Дейности:
|
1*.Подобряване на вътрешната среда в приемно училище „К.Арабаджиев” ОУ „К.Арабаджиев” разполага с частично обновена материално техническа база.В две от класните стаи на основната сграда въобще не е извършван ремонт от години, а те са необходими за провеждане на проектните стаи. За тях е предвидено извършване на строително-ремонтни дейности. В сградата на филиала на училището, която е отделна учат децата от ПГ, 1, 2 и 3 клас.Сградата е стара, едноетажна и много студена.Една от стаите за ПГ е трудно отопляема, както и коридора, тъй като няма необходимите отоплителни уреди. Именно заради това неудобство, по проекта е предвидено закупуване на 2 климатика за тези помещения.За обогатяване разнообразяване на образователния процес на децата в училището се предвижда закупуване преносим компютър с мултимедийно устройство с възможност за отдалечена връзка, оборудване за кабинета по безопасност на движението, материали за обучение, игри; и учебно-технически средства, учебни помагала, необходими за провеждане на учебно-възпитателния процес и подходящи за възрастта на учениците. 2.Продължаване на процеса по извеждане на деца от сегрерирано ромско училище Дейността включва организация на извеждане на деца от ОУ „От.Паисий” към приемно училище „ОУ „К.Арабаджиев” както и организиране на транспортирането на децата от квартала до училище и обратно.Ще бъде организиран транспорт за 20 изведени и 20 деца от етническите малцинства от ПГ- на възраст 5-6 г.деца с цел редовна посещаемост на учебния процес и намаляване отсъствията от училище. 3.Подготовка на деца от етнически малцинства за постъпване в първи клас Предвижда се сформиране на втора нова подготвителни група ОУ „К.Арабаджиев” от деца на 5 г. възраст за целодневно обучение. В подготвителната група ще се работи с деца от предучилищна възраст, невладеещи български език и деца, които знаят само отделни български думи. Провеждането на педагогическата работа ще се изразява в запознаване на децата със звуковете и техните букви, моделиране звуковия строеж на думата, овладяване на гласните звукове, което спомага за овладяване механизма на сричкуване, както и добиване на техника за писане и рисуване в игрова форма, и запознаване с цифрите и числата до 10 и тяхното броене. Ще се провеждат няколко занятия на ден- по БЕЛ-, Математика и познавателни игри.Провеждането на педагогическата работа цели овладяване на българския език от децата за улесняване постъпването им в първи клас Провеждането на педагогическата работа ще се извършва от двама учители, назначени по проекта. Предвижда се и допълнителни занимания за 6 г. деца от подготвителната група на училището.Предвижда се и включване на 2 помощник възпитатели, които да помагат на децата, невладеещи български език. За улесняване провеждането на педагогическата работа е предвидено закупуване на необходимите учебни помагала и пособия, с които ще работят децата и учителите. 4. Адаптиране на необхванати от училището ученици към учебния процес
4.1.Провеждане на допълнителни занятия за деца от етнически малцинства
4.2. Провеждане на занятия за безопасно движение на децата в ОУ „К.Арабаджиев”
4.3.Провеждане на занятия п 4.1 ОУ „К.Арабаджиев е осигурило провеждане на допълнителни занимания за учениците от 1 и 2ри клас със средства от делегирания бюджет. За учениците от 3 до 7 клас училището няма такава възможност. Проектът предвижда провеждане на допълнителни занимания за учениците от 3 до 7 кл. в извънучебно време като ще се сформират общо 6 групи за допълнителна работа, които ще бъдат разпределени както следва: III клас-1 група, IV клас- 2 групи, V кл.- 1 група, VI –1 група и VII класов- една група.Допълнителната работа с учениците в рамките на учебната година ще се провежда в насока за затвърждаване на предадения учебен материал и усвояване на българския език съгласно учебните програми на съответното училище.Всяка група ще има на ден общо 3 занятия: по Български език и литература, Математика и дейности по интереси. Педагогическата дейност във всяка една група ще се извършва от учител-възпитатели, които бъдат подпомогнати от 2 помощник-възпитателя.. Те ще отговарят за редовното присъствие на учениците в заниманията, както и ще помагат при възникване на проблеми с дисциплината на учениците и ще бъдат връзката между родителите и училището. За контрол и добра организация на допълнителната работа на учителите и помощник –възпитателите се предвижда по проекта да работи координатор за работа с възпитатели и помощник възпитатели.
4.2. В ОУ „К.Арабаджиев” има кабинет за безопасност на движението, който има нужда от дооборудване с необходимите помагала и съоръжения. За провеждане на пълноценната работа по проекта е предвидено закупуване на необходимите материали по безопасност на движението. Занятията по безопасност на движението ще се провеждат един час седмично за всеки клас.Това ще е една лаборатория за формиране на знания и умения за живот по темата ”Безопасност на движението”. За да растат подрастващите в безопасна за тях среда те трябва да имат познания в областта на природните науки и формирани умения за тяхното прилагане. Ще се акцентира върху правилата за безопасно движение по пътищата и опазване на живота. Ще се изработи пакет от модули с различни експерименти, показващи и доказващи факторите за безопасността на движението.. Предвидено е заплащане по проекта на лектор по безопасност на движението.
4.3. Предвижда се провеждане на извънучебни занятия по религия за учениците, като всеки клас ще има един час седмично. Занятията ще бъдат по желание за учениците и ще се извършват съгласно одобрената програма по вероучение от МОМН. Тъй като липсват учебни помагала по вероучение, по проекта е предвидено закупуване на подходящи материали на религиозна тематика за двете религии-християнство и мюсюлманство.Учениците ще се запознаят със същността на религиите, религиозните обичаи, ценностите и норми на поведение.
5.Сформиране на вокална група в ОУ „К.Арабаджиев” фолклорна музика.Ще бъде сформирана вокална група, в която децата ще се запознават с музиката, обичаите и традициите на различните етноси. Тъй като децата много по-бързо усвояват музикалните произведения отколкото говоримия език, заниманията ще ги стимулират за редовна посещаемост и постигане на етническа толерантност между учениците. Заниманията ще се провеждат два пъти седмично от учител, назначен по проекта. 6*.Провеждане на познавателна дейност-екскурзии, посещения на театри, музеи. Предвижда се провеждане на тържества и еднодневни екскурзии, посещение на 2 музея, куклен театър, делфинариум, аквариум, зоологическа градина, планетариум за всички деца, участници в проекта. Едно тържество по случай Коледни и Новогодишните празници и за 24 май. За всички посещения и мероприятия е предвиден транспорт за учениците, както и средства за заплащане на необходимите входни такси и за две от екскурзиите са предвидени средства за осигуряване хранителни пакети за мероприятията. Предвидено е предоставяне на децата на малки подаръци по време на тържествата с цел мотивиране и награда за усилията им. 7.Работа с родители Провеждане на активна работа, родителски срещи, индивидуални срещи с родителите, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебни занятия. Мотивиране на родители да записват децата си в неромски училища за получаване на качествено образование и обучение. 8*.Осигуряване на информираност и публичност Провеждане на пресконференции с националните и местни медии, изработване на стикери за визуална идентификация, флаери, рекламни табели, банери, отпечатване на брошура, публикации в медиите, изготвяне и разпространение на снимков материал.
|