Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.09-0021-C0001
Номер на проект: ESF-1109-06-11002
Наименование: За повече сигурност и заетост
Бенефициент: Гелев - Евг ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 13.08.2012
Начална дата: 20.09.2012
Дата на приключване: 01.12.2013
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Пловдив
                    Пловдив
Описание
Описание на проекта: Да се повиши конкурентоспособността и трудовата реализация на 65 лица, регистрирани като безработни в „Бюро по труда”, гр.Пловдив чрез обучение за повишаване на тяхната квалификация в професията „Физическа охрана на обекти” и производствен стаж по специалността в охранителна фирма „ГЕЛЕВ - ЕВГ” ЕООД.
Дейности: 1. Активиране на проекта С тази дейност се полага началото на проекта и ефективното й реализиране има важно значение за постигане на поставените цели, резултати и състояния. За осъществяването й ще бъдат предприети следните стъпки: 1. Формиране на екип за управление на проекта – За управлението на проектното предложение ще бъде формиран нарочен екип, състоящ се от четирима експерти: Ръководител на проекта, Експерт тръжни процедури, Технически асистент и Счетоводител. 2. Административна подготовка за изпълнението на проекта – Създаване на административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на необходимите ресурси (финансови, човешки и материални); организиране на счетоводната отчетност; изготвянето на процедури на проследяване и мониторинг, правила за документооборот и архивиране, и др. 3. Провеждане на първа работна среща на екип за управление на проекта – На нея ще бъдат разпределени основните оперативни задачи между членовете на екипа, определени ролята, мястото и отговорностите на всеки един от тях. Като част от тази мярка предвиждаме: актуализация на графика за изпълнение на проектните дейности; уточняване на възможните рискове, които биха довели до забавяне изпълнението на проекта и набелязване на възможностите за тяхното преодоляване.
2. Избор на изпълнители на проектните дейности В рамките на тази мярка ще бъдат подготвени тръжните досиета и проведени съответните процедури за подбор и възлагане изпълнението на конкретни дейности на външни изпълнители, съгласно разпоредбите и изискванията на ПМС №55. Предвижда се дейността да бъда осъществена в следната последователност: 1.Подготовка на тръжните досиета от експерт „Тръжни процедури” – Документацията ще бъде в изготвена в пълно съответствие със изискванията на ПМС №55, параметрите на настоящото проектно предложение и изискванията на възложителя. 2.Съгласуване и одобрение на тръжната документация от Управляващият орган на ОПРЧР – Тази процедура ще бъде осъществена в отговор на изискванията на Наредбата за осъществяване на предварителен контрол върху процедури за обществени поръчки, финансирани напълно или частично със средства от европейските фондове, приета с ПМС № 96 от 23.04.2009 г. 3.Провеждане на процедурите за възлагане изпълнението на следните проектни дейности на външни изпълнители - ще бъдат проведени 4 тръжни процедури. Процедурите за избор на изпълнители ще се осъществят съгласно: 1) изискванията на националното законодателство за разходване на публични средства; 2) оперативното ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПРЧР; и 3) при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на доставките и време за изпълнение.
3. Провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация по трета квалификационна степен в специалност „Физическа охрана на обекти” част от професията „Охранител” Тази дейност ще бъде осъществена в следната последователност: 1.Подбор на безработни лица, регистрирани в Дирекция „Бюро по труда”, гр.Пловдив, които да бъдат включени в обучението – Селектирането на участниците ще се осъществи съвместно с Дирекция „Бюро по труда”, гр.Пловдив. Безработните лица ще подават писмени заявления за включване в обявеното обучение. На базата на предоставените документи ще се направи оценка на съответствието между притежаваното от безработното лице образователно равнище и изискваното образователно равнище за придобиване на съответната професионална квалификация. След което ще се направи същинският подбор на участници. При изпълнение на тази мярка може да използваме Методиката за подбор на безработни лица за включване в обучение за продобиване на професионална квалификация. 2.Провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация 3-та степен за професия 861010 "Охранител", специалност 8610103 "Физическа охрана на обекти", с обща продължителност 600 учебни часа за 65 броя лица - Всеки курс ще се провежда в групи до 15 човека по 8 учебни часа на ден и ще приключи в рамките на 75 работни дни (4 месеца). Обучението ще се извърши в съответствие със Закона за народната просвета, Закона за степента на образование, общообразователния минимум и учебния план, Закона за професионалното образование и обучение, Наредба №9/04.12.2006 г. за придобиване на квалификация по професията „Охранител”. Всеки учебен курс ще се състои от модули, разделени на теми (подмодули), в зависимост от конкретните нужди на целеви групи. Практиката на квалификационните курсове ще е поне 50% от общия брой на учебните часове. Комбинирането на учебни часове по теория и производствената практика ще гарантира практичност на представените умения и знания. Тази дейност ще се извърши от обучителна организация, която в ролята си на външен изпълнител ще бъде ангажирана с цялостното провеждане на курса за професионална квалификация, като ще има следните отговорности: • Разработване на учебния план и учебните програми в съответствие с предназначението, целите и задачите на курса, изискванията за образователното и квалификационното равнище, трудовия опит на обучаваните и формата на обучение; • Осигуряване на необходимите за провеждането на обучението работни помещения с материално-техническа осигуреност, климатизация и капацитет; • Подбор на преподавателския екип и сключване на договори; • Осигуряване на учебни пособия, учебно разписание и пакет с материали за обучение за всеки един безработен от целевите групи (папка, химикалка, презентационни материали, химикал, листа за писане). Следва да се предоставят само такива материали и консумативи за обучението, които да подлежат на рециклиране и след употребата им да не водят до замърсяване на околната среда. • Стартиране на курса и въвеждане на курсистите в процеса на обучение; • Провеждане на изпит за определяне на входното ниво на служителите; • Оценяване на качеството и ефективността на обучението; • Провеждане финални изпити, следене на присъствието, оценка на представянето на обучаваните лица по време на курса на обучение и издаване на свидетелство за професионална квалификация или удостоверение за професионално обучение; създаване на условия за пълноценен квалификационен процес и осигуряване на условия за спазване на нормативните актове, държавните образователни изисквания, учебните планове и програми и решенията на Учебно - методичния съвет; ще осигурява здравословни и безопасни условия на труд и обучение. Избраната обучителна организация следва да предостави от обучението: • Списъци на участниците, съдържащи три имена, адрес, телефон, e-mail за контакт; • Месечна присъствена форма, предоставена от възложителя; • Списъци на обучителите по месеци; • Учебна програма по дни и часове, както и с посочено място, на което ще се реализира обучението; • Копия на учебни материали; • Формуляри за оценка на обучението от участниците; • Доклад за обучението и обобщение на формулярите за обратна връзка; • Копия на издадените Удостоверения за професионално обучение; • Снимков материал от проведеното обучение. При организирането на обученията ще се спазват изискванията за визуализация на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. По време на целият период на обучение безработните лица, включени в обучението ще получават стипендии в размер на 8 лева за всеки присъствен учебен ден. Изплащането на стипендиите на обучаващите се ще се прави в зависимост от оценката на това дали редовно посещават и участват в обучението. Квалификационният курс ще предостави условия на лицата от целевата група – младежи, неактивни лица, трайно безработни, които желаят да повишат своите умения и компетенции в областта на физическата охрана. Преподавателите в обучението ще представят и преподават на участниците както базисни неща, необходими за практикуването на професията, така и различни специфики, които да им помогнат да са конкурентни на пазара на труда. По този начин ще се подобрят техните възможности за бъдеща професионална реализация и намиране на добра работна среда. Обучението допринася за прилагането на принципите за учене през целия живот, което в последствие да бъде основата за развита икономика, основана на знанието и за участието на квалифицирани кадри в местния бизнес. Обучението ще доведе до придобиване на трета квалификационна степен по част от професията „Охранител”. Всеки един от обучаемите, успешно завършил обучението, ще получи сертификат за преминаване на курс за „Физическа охрана на обекти”, който ще удостовери придобиването на квалификационната степен.
4. Стажуване на обучените безработни лица След успешното преминаване на обучителния курс за придобиване на трета квалификационна степен по специалност „Физическа охрана на обекти”, част от професията „Охранител”, участниците в него ще бъдат включени в производствен стаж във фирма „ГЕЛЕВ - ЕВГ” ЕООД. Стажът ще се проведе в рамките на три месеца, като минималният брой участници в него се предвижда да е 55 души. През това време безработните лица ще имат възможност да навлязат в работния процес, да придобият практически познания и работни навици, необходими за практикуването на тази професия. Стажът ще завърши с получаване на сертификат за успешно преминат стаж във фирма „ГЕЛЕВ - ЕВГ” ЕООД. С осигуряването на възможност за стажуване на лицата от целевата група във фирмата ние очакваме да подпомогнем интегрирането им на пазара на труда и да увеличим техните умения и компетентности, така че да бъдат достатъчно конкурентоспособни при търсенето на професионална реализация в сферата на охраната. Стажуването ще се проведе във фирмата кандидат за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема. Дейността ни е пряко свързана с физическото охраняване на обекти и използване на различни охранителни системи. Разполагаме с всички необходими персонални и технически условия за провеждането на качествена и модерна охрана. Опитът и уменията, който ще придобият стажуващите във фирмата ни лица, ще е от голяма полза за тяхната бъдеща реализация в тази сфера на работа. Те ще могат на практика да почерпят знанията и „тънкостите на занаята” от квалифицирания персонал на фирмата. По този начин и ние като работодател ще имаме възможността да подберем от стажуващите лица тези, които в най-пълна степен ще удовлетворят потребностите ни от качествени и квалифицирани човешки ресурси.
5. Дейности за визуализация и публичност на проекта В обхвата на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за представяне на настоящия проект, неговата същност, цели и очаквани резултати, както и за осигуряване на публичност и информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС и ОП „Развитие на човешките ресурси” за неговата реализацията. Тези мерки ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията от 8 декември 2006 г. и Задълженията на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност. Дейностите за визуализация и популяризиране на проекта включват: • Доставка и монтаж на информационна табела – Ще бъде поставена и ще информира обществеността за проекта, полученото финансиране и финансиращата организация. На табелата ще присъстват съответните задължителни реквизити и символика за оповестяване на помощта от ЕС и ЕСФ. • Публикации в местни и регионални медии – Предвиждаме изготвянето на две публикации, с които да бъде информирана обществеността за набирането на безработни лица за обучение и за постигнатите резултати от осъществяването на планираните дейности по проекта. • Изработване на рекламни шапки – Предвиждаме изработването на 70 шапки с логото на програмата, името на проекта и приноса на ЕС и ЕСФ за неговото реализиране. Шапките ще бъдат предоставени на всички безработни лица, включени в обучението. Всички средства за визуализация и публичност на проекта ще бъдат съобразени с изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 195 045 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 39 009 BGN
2013 - 39 009 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 33 158 BGN
2013 - 33 158 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 5 851 BGN
2013 - 5 851 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз