Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.09-0025-C0001
Номер на проект: ESF-1109-05-10001
Наименование: Перспективи за професионална реализация чрез стажуване в реална работна среда
Бенефициент: ОБСТ ИНВЕСТ ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 13.08.2012
Начална дата: 19.09.2012
Дата на приключване: 19.09.2013
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Монтана
                    Берковица
Описание
Описание на проекта: Общата цел на проекта е да допринесе за повишаване конкурентноспособността на безработните лица и създаване на условия за трайна заетост посредством професионална квалификация и осигуряване на последващо стажуване на безработни лица от община Берковица.
Дейности: 1. Организация, управление и отчитане на проекта При организиране дейността на проекта за неговото управление и отчитане ще бъде сформиран тричленен екип в състав: ръководител на проекта, координатор и счетоводител на проекта. Членовете на екипа ще сключат граждански договори, в които да се определят задачите и отговорностите им по изпълнение на проекта. Сформираният екип ще разработи подробен план-график на дейностите и ще формулира показатели за напредък на проекта. Екипът ще провежда ежемесечно работни срещи, ще се запознава с мненията на участниците в проекта, ще осигурява участието на всички заинтересовани страни. Екипът за организация и управление на проекта ще изготвя и представя пред Договарящия орган междинни отчети за напредъка на проекта. След приключване на дейностите по проекта ще изготви заключителен технически доклад за постигнатите резултати и обобщаващ финансов отчет за изразходваните средства. Във връзка с изготвянето на междинните и финални отчети е необходимо да бъдат доставени за екипа на проекта хартия, меки папки и класьори. Кандидатът носи цялата отговорност за правилното разходване на финансовите средства, за верността на финансовата отчетност и съхранява документацията по проекта съгласно ПМС № 180/27.07.2007 г. и изискванията на Регламент (ЕО) № 1083/2006 г.
2. Избор на изпълнители по ПМС № 55/2007 г. Кандидатът ще проведе тръжни процедури за избор на изпълнители в съответствие с ПМС № 55/2007 г. при спазване на основните принципи за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност на участниците и недопускане на дискриминация. Кандидатът ще извърши процедури за избор на изпълнители на доставка на: материали и консумативи, материали за информиране и публичност и др. В обявените процедури по съответни критерии кандидатът посредством назначени комисии извършва избора на конкретни изпълнители и сключва договори с участниците, класирани на първо място.
3. Информационна дейност Със стартиране изпълнението на проекта кандидатът предвижда да проведе широка и открита информационна и рекламна кампания на територията на област Монтана. Ще бъдат използвани регионалните средства за масово осведомяване – вестник «Ком», вестник „Слово”, кабелна телевизия „Монт-7” и др. за информиране на обществеността относно приоритетите, целите и задачите на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси 2007 г. – 2013 г.”. В Дирекции «Бюро по труда» – Берковица и филиала във Вършец, намиращи се в обхвата на Дирекция «Регионална служба по заетостта» – Монтана, ще бъдат поставени плакати и раздадени цветни брошури с рекламна цел за стартирането и изпълнението на проекта. На мястото за управление на проекта ще бъде поставена информационна табела за визуализация на проекта. Ще бъдат изработени рекламни бележници, рекламни папки, рекламни календари, химикалки, рекламни тениски, рекламни елечета, носещи отличителните знаци на програмата. Всички материали за информиране и публичност, предназначени за бенефициентите и широката общественост, ще съдържат емблемата на ЕС и ще отбелязват финансовата подкрепа на Европейския Социален Фонд. В края на дейностите по проекта ще бъде проведена заключителна пресконференция, на която ще бъдат поканени представители на медиите, служители от областна администрация – Монтана, общински администрации, ДРСЗ – Монтана и от ДБТ в област Монтана, НПО, фирми и представители на местната общност и др. Участващите ще бъдат запознати с дейностите и резултатите от осъществяване на проекта, реализиран с безвъзмездната финансова помощ на ЕС, както и с приоритети на ОП „РЧР”.
4. Подбор на лицата от целевите групи В рамките на тази дейност ще бъде извършена селекция на лица от допустимите целеви групи по проекта, с цел включване в професионално обучение по професия «Работник в ХВП» и стажуване при работодател. За определяне на преките участници в проекта ще бъде сформирана комисия от представители на кандидата, партньорите, Дирекция „Бюро по труда” и Договарящия орган. Изборът ще се извърши по процедура на Агенцията по заетостта при спазване на принципите за прозрачност, равенство между половете, равни възможности и превенция на дискриминацията. В програмата за обучение ще бъдат включени 90 безработни лица, разпределени в 6 групи за обучение по професия „Работник в ХВП”. Комисията за подбора на безработните лица ще проведе среща разговор с всеки кандидат за потвърждаване на желанието му за участие в проекта, разясняване на целите на проекта и ОП РЧР, както и преките задължения и отговорности на участниците в него.
5. Организиране и провеждане на професионално обучение Професионалното обучение ще се извърши по учебна програма и екип преподаватели на лицензирана в НАПОО обучаваща организация, избрана за изпълнител в съответствие с ПМС № 55/2007 г. Обучението за придобиване на първа степен на професионална квалификация по професия „Работник в ХВП” е насочено към предоставяне на теоретични знания и придобиване на практически умения, отговарящи на съвременните изисквания. Обучителният процес ще бъде в рамките на 300 уч. часа – 50 дни по 6 уч. часа на ден. Преди започване на обучението ще бъдат сключени договори с обучаемите, в които ще бъде отразен размерът на получаваната стипендия, срокът и условията на обучение. По време на обучението ще бъде осъществяван текущ контрол за присъствието на участниците, резултатите от който ще се използват при изплащането на месечните стипендии. Ще бъде проведена анкета за обратна връзка и анализиране работата на преподавателския екип. Ще се следи за стриктно спазване на седмичното разписание и учебната програма. Учебният процес приключва с провеждането на държавни изпити - по теория на професията в рамките на 5 уч. ч. и изпит по практика на професията под формата на практическо задание за определено време (6 уч. ч.) Успешно завършилите пълния курс на обучение лица ще получат Свидетелство за професионална квалификация по образец 3-54 на МОМН, издадено от обучаващата организация изпълнител.
6. Стажуване при работодател Значително предимство на предлагания проект е, че непосредствено след приключване на професионалното обучение включва осигуряване на подходящо стажуване в реална работна среда. Предоставянето на условия за провеждане на последващо стажуване на работно място във фирма работодател насърчава безработните лица към постоянна трудова заетост. Практическото обучение под формата на стажуване на работно място ще подпомогне реализацията на лицата от целевите групи. За успешно завършилите обучението лица ще бъде осигурено стажуване по придобитата професия за период от 3 месеца. За времето на стажа участниците ще сключат трудови договори с работодателя “Обст Инвест” ЕООД, кандидат по проекта. Разходите за възнаграждения на стажантите се финансират от ОП “РЧР” в рамките на минималната работна заплата за страната за тримесечния период на стажуване, както и дължимите осигуровки по КТ и КСО, начислявани за сметка на работодателя за срок от три месеца.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 191 524 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 38 305 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 38 305 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
38 305 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 32 559 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
32 559 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 5 746 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
5 746 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз