Дейности:
|
1. Сформиране на екип и управление на проекта.
За да бъде осъществен проекта ще се сформира екип по управление на проекта, задачите и отговорностите между членовете на екипа ще бъдат ясно дефинирани. Членовете на екипа ще осъществяват ежемесечни срещи за всяка проведена среща ще се изготвят протоколи. Ще бъдат сключени граждански договори с членовете на екипа. Всички членове на екипа експерти доказали се в своята област, напълно безпристрастни и отговарящи на изискванията на закона за конфликт на интереси. Членовете на екипа ще изготвят необходимите финансови и технически отчети, документите за искания за плащания ще подготвят и осъществяват избора на изпълнители на предвидените доставки и услуги .Екипа ще се състои от четири експерти
1. Ръководител проект, който ще има следните задачи и отговорности:
• цялостна организация по реализиране на проекта
• мониторинг върху изпълнение на общите и конкретните цели на проекта
• разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта
• предоставяне на текуща информация за хода на проекта на партньорите и Договарящия орган
• Участва в комисиите по избор на изпълнители
2. Координатор проект, който ще има следните задачи и отговорности:
• Отчита се пред ръкoводителя на проекта
• Докладва на ръководителя на проекта за изпълнението на дейностите по проекта
• Подпомага ръководителя на проекта при изготвяне на всички видове технически и финансови отчети
• Координира дейностите по избиране на изпълнители на услуги и доставки
• Координира изпълнението на дейностите и изпълнението на задачите по проекта
• Участва в подготовката и реализацията на дейностите по проекта.
• Участва в комисиите по избор на изпълнители
3. Счетоводител на проекта, който ще има следните задачи и отговорности:
• подготвя текущата счетоводна отчетност на направените разходи по проекта
• изготвя, съвместно с ръководителя на проекта, междинните и окончателния финансов отчет
• осъществява текущ контрол върху извършените разходи и съблюдава тяхното спазване, съобразно договорирания бюджет
• прави необходимите разплащания по проекта
• съблюдава за правилното оформяне и съхранение на финансовите документи
• Участва в комисиите по избор на изпълнители
4.Технически сътрудник, който ще има следните задачи и отговорности:
• организира цялостната техническа работа за изпълнение дейностите по проекта
• отговаря за техническото оформяне на тръжната документация
• съдейства за подписванането на договорите с изпълнителите
• информира членовете на екипа и всички участници в проекта за графика на дейностите
• изготвя и предава в срок необходимите периодични справки за хода на изпълнение на проекта
2. Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители за доставка на стоки и услуги.
Според законовите изисквания за избор на доставчици на стоки и изпълнители на услуги по настоящият проект процедурите ще се проведат в съответствие с ПМС 55 На МС /12.03.2007 г и съобразно произтичащите изисквания за прозрачност и откритост. В комисиите по избор на изпълнители ще бъдат включени трима души от екипа по проекта( Ръководителя на проекта, координатора и счетоводителя) .
Предвижда се да се проведат шест процедури както следва
1- Процедура за избор на фирма за осъществяване на доставка (съгласно ПМС 55 /12.03.2007 г) на работно облекло.
2- Процедура за избор на фирма за осъществяване на доставка (съгласно ПМС 55 /12.03.2007 г) на предвиденото за закупуване оборудване.
3- Процедура за избор на фирма за извършване услуга (съгласно ПМС 55 /12.03.2007 г) информираност и публичност на проекта.
4- Процедура за избор на фирма за извършване услуга (съгласно ПМС 55 /12.03.2007 г) изготвяне на Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност.
5- Процедура за избор на фирма за извършване услуга (съгласно ПМС 55 /12.03.2007 г) Разработване на стандарт BS OHSAS 18001:2007.
6- Процедура за избор на фирма за извършване услуга (съгласно ПМС 55 /12.03.2007 г) Внедряване на стандарт BS OHSAS 18001:2007.
3. Публичност и визуализация
За реализиране на дейностите по информиране и публичност ще бъдат предприети действия съгласно чл. 69 от Регламент 1083/2006 г. т. 1 „Държавата членка и управляващия орган на оперативната програма предоставят информация и правят публично достояние операциите и съфинансираните програми. Информацията е предназначена за гражданите на Европейският съюз и бенефициерите с цел да се подчертае ролята на Комисията и да се гарантира, че помощта от фондовете е прозрачна” Всяка помощ, която се предоставя е необходимо да е публична и поради този факт ще бъдат предприети мерки по информиране и публичност на всеки етап от реализацията на проектните дейности всички заинтересовани страни ще бъдат информирани
При осъществяването на мерките по информиране и публичност по проекта дейностите са съобразени изцяло с изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР и
изискванията посочени в чл. 2-10 и Приложение 1 на регламент на ЕС 1828/2006.
Всички предвидени рекламни материали ще бъдат изготвени в съответствие с техническите параметри посочени в Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР и регламент на ЕС 1828/2006
4. Доставка на предвиденото оборудване
Работните помещения във фирмата са:
цех за дограма с размери – 14,20м*18,20м*3,13м
цех за дограма с размери – 9,70м*5,95м*3,10м
стъкларски цех с размери – 11,65м*21,50м*3,65м
стая за почивка с размери – 2,15м*5,70м*3,25м
раб. помещение с размери - 2,20м*5,90м*2,40м
работно помещение с размери – 2,80м*3,10м*3,10м
На този етап фирмата отоплява работните помещения с печки на твърдо гориво които не могат да осигурят необходимите микроклиматични условия от средно 21 градуса ( определени в съответствие с наредба за производствен микроклимат-номер 7 от 1999 г.) в работните помещения и на практика съществува риск от развитие на професионални заболявания на работниците произтичащи от този факт именно поради това има нужда от монтирането на климатични системи в работните помещения за да осигури оптимални микроклиматични(температура средно 21 градуса) условия в работните помещения с цел намаляване на риска от професионални заболявания свързани с неблагоприятните условия на работното място.
С подобряването на производствения микроклимат ще се подобри прецизността на работа на заетите в производството. За тази цел ще бъдат доставени общо 8бр. климатични системи (по една за помещенията до 60 кв.м. и по 2 климатика тип колона за помещенията с големина над 200 кв.2 на брой съответно цех за дограма и стъкларски цех)
5. Доставка на защитно работно облекло и предпазни средства
На този етап фирмата не разполага с възможност да закупи защитно работно облекло и предпазни средства отговарящи на високите европейски изисквания и стандарти за качество и безопасност и поради този факт има належаща потребност от придобиването на такъв вид средства. Предвидените защитното работно облекло и предпазни средства са изцяло калкулирани на база утвърден списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Осигуряване на защитно работно облекло и предпазни средства от най висок клас( очила, ръкавици, каски и др.) е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите произтичащи от естеството на работа с тежки предмети и множество машини за пробиване, рязане и други подобни. С доставката на защитното облекло ( предвидено по настоящият проект) този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички лични предпазни средства и работни облекла предвидени за закупуване по настоящата дейност са така побрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процеси и са подрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество.
По тази дейност са предвидени доставка на: 27 чифта ръкавици кожа и плат препразващи ръцете на работниците от механични наранявания , 15 бр. защитни очила служещи за предпазване на очите на работещите от наранявания от механични частици , 23 бр. каски предпазващи работниците от наранявания на главата от падащи предмети, 8 чифта ботуши предпазващи долните крайници на работниците от измръзване, 10 бр. антифони предпазващи работниците от увреждане на слуховия орган, 4 бр. очила заварчик предпазващи зрителните органи на работниците от осветяване, 4 бр. ръкавици заварчик червени предпазващи горните крайници на работещите от изгаряне , 23 бр. летни и 23 бр. зимни работни обувки с метално бомбе препразващи долните крайници на работещите от механични наранявания , 25 бр. зимно и 25 бр. лятно работно облекло служещо за предпазване на работниците от неподходящи метрологични условия, 4 бр. престилки заварчик служещи за предпазване на тялото на работещите от изгаряне.
6. Изготвяне анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност
Във връзка с оптимизирането на организацията на трудовата дейност се предвижда да се възложи изготвянето на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. Анализът ще бъде структуриран в четири части:
- Въведение описващо сегашното състояние на предприятието и работния процес
- Изложение и анализ на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, както и оценки на разработените и внедрени оценки на риска в предприятието
- Детайлна обосновка за оптимизирането на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност, обосновка и описание на начините за усъвършенстване организацията на трудовата дейност в предприятието, както и информация за методите и средствата обект на използване за отчитане дейността за повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието.
- Заключение съдържащо основните изводи генерирани в резултат на изготвения анализ.
Също така изготвеният анализ ще служи, като база за изготвяне на стандарт BS OHSAS 18001:2007.
7. Разработване и внедряване на стандарт BS OHSАS 18001:2007
За да бъде осъществено придобиването на стандарт BS OHSAS 18001:2007 е необходимо той първо да бъде разработен от избрана фирма изпълнител и след това от друга избрана фирма изпълнител стандартът да бъде внедрен. По време на изпълнението на предвидената дейност стандартът ще бъде разработен.
8. Внедряване на стандарт BS OHSАS 18001:2007
Внедряването на стандарт BS OHSAS 18001:2007 ще гарантира устойчиво развитие и високи резултати на фирмата съобразени с изискванията на заинтересованите страни.Внедряването на стандарта ще осигури в спазването на все по високите европейски изисквания за безопасност на работното място. Ще бъде намален риска от трудови злополуки и професионални заболявания. 9. Мониторинг и оценка
За целта на осъществяването на тази дейност ще бъде сформирана екипна комисия състоящата се от ръководителя по проекта и счетоводителя. Мониторинг и оценка на напредъка ще се извършва на всеки етап от реализацията на проекта, като основен орган за тази цел е Екипната комисия. Тя ще следи и контролира осъществяването на дейностите според заложения план с цел покриване и вместване в разходите на заложения бюджет. Освен това ще наблюдава работата на останалите членове от екипа и ще следи за отговорното изпълнение на всяка една дейност. Другите членове на екипа по проекта ще изготвят навременни отчети, които ще бъдат предавани на Екипната комисия за обобщение и оценка. Чрез мониторинга и контрола ще се определи дали е нужно да се прави ревизия на първоначалния график на дейностите. След завършването на всички заложени дейности ще бъде изготвен доклад за тяхното изпълнение. В самия край на проекта Екипната комисия ще изработи финален доклад и ще подготви персонална оценка за всеки участник в реализацията на проекта.
|