Дейности:
|
1. ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА За успешното изпълнение на проекта задължителна предпоставка е отличната организация и доброто управление на проекта. В тази връзка се предвиждат следните етапи в управлението на проекта:
1.1. Подготвителен етап - сформиране на екип.
Ще бъде създаден екип за управление на проекта, състоящ се от ръководител, координатор и счетоводител. Подборът им е базиран на значителния им административен капацитет. По време на подготвителния етап ще бъдат разпределени задълженията и дефинирани процедурите за взимане на решения, както и механизмите за вътрешен контрол.
1.2. Управление и мониторинг
Екипът за управление на проекта ще провежда текущо наблюдение и контрол на дейностите и на резултатите при постигане на целите на проекта. Всеки месец ще се провеждат координационни срещи на екипа на проекта за предоставяне на актуална информация за протичането на дейностите, постигнатия напредък, ниво на осъществяване на заложените по проекта резултати. Това ще позволи на екипа на проекта да актуализира задачите, отговорностите и графика, както и да се постигне по-добра вътрешна координация, сътрудничество и обмен на полезна информация.
1.3. Подготовка и провеждане на процедури за определяне на изпълнител по ПМС 55/12.03.2007г.
Предвиждат се поръчки със следните предмети:
- Подготовка и провеждане на обучения за повишаване/придобиване на професионална квалификация
- Дизайн и печат на средствата за осигуряване на публичност и визуализация.
Ще се изготви и съгласува необходимата документация за избор на доставчици. Видовете процедури, които следва да се проведат са: Избор между 3 оферти и 1 оферта. Изборът на изпълнители ще бъде проведен по процедурите на ПМС № 55/12.03.2007 г. Сключване на договорите с изпълнители ще е съгласно нормативните срокове и разработения план за изпълнение на проекта. В договора ще бъдат включени разпоредбите, които произтичат от договора за безвъзмездна помощ по настоящата процедура.
1.4. Дейности по отчитане
Ще се изготвят междинни/финален отчети - технически и финансови отчети, съгласно договора за финансиране. Ще се събират и документи и материали, доказващи напредъка и изпълнение на дейностите по проекта (договори, фактури, декларации, протоколи, заповеди, снимки, присъствени форми, удостоверения, анкетни карти и други).
2. ИНФОРМИРАНЕ И ПУБЛИЧНОСТ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ПОДГОТВИТЕЛЕН ЕТАП Като получател на безвъзмездна помощ от ЕСФ, МАК ООД ще популяризира финансовата подкрепата, предоставена от ЕС за изпълнението на проекта. Предвидените мерки са следните:
- Всеки документ, включително всяко уверение за участие или друг сертификат, свързани с изпълнението на проекта ще включват позоваване, сочещо, че оперативната програма е съфинансирана от ЕСФ на ЕС.
- Всички мерки и дейности за информация и публичност ще са съобразени с графичните изисквания на ЕС, включително лого, специфични цветове и т.н., които трябва да бъдат използвани при изпълнението на мерки за публичност.
- При организирането на информационни събития (срещи, информационни дни и др.), свързани с изпълнението на проекта изрично ще се оповести, че проекта се съфинансира от ЕСФ чрез ОП РЧР, като се използват логото на ЕС и логото на ОП РЧР, както и ще се поставят банери в залите, където се провежда мероприятието.
- провеждане на 2 информационни събития за местни медии /информационни писма до печатни и електронни медии и информационни интернет сайтове
- публикуване на прес-съобщения на интернет страницата на МАК ООД (за старта и за завършването на дейностите по проекта);
- 2 бр. информационни табели за информиране на представителите на целевата група, служителите и гостите на хотела
В допълнение, задължителни изисквания към изпълнителят на обучението ще бъдат осигуряване на:
- учебни материали на обучаемите лица, съответстващи на изискванията за публичност и визуализация на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”
- банери с необходимата информация в залите, където се провежда обученията
- гарантиране, че всеки документ, включително всяко уверение за участие или друг сертификат, свързани с конкретното обучение на проекта ще включват позоваване, сочещо, че оперативната програма е съфинансирана от ЕСФ на ЕС.
3. ПОДГОТОВКА И ПОДБОР НА ЛИЦАТА ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА, КОИТО ЩЕ БЪДАТ ВКЛЮЧЕНИ В ОБУЧЕНИЯТА Подборът на обучаемите по проекта ще се извърши от Бенефициента, съгласно Процедура за подбор на представители на целевата група по Приоритетна ос 1 на оперативна програма «Развитие на човешките ресурси», процедура BG051PO001-1.1.09 - «Kвалификационни услуги и насърчаване на заетостта».
Участниците в проекта ще се подберат съвместно с местните Бюра по труда на територията на Варна, както и в най-близките до тях общини. Лицата, които ще бъдат включени в дейностите по проекта, трябва да отговарят на следните начални изисквания:
да са регистрирани в ДБТ, като приоритетно ще се подбират младежи до 29 г., жени отсъствали дълго време от работа поради отпуск по майчинство, лица с увреждания и неактивни лица;
да отговарят и на условията за минимално входящо образователно ниво за съответната професия и да не са включвани в същите обучения по други програми, мерки и проекти
да заявят своя интерес към обучението и бъдещото си назначаване на работа по една от опредените специалности;
да бъдат готови да преминат пълния курс на обучение;
да не притежават квалификация по специалността, за която кандидатстват.
4. ПОДГОТОВКА И ПРОВЕЖДАНЕ НА ОБУЧЕНИЯ ЗА ПОВИШАВАНЕ/ПРИДОБИВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ Във връзка с идентифицираните нужди, конкретните обучения, които се предвиждат по настоящия проект, са за придобиване на:
Професионална квалификация (3-та степен) за Част от Професия 811020 "Администратор в хотел", специалност 8110201 "Организация на обслужването в хотел", с обща продължителност 608 учебни часа на 4 броя лица;.
Професионална квалификация 1-ва степен за Професия 811030 "Камериер", специалност 8110301 "Хотелиерство", с обща продължителност 304 учебни часа на 13 броя лица;
- Професионална квалификация 2-ра степен за Професия 811080 "Сервитьор-барман“, специалност 8110801 "Обслужване на заведения в общественото хранене", с обща продължителност 664 учебни часа за 8 броя лица;
- Професионална квалификация 2-ра степен за Професия 811070 "Готвач", специалност 8110701 "Производство на кулинарни изделия и напитки", с обща продължителност 664 учебни часа за 5 броя лица;
- Професионална квалификация 1-ва степен за Професия 811090 "Работник в заведенията за хранене и развлечения“, специалност 8110902 „Работник в обслужване в заведения за хранене и развлечения“, с обща продължителност 304 учебни часа за 8 броя лица.
Всеки курс ще се провежда по 8 учебни часа на ден и ще приключи в рамките на 38 работни дена за 1-ва професионална степен, 83 работни дена за 2-рапрофесионална степен и за част от професия – 3-та професионална степен - 76 работни дни.
Обучението ще се извършва на основание Закона за Народната Просвета, Закона за степента на образование, общообразователния минимум и учебния план, Закона за Професионалното Образование и Обучение.
Всеки учебен курс ще се състои от модули, разбити на теми (подмодули), в зависимост от конкретните нужди на целеви групи. Практиката на квалификационните курсове ще е поне 50 на сто от общия брой на учебните часове. Комбинирането на учебни часове по теория и производствената практика ще гарантира практичност на представените умения и знания
Тази дейност ще се извърши от обучителна организация, която в ролята си на подизпълнител ще бъде ангажирана с цялостното провеждане на курсовете за професионална квалификация, като има следните отговорности:
• разработване на учебния план и учебните програми в съответствие с предназначението, целите и задачите на курса, изискванията за образователното и квалификационното равнище, трудовия опит на обучаваните и формата на обучение;
• осигуряване на необходимите за провеждането на обученията работни помещения с материално-техническа осигуреност, климатизация и капацитет;
• подбор на преподавателския екип и сключване на договори;
• осигуряване на учебни пособия, учебно разписание и пакет с материали за обучение за всеки един служител от целевите групи (папка, химикалка, презентационни материали, химикал, листа за писане). Следва да се предоставят само такива материали и консумативи за обучението, които да подлежат на рециклиране и след употребата им да не водят до замърсяване на околната среда.
• стартиране на курса и въвеждане на курсистите в процеса на обучение;
• провеждане на изпит за определяне на входното ниво на служителите;
• оценяване на качеството и ефективността на обучението;
• провеждане съответните форми за финални изпити, следене на присъствието, оценка на представянето на обучаваните лица по време на курса на обучение и издаване на свидетелство за професионална квалификация или удостоверение за професионално обучение; създаване на условия за пълноценен квалификационен процес и осигуряване на условия за спазване на нормативните актове, държавните образователни изисквания, учебните планове и програми и решенията на Учебно - методичния съвет; ще oсигурява здравословни и безопасни условия на труд и обучение;
Избраната обучителна организация следва да предостави от всяко едно обучение:
Списъци на участниците, съдържащи три имена, адрес, телефон, e-mail за контакт, и име на организацията/институцията, която представляват;
Месечна присъствена форма, предоставена от Възложителя;
Списъци на обучителите по месеци;
Учебна програма по дни и часове, както и с посочено място, на което ще се реализира обучението;
Копия на учебни материали;
Формуляри за оценка на обучението от участниците;
Доклад за обучението и обобщение на формулярите за обратна връзка.
Копия на издадените Удостоверения за професионално обучение.
Снимков материал от проведеното обучение.
При организирането на обученията следва да се спазват изискванията за визуална идентификация на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.
По време на целия период на обучение безработните ще получават стипендии на обучаващите се в размер на 8 лева за всеки присъствен учебен ден както и възстановяване на пътните разходи направени от тях, при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство, в случаите когато обучаващите не живеят на мястото на провеждане на обучението. Изплащането на стипендиите на обучаващите се ще се прави в зависимост от оценката на това дали редовно посещават и участват в обучението.
5. ПОДГОТОВКА И ПОЕТАПНО ОСИГУРЯВАНЕ НА ВЪЗМОЖНОСТ ЗА СТАЖУВАНЕ ПРИ РАБОТОДАТЕЛ ЗА СРОК ОТ ТРИ МЕСЕЦА НА УСПЕШНО ПРИКЛЮЧИЛИТЕ КУРСА НА ОБУЧЕНИЕ След обученията, лицата, успешно завършили курсовете за обучение ще бъдат поетапно наети на работа от МАК ООД, всеки за период от 3 месеца, на работно място съответстващо на ново придобитата му квалификация.
През този период на стажуващите ще бъде изплащана минимална работна заплата (290 лв от 1 май 2012 г., съгласно Постановление № 300 от 10 ноември 2011 г. За определяне нов размер на минималната работна заплата за страната, обн. ДВ. бр.91 от 18 Ноември 2011г., в сила от 01.05.2012 г.), като работодателя ще изплаща и осигуровки за сметка на работодателя по КТ и КСО както и:
- допълнителни трудови възнаграждения в минимални размери,установени в Кодекса на труда и в нормативните актове по прилагането му;
- възнаграждения за основен платен годишен отпуск по чл.155 от Кодекса на труда;
- възнаграждения по чл.40, ал.4 от Кодекса за социално осигуряване;
- дължимите за сметка на работодателя задължителни вноски за социално и здравно осигуряване върху разходите от т.1 до 4;
Разходите за възнаграждение се изплащат за всеки реално отработен трудов ден, до размера на минималната работна заплата за месеца.
|