Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.1.04-0190-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Създаване на звено за услуги в домашна среда- за разширяване на дейностите на „Домашен социален патронаж” в община Медковец, област Монтана
Бенефициент: ОБЩИНА МЕДКОВЕЦ
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 19.10.2012
Начална дата: 28.11.2012
Дата на приключване: 01.08.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Монтана
                    Медковец
Описание
Описание на проекта: По настоящия проект ще бъде създадено звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж, като в него ще бъдат наети 25 души безработни лица, в трудоспособна възраст, които не са придобили правото на пенсия за осигурителен стаж и възраст и 3 души персонал. Ще бъде проведено мотивационно обучение в специализирана работна среда. Звеното ще продължи да работи минимум 1 година след приключване на проекта. По време на проекта ще бъде проведена активна дейност за информиране и публичност в съответствие с изискванията на финансиращата програма ОП „РЧР”.
Дейности: 1. Подбор и наемане на персонал на трудови договори за предоставяне на услуги в домашна среда Наемане на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда, от целевата група, която обхваща безработни лица, в трудоспособна възраст, които не са придобили правото на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. Наемането ще става посредством подбор при разработване на конкретни методики за подбор от страна на екипа на проекта. За определяне на персонала ще бъде свормирана комисия, която ще извърши избора при спазване на принципите за прозрачност, равенство между половете, равни възможности и превенция на дискриминацията. Ще се даде приоритет на лица с необходимото образование, но изключени от трудова дейност през последните години по някакви причини. Ще бъдат разработени критерии за подбор на лицата, които ще бъдат наети в екипа на управление на звеното на длъжностите координатор и двама технически сътрудници. Процедурата за подбор на лицата от целевата група включва три етапа: приемане на документи, индивидуално интервю, оценка и красиране на кандидатите. В проведеното интервю комисията за подбора на лица от целевата група ще разясни целите на проекта и преките отговорности на участниците в него. Ще бъдат наети 28 души от целевите групи за работа в звеното за услуги, с които ще бъдат сключени трудови договори.
2. Обучение на персонала Обучението е задължителен елемент от работата с представители от целевата група, останали продължетилно време извън пазара на труда. Програмата за обучение, изложена по-долу в проекта, е съставена съобразно нуждите на лицата от целевата група относно повишаване на компетентностите и социалните умения за самостоятелност и трудова дейност. В обучението ще бъде застъпена и тема по опазване наоколната среда. Обучението е в рамките на - 5 дни по 6 учебни часа и второто обучение в рамките на 2 дни по 6 учебни часа. По време на обучението ще бъде осъществяван текущ контрол за присъствието на участниците. Участниците ще получат сертификат за участие в обучение, издаден от кандидата за нуждите на проекта при спазване на изискванията за визуализация на документите по ОП РЧР.
3. Информиране, консултиране и подбор на кандидат- потребители на територията на община Медковец Информирането и консултирането на кандидатите за потребители на предоставяните услуги от зветото за услуги в домашна среда се извършва от екипа на еправление на проекта, а оценката на потребностите на желаещите да ползват услугата ще се извършва от дирекция „Социално подпомагане” при община Медковец по утвърдена за целите на настоящата процедура Методика/
4.Предоставяне на почасови услуги за дейности свързани с оказване на лична помощ – личен асистент Почасовата услуга ще се предоставя на 100 потребители, живеещи в на територията на общината, в продължение на 12 месеца. Предоставянето на услугата за лична помощ стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Координатора и потребителя и/или негов законен представител. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейностите, които са договорени с личниия асистент за подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя от представител на екипа за управление на проекта и личния асистент, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за разпределяне на определените часове в индивидуалния му месечен бюджет. Ограничения в избрания от потребителя начин на живот се предприемат само в негов интерес – при риск от самоувреждане или създаване на опасност за други хора. Потребителят (или неговият представител), сам определя времето за ползването на всяка услуга – брой часове (вкл. от ... ч. до ... ч.), ежедневно, ежеседмично, веднъж на месец или друго. За предоставените почасови услуги потребителите заплащат такси, определени съгласно Наредбата за МДТ при община Медковец. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Индивидуалният план се изготвя в три еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), личния асистент и служителя от екипа на партньора. Преглед на плана може да се направи по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата при констатирана промяна на обстоятелства или възникване на друга необходимост. Актуализираният план се подписва от лицата, с право и задължение за това, съгласно първоначалния индивидуален план. Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на социалната услуга. Екипът за управление на проекта ще изготви оценка на потенциалните рискове за потребителя и личния асистент при предоставянето на услугата. В оценката се акцентира на основни рискове, като: помощ при вземане на лекарства; физическа подкрепа; предпоставки от битовите условия на живот на потребителя; от злополуки; оценка на риска извън дома на потребителя - работно място, учебно заведение или други обществени места. На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете. Инцидентите, предприетите действия и последващото развитие на всеки случай ще се протоколират и документът ще се съхранява в личните досиета на потребителя и личния асистент. С всеки потребител на услугата (или неговия представител), служител от екипа на партньора ще уговори в писмен вид правила за достъп на личния асистент до дома на потребителя. Осигуряването на безопасността на дома му при предоставянето на услугата е ангажимент на личния асистент. В хода на предоставяне на почасовата услуга на всеки личен асистент са осигурени възможности и са разписани начините за осъществяване на контакт в случай на нужда с организации, които реагират в спешни ситуации - спешна медицинска помощ, болница, полиция и др., както и с лица, които имат отговорност за здравето на потребителя (лекар, законен представител, роднини и др.). Личните асистенти ще бъдат обучени и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя. Координаторът организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на личните асистенти при предоставяне на услугата. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж, съгласно Наредба за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от личния асистент се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната му характеристика (или в договора за услуги), и в индивидуалния план на потребителя. По Проекта се предвиждат разходи за заплащане на пътни на личните асистенти от и до дома на потребителя, само в случаите, когато асистентът живее извън населеното място на потребителя, като за придвижването се определя оптимален маршрут. Личният асистент спазва стриктно договореното работно време или обем работа. Спазването на всички ангажименти и дейности, договорени и възложени на личния асистент, подлежат на вътрешен контрол от страна на екипа на проекта.
5.Предоставяне на почасови услуги за комунално- битови дейности – домашен помощник Почасовата услуга ще се предоставя на 100 потребители, живеещи в на територията на общината, в продължение на 12 месеца. Предоставянето на услугата за комунално- битови дености стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Координатора и потребителя и/или негов законен представител. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейностите, които са договорени с домашния помощник за подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя от представител на екипа за управление на проекта и домашния помощник, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за разпределяне на определените часове в индивидуалния му месечен бюджет. Ограничения в избрания от потребителя начин на живот се предприемат само в негов интерес – при риск от самоувреждане или създаване на опасност за други хора. Потребителят (или неговият представител), сам определя времето за ползването на всяка услуга – брой часове (вкл. от ... ч. до ... ч.), ежедневно, ежеседмично, веднъж на месец или друго. За предоставените почасови услуги потребителите заплащат такси, определени съгласно Наредбата за МДТ при община Медковец. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Индивидуалният план се изготвя в три еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), личния асистент и служителя от екипа на партньора. Преглед на плана може да се направи по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата при констатирана промяна на обстоятелства или възникване на друга необходимост. Актуализираният план се подписва от лицата, с право и задължение за това, съгласно първоначалния индивидуален план. Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на социалната услуга. Екипът за управление на проекта ще изготви оценка на потенциалните рискове за потребителя и домашния помощник при предоставянето на услугата. В оценката се акцентира на основни рискове, като: помощ при комунално-битовите услуги; физическа подкрепа; предпоставки от битовите условия на живот на потребителя; от злополуки; оценка на риска извън дома на потребителя - работно място, учебно заведение или други обществени места. На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете. Инцидентите, предприетите действия и последващото развитие на всеки случай ще се протоколират и документът ще се съхранява в личните досиета на потребителя и домашния помощник. С всеки потребител на услугата (или неговия представител), служител от екипа на проекта ще уговори в писмен вид правила за достъп на домашния помощник до дома на потребителя. Осигуряването на безопасността на дома му при предоставянето на услугата е ангажимент на домашния помощник. В хода на предоставяне на почасовата услуга на всеки домашния помощник са осигурени възможности и са разписани начините за осъществяване на контакт в случай на нужда с организации, които реагират в спешни ситуации - спешна медицинска помощ, болница, полиция и др., както и с лица, които имат отговорност за здравето на потребителя (лекар, законен представител, роднини и др.). Домашните помощници ще бъдат обучени и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя. Координаторът организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на домашните помощници при предоставяне на услугата. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж, съгласно Наредба за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от домашния помощник се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната му характеристика (или в договора за услуги), и в индивидуалния план на потребителя. По Проекта се предвиждат разходи за заплащане на пътни на домашните помощници от и до дома на потребителя, само в случаите, когато помощникът живее извън населеното място на потребителя, като за придвижването се определя оптимален маршрут. Домашният помощник спазва стриктно договореното работно време или обем работа. Спазването на всички ангажименти и дейности, договорени и възложени на домашния помощник, подлежат на вътрешен контрол от страна на екипа на проекта.
6.Предоставяне на почасови услуги за дейности свързани подкрепа на социалното включване на обслужвани лица като помощ в общуването и осъществяването на социални контакти- социален асистент Почасовата услуга ще се предоставя на 100 потребители, живеещи в на територията на общината, в продължение на 12 месеца. Предоставянето на услугата за лична помощ стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Координатора и потребителя и/или негов законен представител. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейностите, които са договорени със социалния асистент за подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя от представител на екипа за управление на проекта и социалния асистент, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за разпределяне на определените часове в индивидуалния му месечен бюджет. Ограничения в избрания от потребителя начин на живот се предприемат само в негов интерес – при риск от самоувреждане или създаване на опасност за други хора. Потребителят (или неговият представител), сам определя времето за ползването на всяка услуга – брой часове (вкл. от ... ч. до ... ч.), ежедневно, ежеседмично, веднъж на месец или друго. За предоставените почасови услуги потребителите заплащат такси, определени съгласно Наредбата за МДТ при община Медковец. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Индивидуалният план се изготвя в три еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), социалния асистент и служителя от екипа на партньора. Преглед на плана може да се направи по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата при констатирана промяна на обстоятелства или възникване на друга необходимост. Актуализираният план се подписва от лицата, с право и задължение за това, съгласно първоначалния индивидуален план. Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на социалната услуга. Екипът за управление на проекта ще изготви оценка на потенциалните рискове за потребителя и социалния асистент при предоставянето на услугата. В оценката се акцентира на основни рискове, като:физическа подкрепа; предпоставки от битовите условия на живот на потребителя; от злополуки; оценка на риска извън дома на потребителя - работно място, учебно заведение или други обществени места. На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете. Инцидентите, предприетите действия и последващото развитие на всеки случай ще се протоколират и документът ще се съхранява в личните досиета на потребителя и социалния асистент. С всеки потребител на услугата (или неговия представител), служител от екипа на партньора ще уговори в писмен вид правила за достъп на социалния асистент до дома на потребителя. Осигуряването на безопасността на дома му при предоставянето на услугата е ангажимент на социалния асистент. В хода на предоставяне на почасовата услуга на всеки социален асистент са осигурени възможности и са разписани начините за осъществяване на контакт в случай на нужда с организации, които реагират в спешни ситуации - спешна медицинска помощ, болница, полиция и др., както и с лица, които имат отговорност за здравето на потребителя (лекар, законен представител, роднини и др.). Социалните асистенти ще бъдат обучени и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя. Координаторът организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на социалните асистенти при предоставяне на услугата. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж, съгласно Наредба за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от социалния асистент се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната му характеристика (или в договора за услуги), и в индивидуалния план на потребителя. По Проекта се предвиждат разходи за заплащане на пътни на социалните асистенти от и до дома на потребителя, само в случаите, когато асистентът живее извън населеното място на потребителя, като за придвижването се определя оптимален маршрут. Социалният асистент спазва стриктно договореното работно време или обем работа. Спазването на всички ангажименти и дейности, договорени и възложени на социалния асистент, подлежат на вътрешен контрол от страна на екипа на проекта.
7.Дейности по организация и управление на проекта При организиране на дейността на проекта за неговото управление и отчитане ще бъде сформиран екип в сътав: ръководител на проекта, счетоводител на проекта и технически сътрудник на проекта. Членовете на екипа ще сключат допълнителни споразумения към трудовите си договори, съгласно ПМС 330/2011г., в които ще бъдат определени задачите и отговорностите им по изпълнение на проекта. Сформираният екип ще разработи план- график на дейностите и ще формулира показатели за напредък на проекта. Екипът ще провежда ежемесечно работни срещи, ще се запознава с мненията на участниците в проекта, ще осигурява участието на всички заинтересовани страни. В края на проекта ще бъде изготвен финален технически доклад, в който ще бъдат описани количествените и качествените показатели за изпълнение на проекта. Към техническия доклад ще бъде приложена цялата документация на проекта. Във финален финансов отчет ще бъдат обобщени всички направени разходи по проекта. За по- добра организация и изпълнение на дейностите по проекта е необходимо за екипа на проекта да бъдат закупени 2 компютърни конфигурации, 3 бюра, 3 стола и 1 шкаф за съхраняване на документацията.
8.Информиране и публичност на проекта Със стартиране изпълнението на проекта кандидатът предвижда да проведе широка и открита информационна и рекламна кампания на територията на община Медковец. Ще бъдат поставени плакати на подходящи места и раздадени цветни диплянки с рекламна цел за стартирането и изпълнението на проекта. На сградата на общината и на мястото на дейност на звеното за услуги за предоставяне на услуги в домашна среда към”ДСП” ще бъдат поставени информационни табели за визуализация на проекта. Всички материали за информиране и публичност, предназначени за бенефициентите и широката общественост, ще съдържат емблемата на ЕС и ще отбелязват финансовата подкрепа на ЕСФ.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 196 950 BGN
Общ бюджет: 164 085 BGN
БФП: 164 085 BGN
Общо изплатени средства: 154 694 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 164 085 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 39 390 BGN
2014 115 304 BGN
2015 0 BGN
154 694 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 139 472 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 33 481 BGN
2014 98 008 BGN
2015 0 BGN
131 490 BGN
В т.ч. Национално финансиране 24 613 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 5 908 BGN
2014 17 296 BGN
2015 0 BGN
23 204 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, започнали работа в сектора на социалната икономика
Индикатор 2 Брой лица, преминали от сектора на социалната икономика към реалния пазар на труда, вследствие на предоставени интегрирани социални услуги
Индикатор 3 Брой подкрепени съществуващи форми на предприятия в сферата на социалната икономика по схема Помощ в дома
Индикатор 4 Проведени обучения за хора от целевата група - 190
Индикатор 5 Брой лица, получили подкрепа, чрез обучение - 190


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз