности – стажантите, които предпочетат отдела ще имат възможност да участват в разработка на маркетингови и пазарани проучвания, стратегии за развитие на организацията, ще подпомагата оформянето и развитието на националните и международни проекти на организацията. Специалистите в този отдел изготвят и поддържат интернет сайта на кандидата и различни партьнорски инциативи, изготвят новини, извършват преглед на периодичния печат, изготвят печатни и рекламно-информационни материали, участват в тяхното разпространение и анализ на ефективността от информационните дейности в организацията. 5. Отдел Нови възможности и социално предприемачество – стажантите в този отдел могат да получат обучение и практически опит в пердоставянето на безплатни консултации и подкрепа за лица от социално уязвимите групи за стартиране на собствен бизнес, помощ за финансиране на дейности, програми и проекти на територията на различни общини. При кандидита, 10 лица ще стажуват, след провеждане на: Интервюта с представители от отделите: Информационни анализи, Бази Данни, Обслужване на клиенти и Международно сътрудничество и Социални дйности в медията и кандидата с цел определяне на цели на стажа. Тъй като партньорът има специалисти, които имат опит в организиране на въвеждащи, поддържащи обучения и стажантски програми, след провеждане на интервютата стажантите ще имат възможност да участват в избора и планирането на отдела за стаж в град София, Интервюта с представители от отделите: правно-административно обслужване, регионални новини, маркетинг и инвестиционни проекти и социални дейности от трите общини. Изготвяне на договорите на стажантите, организиране на изплащането на възнагражденията, Изработване на графици за провеждане на стажа, разясняване на очакванията към стажантите и кратко представяне на организацията. Ще бъдат изготвени графици, така че стажантите да имат възможност да се възползват максимално от стажантската програма и активно да участват в дейността на специалистите от отделите и различни вътрешни проекти на организацията. Провеждане на стаж на лицата по групи (оформяне на програми за стаж, график за посещеня, график за контрол и програма за въвеждащо обучение по време на стажа) и осигуряване на ментори от персонала на канидата и партьнора. Стажантите ще се координитарт, консултират и подпомагат от координатор и технически организатор. Предвижда се достатъчно време за разпределение на стажантите и възможност за гъвкаво организиране и съчетаване на мотивационни обучения, клучови обучения с непосредствен стаж. Лицата преминали обученията ще имат възможност за избор между няколко позиции в търговския отдел, отдел дистрибуция и клонова мрежа, администрация, поддръжка.
6.Информираност и публичност Организиране и провеждане на три начални и три финални (общо 6) конференции в градовете: Дупница, Кюстендил, Бобовдол за отразяване на основните цели и задачи по проекта, основните срокове по проекта и да представи екипа за управление, както и да отрази финансовия принос на ОПРЧР (ЕСФ). Общият брой участници в пресконференциите е 60 лица. Ще бъдат поканени представители и на заинтересованите страни и местни медии. На конференциите ще бъдат поканени и представители на общинска администрация, ДБТ, както и неправителствения сектор и потенциални участници в проекта. След всяка конференция, на която ще присъствата представители на заинтересованите страни, ще се провежда и по една информационна среща за информиране на потенциални кандидати. С цел ефективност инфо срещите ще се провеждат в срок от 5-10 дни след вска конференция. За популяризирането на проекта (основни дейности, цели, екип за управление) ще бъдат отпечатани 3500 информационни брошури, 50 плаката и 2 табели, както 2395 флаера (съдържащи календар на конкретните дейности – обучения и тн.) Публикации в медии (2 бр.). В допълнение кандидатът и партньорът ще публикуват информация за проекта в интернет сайта си. В интернет страницата на кандидата ще бъде разработена специална секция посветена проекта – основни цели, дейности, информация за екипа, календар на дейностите, както и галерия със снимки за проведените дейности. На интернет страницата на кандидата ще бъде включена също секция на проекта, която ще популяризира основните цели и дейностите предвидени в проекта, както и получената финансова подкрепа по ОПРЧР. При реализацията всички дейности ще се популяризира и получената финансова подкрепа и ще се съблюдават изискванията на Ръководството за визуализация и публичност приложимо за Бенефициенти.
Партньори
Партньори:
"Дарик радио" АД
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 190 204 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в заетост след обучение


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз