Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.02-0379-C0001
Номер на проект: ESF-2302-01-07016
Наименование: Подобряване условията на труд в Стратос ООД
Бенефициент: СТРАТОС ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 30.05.2012
Начална дата: 15.08.2012
Дата на приключване: 15.03.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Повишаване на производителността и адаптивността на заети лица, чрез подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: 1. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. Най – съществена характеристика на организационната среда, независимо дали е външна или вътрешна, е нейната динамичност. Ето защо е необходимо да се направи моментна снимка на тази среда в Стратос ООД, чрез извършване на Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. Този анализ ще бъде изходна база за планиране на бъдещата работа и осигуряване на всички необходими ресурси за нейното реализиране – финансови, човешки, времеви и други. Анализът ще помогне да се идентифицират ситуации и дейности, които е възможно да имат увреждащо действие. Това ще се извърши главно чрез събиране на информация от всякакви източници вътре и извън фирмата. Събраната и обобщена информация ще бъде предпоствка за взимането на последващи решения от ръководството за възможните коригиращи мерки, които ще трябва да се предприемат. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ПМС № 55/ 12.03.2007. Ще бъдат заложени минималните изисквания за структурата на анализа както следва: I. Въведение – Обща информация за дейността на фирмата, характеристика на извършваните дейности, характеристика на обекта – работни помещения, работно оборудване, описание на кадровата обезпеченост и т.н. II. Изложение и анализ – Текущо състояние на условията на труд – оценка. Извършени задължителни мероприятия – лабораторни измервания на факторите на работната среда, изготвена оценка на риска, разработен план за предотвратяване и намаляване нива на риска, създадена организация за инструктаж и обучение на работещите лица, осигурени работно облекло и лични предпазни средства. Анализ на здравното състояние на база на болнични листи за временна нетрудоспособност и регистър на трудовите злополуки. Описание на работното оборудване /подемници, ръчни инструменти, стендове, компресор и пр./ и оценка на степента им на безопаснот и условията им на експлоатация. Идентифициране и оценка на всички опасности произтичащи от раоботното оборудване, работните процеси, работната среда и микро инфраструктурата. III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – Харастеристика на трудовите задължения и извършваните дейности. Функционална схема на работа и взаимодейстмвие /организационна структура/. Правилник за вътрешен трудов ред, регламент на трудовите взаимоотношения, работно време, организация на труда. Оценка на труда – интензитет, тежест, повдигане и пренасяне на тежести, ръчни операции. На базата на направеният анализ и идентифицираните рискове ще се набележат основните насоки за подобрение на условията на труд. IV. Заключение. В заключение, анализът ще даде параметри за стратегическото приоритезиране на работа по подобряване на условията на труд във фирмата и съобразно времето за решаване проблемите ще бъдат групирани в 3 групи: • за незабавна реализация; • за реализация в кратък срок; • за реализация в по-продължителен срок. Планира се анализът да обхване първоначален преглед на условията на труд, анализ на състоянието изведен от оценката на риска и поставянето на конкретни цели и предприемане на дейности за превенция на рисковете, произтичащи от конкретни опасности. Чрез първоначалния преглед ще се установи състоянието на дейностите в Стратос ООД по здраве и безопасност спрямо изискванията на нормативната база, което ще бъде отправна точка за оптимизирането на трудовия процес. За обективни измерители ще се ползват данни от проведени лабораторни измервания за обективизиране на факторите на работната среда, както и фотографиране на отделни елементи от производствените помещения, работното оборудване и работните места. Анализът ще позволи последващо проектирането на организацията на трудовата дейност да се извърши при спазване на принципите за превенция и профилактика на рисковете.
2. Модернизация на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд. Насоките за повишаване на степента на безопасност в Стратос ООД според оценката на риска са свързани с поетапното подновяване на машинния парк, повишаване знанията и уменията на работещите, създаване на система за обучение и квалификация на новопостъпилите кадри, както и организация за подбор и оценка на професионалната пригодност. В тази връзка, се предвижда модернизация на съществуващата масообменна инсталация за отопление и охлаждане, която в момента не е в състояние да предотврати прегряващия микроклимат през летния сезон, а през зимния, съответно преохлаждащ микро-климат. Недостатъчната ефективност е обусловена и поради конструктивните особености на халето (светло-пропускащ покрив). По настоящем, отоплителната инсталация е изградена с гл. тополообменник и въздуховоди, по които се предвижва затопления въздух. За в бъдеще отоплението ще се извършва с топловъздушни апарати, които ще се захранват от магистралата с топла вода. Това ще доведе до намаляване на вредните изпарения, подобряване на аспирационната и отоплителната система. Промените в гореописаните инсталации освен от недостатъчното ниво на ефективност, се налагат и от бъдеща реконструкция на централното хале, където ще бъде изградено второ (междинно) ниво. Реконструкцията е извън обхвата на настоящия проект и ще се извърши със собствени средства Стратос ООД.
3. Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло. Като част от мерките за повишаване на нивото на безопасност на работното място и залагане на по-високо качество на лични предпазни средства от минимално изискуемите в нормативната уредба, се предвижда закупуване за автомонтьорите на: o предпазни ръкавици; o работно облекло – студо-, влаго- и прахозащитен гащеризон; o защитни боти, с удароустоичиви бомбета. За повишаване на безопасността освен на автомонтьорите, но и на останалият персонал, за чистач, снабдител и фактурист се предвижда закупуване на грейки. Необходимостта за закупуване на нови ЛПС и работно облекло произхожда от износването на настоящите и изтичане срока им на годност. За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на ПМС 55 на МС от 12.03.2007 г., като задължително ще се заложат изисквания предпазните средства и специалното работно облекло да осигуряват защита срещу опасностите, да не са вредни за здравето и да не пречат на извършването на работата.
4. Управление и популяризиране на проекта. Залегналият в ОП хоризонтален принцип за добро управление на програми и проекти ще бъде спазен като в тази връзка се обособява като отделна дейност самото управление и изпълнение на проекта. Дейностите по управление на проекта ще бъдат насочени в посоки на: - дейности, които да гарантират активност, прозрачност и подкрепа на проекта; - дейности, които да гарантират прокарване на целите и изпълнение на заложените проектни дейности. За провеждането на прозрачно и добро изпълнение, сформирания екип за управление на проекта (ЕУП) ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. При възникнала необходимост ще бъдат осъществявани корекции, отчетност на дейностите и разходите. ЕУП ще провежда работни срещи, които ще бъдат своеобразен инструмент за контрол, проследяване и отчетност на изпълнението на проектните дейности. Работните срещи ще се протоколират и способстват и за детайлното разпределяне на задачите между членовете на екипа и планирането предстоящи дейности. Също така ще бъдат обсъждани предстоящите разходи със счетоводителя, който ще регистрира съответствието на планираните разходи с предвиденото в проекта и ще контролира разходите, направени предходния месец, за съответствие и съобразност с правилата на програмата. Счетоводителя ще изготвя ежемесечна информация за разходването на средствата, както и междинен и финален финансов отчет. След сформирането на екипа по проекта, ще бъде изготвен и представен на ДО график на тръжните процедури за всички предвидени договори с изпълнители, независимо то тяхната стойност.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 76 881 BGN
Общ бюджет: 75 106 BGN
БФП: 75 106 BGN
Общо изплатени средства: 75 106 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 75 106 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 15 376 BGN
2013 59 730 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
75 106 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 63 840 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 13 070 BGN
2013 50 770 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
63 840 BGN
В т.ч. Национално финансиране 11 266 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 2 306 BGN
2013 8 959 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
11 266 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз