Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.02-0003-C0001
Номер на проект: ESF-2302-05-04001
Наименование: "Повишаване на производителността и ефективността на производството на ГИПС АД чрез подобряване условията за безопасен труд на работното място"
Бенефициент: "ГИПС" АД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 30.05.2012
Начална дата: 03.07.2012
Дата на приключване: 20.06.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Видин
                    Видин
Описание
Описание на проекта: Подобряване на условията на труд в ”Гипс” АД чрез извършване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в звената “Подземен участък” и “Минно - спасителна служба” и закупуване на нови личните предпазни средства на работещите в тях.
Дейности: Дейност 2. Тръжни процедури (Подготовка и избор на изпълнители съгласно ПМС №55) Екипът, ръководещ проекта ще изготви техническо задание и ще обяви процедури съгласно ПМС № 55 за избор на външни изпълнители по проекта. След като бъдат избрани, съвместно с управляващия екип ще бъде разработени конкретни подходи за осъществянане на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност, за закупуването на лични предпазни средства и осъществяването на одит по проекта. Външните изпълнители ще разработят и предложат, а управляващият екип ще утвърди конкретна методика и подробен план за изпълнение на дейностите, свързани с анализа на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност, за закупуването на лични предпазни средства и за осъществяването на одит по проекта. Дейността ще приключи със сключени договори за изпълнение на външните услуги: осъществяване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност; закупуване на лични предпазни средства; осъществяване на одит по проекта. Тази дейност ще бъде осъществена в рамките от първия до петия месец от стартирането на проекта.
Дейност 3 Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност на звената “Подземен участък” и „Минно - спасителна служба” След провеждане на тръжната процедура и сключване на договор с външна експертна организация – изпълнител, екипът за управление ще разработи специален план-график за работата на експертите. В него ще бъдат посочени сроковете за представяне и одобрение на методологията и методиката за работа на експертите: методи на проучване и набиране на информация, анализ на събраната информация и разработване на заключителен доклад. Докладът ще бъде структуриран по следния начин: а) Въведение: описание на сегашното състояние на и организацията на работния процес на звената “Подземен участък” и „Минно - спасителна служба” б) Изложение и анализ: описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени. в) Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност: Как ще се прилага и усъвършенства организацията на трудовата дейност в звената “Подземен участък” и „Минно - спасителна служба”? Какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите? г) Заключение Очаква се този доклад да бъде конкретен, прагматичен и да посочва пътя за оптимизация на звената при подобряване на организацията на трудовата дейност. Тази дейност ще бъде осъществена в интервала шести – девети месец от изпълнението на проекта.
Дейност 1. Цялостно управление и администриране на проекта. Тази дейност обхваща целия период на изпълнение на проекта. Управлението на проекта ще се извършва от екип за управление на проекта. В него ще бъдат включени общо 3 човека: ръководител на проекта, координатор и счетоводител. И тримата членове на екипа за управление са служители на “Гипс” АД Управленският екип ще ръководи проекта с ясно разпределени отговорности и конкретни функции. Ще бъде разработен подробен план за изпълнение на проекта, както и план за оценка и наблюдение на проекта. Ще бъдат организирани работни срещи с избраните след конкурса изпълнители по проекта. Ще бъде проведено първоначално обучение и подготовка на екипа. Ще бъде създаден механизъм за ефективно функциониране на управленския екип. Неотменна част от този механизъм ще бъде създадената система за комуникации в екипа и постоянното наблюдение и вътрешна оценка на дейностите по проекта. Важна част от работата на екипа за управление ще бъде и комуникацията с ДО: консултации, подготовката и подаването на документи за авансово плащане, подготовката и подаването на документи за междинно плащане, подготовката и подаването на документи за окончателно плащане по проекта.
Дейност 4: Закупуване на лични предпазни средства на служителите в звената “Подземен участък” и “Минно - спасителна служба” на „Гипс” АД След провеждане на тръжната процедура и сключване на договор с организация – изпълнител, екипът за управление ще разработи специален план-график за работата по тази дейност. В него ще бъдат посочени начина и времето за доставяне на личните предпазни средства: 9 броя дихателни изолиращи апарати с четиричасово действие за оборудване на МСС и 114 бр. изолиращи самоспасители за оборудване на „Подземен участък”. Изпълнението на тази дейност ще бъде осъществена на базата на утвърдения в предприятието списък на работните места и видовете работа при, които се изисква използването на лични предпазни средства въз основа на извършена оценка на риска на работните места. Според разчетите на предприятието през 2012 година е необходимо обновяване на личните предпазни средства на 112 служители от звената “Подземен участък” и “Минно - спасителна служба” на „Гипс” АД (100% от работещи в двете звена под земята), поради изтичането на годността на използваните от тях в момента ЛПС. Годността на кислородо изолиращите апарати с четири часово действие „Дрегер Бг 174 изтича в края на 2012г. Живота на редуцир вентила /основен компонент на апарата/ им е до тогава по протокол от производителя. След тази дата не се предлага тариране и подмяна и не се гарантира безопасната работа с уредите. Изолиращите „самоспасители” са със срок на годност пет години от датата им на производство. Срокът им изтича поетапно до края на 2012г. Нормативното изискване за ползването на тези ЛПС е в ЗБУТ, НАРЕДБА № 9 за общи правила за управление на дейността по осигуряване на безопасността и опазване здравето на работещите в мините, както и конкретно в правилниците: Правилник за минноспасителната и газоспасителната дейност и Правилник по безопасността на труда при разработване на рудни и нерудни находища по подземен начин В—01—02—04. Тази дейност ще бъде осъществена в интервала шести – девети месец от изпълнението на проекта.
Дейност 5. Публичност, разпространение на информация, визуализация на проекта. Тази дейност ще се осъществява през цялото време на изпълнение на проекта( първи-десети месец). Разпространението на информация ще се осъществява съгласно изискванията за визуализация на ЕС. Ще бъде проведена една начална пресконференция за представяне на стартирането на проекта. На нея ще бъдат поканени местни журналисти. По проекта ще бъдат изготвени и разпространени 200 броя дипляни. По време на изпълнението на проекта, ще бъдат осигурени 2 броя публикации в национални ежедневници. За онагледяване на дейностите по проекта ще бъде изработени 2 броя специални табели. На електронната страница на дружеството ще бъде поставен информационен банер разясняващ дейността по проекта. В последния месец на проекта ще бъде проведена и една заключителна пресконференция за представяне на резултатите от проекта.
Дейност 6. Одит на проекта. Тази дейност ще се осъществява през месец шести, месец девети и месец десети от изпълнение на проекта. Одитът на извършените дейности и разходи по проекта ще бъде извършен от дипломиран експерт-счетоводител според изискванията на финансиращата програма. Ще бъде направена проверка на степента, до която заложените в проекта резултати са били постигнати. Ще бъде разработен заключителен доклад, който ще съдържа общи заключения, изводи и препоръки за последващи действия.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
Конти 92
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 247 571 BGN
Общ бюджет: 202 851 BGN
БФП: 162 281 BGN
Общо изплатени средства: 162 263 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 162 281 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 39 611 BGN
2013 0 BGN
2014 122 652 BGN
2015 0 BGN
162 263 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 137 939 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 33 670 BGN
2013 0 BGN
2014 104 254 BGN
2015 0 BGN
137 923 BGN
В т.ч. Национално финансиране 24 342 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 5 942 BGN
2013 0 BGN
2014 18 398 BGN
2015 0 BGN
24 339 BGN
Финансиране от бенефициента 49 514 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз