Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.15-0022-C0001
Номер на проект: ESF-2115-04-06002
Наименование: Иновационно развитие на човешките ресурси за повишаване на компетентността на персонала Спарки Елтос АД
Бенефициент: "СПАРКИ ЕЛТОС" АД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 16.05.2012
Начална дата: 18.07.2012
Дата на приключване: 03.04.2014
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Въвеждане и прилагане на иновативни форми за развитие на човешките ресурси в предприятието чрез въвеждане на гъвкави форми на заетост и постигане на устойчива заетост на служителите чрез повишаване на капацитета им за нарастване на производителността на труда.
Дейности: Дейност 1: Управление на проекта Дейността се състои от следните поддейности: 1. Стартиране на проекта и разпределение на отговорностите между неговите членове 2. Разработване на детайлизиран план-график за реализиране на дейностите 3. Установяване на система за вътрешен контрол на изпълнението 4. Документално осигуряване и управление на проекта; изготвяне на междинни, заключителен, годишен и полугодишен доклад и др. необходими документи. Оформяне на досие на проекта 5. Провеждане на оперативни срещи на екипа, вкл. с избраните подизпълнители 6. Координационни, административни и счетоводни дейности Целта на дейността е да се постигне ефективно управление на проекта и ефикасно и целесъобразно разходване на средствата. Екипът ще изготвя и подава необходимите документи на Договарящия орган, съобразно неговите изисквания. Ще отговоря за вътрешно фирмената комуникация с целевата група и реализиране на логистичните дейности по обученията. Опитът и експертизата на кандидата по други проекти, финансирани от ОПРЧР са предпоставка за ефективно управление на проекта.
Дейност 2: Изготвяне на планове за обучение и кариерно развитие на заетите лица Към настоящия момент в предприятието съществува практиката да се изготвят планове на ниво цехове, без да се изготвят отделни индивидуални планове обучение и кариерно развитие според необходимостта и потребността на отделните служители. Изготвянето на планове за обучение и кариерно развитие за отделни служители ще въведе нова практика в предприятието. Плановете ще бъдат изготвени от специалисти в съответните сфери – специалисти човешки ресурси и преки ръководители на съответните служители, с оглед на това, че са най-добре запознати с нуждите им от обучение и имат най добър индивидуален поглед върху качествата и възможностите им за кариерно развитие. Плановете ще обхващат период от 24 месеца и в тях ще бъдат включени обученията на работно място и последващи обучения, които ще се провеждат извън рамките на този проект. Тази практика за изготвяне на планове за обучения за по-дълъг период от време и пригодени към индивидуалните потребности на всеки отделен служител е нова за предприятието. Чрез изготвянето на планове за обучение обхващащи период от 24 месеца, ще бъде въведена практиката за по-дългосрочно планиране на обученията за всяко заето лице и ще бъде възможно планирането на неговото кариерно развитие в предприятието в по-дългосрочен план. Броят на специалистите, които ще изготвят плановете е 26.
Дейност 3: Избор на изпълнители съгласно ПМС55/12.03.2007 г.; Дейността съдържа 3 поддейности: 1. Избор на обучаваща организация, която да проведе обученията на 55-годишните служители за обучители; 2. Избор на организация, която да предостави необходимите материали и консумативи за провеждане на обученията на работното място; 3. Избор на изпълнител за провеждане на одит; 4. Избор на изпълнител за провеждане на дейностите по информиране и публичност Съгласно изискванията за кандидатстване при изпълнението на проекта ще се проведат процедури за избор на изпълнител в съответствие с българското законодателство съгласно Постановление №55 на Министерския съвет от 12.03.2007г. за услугите и доставките. Цената на всички доставки и услуги ще бъде под 15 000 лв. Съгласно ПМС №55/2007 г. ще се проведе процедура със събиране на една 1 оферта, отговаряща на техническите изисквания в договора за безвъзмездна помощ. Процедурата за всяка от 4-те дейности ще включва следните стъпки: • Подготовка на техническо задание; • Изпращане на покана за искане на оферта; • Сключване на договор за доставка/услуга; • Извършване на доставка/услуга от страна на изпълнителя; • Приемане на работата му чрез подписване на приемо-предавателен протокол. Извършените разходи ще се доказват с първичен платежен документ.
Дейност 4: Обучение на заети лица над 55-годишна възраст за обучители Целевата група, за която е предвидено обучението се състои от 33-ма служители на предприятието на възраст над 55 години. Те ще бъдат обучени от фирма, избрана по реда на ПМС 55/12.03.2007 г. Обученията ще бъдат проведени в два курса. Продължителността на всеки курс ще бъде 45 учебни часа. Програмата за обученията ще включва следните теми по брой часове: 1. Представяне на участниците – 1 час; 2. Цели, очаквани резултати, правила и обсъждане на програмата на обучението. Метод за обучение –групова дискусия – 1 час; 3. Характеристика на възрастни учащи. Метод за обучение – мозъчна атака и презентация – 2 часа; 4. Процес на учене. Метод за обучение – презентация и групова дискусия - 4 часа; 5. Типове учащи. Метод за обучение – презентация и мозъчна атака – 2 часа; 6. Дизайн на обучение. Метод за обучение – презентация и индивидуално задание – 4 часа; 7. Система на обучението. Метод за обучение – презентация и мозъчна атака – 2 часа; 8. Елементи на процеса на обучението. Метод за обучение – 4 часа; 9. Функции и отговорности на обучителя. Метод за обучение – групова дискусия – 3 часа; 10. Работна схема на обучение. Метод за обучение – работа по групи – 4 часа; 11. Сценарий на обучение. Метод за обучение – презентация и групова дискусия – 5 часа; 12. Методи на обучение. Метод за обучение – презентация и групова дискусия – 3 часа; 13. Обучителят като обучител на работното място. Разработка на индивидуален план за работата. Метод за обучение –презентация и индивидуално задание – 8 часа; 14. Заключителен тест – 2 часа. Обученията ще се проведат в учебния център, който се намира в предприятието. Продължителността на обученията ще бъде 2 месеца. С цел да се избегнат нарушения в работния процес на предприятието, всеки месец ще бъде проведен по един учебен курс. Всяка седмица ще се провеждат по два учебни дни, което позволява всеки учебен курс да бъде проведен в рамките на един месец и въпреки това да не се нарушава работният процес в предприятието. За всеки курс ще се отчете присъствието на обучаемите в приложената месечна присъствена форма (Приложение 2.4). След приключването на всеки курс ще бъде издаден документ на всеки обучаем, който удостоверява успешното завършване на обучението и придобитите умения и компетентности. Документът ще съдържа всички необходими реквизити, съгласно изискванията за информираност и публичност на договарящия орган.
Дейност 5: Обучения на заети лица на работното място от обучените обучители В тази дейност ще бъдат подготвени обученията на заетите лица въз основа на изготвените планове за обучения. Ще бъдат организирани обученията в съответствие с йерархичната структура на отделите и ще бъдат сформирани групите за обучение. Преди стартирането на обученията, екипът за управление на проекта ще представи пред целевата група проекта и предвидените обучения. Ще бъдат доставени необходимите материали за провеждането на обученията. След всяко обучение представителите на целевата група ще попълват анкетни карти за оценка на обучението. По проекта ще бъдат проведени 39 обучения, групирани по цехове и отдели с оглед оптималното изпълнение на служебните задължения на заетите лица по следния начин: Цех 10 1. Производство на пластмасови детайли, чрез леене под налягане и бласформоване. Опазване на околната среда, здраве и безопасност при работа. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 55. Продължителността ще бъде 6 месеца като обученията ще се провеждат по един ден в седмицата. 2. Работа с универсални средства за измерване. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 29. Продължителността ще бъде 4 месеца като обученията ще се провеждат по един ден в седмицата. 3. Производство на пластмасови куфари, чрез бласформоване. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 7. Продължителността ще бъде 3 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 4. Следене и отчитане на цеховите ордери и положения труд в Техноклас. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 11. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Цех 40 1. Охрана на труда, здраве и безопасност при работа. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 6. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 2. Система за управление на качеството. Основни положения и работни процедури свързани с цех 40. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 11. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 3. Зъбонарязване на цилиндрични зъбни колела. Контрол и измерване. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 6. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 4. Зъбонарязване на конични зъбни колела. Контрол и измерване. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 5. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 5. Термообработка на детайли. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 6. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 6. Обработка на стоманени ротационни симетрични детайли на машини с CNC управление. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 15. Продължителността ще бъде 3 месеца като обученията ще се провеждат по един ден в седмицата. 7. Управление на отпадъци, опасни химични вещества и води. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 14. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по един ден в седмицата. Цех 30 1. Особености при настройване и работа на автоматични и ръчни балансмашини. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 7. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по един ден в седмицата. 2. Особености при настройване на бобинажни машини. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 18. Продължителността ще бъде 3 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 3. Особености на процеса запресоване на котви. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 5. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 4. Особености при пренастройване на импрегнационни машини. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 3. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 5. Особености при настройване и работа на автоматични преси "BRUDERER" и "BILER". Броят на обучаваните в обучението ще бъде 8. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 6. Оксидиране на стоманени детайли. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 2. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата; 7. Щанцоване на детайли на ексцентрови и хидравлични преси. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 18. Обученията ще бъдат извършвани паралелно от двама обучители. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Цех 20 1. Проблеми при отливките в серийното производство. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 7. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 2. Попълване на контролни карти, съгласно СУК и статистически анализ на резултатите. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 13. Продължителността ще бъде 2 месец като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Цех 80 1. Интегрирана система за управление на качеството, околната среда и здравословни и безопасни условия на труд. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 12. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 2. Монтаж на нови и модифицирани изделия характерни особености и най-често срещани дефекти. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 34. Продължителността ще бъде 4 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Отдел ПРО и ИЕ 1. КИП и А на специализирани машини в цех 40. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 4. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 2. Организация на ремонтните дейности и водене на документация по РП 09.03. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 26. Продължителността ще бъде 4 месеца като обученията ще се провеждат по един ден в седмицата. 3. Поддържане на В и К, парна и водна инсталация. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 7. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 4. Работа с различни видове шлайфмашини. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 2. Продължителността ще бъде 3 месец като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Отдел „Контрол на качеството“ 1. Най-често дефектиращи електроинструменти по информация от сервизите по дефектиращи детайли. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 8. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 2. Настройване на балансмашини Schenk и Hoffman за котви ф 32 и ф 46. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 4. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 3. Избор на инструментална екипировка за стругови центри. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 4. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Лаборатория „ЕИ“ 1. Директиви на ЕС за електроинструменти, хармонизирани стандарти, методи за изпитване. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 7. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 2. Работа и програмиране на PLC контролери Синтезиране на приложения чрез измервателно управляващ продукт LabVIEW. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 7. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Конструктивен отдел 2. Машинна директива на СЕ "Пускане на изделия на пазара. Техническо досие. Оценяване на риска при проектиране. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 17. Продължителността ще бъде 3 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Отдел ППО 1. Език и структурирани заявки (SQL) като средство за работа с релационна база данни. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 1. Продължителността ще бъде 1 месец като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 2. Анализ и управление на бизнеса, чрез използване на технологията Business Intеlligence. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 1. Продължителността ще бъде 1 месец като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 3. Надграждане и придобиване на допълнителни умения с продукта на Technoklass – salary. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 7. Продължителността ще бъде 1 месец, като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Технологичен отдел 1. Инженерни проекти в Техноклас. Планиране и управление на инструменталната екипировка в Техноклас. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 16. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. 2. Модел "Технологична подготовка на производството в техноклас. Методи и примери за увеличаване на производителността при работа в системата. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 16. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Отдел „Комисиониране и пласмент“ 1. СУК "Работни процедури". Броят на обучаваните в обучението ще бъде 4. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Отдел „Финансово счетоводен“ 1. Отчитане, измерване и оптимизация на материалните запаси. Броят на обучаваните в обучението ще бъде 4. Продължителността ще бъде 2 месеца като обученията ще се провеждат по 1 ден в седмицата. Общият брой на обучаемите ще бъде 316 лица, а на преминалите обучение, удостоверено с документ е 427 за всички курсове. Предвидено е едно и също лице да участва в няколко обучения, с което се обяснява посочената разлика между броят на лицата, които ще бъдат обучавани (316 лица) и броя на документите, които ще бъдат издадени за преминалите обучения по всички курсове (427 бр). В програмата за всяко обучение ще бъдат включени общи теми, които касаят хоризонталните принципи и са приложими в работата на заетите лица. За всеки курс ще се отчете присъствието на обучаемите в приложената месечна присъствена форма (Приложение 2.4). След приключването на всеки курс ще бъде издаден документ на всеки обучаем, който ще удостоверява успешното завършване на обучението и придобитите умения и компетентности. Документът ще съдържа всички необходими реквизити, съгласно изискванията за информация и публичност на договарящия орган
Дейност 6: Въвеждане на гъвкава форма на заетост в предприятието В рамките на тази дейност 21 заети лица ще бъдат включени в гъвкава форма на заетост чрез ротация на работното място. Служителите са избрани след предварителен анализ на настоящите производствени нужди на предприятието за следващите две години, периодът, който ще бъде обхванат от проекта. Чрез частична ротация на персонала, т.е. чрез специфичната промяна на работното място ще се подобрят професионалните им умения, ще се повиши креативността им, ще могат да бъдат взаимозаменяеми и мобилни на работното си място. По този начин работодателя ще разполага с по-голям ресурс от квалифицирани кадри и при необходимост ще може адекватно и своевременно да реагира на производствената ситуация. Ротацията ще се извършва като се използват възможностите на Кодекса на труда за преназначаване от едно работно място на друго за определен срок по преценка на работодателя. За преназначаването ще се използват възможностите на чл. 70; чл. 67, ал.1, т.1; чл. 68, ал.1, т. 1,2,3; чл. 120 и чл. 259 от Кодекса на труда. За тази цел към трудовия договор на съответните служители ще се сключват допълнителни споразумения, в които ще се определят изпълнението на втората длъжност. Ротацията ще се извършва на работни места и длъжности, близки до заеманите в момента от служителите, което ще улесни изпълняването на втората длъжност. Служителите ще изпълняват новата си длъжност в съответствие с подписаното допълнително споразумение към настоящите им трудови договори. По време на ротацията служителите ще изпълняват само новата трудова длъжност, без да се завръщат на старото си работно място. Чрез тази дейност служителите ще придобият допълнителни специфични умения и навици, които да могат да прилагат в работния процес. Така ще се повиши производителността на труда им и ще се създадат благоприятни условия за устойчива заетост на тези служители.
Дейност 7: Одит на проекта Съгласно насоките за кандидатстване по настоящата процедура, одитът е задължителен за проекти на стойност над 200000 лв. Въпреки че настоящият проект е на по-ниска стойност, кандидатът ще избере одитор, който ще извърши одит на документите преди подаването на искания за междинно и финално плащане по проекта. Чрез тази дейност ще се гарантира целесъобразността на извършените разходи.
Дейност 8: Осигуряване на публичност В рамките на тази дейност ще бъде изпълнено следното: • Организиране на 2 информационни събития за местните и националните медии – за старта и завършването на дейностите по проекта; • Изработване на 6 информационни плаката във формат А1, които ще бъдат поставени на входовете на предприятието и цеховете и ще съдържат информация за проекта; • Изработване на 400 информационни брошури във формат А3, които ще бъдат раздадени на целевата група, ръководството на предприятието и отделите с цел запознаването им с проектните цели и дейности. • Публикуване на информация на интернет портала на Спарки Елтос АД.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 80 574 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой обучения на работното място
Индикатор 2 Дял на служителите, успешно завършили обучение
Индикатор 3 Брой лица, на които са разработени планове за кариерно развитие
Индикатор 4 Брой лица, ползвали преференции за включване в гъвкави форми на заетост (работа на непълно работно време, ротация на работното място, работа на плаващо работно време)
Индикатор 5 Дял на лицата, преминали на друго ниво на заплащане в резултат на ползваната насърчителна мярка
Индикатор 6 Дял на лицата, запазили гъвкавата си заетост след приключване на насърчителните мерки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз