Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.09-0077-C0001
Номер на проект: ESF-1109-01-11003
Наименование: Квалификация,интеграция и насърчаване,чрез "Системни Комуникации" ООД
Бенефициент: "Системни комуникации" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 16.10.2012
Начална дата: 08.11.2012
Дата на приключване: 08.11.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта:  повишаване адаптивността и конкурентоспособността на безработните лица;  приоритетно интегриране на уязвими групи на пазара на труда;  придобиване на практически умения от безработните лица;  повишаване на квалификацията и производителността на труда;  изпълнение на дългосрочната цел на фирмата ориентирана към повишаване на квалификацията;  възможност за осигуряване на квалифициран персонал за осъществяване дейността на дружеството в условия на бързото навлизащи на нови комуникационни технологии;  създаване на иновативен модел за подбор на персонал;  създаване на добри практики и модел с цел повишаване на информираността на работодателите в страната;  създаване на условия за по-широко прилагане на принципите за учене през целия живот, следвайки стратегиите на ЕС и целите за създаване на икономика, основана на знанието.
Дейности: 1. Подбор на представители на целевата група. Подготовка: „СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД подава „Заявка” за извършване на подбор в ДБТ и определя член на екипа по проекта, който ще участва в Комисията по подбор на подходящи за включване представители на целевата група. ДБТ изнася „Съобщение до потенциалните кандидати” на информационното табло в ДБТ и трудовите посредници уведомят представителите на целевата група за дадената възможност за включване по проекта. Приоритетно ще бъдат включвани в проекта: младежи до 29г.; жени, отсъствали дълго време от работа, поради майчинство; лица с увреждания; неактивни лица. Изпълнение: ДБТ приема „Заявление” от желаещите да бъдат включени в дейностите по проекта и изготвя „Дълъг списък” от подходящи кандидати. „СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД преглежда списъка и създава „Кратък списък” на одобрените и допуснати до индивидуално интервю кандидати. ДБТ утвърждава „Комисия”, която разглежда документите и провежда интервюта с представителите на целевата група. „Комисията” изготвя окончателно класиране в „Протокол” състоящ се от списък с номинирани кандидати и списък с резерви. „Окончателният списък” се изнася на информационното табло в ДБТ. „СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД подписва индивидуални договори с избраните представители на целевата група за включване в проекта, в който са ясно регламентирани правата и задълженията на страните. В дейността са взети под внимание опитът и добрите практики на Агенция по заетостта от последните години при реализирането на мерки за насърчаване на заетостта, както и натрупания опит при изпълнение на Програма ФАР.
2. Провеждане на професионално обучение Подготовка: Провеждане на процедура за избор на лицензирана обучаваща организация по реда на ПМС55/2007г. за провеждане на професионалното обучение - ИЗБОР МЕЖДУ ТРИ ОФЕРТИ. „СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД кани минимум трима кандидати, които да подадат оферти, като към поканата прилага техническо описание на услугата, напълно съответстващо със Договора за безвъзмездна помощ. Създава комисия за оценка на получените оферти, която се състои от минимум трима членове (винаги нечетен брой). Комисията извършва оценка на постъпилите оферти и съставя оценителен доклад. Следва подписване на договор с избраният кандидат по образец. В процедурата за избор на изпълнител ще бъдат заложени хоризонталните принципи за превенция на дискриминация, равенство между половете и равен старт. По никакъв начин няма да се поставят ограничения за подаване на оферти от кандидати, техни представители или служители, които са основани на техните пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Изпълнение: Провеждане на професионално обучение за придобиване на професионална квалификация - „Монтьор комуникационни системи”– код по списъка на професиите за ПОО: 523020, специалност „Телекомуникационни системи” – код по списъка на професиите за ПОО: 5230202 (696 часа) и полагане на изпит с цел придобиване на Свидетелство за професионална квалификация. Включени в обучението 42 бр. одобрени представители на целевата група. Продължителността на обучението е на база 6 часа дневно в продължение на 116 дни (696 часа). През периода на обучение на включените представителите на целевата група ще се осигурят стипендии в размер от 8 лв. за всеки учебен ден на всяко едно лице. В рамките на една календарна седмица ще бъде организиран и проведен изпит на обучените по проекта лица, с цел придобиване на Свидетелство за професионална квалификация. За целта на дейността, осигуряване на аналитичност и прозрачност, ще бъдат създадени лични банкови сметки и дебитни карти на обучаемите по проекта, в който ежемесечно да се превеждат натрупаните суми от стипендии.
3. Осигуряване на стаж по специалността Подготовка: Назначаване на трудови договори на всички лица успешно преминали обучени и получили Свидетелство за професионална квалификация - „Монтьор комуникационни системи” – код по списъка на професиите за ПОО: 523020, специалност „Телекомуникационни системи” – код по списъка на професиите за ПОО: 5230202. Всички стажанти ще бъдат назначени на длъжност „Монтьор електронно телекомуникационно оборудване” – код по НКПД 2011 - 7422-2001. Изпълнение: Стажантите ще бъдат разпределени към вече съществуващите мобилни екипи, с цел усвояване на практически умения по професията и придобиване на допълнителни компетенции. Ще им бъдат осигурени необходимото работно облекло, индивидуални комплекти с инструменти и достъп до целия материален и технически ресурс, с който дружеството разполага. Възнаграждението, което ще получават стажантите ще бъде на база 290 лв. на месец (равно на минималната работна заплата от 01.05.2012 г.). Осигурителните вноски ще са на база минимален осигурителен праг за заеманата длъжност. Заплащането на възнаграждението ще се извършва ежемесечно по банков път в личните банкови сметки създадени по проекта, с цел осигуряване на аналитичност и прозрачност на дейността. Спецификата на услугите извършвани от „СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД налага и провеждането на инструктажи и допълнителни вътрешно фирмени обучения, през които ще преминат всички стажанти през първият месец стаж. По усмотрение на ръководството на дружеството на стажантите, които успешно усвоят нужните практически умения, допълнителни компетенции, инструктажи и се справят с ежедневно поставените има задачи, ще им бъде предложена постоянна заетост и повишаване на възнаграждението. Останалите лица от целевата група ще бъдат освободени след изтичане на тримесечният им стаж.
4. Визуализация Подготовка: Изготвяне на документи за процедури по подбор на изпълнител по реда на ПМС55/2007 г. - СЪБИРАНЕ НА 1 ОФЕРТА „СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД кани един кандидат, които да подаде оферта, като към поканата прилага техническо описание на доставката/ услугата, напълно съответстващо със Договора за безвъзмездна помощ. Ако офертата отговаря на заложените критерии следва подписване на договор с избраният кандидат по образец. В процедурите за избор на изпълнител ще бъдат заложени хоризонталните принципи за превенция на дискриминация, равенство между половете и равен старт. По никакъв начин няма да се поставят ограничения за подаване на оферти от кандидати, техни представители или служители, които са основани на техните пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Изпълнение: В началото на проекта ще се проведе информационно събитие (пресконференция), на което ще бъдат поканени местни и национални медии и ще бъдат запознати с началото на проекта и с финансовият принос на Общността. По време на изпълнение на дейностите, ще бъде поместена информация на интернет страницата на дружеството за напредъка по проекта, с цел осигуряване на прозрачност при взимането на решения и тяхното прилагане. Върху автомобилите използвани от стажантите ще бъдат поставени обозначителни стикери - „Мобилна визуализация”. На входовете на офисите на фирмата ще бъдат залепени плакати. В заседателната зала, ще се постави информационна табела. При приключване на проекта ще бъде изготвена и разпространена брошура на проект и второ информационно събитие (пресконференция), на което ще бъде представено постигнатото по проекта. Ще бъде осъществена публикация в един национален ежедневник. Всички информационни и дейности и материали ще бъдат съобразени с изискванията на Оперативната програма.
5. Вътрешен контрол, управление и отчетност Подготовка: Сформиране на екип на проекта, състоящ се от: Ръководител, Счетоводител и Координатор. Назначаване на екипа на Граждански договори. Провеждане на въвеждаща среща на екипа по проекта, разпределение на задълженията и детайлен план-график на дейностите. На срещата ще бъдат обсъдени организационни въпроси във връзка със стартирането на проекта. Изпълнение: Вътрешният контрол и управление ще се осъществяват ежедневно от ръководителя на проекта, според описаните му задължения. Координаторът ще изготви и поддържа „дневник по вътрешен контрол и отчет”. В него ще се протоколират: всички срещи на екипа за управление; взетите решения; евентуалните пречки и проблеми, които възникват в процеса на обучение; всички мониторингови посещения и срещи от страна на ДО, УО и МЗ и ДБТ, както и всички препоръки и насоки дадени от тях.. Ще се поддържа собствен архив на документите по проекта. Счетоводителят ще води финансов отчет на изразходваните по проекта средства, за да се следи аналитично движението им. За всяка извършена услуга ще се изисква разходно-оправдателен документ, приемно-предавателен протокол и договор. Цялата документация ще бъде събирана и класифицирана и ще бъде на разположение в офиса при поискване за проверка. Направените разходи по проекта ще се отчитат съгласно изискванията на българското законодателство и правилата на Структурните фондове. Ръководителят, Счетоводителят и Координаторът ще изпълняват стриктно описаните си задължения в раздел II. ЕКИП ЗА УПРАЛЕНИЕ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА ПРОЕКТА.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 153 688 BGN
Общ бюджет: 128 636 BGN
БФП: 128 636 BGN
Общо изплатени средства: 128 631 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 128 636 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 30 738 BGN
2013 0 BGN
2014 97 894 BGN
2015 0 BGN
128 631 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 109 340 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 26 127 BGN
2013 0 BGN
2014 83 210 BGN
2015 0 BGN
109 336 BGN
В т.ч. Национално финансиране 19 295 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 4 611 BGN
2013 0 BGN
2014 14 684 BGN
2015 0 BGN
19 295 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в заетост след обучение


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз