Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.02-0026-C0001
Номер на проект: ESF-2302-06-08006
Наименование: Подобряване условията на труд на работното место в "Кейбъл Груп" ООД, чрез оптимизиране на безопастността при работа.
Бенефициент: "Кейбъл Груп" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 30.05.2012
Начална дата: 07.08.2012
Дата на приключване: 01.11.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Пазарджик
                    Пазарджик
Описание
Описание на проекта: 1. Подобряване на условията на труда и повишаване на производителността на заетите в „Кейбъл груп” ООД при спазване на нормите и изискванията на законодателството по безопасност и здраве при работа 2. Адаптиране на управленските процеси в „Кейбъл груп” ООД и внедряване на съвременна система за безопасен труд.
Дейности: Дейност 1: Окончателно сформиране на управленския екип (ръководител, координатори и т. н.) на Проекта и ясно разпределение на задачите и отговорностите в този екип В съответствие с Плана за действие по Проекта Управленският екип изработва детайлната разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по Проекта в тяхната логическа последователност и утвърждава график за тяхното изпълнение. В съответствие с направената детайлна разбивка по задачи се утвърждават окончателно отговорниците за тяхното изпълнение и отчитане.
Дейност 2: Организация и осъществяване на дейностите по информиране и публичност Подготовка и провеждане на PR-кампания за популяризиране на Проекта и неговите цели, включваща провеждането на две презентации, на които ще бъдат поканени представители на ДРСЗ и ДБТ, както и на местните и централни медии. По време на първата презентация ще бъде представен Проектът, основните идеи и предвидените дейности, както и очакваните резултати. Втората презентация ще се проведе при приключването на Проекта и ще има характер на своеобразен обществен отчет за направеното по него и постигнатите резултати, както и за проблемите. При необходимост ще бъдат организирани и други брифинги, изпращането на съобщения и даване на интервюта от Ръководителя на Проекта и/или оторизирани представители на Водещата организация. Изработване и поставяне на подходящо място пред официалния вход на Водещата организация информационна табела за Проекта.
Дейност 3: Обследване на работните места Провеждане на процедури с предмет: Обследване на нуждите на предприятието за подобряване и безопастност на условията на труд. За да се постигнат максимално безопасни методи и условия на труд ще се изискат разяснения от ръководителите на екипи.
Дейност 4: Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки Провеждане на процедури за възлагане с предмет: 1. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност 2. Внедряване оптимални условия за здравето и безопасността при работа 3. Закупуване на работно облекло и ЛПС 4. СМР 5. Доставка на оборудване
Дейност 5: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Описание: Анализизът на условията на труд и организацията на трудовата дейност във базата ни в Пазарджик ще се извърши въз основа на нормативните изисквания за състоянието на сгради, работни помещения, територията на предприятието, работни места, работно оборудване, организация на трудовата дейност, режим на труд и почивка, структура и численост на персонала и т. н. Ще се оценят извършените до момента дейности за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, в т. ч. вътрешни нормативни документи по ЗБУТ, инструктаж и обучение на работещите, фактори на работната среда, които подлежат на контрол, мониторинг на условията на труд, оценка на риска, програма с мерки за предотвратяване, намаляване и ограничаване на рисковете при работа, анализ на състоянието на ЛПС, осигурени и ползвани до момента, ефективност на употребата, анализ на здравното състояние и трудов травматизъм до момента и др. Въз основа на резултатите от прегледа ще са определени положителните практики в дейността на предприятието до момента и несъответствията в условията на труд; както и предложения за необходимите мерки за усъвършенстване на дейността по осигуряване на ЗБУТ, отстраняване на констатираните несъответствия в приоритетен ред и подобряване на условията на труд. Създаването на програми за предотвратяване, намаляване и ограничаване на идентифицираните рискове за здравето и безопасността на работещите ще цели изпълнението на планираните мерки, периодична оценка на ефективността им, проверка и предприемането на последващи корегиращи действия. Обосновка: Необходимостта от непрекъснатото прилагане на фирмената политика по ЗБУТ /система от методи и средства/ за подобряване на условията на работа в предприятието, оптимизиране на организацията на труда, работните места и трудовата задача, обучение на работещите за идентифицираните рискове при работа, използването на ЛПС, осъществяването на непрекъснат здравен мониторинг за запазване на висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на работещите
Дейност 6: Разработване и прилагане на стандарт за оценка на личните предпазни. Разработване на стандарти за безопасни условия на труд във връзка с въвеждане на ново работно оборудване и технологии. Разпределяне на ролите и отговорностите между членовете на екипа; анализ на състоянието на ЛПС, закупени и ползвани към момента на стартиране на проекта, ефектът от тяхната употреба; създаване на процедура за оценка на ЛПС по работни места с определяне на спецефичните показатели на защита и качества на материалите; обучение за начините за ползване, почистване и съхранение, проверка за изправност на ЛПС, създаването на иструкции за използването на ЛПС, правилно почистване и съхранение; избор на методи за контрол (създаване на въпросник) за сравнение на техническите характеристики с притежаваните, определяне на периодичност за контрол, определяне на състава на комисия за оценка на ефективността; създаване на чеклистове (анкети) за субективна оценка на работещите, използващи ЛПС и СРО, анализ на резултатите, оценка на ефективността и предприемане на коригиращи действия; Включване на здравно наблюдение по Наредба №3/87 г. за задължителните предварителни и периодични прегледи на работниците за извършване на здравен мониторинг и оценка на ролята и ефективността на използваните ЛПС. Последваща оценка на ефективността на предприетите коригиращи действия, създаване на система (методи и средства) за ефективно измерване на резултатите и тяхното използване за планирането и управлението на производствените процеси. Като част от управлението на риска за здравето и безопасността обучение за възможните рискове при работа, внедряване на безопасни работни техники, с цел предотвратяване на трудовия травматизъм и предпазване от заболявания на опорно-двигателния апарат, правилна употреба и съхранение на ЛПС, информираност и участие при внедряването на стандарта по безопасност; включване на модул устойчивото производство и потребление, ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Обосновка: Необходимостта от създаването на система от методи и средства за усъвършенстване на трудовата дейност в предприятието, на управленските процеси, за създаване на лична мотивация в двете страни на трудовия процес – работодател и работещи за подобряване условията на труд, конкурентноспособността и качеството на живот.
Дейност 7: Закупуване на работно облекло и ЛПС и работно оборудване Описание: Обект на процедурата за избор на изпълнител ще бъдат дейностите по проекта, свързани с доставката на ЛПС, отговарящи на основните изисквания за безопасност, залегнали в & 10 и 11 на Европейската директива 89/686 ЕЕС, с минимално негативно въздействие върху хората, работната и околната среда. Обосновка: С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са определени работните места и работните дейности, на които съществуват рискове за безопасността и здравето на работещите, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита или други мерки. Изготвен е изчерпателен списък на личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Поради наличие на множество рискови фактори (наднормен шум, неблагоприятен микроклимат, опасност от травматични увреждания и др.) с комбинирано въздействие е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност Избор на ЛПС ще се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с риск дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво. Икономически критерии–максимално дълъг живот, многократна употреба и рециклиране.
Дейност 8: Извършване на СМР, доставка и монтаж на оборудване. Дейността предвижда: Доставка и монтаж на термопомпена климатична инсталация на офис сграда в гр. Пазарджик крепежи, кабели, консумативи; наладка и настройка инсталация Предвидените по проекта дейности ще подобрят работната среда чрез подобряване на осветеността, повишаване на температурата, намаляване на влагата и понижаване на запрашеността чрез поставяне на въздушни филтри за пречиставне на въздуха във вентилационната отоплителна система. Освен подобрените условия на труд, инвестицията ще повиши производителността на заетите лица във фирмата и ще позволи рационално използване на трудовите, материални и финансови ресурси, постигайки над 50% икономия в разходите за осветление и отпление.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
Макси консулт България ООД
АЕРО КОМФОРТ ЕООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 113 401 BGN
Общ бюджет: 108 200 BGN
БФП: 108 200 BGN
Общо изплатени средства: 107 362 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 108 200 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 22 680 BGN
2013 29 196 BGN
2014 55 485 BGN
2015 0 BGN
107 362 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 91 970 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 19 278 BGN
2013 24 817 BGN
2014 47 163 BGN
2015 0 BGN
91 258 BGN
В т.ч. Национално финансиране 16 230 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 3 402 BGN
2013 4 379 BGN
2014 8 323 BGN
2015 0 BGN
16 104 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз