Дейности:
|
Дейност 1: Организация, управление и мониторинг на проекта. Сформиране на екип за управление и администриране на проекта, състоящ се от ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Кметът на общината ще сключи граждански договор с ръководителя на екипа. С членовете на екипа, ръководителят на проекта ще сключи граждански договори. Екипът ще отговаря за цялостната организация, координация и вътрешен мониторинг на дейностите включени в проекта. Конкретните ангажименти ще бъдат детайлно разписани в технически задания. При стартиране на дейността си екипът ще разработи процедури, правила и инструкции касаещи дейностите по проекта. Ще се изготви подробен времеви график за изпълнение на дейностите, график за възлагане на обществени поръчки по ЗОП. На работни заседания ще се поставят персонални задачи, ще се разглеждат отчетите им за напредъка на проекта, ще се анализират възникнали проблеми. В рамките на организационните дейности ще бъдат осигурени необходимите канцеларски материали и консумативи за администрирането, ще бъде закупен метален шкаф за съхранение на проектната документация, при спазване на процедурите за избор на изпълнител. Отчитането на изпълнението на проекта ще си изготвя съгласно изискванията на МТСП и ОП РЧР Дейност 2: Подбор и сключване на трудови договори с персонала. Подборът на персонала ще стартира с информационна кампания сред потенциалните кандидати за работа. Лицата, които желаят да предоставят почасови социални услуги ще подават необходимия набор от документи за кандидатстване в офиса на проекта. Подборът ще се реализира на два етапа – предварителна оценка по документи и интервю с цел установяване на мотивацията и нагласите им за предоставяне на услугите. Смесената комисия по предварително разработени критерии ще проведе индивидуални интервюта с всички кандидати за работа. С одобрените кандидати ще се сключат трудови договори, ще се разпишат длъжностни характеристики. За осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд ще се сключи договор със СТМ за оценка и предотвратяване на риска в процеса на работа, при спазване на процедурите за избор на изпълнител. Ще се осигури работно облекло и лични предпазни средства, чрез избор на доставчик. За всяко наето лице ще се изготви график-разпределение за работа. Дейност 3: Обучение на персонала Ще се организира и проведе въвеждащо тридневно обучение на новоназначен персонал и две надграждащи обучения, всяко с продължителност по един ден. Дейността включва и подготовка на обучителни материали, обработка на формуляри за обратна връзка и изготвяне на доклад/отчитане. В програмите на въвеждащото и надграждащите обучения ще залегнат теми от Методиките за предоставяне на услугите „Личен асистент”, „Социален асистент” и „Домашен помощник”. Подготовката на програмите за надграждащите обучения ще бъде съобразена с проучване на актуалните потребности от обучение на персонала. Дейността ще бъде проведена от консултантска фирма с опит в професионалното обучение на възрастни в сферата на социалната работа. В рамките на проекта ще бъде осигурена необходимата логистика чрез избор на изпълнител. Дейност 4: Подбор на потребители, изготвяне на индивидуални планове и сключване на договори с потребители. Дейността ще стартира с информационна кампания за разясняване целите и дейностите по проекта и възможностите за ползване на услугите сред общността, с фокус към потенциалните потребители. Лицата подават заявление с необходимия пакет документи. На всяко лице, подало заявление Д”СП” извършва оценка съгласно утвърдената Методика. Окончателният подбор на класираните кандидат-потребители ще се извърши от сформираната Смесена комисия.
След финализиране на подбора координатора и административния сътрудник ще организират и проведат срещи за представяне на персонала предоставящ услугите на потребителите на услугите. Всички потребители ще бъдат предварително информирани и консултирани за броя часове и дължима потребителска такса. С всички класирани потребители ще бъде сключен договор за услугите, въз основа на разработен индивидуален план за предоставяне им за всеки потребител. Активно участие в изготвянето на индивидуалните планове за почасови услуги ще вземат потребителите или техните законни представители.
Дейност 5: Предоставяне на социалните услуги Звеното за услуги в домашна среда ще предоставя три типа почасови услуги: в подкрепа на социалното включване, услуги за лична помощ, услуги за комунално-битови дейности.
Индивидуалните планове ще се актуализират на всеки шест месеца, а при промяна на обстоятелствата или възникване на друга необходимост и по-често. В процеса на доставка на услугата социалния работник ще поддържа комуникация с близки на потребителите за осигуряване на допълнителна подкрепа (за времето без услуги) и обратна връзка за нови потребности, рискове с цел постигане на максимална ефективност и ефикастност. С всеки потребител (законен представител), координатора от екипа ще уговори в писмен вид правила за достъп на персонала до дома на потребителя. Екипът ще разработи процедура за непрекъснатост на социалните услуги. При продължително отсъствие на лицето предоставящо услугите(болничен, неплатен отпуск) ще се назначава друго лице, което да замества титуляра за срока на отсъствието му. За обратна връзка, даваща представа за удовлетвореността на потребителите от предоставяните почасови услуги, потребителите ще попълват специално разработени анкетни карти. Ще бъде нает психолог за работа при кризисни интервенции. Ще се осигурят психологически консултации и на семействата на потребителите. Психологът при необходимост ще извършва последваща оценка на потребностите след първоначалната оценка. Социалния работник ще осъществява социална работа по случай. Контрол по изпълнение на дейностите ще се извършва и на персонала предоставящ услугите. По предварително изготвен график координатора/техническия сътрудник ще извършват проверки на работното им място. Ежемесечно наетите лица ще представят отчетен доклад за дейността си. Дейността включва и събиране на месечните такси от потребителите и тяхното осчетоводяване. За целите на дейността ще бъдат осигурени необходимите канцеларски материали, при спазване на процедурите за избор на доставчици.
Дейност 6: Информиране и публичност. За привличане на подкрепа от страна на местната общност, както и за мобилизиране на допълнителни ресурси (човешки, материални) с цел устойчивост на услугите, проектът ще стартира с информационна среща и ще приключи с конференция, в които ще участват представители на всички заинтересовани страни (местна власт, държавни институции, специалисти, потребители, персонал, медии, др.).
Напредъкът на проекта и свързаните с проектните дейности материали ще бъдат регулярно публикувани в местните медии. Екипът по проекта ще организира периодични срещи -дискусии с представители на целевите групи.
Информиране, чрез издаване и разпространение на 500 дипляни: за потенциалните кандидати за предоставяне на услугите и за ползвателите на социалните услуги. Изработване и разпространение на 50 плаката и една информационна табела.
Периодично представяне на напредъка в изпълнението на проекта в интернет страницата на общината.
Информационната стратегия ще бъде изработена от екипа на проекта, техническото изпълнение и визуализацията ще бъдат възложени на външни изпълнители. Ще се осигури логистика за информационната среща и заключителната конференция чрез избор на изпълнител.
|