Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.02-0011-C0001
Номер на проект: ESF-2302-05-05008
Наименование: "Подобряване условията на труд в "ТЕХКЕРАМИК-М" ООД - повишаване организацията на трудовата дейност и производителността на заетите в предприятието"
Бенефициент: "ТЕХКЕРАМИК-М" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 30.05.2012
Начална дата: 26.09.2012
Дата на приключване: 01.10.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Враца
                    Мездра
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд в „Техкерамик-М” ООД при спазване нормите на законодателството по безопасност и здраве при работа, като решаващ фактор за повишаване мотивацията и производителността на служителите и устойчиво развитие на предприятието
Дейности: 1.Формиране на екип и управление на проекта Един от най-важните фактори за успешната и реализация на проекта е обезпечеността му с човешки ресурс, притежаващи необходимата квалификация и опит. За целта ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/, който ще бъде съставен от Ръководител, Координатор Счетоводител и Експерт „Безопасен труд”. В своята дейност ЕУП активно ще бъдат подпомаган от административния капацитет на дружеството.
2.Подготовка на документации и провеждане на процедури за избор на изпълнители съгласно ПМС 55/2007 В процеса на изпълнение на проекта, с кандидата ще възложи изпълнението на определените в него дейности на изпълнители, избрани в съответствие с изискванията на Постановление № 55 / 2007, ОПРЧР и допълнителните указания в Ръководството за изпълнение на проекти. Подготовка на документациите, съгласуването им и последващото провеждане на самите процедури за избор на изпълнители ще бъде в компетенциите и отговорност на координатора на проекта. Предвидените за изпълнение в рамките на дейността задачи са взаимосвързани помежду си, и в този смисъл ще ги разгледаме в рамките на два обособени етапа: Поддейност 2.1: Подготовка на тръжни документации и предварително одобрение от Договарящия орган (АЗ, чрез ДРСЗ); Поддейност 2.2: Провеждане на процедури за избор на изпълнители и сключване на договори. При провеждането на процедурите ще бъдат съблюдавани основните принципи по публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция и равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Детайлна информация за планираните в рамките на проекта документации и съответните процедурите, е представена в т. 5.1.2 на настоящия Формуляр.
3.Разработване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в предприятието Анализът ще обхваща състоянието на трудовата дейност в цялата организация, и като минимум ще съдържа: Въведение; Изложение и анализ; Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от проектиране дейността на дружеството; Заключение. В допълнение към тях, ще се изисква анализа да съдържа и следните компоненти, произтичащи от дейността на дружеството: Информация и одит; Въвеждане на система за подържане на знанията; Прилагане на превантивни системи за мониторинг и контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място; Изграждане на интегрирани системи за управление на дейността по безопасност и здраве при работа; Усъвършенстване на системата за оценка и контрол на професионалните рискове, чрез прилагане на секторни и иновативни подходи; Други свързани с дейност на кандидата;
4.Внедряване на стандарт за безопасни условия на труд в предприятието В рамките на тази дейност се предвижда разработване и внедряване на правила за внедряване на международен стандарт OHSAS 18001 "Система за управление на здравословни и безопасни условия на труд". Този стандарт ще даде възможност на дружеството да следи и подобрява безопасните и здравословни условия на труд. Правните и регулаторните изисквания и непрекъснатото подобрение са два основни аспекта на OHSAS 18001 Друг важен аспект е, че стандарта е разработен така, че да бъде съвместим с ISO 9001 (съществуващ в дружеството) и да позволява лесната интеграция.
5.Модернизация и обезопасяване на производствено помещение чрез репарация на подова настилка В рамките на тази дейност се предвижда извършването на инвестиция за обезопасяване на едно от производствените помещения в предприятието, чрез репарация (заливане) на подова настилка в Хале № 2. Подовата настилка в Хале 2 е направен със заливка от епоксидна смола АР-1, като същата не е подменяна от както то е въведено в експлоатация, или повече от 30 години. Към настоящия момент тя е физически амортизирана, като на много места (на площ от около 130 кв.м.) е нарушена и компрометирана нейната цялост, което я прави непригодна и рискова за работниците, които изпълняват ежедневната си оперативна дейност в това помещение. Освен това, при преминаване през нарушените участъци на работници и на платформени товарни колички заредени с детайли, се увеличава локалния натиск върху тях (работниците) и води до прилагането на сила, което има като следствие след себе си - натоварване на врата, раменете и долните крайници на работниците и повишава риска от професионални заболявания и трудови злополуки. В този смисъл възстановяването на подовото покритие ще има реален ефект, който ще доведе до елиминиране на риска от спъване, падане и увреждане на работещите при ръчна работа с тежести, при бутане, теглене и изобщо при протичането на цялостната оперативна дейност.
6.Закупуване на оборудване – обдухваща инсталация и подопочистваща дискова система В рамките на тази дейност се предвижда извършването на инвестиция за закупуване на следното иновативно оборудване – обдухваща инсталация и подпопичстваща дискова система Обдухващата инсталация представлява иновативно и високотехнологично оборудване, което се състои от подгревател на сгъстен въздух, чиято цел е да отстранява полепналите по керамичните детайли частици материал чрез ръчно обдухване със сгъстен въздух. При настоящата ситуация в предприятието положението е следното: За почистване на продукцията (пресовани керамични детайли) преди нареждането й върху пещните вагони се използува въздух от ресивер с Р= 6.0 Бара, който се намира на открито. При политропното изтичане на въздух от стесняваща се дюза температурата на въздуха се понижава от Т=285 К (12 оС ) до Т=240 К( -30 0 С ), което причинява измръзване на ръцете на работещите и създава предпоставки за поява на трудови злополуки. За ликвидиране на този проблем и създаване на нормални и безопасни условия на труд е необходимо да се изгради нова система, с която ще се вгражда във въздушната магистрала на подгревател и ще се повиши температурата на въздуха, което допринесе за по-добър комфорт при ръчните манипулации и предотвратяване на риска от измръзване на ръцете на работещите. Това ще доведе и до понижаване риска от простудни заболявания и ставни изменения на китките, които от своя страна са предпоставка за професионално заболяване. Закупуването на подопочистващата система ще допринесе за поддържане на подовото покритие в производствените помещения, неговото съхранение и по-дълготрайната му ефективна експлоатация, което е превенция срещу бързото изхабяване на настилката и нарушаването на нейната цялост. От друга страна машинното почистване ще доведе до отстраняване на финните абразивни частички, които се отделят при технологията на обработване на детайлите, причина за износването на подовото покритие. Това ще допринесе и за намаляване на концентрацията на праховата фракция, която при вдишване на по-съществени количества би могла да предизвика раздразнение по дихателните пътища. На трето място използването на подопочистваща система ще предотврати вдигането на прах и ще даде възможност за спазване на добра промишлена хигиена. Всичко по-горе изброени фактори ще допринесат за намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания в предприятието.
7.Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло; Съгласно утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места, Кандидата предвижда закупуването на по-съвременни предпазни средства и специално работно облекло за служители в предприятието - представители на целевата група в настоящия проект. Предвиденото за закупуване в рамките на проекта работно облекло отговаря на нуждите от работно облекло за 150 от служителите на предприятието за една година, два сезона – зимно и лятно работно облекло. Наред с това е предвиден и резерв на работно облекло, съгласно нормативни изисквани. Наред с облеклото ще бъдат закупени и лични предпазни средства за представителите на целевата група, като те също са съобразени с техните нужди за периода на изпълнение на проекта. За всички закупени ЛПС и работно облекло ще бъде проведено обучение от изпълнителя на дейността, свързано с тяхната правилна употреба, поддръжка и съхранение.
8.Мерки по информираност и публичност Ще се реализират следните мерки: Организиране на две пресконференции – първата, при стартиране на проекта с цел запознаване обществеността с неговите цели, и втората, при приключването - за отчитане изпълнението и постигнатите резултати. Една публикация в печатно издания - ще се публикува периодична информация в регионален ежедневник, отразяващи напредъка в изпълненото. Един телевизионен репортаж в регионална електронна медия – ще се излъчат един репортаж в местна кабелна телевизия, отразяващ резултатите от проекта. Поставяне на две информационни табели – една на видимо място пред централния вход на предприятието, и втора върху помещението в което ще се извърши текущия ремонт. Ще бъдат монтирани след доставката на закупеното оборудване и полагането на подовата настилка и ще служат като постоянно визуализационно средство, съдържайки информация за проекта и финансиращата го Програма; Изработване на 3 броя информационни стикера, за всеки актив закупен по проекта. Горепосочените мерки ще бъдат съобразени с изискванията и правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, както и с Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОПРЧР.
9.Одит на проекта Ще бъде сключен договор за извършване на финансов одит с лицензиран одитор / одиторско предприятие, който да удостовери допустимостта и правилността на направените по проекта разходи.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
"Борованска-2012" ЕООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 109 852 BGN
Общ бюджет: 103 876 BGN
БФП: 103 876 BGN
Общо изплатени средства: 102 806 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 103 876 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 21 970 BGN
2013 25 850 BGN
2014 54 985 BGN
2015 0 BGN
102 806 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 88 295 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 18 675 BGN
2013 21 973 BGN
2014 46 737 BGN
2015 0 BGN
87 385 BGN
В т.ч. Национално финансиране 15 581 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 3 296 BGN
2013 3 878 BGN
2014 8 248 BGN
2015 0 BGN
15 421 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз