Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.02-0239-C0001
Номер на проект: ESF-2302-07-13015
Наименование: Здравето и безопасността на работниците - ключ за успеха на фирамата
Бенефициент: Истър Инженеринг ООД гр. Русе
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 30.05.2012
Начална дата: 15.08.2012
Дата на приключване: 28.09.2013
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северен централен
               Русе
                    Русе
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд във фирма за пътно поддържане и строителство Истър Инженеринг ООД гр.Русе, при спазване на нормите и изискванията на законодателството по безопасност и здраве при работа.
Дейности: Дейност 1 Управление на проекта Обосновка Всяка система се нуждае от управление. Управлението на проект по европейска програма представлява сложна система от взимани връзки и съдържа в себе различни Компоненти - Управление на интегритета в проекта; Управление на времето в проекта; Управление на цената в проекта; Управление на качеството в проекта; Управление на човешките ресурси в проекта; Управление на комуникацията в проекта Дейността изисква структуриране на управленския екип; Създаването на длъжностни характеристики. Подготовка и стартиране на проектните дейности. Съгласно заложените параметри в проекта организационната структура (управлението на проекта) ще се изпълнява от двама души. 1. Ръководителят на екипа ще осъществява връзката с Договарящият орган и с Междинното звено и други компетентни органи. Той ще наблюдава, контролира работата на екипа и ще подпомага взаимодействието му с външните институции, ангажирани с изпълнението на проекта. Ще подготвя общият доклад за напредъка на дейностите по проекта (технически и финансов отчет) Счетоводителя (Икономист) - ще контролира планирането на финансите по проекта, воденето цялата счетоводна отчетност, ще контролира правилното съставяне и достоверността на първичните документи, ще следи за правилното разходване на средствата по разплащането на проекта. Извършва проверки на цялата счетоводна документация, представяна от структурата да извършва счетоводство по проекта. Ще предоставя ежемесечни финансови отчети за напредъка по проекта Предвидените ресурси за управление на проекта са обосновани. Управляващият орган ще е в състояние да контактува и изисква документи от лица, които са отговорни за изпълнението на разписаните по проекта дейности.
Дейност 2 Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност във фирма „ИСТЪР ИНЖЕНЕРИНГ” ООД , ГР.РУСЕ Обосновка Европейска контекст и подкрепа на политики по безопасност и здраве 1.Регламент (ЕО) № 1907/2006 на ЕП и на Съвета от 18 декември 2006 година относно регистрацията, оценката, разрешаването и ограничаването на химикали (REACH), за създаване на Европейска агенция по химикали, за изменение на Директива 1999/45/ЕО и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 793/93 на Съвета и Регламент (ЕО) № 1488/94 на Комисията, както и на Директива 76/769/ЕИО на Съвета и директиви 91/155/ЕИО, 93/67/ЕИО, 93/105/ЕО и 2000/21/ЕО на Комисията 2.Регламент (ЕО) № 1272/2008 на ЕП и на Съвета от 16 декември 2008 година относно класифицирането, етикетирането и опаковането на вещества и смеси, за изменение и за отмяна на директиви 67/548/ЕИО и 1999/45/ЕО и за изменение на Регламент (ЕО) № 1907/2006 3.Регламент (ЕО) № 1338/2008 от 16 декември 2008 година относно статистиката на Общността в областта на общественото здраве и здравословните и безопасни условия на труд 4.Регламент (ЕС) № 349/2011 от 11 април 2011 година за прилагане на Регламент (ЕО) № 1338/2008 относно статистиката на Общността в областта на общественото здраве и здравословните и безопасни условия на труд по отношение на статистическите данни за трудовите злополуки 5. Рамкова директива 89/391. (много важна директива). Тя е рамкова, тъй като съдържа “общи принципи за предотвратяване на професионалните рискове… както и общите насоки за прилагането на горепосочените принципи” (Чл. Препоръката налага на работодателите отговорност за осигуряване на безопасност и здравословни условия на труд във всеки аспект, свързан с работата, и оценката на риска е съществен аспект на това задължително управление на безопасните и здравословни условия на труд (ЗБУТ). Съгласно директивата, оценката на риска трябва да е началният момент в един обширен процес на ЗБУТ. Тя има централна роля, тъй като позволява на работодателите да изпълняват мерките, които са необходими за защита на безопасността и здравето на техните работници. Българското законодателство Законодателство по здравословни и безопасни условия на труд се регламентира в над 110 закона, правилници, заповеди или други нормативни актове. Освен това съществуват правилници за безопасност и здраве или директни заповеди на министерства и агенции. Тази огромен по обем нормативна документация, която трябва да е в синхрон със европейското законодателство, действително представлява вид аналитичен труд (дори и само поради обема на преглеждането на актовете). Създаване на фирмена политика по безопасност и здраве - стратегически фирмен документ. Представлява предизвикателство и привличането на различни експерти от различни сектори. Предизвикателство представлява създаването на аналитичният документ, който да носи принадена стойност и от който фирмата ще реализира големи ползи. I. ВЪВЕДЕНИЕ 1. Обща информация за фирмата - която включва общи характеристики за дружеството, инфраструктурата и вид на управление 2.Произвеждана продукция и пазарни позиции 3.Общи задължения за работодателя, произтичащи от българската законова рамка по охрана на труда 4.Специфични изисквания по безопасност и здраве породени от нормативни документи за бранша 5 .Какво се цели със създаването на аналитичният документ: II. ИЗЛОЖЕНИЕ И АНАЛИЗ 1. Изложението и анализа трябва да обхванат всички страни на процеса произтичащ от българското законодателство А). Варианти и схема за координация на работата на длъжностните лица и на звената за управление на предприятието при реализиране на задълженията им по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд; Б). Варианти за организиране разработването на проекти, програми и конкретни мерки за предотвратяване на риска за живота и здравето на работниците и служителите в сектор пътно строителство В). Варианти за организиране и участие при подготовката и изготвянето на оценки и становища относно съответствието с изискванията за безопасност и здраве при работа на проекти и при въвеждането в експлоатация на обекти, производства, технологии, работно оборудване и работни места; Г) Варианти на Истър инженеринг ООД за оказване на сътрудничество и подпомагане на службите по трудова медицина при изпълнение на функциите и задачите им; Д) Предложения за и съответните длъжностни лица създаване на организация на работата, при която работниците и служителите да могат да извършват възложената им работа, без да е застрашена тяхната безопасност и здраве; Е) Варианти за разработването и прилагането на оперативни планове за действия, насочени към осигуряване на безопасността и защитата на работниците, намиращи се в зони с високо ниво на професионален риск; Ж) Предложения за въвеждането на съоръжения за колективна защита и осигуряване на подходящи средства за индивидуална защита в случаите, когато е налице риск, който не може да бъде предотвратен З) Създаване на образци и разработването на фирмените нормативни актове за безопасност и здраве при работа; Предложения за изготвянето или преработване (актуализиране) на аварийни планове за действие при извънредни ситуации; И) Предложения за честотата и времетраенето на различни курсове и програми за квалификация, преквалификация и инструктажи на работниците и служителите по безопасността и здравето при работа; Й) Подготвят документи за проучвания за мнението на работниците и служителите относно условията на труд и предприеманите мерки за опазване на тяхното здраве; К) Предлагат варианти за консултации и обучение на длъжностни лица, работници и служители по прилагането на правилата за безопасни и здравословни условия на труд; Л) Предлагат варианти за правилното оформяне на изискващата се от нормативните актове документация; Тоест в тази част ще се анализират нещата, които произтичат от следните нормативни актове по безопасни условия за труд в българската нормативна рамка и европейското законодателство. 2. Работните и административни сгради на Истър инженеринг ООД Състояние на стени и мазилки • Състояние на тавани • Състояние на подовите настилки • Състояние на дограмите • Състояние на осветлението Осветление • Състояние на отоплението и вентилацията • Състояние на ВиК инсталацията • Състояние на шум и звукова изолация на помещенията Характеризират се всички работни помещения на дружеството откъм гледна точка на българските нормативни актове към момента и приложими за параметри на административни и производствени сгради. 4. Производствено оборудване Изброява се цялата гама на техническото оборудване, с което фирмата разполага за работа на открито и по кабинети. Характеризират се цялото производствено оборудване на фирмата и действията, които произтичат за ръководството от прилагането на българските нормативни актове към момента и приложими за параметри на административни и производствени сгради. 5. Пожарна безопасност Тук в този раздел се изброяват всички налични пособия и средства, които предприятието е предприело по пожарна безопасност. Състояние на инсталациите и потенциални опасности от пожар предизвикан от електрическата система Действия, които ръководството трябва да предприеме съгласно Наредба № I-209 от 22.11.2004 г. за правилата и нормите за пожарна и аварийна безопасност на обектите в експлоатация 6. Организация по здраве и безопасни условия на труд към момента Тук анализа трябва да има в предвид: Действия на дружеството по приложение • Наредба № 4 от 03.11.1998 г. за обучението на представителите в комитетите и групите по условия на труд в предприятията • Наредба № РД-07-2 от 16.12. 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд • Наредба № 5 от 20.02.1987 г. за болестите, при които работниците, боледуващи от тях, имат особена закрила съгласно чл. 333, ал. 1 от Кодекса на труда • Наредба № 5 от 20.04.2006 г. за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на работниците по срочно трудово правоотношение или временно трудово правоотношение • Наредба № 6 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравето и безопасността на работещите при рискове, свързани с експозиция на шум • Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване 7. Санитарно битови условия към момента Основни документи на интерпретация по анализа на фирмата ще са: • Наредба № 11 от 2.03.1987 г. за стаите за лична хигиена на жените и за почивка на бременните жени • Наредба № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа • Наредба № 49 за изкуствено осветление на сградите • Наредба за безплатно работното и униформено облекло • Наредба за определяне на видовете работи, за които се установява допълнителен платен годишен отпуск • Наредба за безплатно работното и униформено облекло • Наредба за определяне на видовете работи, за които се установява допълнителен платен годишен отпуск • Норми № 05 за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси III ОБОСНОВКА ЗА ОПТИМИЗИРАНЕ НА ПРОЦЕСИТЕ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ТРУДА Това представлява сърцевината на анализа защото се определят:  Рисковете и опасностите на застрашените лица  Оценяват се рисковете по тяхната степен на важност  Предлагат се (вземат се) решения за превантивни действия  Дават се препоръчителни действия за предприемане за избягване на рисковете  Предлагат се варианти за изграждане на вътрешни системи за контрол 1. Оценка на професионалния риск Ежегодно милиони хора в ЕС биват наранявани в работата, или тяхното здраве се уврежда сериозно на работното място. Ето защо, оценката на риска е толкова важна, тъй като е ключ за здравословни работни места. Оценката на риска е динамичен процес, който позволява на предприятия и организации да изпълняват изпреварваща политика на управление на рисковете на работното място. По тези причини е важно, всички тези видове и размери предприятия да извършват редовни оценки. Правилната оценка на риска включва, редом с други неща, да сме сигурни, че са отчетени всички значими рискове (не само непосредствените или очевидните), проверка на ефективността на приетите мерки за безопасност, документиране на резултатите от оценката и редовен преглед на оценката, за да се поддържа актуална. Най-важното европейско законодателство, което е значимо за оценката на риска, е Рамкова директива 89/391. Оценката на риска следва да бъде структурирана и приложена по такъв начин, че да помогне на работодателите да: Цел на оценката на риска е да  Определи опасностите, възникнали в работният процес и да определят какви мерки следва да вземат във връзка с тези опасности, за да се запази здравето и безопасността на работниците и служителите при надлежно отчитане на нормативните изисквания;  преценят рисковете, за да направят в максимална степен информиран подбор на работно оборудване, химичните вещества или препарати, които използват, екипировка на работното място, както и организацията на работа;  проверят дали изпълнените мерки са адекватни;  подреждат действието по степен на важност, ако в резултат на оценката се установи, че са необходими допълнителни мерки;  докажат на себе си, на компетентните органи, на работниците и техните представители, че са отчетени всички фактори, свързани с работата, и че е направена валидна преценка на рисковете и необходимите мерки за запазване на здравето и безопасността;  гарантират, че превантивните мерки и работните и производствени методи, считани за необходими и задължителни за изпълнение след оценка на риска гарантират подобряване на нивото на защита на работника. Инструменти на риска Съществуват много инструменти за оценка на риска и методики, които да помогнат на предприятия и организации да оценят своите рискове. Изборът на метода ще зависи от условията на работното място, например броя на работниците, вида на трудовите дейности и оборудването, конкретните характеристики на работното място и всякакви специфични рискове. Най-обичайните инструменти за оценка на риска са контролните списъци, които са полезен инструмент за определяне на опасностите. Други видове инструменти за оценка на риска включват: ръководства, ръководни документи, наръчници, брошури, анкети, и “интерактивни инструменти” (безплатен интерактивен софтуер, включително приложения, които могат да се изтеглят от мрежата и обикновено са специфични за конкретния сектор) Определяне на опасностите и застрашените лица • се консултират работниците и/или техни представители относно всякакви проблеми, които са срещнали. Често пъти най-бързият и сигурен начин да се определят подробностите на това, което действително се случва, е да се попитат работниците, участващи в оценяваната дейност. Те знаят какви стъпки следват в процеса, дали съществуват някакви съкратени процедури, или начини за преодоляване на трудна задача, както и какви предпазни действия предприема • системно изследване на всички аспекти на работата, а именно: - проследяване на това, което действително се случва на работното място или по време на трудовата дейност (действителната практика може да се различава от работния наръчник) - отчитане на нерутинните и периодични операции (напр. операции по поддръжка, промяна в производствените цикли) - отчитане на непланираните, но предвидими събития, като прекъсвания на трудовата дейност  се помисли за дългосрочните опасности за здравето, като напр. високи шумови нива или излагане на вредни вещества, както и за по-сложни или по-малко явни рискове, като напр. психо-социални или рискови фактори работната организация  се видят архивите на предприятието относно трудови злополуки и болести  Да се потърси информация от други източници, като напр.: - наръчници с инструкции или информационни листове за производители и доставчици - интернет страници на тема безопасни и здравословни условия на труд - национални органи, синдикални сдружения или профсъюзи - нормативна уредба и технически стандарти. Определяне на застрашените лица За всяка опасност е важно да е ясно, на кого би могла да навреди; това ще помогне да се определи най-добрият начин за управление на риска. Следва да се определят работниците, които взаимодействат с опасности, независимо дали пряко или непряко. напр. работник, боядисващ повърхност, е изложен пряко на разтворители, докато други работници в съседство, занимаващи се с други дейности, са изложени несъзнателно и непряко на риск. 2. Видове опасности  При Работното оборудване  Електрооборудването  Физиологични, психологични и социални фактори  Експозиция на физични фактори.  Ергономични фактори  Експозиция на химични фактори  Конфигурация на работните помещения и работните места Специфични рискове за работата на дружеството „Истър Инженеринг”ООД – пътно поддържане и пътно строителство ще има (без да се ограничава само в тях) Наредба № 3 от 5.05.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравето и безопасността на работещите при рискове, свързани с експозиция на вибрации Наредба № 6 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравето и безопасността на работещите при рискове, свързани с експозиция на шум Наредба № 8 от 23.09.2004 г. за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с въздушни компресорни инсталации и уредби Наредба № 13 от 30.12.2003 г. за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на химични агенти при работа Наредба № 10 от 26.09.2003 г. за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на канцерогени и мутагени при работа Брой изложени лица на рисков фактор Предприемане на мерки и налични средства за индивидуална и колективна защита В изследвания и стратегията следва да се включват и въпроси, които пряко водят до професионални заболявания. Стратегията трябва да генерира познание, и да стимулира креативността и иновационните възможности за осигуряване на благосъстояние при работа. При реализиране на стратегията трябва да се има в предвид Управлението на професионалните рискове, ще се осъществяват чрез: • оценки за въздействието на опасностите върху професионалния и здравния статус на работната сила; • разработване и разпространяване на научно-приложни знания и опит; Разработване на ефективни програми за управление и контрол на професионалните рискове, обвързани с прилагането на нови технологии и технически решения, адаптирани към съвременното развитие на науката и техническия прогрес. • Наредба № 3 от 25.02.2008 г. за условията и реда за осъществяване дейността на службите по трудова медицина • Наредба № 5 от 11.05.1999 г. за реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска • Наредба № РД-07-2 от 16.12. 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд Тоест процедурата за оценка на риска ще се раздели на поредица от стъпки, които включват : • Установяване на програма за оценка на риска в работата • Структуриране оценката (избиране на подхода: географски/функционален/процедурен/поточен) • Събиране на информация • Определяне на опасностите • Определяне на застрашените лица • Определяне на модели на излагане на риск на застрашените лица • Преценяване на рисковете (вероятност за увреждане/сериозност на увреждането при действителни обстоятелства) • Изследване на вариантите за отстраняване или контролиране на рисковете • Подреждане на действието по приоритети и избор на мерки за контрол • Осъществяване на контрол • Записване на оценката • Измерване на ефективността на действието • Преглед (при промени или периодично) • Наблюдение и контрол на програмата за оценка на риска IV. ЗАКЮЧЕНИЕ Основни насоки за подобряване на ЗБУТ във фирмата – Истър Инженеринг ООД • Кодекс на труда • Закон за здравословни и безопасни условия на труд • Закон за интеграция на хората с увреждания • Закон за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси • Закон за инспектиране на труда В заключителната част, ще се препоръчат и различни специфични добри европейски практики свързани с характеристиката на дружеството. В заключителният документ ще бъдат характеризирани ползите от извършването на правилна оценка на риска за дружеството. Общо ползите ще са в посока  Здравословни и безопасни работни места (намаляване на отсъствията от работа поради заболяване, по-рядка смяна на персонала)  По-мотивирана работна сила, намаляване на оплакванията, подобрена работна среда,  Намалено неудобство поради силен шум, вибрации, прахова среда работа в необичайни положения на тялото, високи температури и т.н.); намаляване на разходите, произтичащи от трудови злополуки и професионални заболявания;  Намаляване на общите разходи от правилната политика по безопасност и здраве
Дейност 3 Обучение на служители за безопасна работа с нововъведено оборудване във фирма „ИСТЪР - ИНЖЕНЕРИГ”ООД Обосновка 1. Обучение, което произтича от насоките за кандидатстване - 45 часа Задължително обучение съгласно насоките за кандидатстване от 45 часа. То ще бъде с насоченост към правилното използване и експлоатиране на нововъведеното работно оборудване, съгласно изискванията на насоките. В програмите на обученията трябва ще се включват дейности, които ще допринесат за осъвременяване на работния процес. Обученията ще съдържат хоризонтални принципи, като например въвеждане на информационно-обучителни модули за спецификите на отделните хоризонтални принципи. Целевата група по проекта ще бъде наличният състав на фирмата (48) като и с определени подзаконови нормативни актове свързани с условията 2. Обучение което произлиза от внедряването на стандарта за Елементите на BS OHSAS 18001 включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. За внедряването на стандарта фирмата предвижда допълнително обучение от 65 часа Двата вида обучения ще се допълват и предвиденото хронологически време е достатъчно. Предвидено е обучителните или практически часове по безопасност и здраве да не надвишават 4 часа. Обучителните групи, които ще бъдат сформирани ще бъдат три. Така общият брой на часове за трите групи ще бъде 330 часа.
Дейност 4 Разработване и придобиване на стандарти за безопасни условия на труд във фирма „Истър инженеринг” ООД гр.Русе OHSAS 18001 е международно признат британски стандарт, който съдържа изисквания към действието на система за управление на здравословните и безопасни условия на труд. Стандартът е приложим за всяка организация, независимо от дейността и размера й, която желае да намали рисковете от опасности за здравето и живота на служителите, временните работници, снабдителите, посетителите и всички други лица, чийто работни места са под контрола на организацията. BS OHSAS 18001 е разработен така, че да е съвместим с други стандартизирани системи за управление - като ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 и др., с което се улеснява създаването на интегрирани системи за управление. В основата на системата за управление на здравословните и безопасни условия на труд (СУЗБУТ) стандартът поставя: Идентифицирането на опасностите за здравето и безопасността при работа Оценката на риска от всяка опасност и последващо предприемане на подходящи мерки за ограничаване, намаляване и управление на тези рискове При изпълнението на тези дейности организацията трябва да се съобрази с приложимите за дейността й законови и други външни изисквания по здравословни и безопасни условия на труд, съществуващите мерки за управление на риска, както и със своите технологични и р Предимства на сертификацията по BS OHSAS 18001 здравословните и безопасни условия на труд се управляват като процес, така че ефективността на СУЗБУТ да може да бъде измервана и подобрявана позволява на ръководството да насочи ресурси и усилия към дейности с висок риск създава механизъм за контрол над подизпълнители и доставчици за осигуряване на по-здравословни и по-безопасни условия на труд осигурява механизъм за самоконтрол по познаването и спазването на приложимите законови и други външни изисквания за здравословни и безопасни условия на труд намалява броя и тежестта на професионалните заболявания и трудовите злополуки намалява дните с временна и трайна нетрудоспособност и свързаните с тях разходи намалява разходите, свързани със застраховки и санкции демонстрира съответствието с приложимите законови и други външни изисквания демонстрира пред бизнес-партньорите ангажираността на организацията към здравето и безопасността на своите служители и външните хора демонстрира новаторски и напредничав начин на мислене демонстрира по-добро управление на риска за здравето и безопасността, сега и в бъдеще За да се стигне до одобрение при сертификация, организацията трябва да демонстрира система за управление на здравословните и безопасните условия на труд, която да отговаря на изискванията на BS OHSAS 18001 ресурсни възможности. Това означава, че организацията трябва да: изгради система за управление на здравословните и безопасни условия на труд, която е създадена според и отговаря на изискванията на самата организация документира и внедри политика и цели по здравословни и безопасни условия на труд, които съответстват на рисковете и включват ангажимент за спазване на приложимите законови и други външни изисквания и за непрекъснато подобряване на системата идентифицира опасностите и оцени риска от тях предприема подходящи мерки за ограничаване, намаляване и управление на тези рискове създаде адекватна вътрешна структура, за да може да гарантира, че персоналът, работещ за нея или от нейно име, е запознат с изискванията на СУЗБУТ и е компетентен да извършва дейности, които имат въздействие върху здравословните и безопасни условия на труд създаде вътрешна и външна комуникационна среда по теми, свързани с осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд създаде необходимите предпоставки за участие на персонала при осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и да консултира подизпълнителите, доставчиците и другите външни заинтересовани страни определи и прилага контрола по спазване на изискванията на системата създава записи по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд предприема коригиращи и превантивни действия, свързани със здравословните и безопасни условия на труд има ефикасна система за провеждане на вътрешни одити и преглед от ръководството Елементите на OHSAS 18001 включват: • Политика и ангажираност • Идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска • Законови изисквания • Цели и програми • Организация и персонал • Обучение, комуникация и консултации • Документи и записи • Оперативен контрол • Готовност за извънредни ситуации • Наблюдение и измерване • Разследване на инциденти и злополуки, коригиращи и превантивни действия • Одит и преглед от ръководството
Дейност 5 Закупуване на работно облекло за фирма „Истър инженеринг” ООД. Закупуване на лични предпазни средства. Закупуване на групови предпазни средства Обосновка Съгласно кодекса на труда и Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване, работодателят е длъжен да осигури работно облекло, а съгласно Наредба № 3 от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място. В конкретният случай работодателя със свой вътрешен акт определя вида на облеклото и неговият срок на годност. Видът на работното облекло е описано в спецификация Б4. 1.Обосновка за работното облекло Съгласно наредба за безплатното работно и униформено облекло НАРЕДБА за безплатното работно и униформено облекло(Приета с ПМС № 10 от 20 януари 2011 г.) (Обн., ДВ, бр. 9 от 28.01.2011 г.) Чл. 6. (1) Работодателят осигурява на работниците и служителите подходящо работно и/или униформено облекло в съответствие със спецификата на извършваната дейност и на работното място. (2) След предварителни консултации с представителите на синдикалните организации, с представителите на работниците и служителите по чл. 7, ал. 2 от Кодекса на труда и с комитета/групата по условия на труд работодателят писмено определя: 1. работните места и видовете работа, за които се осигурява работно и/или униформено облекло; 2. работниците и служителите, които имат право на работно и/или униформено облекло; 3. вида, характеристиките и отличителните знаци на работното и/или униформеното облекло; 4. срока за износване на работното и/или униформеното облекло; 5. условията за ползване, включително почистването на работното и/или униформеното облекло. (3) Условията по ал. 2 могат да се договорят и с колективен трудов договор при спазване изискванията на наредбата. (4) Информацията по ал. 2 се свежда до знанието на работниците и служителите. Чл. 7. При определяне на условията за използване на работното и/или униформеното облекло и сроковете на износването му се отчитат: 1. видът и характеристиките на работното и/или униформеното облекло; 2. условията на работа; 3. продължителността на работното време; 4. сертификатът на работното и/или униформеното облекло, когато такъв се изисква, и инструкциите на производителя; 5. други фактори, които могат да окажат влияние върху срока на износване и пригодността на работното и/или униформеното облекло. Чл. 8. (1) Работното и униформеното облекло трябва: 1. да осигуряват защита на личното облекло на работника или служителя; 2. да отговарят на условията на съответното работно място; 3. да са съобразени с индивидуалните особености на работниците и служителите; 4. да не създават риск за здравето и безопасността на работниците и служителите. (2) Работното и/или униформеното облекло се предоставя на работника или служителя в готов вид в деня на постъпването му на работа. (3) Работодателят осигурява само годни за употреба и отговарящи на изискванията на наредбата работни и/или униформени облекла. (4) Не се допуска заменянето на работно и/или униформено облекло с пари. (5) Работникът или служителят може да откаже да извърши работа, за която е определено да се осигурява работно облекло, когато то не му е предоставено. Чл. 9. (1) Срокът на износване на работното и/или униформеното облекло започва да тече от деня на предоставянето му на работника или служителя. (2) При отсъствие на работника или служителя за период повече от 3 месеца работодателят може да удължи срока на износване на работното и/или униформеното облекло. Чл. 10. (1) Работното и/или униформеното облекло се осигурява за индивидуално 2.Обосновка за специално работно облекло и лични предпазни средства Съгласно кодекса на труда Чл. 284. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Работодателят е длъжен да предоставя безплатно специално работно облекло и лични предпазни средства на работниците и служителите, които работят със или при опасни или вредни за здравето или живота машини, съоръжения, течности, газове, стопени метали, нажежени предмети и други подобни. (2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Работниците и служителите са длъжни да използват специалното работно облекло и личните предпазни средства по предназначението им, и то само по време на работа. (3) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г.) Условията и редът за предоставяне на специално работно облекло и лични предпазни средства, както и техният вид се определят от министъра на труда и социалната политика и от министъра на здравеопазването. (4) (Нова - ДВ, бр. 83 от 2005 г.) Забранява се замяната на лични предпазни средства с тяхната парична равностойност 4. Обосновка за колективните форми на безопасност и зашита Съгласно закон за здравословни и безопасни условия на труд Чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 40 от 2007 г.) (1) Работодателят е длъжен да осигурява здравословни и безопасни условия на труд на работещите, като прилага необходимите мерки, включително: 1. превенция на професионалните рискове; 2. предоставяне на информация и обучение; 3. осигуряване на необходимата организация и средства. (2) Работодателят съобразява мерките по ал. 1 с променящите се обстоятелства с цел подобряване на съществуващото положение. (3) Работодателят прилага мерките по ал. 1, като осигурява основните принципи на превенция: 1. избягване на рисковете; 2. оценка на рисковете, които не могат да бъдат избегнати; 3. ограничаване на рисковете при източника на възникването им; 4. приспособяване на работата към работещия, особено по отношение на проектирането на работните места, избора на работното оборудване, на работните и производствените методи, с цел облекчаване или премахване на монотонната работа, работата с наложен ритъм, както и за намаляване на въздействието им върху здравето на работещия; 5. привеждане в съответствие с техническия прогрес; 6. замяна на опасното с безопасно или по-малко опасно; 7. обозначаване на съществуващи опасности и източници на вредни за здравето и безопасността фактори; 8. прилагане на последователна цялостна политика за превенция, обхващаща технологията, организацията на работа, условията на труд, социалните взаимоотношения и въздействието на елементите на работната среда и трудовия процес; 9. използване на колективните средства за защита с предимство пред личните предпазни средства; 10. даване на съответни инструкции на работещите Закупеното работно облекло е отразено в бюджетно перо 3.1 . Освен това те са с тенически харктеристи ки описани въвформа В4
Дейност 6 Разходи за инвестиции подобряващи безопасните условия за работниците съгласно правилата по ЕФРР във фирма «Истър – Инженеринг» ООД Обосновка 1. Съгласно кодекса на труда Чл. 151. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Работното време на работника или служителя се прекъсва с една или няколко почивки. Работодателят осигурява на работника или служителя почивка за хранене, която не може да бъде по-малко от 30 минути. (2) Почивките не се включват в работното време. (3) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г.) В производства с непрекъсваем процес на работа и в предприятия, в които се работи непрекъснато, работодателят осигурява на работника или служителя време за хранене през работното време 2. Съгласно закона за безопасни условия на труд Чл. 3. (1) Осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд се извършва съобразно спецификата на провежданата дейност и изискванията на техническото, технологичното и социалното развитие с цел защитата на живота, здравето и работоспособността на работещите лица. (2) Здравословните и безопасните условия на труд в обекти, производства, процеси, дейности, работни места и при работното оборудване се осигуряват с проектирането, изграждането, реконструкцията, модернизацията, въвеждането им и процеса на тяхната експлоатация, както тяхното поддържане, ремонт и извеждане от действие. Чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 40 от 2007 г.) (1) Работодателят е длъжен да осигурява здравословни и безопасни условия на труд на работещите, като прилага необходимите мерки, включително: . превенция на професионалните рискове; 2. предоставяне на информация и обучение; 3. осигуряване на необходимата организация и средства. (2) Работодателят съобразява мерките по ал. 1 с променящите се обстоятелства с цел подобряване на съществуващото положение. (3) Работодателят прилага мерките по ал. 1, като осигурява основните принципи на превенция: 1. избягване на рисковете; 2. оценка на рисковете, които не могат да бъдат избегнати; 3.ограничаване на рисковете при източника на възникването им; 4. приспособяване на работата към работещия, особено по отношение на проектирането на работните места, избора на работното оборудване, на работните и производствените методи, с цел облекчаване или премахване на монотонната работа, работата с наложен ритъм, както и за намаляване на въздействието им върху здравето на работещия; 5.привеждане в съответствие с техническия прогрес; 6. замяна на опасното с безопасно или по-малко опасно; 7.обозначаване на съществуващи опасности и източници на вредни за здравето и безопасността фактори; 8. прилагане на последователна цялостна политика за превенция, обхващаща технологията, организацията на работа, условията на труд, социалните взаимоотношения и въздействието на елементите на работната среда и трудовия процес; 9. използване на колективните средства за защита с предимство пред личните предпазни средства; 10. даване на съответни инструкции на работещите. Чл. 5. (1) Всеки, който проектира строителни обекти и дейности, производства, конструкции, технологии и работно оборудване, е длъжен да съобрази проекта с всички правила и норми за здравословни и безопасни условия на труд. (2) (Изм. - ДВ, бр. 40 от 2007 г.) В процеса на проектирането, строителството и въвеждането в експлоатация на обектите възложителят е отговорен и изисква, а съответните контролни органи контролират спазването на правилата и нормите за здравословни и безопасни условия на труд от проектанта и от строителя. Необходимостта от използване на предпазни средства като светофарна уредба и ограничаваща табела е породена от НАРЕДБА № 13 от 16.08.2010 За Времена организация на безопасността на движението при извършване на СМР по питища и улици .
Дейност 7 Информация и публичност по проекта на фирма „Истър –Инженеринг” ООД Обосновка Европейските проекти по регламент съдържат дейността за информация и публичност. Предвидените дейности са в рамките на определените от насоките ресурси за провеждане на дейността. Преценката на кандидата е че с предвидените ресурси ще бъде реализирана добра кампания по информация и публичност и това ще бъде разбрано в регион Русе.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 134 731 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 26 946 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 26 946 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
26 946 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 22 904 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
22 904 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 4 042 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
4 042 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз